Krotitelé dluhů - kde má rodina uspořit

Životní cyklus uživatele peněz

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod S474N 2. 9. 2012 20:21

Cpat LPG do maloobjemoveho auta muze pouze imbecil. Samozrejme, ze to ma nejvetsi vyznam od sestivalcu vejs.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marus 2. 9. 2012 20:56

jj, tam to má největší význam.

Ale upřímě - když někdo má na nový šestiválec, tak neřeší provoz...Toto řeší většinou druhý nebo třetí majitel.

Abych pravdu řekl, nevím o žádné automobilce, která by dávala tovární zástavbu na 6válec s LPG.

A LPG se vyplatí dávat i do střepů, jako jsou felicie, pokud s tím nějaký masochista zvládne ujet hodně. Přestavba je laciná a většinou se to stihne vrátit, než se auto rozpadne :mrgreen:
Můj mobil je čínská dvousimková rýže...Kvalitní rýže
Marus
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 2. 9. 2012 21:19

Ja uz videl i novy Cayenne s LPG, to ze nekdo ma na auto neznamena, ze je debil, co si neumi spocitat provoz.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brnakk 3. 9. 2012 07:16

Marus, já tvůj pohled trochu chápu, ale to jsou fakt nesmyslné argumenty a nebudu to ani vypisovat a reagovat na jednotlivě. Jen dodám, že pokud si myslíš, že o plynu uvažují lidi, co jezdí s úspornými benzinovými motory 10-15k ročně, tak se fakt nemáme o čem bavit :-D
"Go for a business that any idiot can run – because sooner or later, any idiot is probably going to run it." - Peter Lynch
brnakk
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marus 3. 9. 2012 07:55

O plynu uvažují lidi tehdy, když rostou ceny benzínu a samozřejmě taky ti, kteří najezdí 10-15k ročně. Nicméně většinou dojdou k závěru, že se jim to nevyplatí.

Ale jasně, píšu nesmysly, můžeš mě v klidu ignorovat :mrgreen:

Jinak já chápu úsporu přestavby aut na LPG. Jediné, na co reaguju je:

brnakk píše: Rozdil LPG oproti benzinu dnes davno neni 1 kc / km, ale zhruba 2-2,50 kc...


Tohle obecně není pravda, i kdybys nakoupil 2 třílitry v LPG najednou :D

A pokud tomu věříš, tak ti může mihi posílat účtenky na proplacení...samozřejmě až po přestavbě na plyn :D 8-P
Můj mobil je čínská dvousimková rýže...Kvalitní rýže
Marus
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brnakk 3. 9. 2012 11:45

pak je to záhada, že já zrovna jezdím s rozdílem 2 Kč / km :-)
Náklady na servis LPG jsou ročně 500-2500,- Kč podle toho kdo jak často a co vše mění. Svíčky se u slušné LPG přestavby mění zhruba stejně jako u benzínu.
Já jsem si LPG rovnou koupil, bylo levnější než srovnatelný TDI. Nevím, jaké bych měl mít vícenáklady s LPG?

Další zázrak co ušetří víc než 2 Kč / km je třeba ten Voyager 3,3 V6. na benzín jezdí za 10,5 / 100 (tj. 4 Kč / km), na plyn žere o litr víc (tj. 1,73 Kč / km), to jsou spotřeby při dálkách, ve městě to žere samozřejmě za víc (s větším rozdílem).

Pochop, koruna rozdíl to bylo tehdy, když plyn stál 16 Kč a benzín 29 (schválně si vyhledej "LPG" na tomhle foru), cca 2 roky stará diskuse. Jenže dnes stojí plyn 15 a benzín pomalu o 10 Kč víc :-) Ten rozdíl je dnes úplně jinde.
Však si to sám spočítej :-) Libovolné auto, které bude v benzínu žrát 8l/100 k bude mít spotřebu 8,5-8,8 LPG / 100 km (tj. případ jakéhokoliv dvoulitru bez přímého vstřiku nebo turba).
"Go for a business that any idiot can run – because sooner or later, any idiot is probably going to run it." - Peter Lynch
brnakk
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DrumSession 3. 9. 2012 12:32

NEVÝHODY:
výběr vhodné značky, modelu, motoru a investice do přestavby
objem menší než 1300 je na hranici
povinnou revizi o těsnosti 1x ročně 350,- Kč
TK emise na LPG 1x/2 roky 400 Kč
(seřízení dvakrát - před zimou a po zimě, dokáže to udělat 1-2l / 100 na spotřebě - neprovozuji)
odkalení - self servis
filtr - 1x/2roky 400 Kč (cena v servisu)
nemožnost podzemní parking
občas delší docházková vzdálenost díky park. místům na povrchu
nutnost vyjet nádrž benzínu do 3měsíců, aby se neoddělily složky benzínu
občas čekání než přijde obsluha
když jezdím ze levno, najedu více km



VÝHODY:
cena za ujetý km
nemusím řešit tankování jen za 100 Kč - taková pohoda a klid jsou k nezaplacení
delší dojezd i na benzin (ale nešetřím)
výběr vhodné značky, modelu, motoru a investice do přestavby =>
automobil střední třídy ve vysoké výbavě 8-P
(kdo neměl, tomu nelze vysvětli) - k nezaplacení, a z toho plyne
vyšší bezpečnost
vyšší objem, vyšší výkon, pravidelnější chod
silný živý vůz
nemožnost podzemní parking (stejně tam mám klaustrofobii a nebo mě tam někdo odře), občas se trochu projdu k cíli
tankování s obsluhou
když jezdím ze levno, najedu více km
proti diesel šetřím ŽP díky palivu s vyšším obsahem H2

