Reklamace: vrácení peněz, ale strhnutý poplatek za kartu

Životní cyklus uživatele peněz

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod papshop 10. 4. 2010 14:05

Vejlupek, nevejlupek, asi se na to dívám z druhé strany, téměř 18-ti leté doby vlastního obchodování. Pokud mi někdo reklamuje zboží v záruční době, pak je pochopitelně v právu, ale na reklamace, které zákazníci rádi uplatňovali v době před uplynutím záruční doby - tedy např. v tomto případě jste téměř 2 roky věc používala, využívala, přinášela Vám buď potěšení nebo možná i zisk, pak bych jako prodejce i uplatnil své právo a naúčtoval Vám i opotřebení dané věci. Jedna věc je reklamace a druhá věc je opotřebení - a dnes se většina výrobků vyrobí tak, aby vydržela právě ono období, po které je zákonem daná záruka a poté se zákazník nasměřoval k nákupu nové. A s to obchodník neovlivní. Je to o poptávce co nejnižší ceny ze strany zákazníků. Na tom stojí nejen česká ale světová ekonomika. Za svůj život jsem reklamoval 1x zboží, zbytek, pokud jsem jej chtěl i ndaále používat, neboť mi vyhovovalo jsem jej nechal opravit sám, nebo zakoupil nové. Věřte nebo ani nemusíte, ale za ta léta jsem měl před pultem mnoho hlavně zákaznic, které reklamovaly na podzim letní - totálně vyřízené střevíce, maminky, které rády reklamovaly školní batohy 30.června, aby byla děcka in v září s novým. A také mě i toto tak otrávilo, že jsem s obchodem před rokem skončil, protože takových případů přibývalo - pokud se zákazníkovi zboží vrátilo opravené, odmítal je převzít, protože mají v hlavě namláceno, že po reklamaci mají nárok na vrácení peněz. Tedy se na mě zlobte, ale mám na Vaši reklamaci jiný názor. Pokud se budeme chovat všichni stejně a budeme vracet všechno zboží, pak ceny buď vyletí neuvěřitelně nahoru, nebo obchodníci po jednom zkrachují - to by nebyl prodej, to by bylo jen půjčování - půjčování zboží zákazníkovi, peněz obchodníkovi, a tratný by byl vždy obchodník s použitým a neprodejným zbožím na skladě.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 10. 4. 2010 14:29

papshop píše:v tomto případě jste téměř 2 roky věc používala, využívala, přinášela Vám buď potěšení nebo možná i zisk, pak bych jako prodejce i uplatnil své právo a naúčtoval Vám i opotřebení dané věci.

Můžeš mi říct o jakou právní normu toto právo opíráš?

papshop píše: Pokud se budeme chovat všichni stejně a budeme vracet všechno zboží, pak ceny buď vyletí neuvěřitelně nahoru, nebo obchodníci po jednom zkrachují

A nebo už konečně začnou výrobci vyrábět a prodejci prodávat zboží bez *****ítek s životností která nebude těsně za hranicí záruční doby. To že vyletí ceny všeho obrovsky nahoru prorokovali prodejci už při zvýšení 6 měsíční záruční doby na dvouletou - a nějak jsem to nepozoroval. A i kdyby ano - bude to vyváženo delší životností výrobků. Podle mého názoru je tohle ta správná cesta i z hlediska ekologie místo prosazování všelijakých zákazů (např. bezolovnatá elektronika) a ekologických poplatků.

Já třeba nakupuji boty výhradně u Leisera, z části také proto, že tam nikdy nebyl problém s reklamacemi (druhý důvod je, že jinde si jednoduše nevyberu - mám poměrně specifické požadavky na boty, nemám rád zavazovací, ale nechci sportovní). Ze začátku jsem se jim asi nevyplatil, z prvních pěti koupených párů jsem tři reklamoval (a vrátili mi peníze), ale za posledních pět let jsem (pokud se dobře pamatuji) nereklamoval nic (asi si dupli na svoje dodavatele). Ano, mají tam zboží dražší, ale já vím, že se mi to vyplatí (a jim nakonec taky, protože mají věrného zákazníka).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod papshop 10. 4. 2010 15:22

Znalecký posudek Patriku - ten nemusí být vypracován pouze na základě žádosti zákazníka, ale jako prodejce - výrobce si jej nechám zpracovat na opotřebení. Ale já se tady nebavím o 1 reklamaci, napsal jsem to v souvislosti se svou zkušeností z obchodu - reklamovat totiž chodili jedni a ti samí zákazníci, kteří neměli problém i zboží záměrně poškodit, aby dosáhli svého. U reklamace, kde se prostě kvalita zboží nepovedla to není třeba řešit. Vezmi jako příklad např. baterii v mobilu nebo noťasu. Taky tě při reklamaci odkáží na životnost/opotřebení a záruka je ti k ničemu.
Ad2): máš dojem, že zájmem výrobců je vyrábět zboží s dlouhou životností? Jako dítě pamatuju, že se i oblečení dědilo, přešívalo nejen v úzké rodině a vydrželo léta - taková dětská postýlka - kdo ji v rodiné má, vydrží i další století. Zeptej se dnešních rodičů, kolik dětí odroste v 1 postýlce - když mají štěstí, tak 2 a mohou ji vyhodit.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 10. 4. 2010 15:37

Papshop. Dotaz: pokud prodejce vrací peníze, a víme, že zboží berou od dodavatelů, třeba jich je i více na cestě od výrobce, tak peníze vyplácejí ze svého nebo jim to hradí jejich dodavatel? Dokážu si představit, že to je od objemu objednávek, ale netuším, radši nic nepředpokládám.

-- 10 dub 2010 16:39 --

A ještě: jake druhý zboží zákazníci poškozují nebo jake ne?
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 10. 4. 2010 15:54

audis píše:Papshop. Dotaz: pokud prodejce vrací peníze, a víme, že zboží berou od dodavatelů, třeba jich je i více na cestě od výrobce, tak peníze vyplácejí ze svého nebo jim to hradí jejich dodavatel? Dokážu si představit, že to je od objemu objednávek, ale netuším, radši nic nepředpokládám.

Protože jsem se vyskytl tak trochu "na obou stranách barikády", pokusím se odpovědět taky.
Je to různé. V obchodním styku povinná dvouletá záruka neplatí, záleží na dohodě mezi prodejcem a výrobcem. Hodně často je roční záruka (od chvíle, kdy zboží opustí sklad výrobce, tedy v reálu 6 - 11 měsíců) od výrobce k prodejci a zbytek jde na vrub samotného prodejce. Pak záleží na tržní síle daného prodejce, např. hypermarkety se s tím ne***, zboží prostě vrátí dodavateli, ať si ho třeba naloží do lihu. A když se cuká, tak mu odpoví, že o další zásilku už taky nemusí mít zájem. Proto je zpravidla reklamace v hypermarketech bezproblémová, na rozdíl od malých obchůdků, které si to musí hradit z vlastní kapsy.

Setkal jsem se ale i s variantou, že ze strany výrobce nebyla poskytována záruka vůbec žádná, místo toho byla poskytnuta paušální sleva (z objemu nakoupeného zboží nebo náhradních dílů).
[/quote]
audis píše:A ještě: jake druhý zboží zákazníci poškozují nebo jake ne?

Slyšel jsem i o opačném extrému - o (bohužel nejmenovaném) obchodu s mobily. Když přijde nějaký mobil na reklamaci, tak ho jsou schopni i hodit do vody, aby mohli reklamaci zamítnout z důvodu utopení :(

-- 10. 4. 2010 16:59 --

papshop píše:Znalecký posudek Patriku - ten nemusí být vypracován pouze na základě žádosti zákazníka, ale jako prodejce - výrobce si jej nechám zpracovat na opotřebení.

Jasně, vím, taky jsem nechával vypracovávat jeden znalecký posudek ("proti" zákazníkovi). Jenže ten může rozhodnout pouze o tom, zda byla věc pouze opotřebena nebo jestli jde o výrobní vadu.
Ale nemůžeš na základě toho vyúčtovat zákazníkovi třeba 30 % ceny zboží, protože "si výrobek užila.

papshop píše:.
Ad2): máš dojem, že zájmem výrobců je vyrábět zboží s dlouhou životností? Jako dítě pamatuju, že se i oblečení dědilo, přešívalo nejen v úzké rodině a vydrželo léta - taková dětská postýlka - kdo ji v rodiné má, vydrží i další století. Zeptej se dnešních rodičů, kolik dětí odroste v 1 postýlce - když mají štěstí, tak 2 a mohou ji vyhodit.

A proto k tomu musejí být výrobci donuceni a třeba i "násilím". Např. tak, že se zvýší ochrana zákazníka.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod papshop 10. 4. 2010 16:28

A jak k tomu chceš výrobce donutit. Vezměme, jak to dnes chodí - velcí výrobci vyrábějí zboží např. v Číně - ať jde o boty např. Adidas, nebo výrobky pro děti Chico (schválně beru ty dražší značkové). Vyrobí za pár šprdlíků, ale na pult v Čechách to jde za ránu. Co se týká záruky - kromě super/hyper odběratelů jsou záruční lhůty skutečně na úrovni před účinností zákona, tj. 6 měsíců, max. rok. Totéž platí např. pokud si pořídím noťas nebo vrtačku pro vlastní potřebu jako podnikatel - hned se mi zkrátí záruka na max. 12 měsíců, když si tentýž pořídím jako soukromá osoba, mám záruku 24 měsíců. Takže reklamace po tom roce jdou většinou k tíži prodejce.Takže k čemu dojdu jako ten prodejce? Nakupuji dráž, protože odebírám menší objemy zboží, záruku mám kratší, ale zákazníkovi musím prodat za cenu srovnatelnou jako ten hyper. A jako maloprodejce nikdy nedonutím výrobce, aby vyráběl kvalitněji, protože jeho cílem je prodávat stále nové a co nejvíc. Stejný zájem má hyperprodejce. Takže jako maloobchodník mohu kupovat kvalitnější, ale zároveň daleko, daleko dražší zboží (ale tím se neuživím, protože bohatší zákazníci dnes jezdí nakupovat za hranice) a co si budeme povídat, dneska je to hlavně o ceně - takže jsme zase na začátku.

-- 10. 4. 2010 17:38 --

audis píše:A ještě: jake druhý zboží zákazníci poškozují nebo jake ne?


Asi jednoznačně sezonní obuv. Tam se spousta lidí bohužel naučila koupit, nosit 2-3 měsíce a vrátit.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 10. 4. 2010 16:39

Z hlediska zákazníka je to vyřešeno - nakupovat v hypermarketu, protože tam vždycky (no, skoro) bez problémů vyreklamuje, pro malé prodejce holt smůla :(.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 10. 4. 2010 16:48

tak dík oběma.

takže se maloprodejce bude pravdepodobně po roce a více od koupi, víc cukat, když by měl vrátit money. njn, co se dá dělat...

ad schválně utopení: teda to je nářez. to je hnus!!!!!! kterýpak to byl?

jinak prý mobily mají v těle detekční proužek, který má indikovat po demontáži přístroje, zda bzl utopen nebo ne. tipuju, že to je nějaký papírek, který se zbarvuje. jako ochrana před utopenými mobily reklamovamými jako by nic.

problém je, že prý proužek začíná indikovat vlhkost postupně pomálu časem, jak je používán a jak se vyskytuje v obvyklé vlhkosti, takže servis pak vyhodnotí, že byl vytopen, i když nebyl. a urychlit to jde třeba třeba nošením v kapse (vlhčí než volný prostor v místnosti, v dešti, apod. )
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod papshop 10. 4. 2010 16:56

A proto si myslím, že řešit tady poplatek za platbu kartou v částce 200,-Kč mi přijde pro mě po téměř 2 letech zapůjčení a užívání výrobku trapné, ač na něj nárok je. Zdůrazňuji - z mého pohledu!!!
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zuzkys 10. 4. 2010 17:04

papshop píše:Vejlupek, nevejlupek, asi se na to dívám z druhé strany, téměř 18-ti leté doby vlastního obchodování. Pokud mi někdo reklamuje zboží v záruční době, pak je pochopitelně v právu, ale na reklamace, které zákazníci rádi uplatňovali v době před uplynutím záruční doby - tedy např. v tomto případě jste téměř 2 roky věc používala, využívala, přinášela Vám buď potěšení nebo možná i zisk, pak bych jako prodejce i uplatnil své právo a naúčtoval Vám i opotřebení dané věci. Jedna věc je reklamace a druhá věc je opotřebení - a dnes se většina výrobků vyrobí tak, aby vydržela právě ono období, po které je zákonem daná záruka a poté se zákazník nasměřoval k nákupu nové. A s to obchodník neovlivní. Je to o poptávce co nejnižší ceny ze strany zákazníků. Na tom stojí nejen česká ale světová ekonomika. Za svůj život jsem reklamoval 1x zboží, zbytek, pokud jsem jej chtěl i ndaále používat, neboť mi vyhovovalo jsem jej nechal opravit sám, nebo zakoupil nové. Věřte nebo ani nemusíte, ale za ta léta jsem měl před pultem mnoho hlavně zákaznic, které reklamovaly na podzim letní - totálně vyřízené střevíce, maminky, které rády reklamovaly školní batohy 30.června, aby byla děcka in v září s novým. A také mě i toto tak otrávilo, že jsem s obchodem před rokem skončil, protože takových případů přibývalo - pokud se zákazníkovi zboží vrátilo opravené, odmítal je převzít, protože mají v hlavě namláceno, že po reklamaci mají nárok na vrácení peněz. Tedy se na mě zlobte, ale mám na Vaši reklamaci jiný názor. Pokud se budeme chovat všichni stejně a budeme vracet všechno zboží, pak ceny buď vyletí neuvěřitelně nahoru, nebo obchodníci po jednom zkrachují - to by nebyl prodej, to by bylo jen půjčování - půjčování zboží zákazníkovi, peněz obchodníkovi, a tratný by byl vždy obchodník s použitým a neprodejným zbožím na skladě.


Tak tímto jste mě pane velmi rozhořčil. Ano, řeknu Vám to takto - Vás názor mě opravdu nezajímá - to proč jste skončil s obchodem je jen Vaše věc. Řeknu Vám jen jedno:

Jednalo se o wifi router v hodnotě cca 3700Kč (cenu si nový model tohoto routeru drží stále). Reklamace byla výrobcem! (nikoliv prodejcem) uznána - nefungující router - chyba v základní desce (tu si asi doma na koleni neopravím - neopravitelná závada) a to, že se zrovna pokazil asi 14dní před koncem reklamace není můj problém. Vy byste jen tak vzal a vyhodil z okna 3700Kč aniž byste věc poslal na reklamaci? NE, neudělal byste to - nikdo by to neudělal. Já mám ze zákona právo 24měsíců na reklamaci vadného zboží - nikoliv mínus 14dní. Prostě plných 24 měsíců do dne. Navíc tu byla lhůta 30dnů na reklamaci, kterou výrobce/prodejce nedodržel - takže já jsem ve stoprocentním právu.

Takže milý pane, nechte si svou chytrost pro někoho jiného a Váš názor na moji reklamaci mě nezajímá, neboť o ní nevíte zhola nic!
Naposledy upravil zuzkys dne 10. 4. 2010 17:16, celkově upraveno 1
zuzkys
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 10. 4. 2010 17:05

Však jsem to psal už na začátku - taky bych to neřešil. Když to tomu prodejci stojí za to, že přijde o zákazníka...
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 10. 4. 2010 17:19

zuzkys: mohla bys tu napsat i prodejce? Ja jenom, at tu ma rovnou i "reklamu".
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod papshop 10. 4. 2010 17:20

Ano, já mám, já chci.
Vážená, napsal jsem pouze svůj názor - několikrát jsem zde uvedl ŽE SE JEDNÁ O MŮJ NÁZOR a o to, jak bych se zachoval já. Ve Vašem případě bych si třeba vzal ten nový model výměnou.

Vaše citace:"Takže milý pane, nechte si svou chytrost pro někoho jiného a Váš názor na moji reklamaci mě nezajímá, neboť o ní nevíte zhola nic!".

Myslím, že jste se ptala, co zde někdo z nás na to. Tedy jsem odpověděl. Bohužel se má odpověď neztotožnila s tím, co chcete slyšet, ale to není můj problém.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zuzkys 10. 4. 2010 17:20

Patrik: Jo ty bys to možná neřešil, já bych to možná taky neřešila ve chvíli, kdyby prodejce byl slušný a slušnou formou mi napsal nějaké vysvětlení proč mi tedy něco odečítají. On mi nadrzo rovnou napsal dobropis a nic mi neřekl, prostě tam na fakturu sekl o 100kč míň a nic neřešil...ani mi to nehodlal vysvětlit proč. To mě vadí a takovému obchodníkovi nenechám ani 10kč navíc.

-- 10. 4. 2010 18:27 --

papshop píše:Ano, já mám, já chci.
Vážená, napsal jsem pouze svůj názor - několikrát jsem zde uvedl ŽE SE JEDNÁ O MŮJ NÁZOR a o to, jak bych se zachoval já. Ve Vašem případě bych si třeba vzal ten nový model výměnou.

Vaše citace:"Takže milý pane, nechte si svou chytrost pro někoho jiného a Váš názor na moji reklamaci mě nezajímá, neboť o ní nevíte zhola nic!".

Myslím, že jste se ptala, co zde někdo z nás na to. Tedy jsem odpověděl. Bohužel se má odpověď neztotožnila s tím, co chcete slyšet, ale to není můj problém.


Nový model výměnou nemám důvod si brát, protože už je to cca 40 dní od pokažení výrobku a byla jsem nucena si nový koupit ihned, co se tento pokazil. Takže budu mít doma 2? Na co? Navíc mi prodejce sám řekl, ať si vyberu co chci.

Vaše odpověď totiž vůbec není k tématu a mluvíte tady o svém obchodě, který mě naprosto nezajímá - Vy jste vlastně neřekl vůbec nic k tématu - jen to, že maminky vrací školní brašny a srovnával jste to s mojí reklamací, ač o ní nevíte vůbec nic..

PROSÍM O ZAMKNUTÍ TOHOTO TÉMATU! Zbytečně se tu debatuje úplně o něčem jiném než bylo původní téma. Díky.
zuzkys
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod papshop 10. 4. 2010 18:27

Teď jste mi to nandala. :D
Debatujeme o tom, co jsme se dozvěděli. Vás dotaz byl zpočátku velmi obecný, taktéž odpovědi, kterých se Vám dostalo byly obecné.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků