PatrikChrz píše:Podle mého názoru nemá. Ale mohl peníze vrátit na kartu.
No... Platba byla kartou, náklady na provedení platby, tj. onen poplatek, to je vyčerpaná služba. Takže já to z pohledu prodejce vidím jako OK, sice né zrovna košér, ale přesto OK.
Jediné, na co se dá zatlačit je toto:
1) onen obchodník účtuje všem zákazníkům poplatky za platbu kartou? Pokud ne, není zrovna OK, že po zákaznici ho při reklamaci chtěl
2) provozovatelé platebních karet umožňují účtovat tento poplatek až od nějaké doby, cca 1-2 zpátky, bylo by dobré, zda bylo možné něco takového provádět už v té době
3) o jaké částce se bavíme? Kolik dělá těch 2,5%? Abychom se nedostali do situace, kdy kvůli pár desetikorunám vydáme stokoruny....
to PatrikChrz: "Vrátit na kartu"? A to jako jak? Stornovat platbu může jen do nějakého omezeného termínu a 2 roky to jistě nebudou.
to audis: Zákon to přesně nevymezuje. Tam je uvedeno, že zákazník má nárok na vrácení peněz za zboží, doprava, resp. poštovné je vyčerpaná služba, těžko se dá vrátit a tedy také poplatek za ni. Pokud jde o reklamaci, pak je úzus, že náklady směrem k prodejci hradí kupující a naopak od prodejce k zákazníkovi zase prodejce. Myslím, že každý prodejce rád nabídne osobní předání na jím vymezené prodejně (provozovně) zdarma.
A jinak, pokud by mi jakýkoliv zákazník vracel zboží formou dobírky, tak to také nepřevezmu. Zákazník má zákonem garantované postupy jak postupovat a je chráněn zákonem na ochranu spotřebitele, naopak prodejce před "mazanými", resp. pěkně "vypečenými" zákazníky nijak chráněn není.
to S474N: Ty jsi se vším také hned hotový, Zkus si provozovat nějaký eShop a pak kritizuj
Navíc v našem "právním státě" nemáš nikdy jistotu, že i když jsi "v právu", že soudní při vyhraješ. A v případě soudu o pár kaček je i plichta vlastně prohrou, protože náklady na při si pak nemůžeš nárokovat.