Mám již druhého kombíka a nádrž jsem v obou případech měl torroid, takže úplně celý volný prostor kufru (+), občas je nutné převalit rezervu (-).
Vždy jsem si koupil automobil s již instalovaným LPG (1,6 jednobod a pak 2,0 sekvence) a vždy k veliké spokojenosti. U mě výhody zcela převážily nevýhody.
Malé "moderní" pojízdné sekačky (Aygo, C1, 107, Picanto ap.) za stejné finance ? Děkuji nechci !
Min. / průměr / Max. spotřeba: 7,8 / 9,4 / 10,75 (dálnice do kopce proti větru v břečce sněhu)
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 3. 9. 2012 12:48

Aygo a ostatní "sekačky" stojí stejně jako "automobil střední třídy ve vysoké výbavě"? Nebo porovnáváš nové auto z fabriky s několikaletou zárukou s plečkou z autobazaru se stočenými km?
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DrumSession 3. 9. 2012 18:54

Mám na mysli nové "sekačky" vs ojeté auto stř. třídy se servisní knížkou, s pravidelnými prohlídkami, s historií (bez historie nebrat), +prohlídka automechanikem s doporučením, co bude asi třeba opravit a na kolik to asi vyjde (+ rezerva).

Nemám představu, jak bych v malém autě přežil třeba cestu PLZ-PHA-BR-OC, ráno tam a odpoledne zpět... Jednou jsme jeli do Reims o neco vetsi Š Fabia, mě se to příliš nelíbilo, ale nějak jsem to nakonec vykryl. Ale kolega již v letech měl "rosekaný" záda 3 dny. Jednoduše je to příšerně tvrdé auto. Na nějaké hop-cuky po městě bude asi vcelku bez problému. A maly auta maji maly kufry, pokud se tomu tak da rikat.
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 3. 9. 2012 20:16

Jo tak děkuji za vysvětlení, předpokládal jsem to. Páníček není schopen rozeznat, k čemu je vhodná Toyota Aygo a k čemu ojetý Golf. HOWGH.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DrumSession 4. 9. 2012 07:31

Mno… ! Po celou dobu jsem se snažil držet tématu a Honzovi poradit. Jednou z variant byl prodej stávajícího vozu a pořízení nového. Tedy kdyby tuto možnost zvažoval. Pokud ne, nechá si stávající. H. psal, že denně jezdí Un/L - Praha a zpět (předpokládám po D8). Pak jsem napsal zkušenosti s pohonem na LPG a náklady, (+) a (-). A doporučil jsem automobil stř.tř. Podívej se do statistik kolik bouraček (řetězovky) je jen na D8, obvykle ve vyšší rychlosti a na to mi nepřijde malé auto úplně nejlepší. I kdyby bylo nové (malé sekačky). Na závěr k tomu VW Golf - nejedná se o auto stř. tř., podobně jako Octavia není auto stř.tř. ačkoliv mraky lidí se nechalo ošálit od Š, že ano. S vysokou oblíbeností to nijak nesouvisí. Mezi dostupné automobily stř.tř. patří (abecedně) např. Citroen C5, Ford Mondeo, Opel Omega, Peugeot 406/407, VW Passat - vše jako combi. Proti malým autům na pojezd po blízkém okolí nic nemám. Howgh. Dále bych se raději držel NADPISU.
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marus 4. 9. 2012 10:43

To se nám to tady pěkně rozjelo :D

Jinak, brnaku, já s tvými argumety souhlasím. Nicméně ty nejsi ochoten uznat, že je spousta lidí, co na LPG jezdí ročně těch 15 tisíc, navíc v malých motorech a tam ta úspora prostě není tak zázračná.

Výhodnost LPG stojí a padá na nájezdu.

Tazatelovo kámoši by se to určitě provozně vyplatilo, jezdit denně 200 kiláků je mazec. Navíc ve fabce.

Jinak, rozvahu, zda koupit nové menší auto nebo starší ojeté větší za stejnou cenu řeší téměř každý zájemce o automobil. Nicméně tady jsou tak individuální požadavky, že se dá jen subjektivně poradit.
Můj mobil je čínská dvousimková rýže...Kvalitní rýže
Marus
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brnakk 4. 9. 2012 10:57

prave naopak, vsak jsem psal nekde predtim, ze podle me u uspornych benzinu s malym najezdem LPG pomalu ztraci smysl. A prave cim vetsi zrout, tim vetsi uspora, ktera samozrejme roste s najezdem. Tazatelovo kamosovi by se treba vyplatilo koupit LPG vuz urcite.
"Go for a business that any idiot can run – because sooner or later, any idiot is probably going to run it." - Peter Lynch
brnakk
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mobilman 4. 9. 2012 12:12

Momentálne jsem se auta zbavil a už ho nemám, zatím jsem se nerozhoupal co koupit nového. Ze zkušenosti ale mohu potvrdit výhodnost LPG. Do Roomstera 1,4 Scout mě stála přestavba 32.000 Kč, díky nájezdu a cenám (r. 2008-2009) se mi přestavba zaplatila během 8 měsíců a další měsíce do prodeje jsem tak už jen šetřil, během toho byl plyn jen 1x servisován a to byla ještě revize zdarma v rámci garance na instalaci, k další revizi jsem se už nedostal neboť jsem to vymenil za Ford a ten nedávno prodal, jsem bez auta a nějak mi to ani nevadí. Nové koupím někdy později až nato budu mít náladu a pocit že ho skutečně využiju.
mobilman
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků