Nedostatok zákazok v podnikaní

Životní cyklus uživatele peněz

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod ravenman 4. 12. 2013 12:09

Dobrý deň, potreboval by som poradiť akým spôsobom alebo formou reklamy získať klientov - bežních ludí pre svoju firmu. Pred rokom som is otvoril firmu zameranú na odborné počítačové služby (nie predaj), od začiatku čerpám zákazky od známych a ich známych na doporučenie, ktorým som aj pred založením živnosti poskytoval svoje služby bez papierao a teraz aj na faktúru v prípade že sú firma. Spokojnosť s mojimi odbornými službami je vysoká, nie je problém ani s platením, taktiež ponúkam servisné úkony ktoré nikdo iný neponúka, ale problémom je nedostatok nových klientov a už som vyskúšal niekoľko metód ako sa presadiť medzi ludí , popíšem napr.

1.rozdanie stávajúcim klientom vizitky,aby odovzdali dalej v okolí v prípade potreby
2. tlač nenásilných letákov bez "dokonalých" žvástov typu nízka cena a zaručená spokojnosť, len víztižný popis služieb a výhod. Letáky boli hodené do schránok (rodinných domov aj panelových), dokopy asi 200ks. Od tejto formy som si sľuboval najviac
3. Reklamný banner na stránkach najnavštevovanejšej picérie v meste
4. Množstvo topovaných inzerátov na služby

Samozrejme mám moderné a prehľadné webové stránky, inzerciu na webových portáloch, zlatých stránkach a po novom som aj na FB (ale ten ma moc nezaujíma).

Paradoxom je, že pred živnosťou som skoro každý druhý deň lietal po zákazkach a zarobil slušný peniaz, akonáhle som začal oficiálne (pochopiteľne) tak došlo k redukcií záujmu a ostalo mi ich len pár.

Momentálna situácia sa zhoršuje, pretože začínam čerpať peniaze na priestrory, odvody , telefón , auto a iné veci zo svojích rezerv a nedokážem potrebné peniaze zarobiť - proste málo klientov.

Ešte podotknem na záver, v meste sú zo dve tri firmy založené ešte v 90 tych rokoch zaryté v pamäti zákazníkov, majú premrštené ceny za služby a úbohú kvalitu a aj odbornosť v istých prípadoch (niekoľko klientov prešlo ku mňe a poreferovali mi čo zažili) a aj preto ma trápi že som iný a triem biedu, pritom viem že by boli u mňa spokojní všetci.

Budem vďačný za prínosné rady ako sa presadiť.

Zrušiť živnosť neplánujem, som iný ako ostatní, rád na sebe pracujem a učím sa novým veciam som otvorený príležitostiam. Zamestanie neuznávam a zabilo by ma to. Nie som žiaden živý robot ani poskok zamestnávatela, za istotu pár penazí mesačne mi to nestojí.
ravenman
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 4. 12. 2013 13:57

Zkus se podívat na to trochu ze stránky byznys plánu: (kolik chceš mít roční příjem + celkové roční náklady vč. odvodů, poj., aj.)/průměrná cena služby = x. Je ten mnohonásobek toho počtu zákazníků v okolí vůbec k dispozici?

Jinak já si dost těžko umím představit, za co by byli lidé ochotní v téhle oblasti platit. Já v téhle oblasti neutratil za posledních 20 let ani halíř - často je jednodušší, aby se to člověk naučil sám. Jediné, kde vidím aspoň nějakou poptávku, jsou spíš menší-střední firmy, které nemají ajťáka a sami to nezvládnou. Podepsat s firmama servisní smlouvy a tím získat stabilní zdroj příjmů + ve firmách je pohyb, takže se to při dobrých referencích bude rozšiřovat samo.

Z vlastních zkušeností - ty letáky, vizitky, adresáře, web, aj. prakticky nefungují. Jediné, co funguje, jsou osobní kontakty, reference, případně unikátní služby - a prosadit to u větších zákazníků.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod galan.marten 4. 12. 2013 17:04

Jestli chceš prorazit reklamou, tak musí být jiná, nápaditá a... agresivní. Nesmíš se na ni dívat svým pohledem obyčejného člověka - toho doslova se*re skoro všechno. Neboj se nějaké srovnávací kampaně (dokud na tebe konkurence nepošle kontrolu z finančáku), zdůrazňuj nízkou cenu slovy "ušetříte", "úspory" (nepoužívej "sleva"), získej souhlas zákazníků ke zveřejnění jejich pozitivní zkušenosti. Zajímavé můžou být reklamní plachty - když se ti podaří je umístit za pár euráčů. Je to statická reklama, kolem které lidi procházejí denně.

Ale k těm referencím. Víš, nadhodnocuješ sílu kvality. Ve skutečnosti je to tak, že mnoho zákazníků získáš jen díky tomu, že lidi jsou děsně líní, takže přivítají, když jim řešení naservíruje někdo jiný. Třeba právě předáním kontaktu na tebe. Zapomeň na blábol, že kvalita se prodává sama a všechno špatné časem zajde.
galan.marten
Diskutér

Odeslat příspěvekod ravenman 4. 12. 2013 17:29

To si vystihol trefne, nie jeden človek mi povedal - "vyser se na ľudí, tí stoja za *****, sú chudobní a sprostí, kvalitu im netreba, radšej budú platiť málo a niekoľkokrát než by zaplatili viac a raz, pretlač sa do firiem" , viem že ma z 80 % pravdu, chcel som to skúsiť. V rodine mám podnikateľku ekonómku - úspešnú a tá sa mi snaží dohadzovať firmy pre ktoré to účtovníctvo robí, zo dve som ich získal, ale nie je to stály príjem a sú to malé firmy . Pod pojmom FIRMA si predstavujem väčšiu firmu kde je stále čo robiť a majú aspoň 5 a vic počítačových staníc prípadne server.

Otázka znie ako sa presadiť do firiem bez úplatku či známych ?

Človek sa snaží niečo dosiahnuť, ale naráža na divnú dobu kde nikto nič nepotrebuje a všetci šetria, ale predávať čínske šmejdy s nálepkou Made in germany to im ide..
Kdo je z okolia Žilinského alebo Košického kraja alebo z iných a má záujem navštíviť opustené rezidencie v Černobyle na budúce leto a letecky , nech sa ozve cez SS,tvoríme tím na výlet.
ravenman
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod galan.marten 4. 12. 2013 23:41

Problém mnoha odborně šikovných lidí (dost možná i tvůj) je ten, že se takzvaně neumí prodat. A ani se to nemají kde a od koho naučit.

Spoléhat se na další osoby, že tě někomu dohodí, představí, to je velmi pomalá a značně neefektivní cesta. Nefungují ani finanční stimuly, to mám odzkoušené. Lidi jsou pasivní, zbabělí, fakticky chcou, aby jejich spokojený život (holt k němu patří i ty peníze) zajistil někdo jiný.

Proto pro sebe definuj, v čem se odlišuješ od konkurence a začni obce, státní instituce (školy), firmy a osvč obcházet s tím, že tohle ty děláš jinak, levněji, že to vůbec děláš. Počítače jsou sice hojně používané, jenže většina lidí jejich potenciál a možnosti internetu využít nedokáže/nechce.
galan.marten
Diskutér

Odeslat příspěvekod czhunter 9. 12. 2013 11:36

200 ks letáků je nic. To je ve městě 10 vchodů průměrných paneláků, jedna ulice, 30 minut práce.

Nevím, v jak velkém městě podnikáš, ale pokud jsou tam 3 firmy "na odborné počítačové služby" (což netuším, co je, a pokud jsi to těm lidem nenapsal na letáček nějak rozumně, netuší to ani oni), tak hádám, že má aspoň 10 000 obyvatel.
Tak až rozdáš 2000 nebo 20 000 letáčků, pak budeš mít možná nějaké zásahy.

Dál nechápu, proč když tady píšeš, že máš nízkou cenu a všichni jsou zaručeně spokojení, tak do reklamy si to nedáš.
To rovnou můžeš vymyslet, co je na tvých službách nejvíc nah*vno a o tom všem vykládat.

PS: Když nabízíš odborné počítačové služby, kolik jsi ochoten platit za odborné marketingové služby?
Pokud nic a šetříš, nediv se, že ti nechtějí platit nic ani potenciální zákazníci.
czhunter
Diskutér

Odeslat příspěvekod brzdil987 9. 12. 2013 23:32

Na roznes letaku pouzij ceskou postu, je to levny, asi 25hal za 1ks A5. Nech roznest tak 5000ks letaku. A dulezity, musis to opakovat aspon kazdy mesic, zvysis tim efekt duvery.
brzdil987
Diskutér

Odeslat příspěvekod audiobullys 15. 12. 2013 23:20

letak ma efekt tak pri 7. az 8. cteni, nekdy treba i 20 - kdyz se jedna o jednorazove spotrebni zbozi typu tv, lednice, pracka, mycka.
nevim jakou spotrebu a jak casto maji tvoje sluzby ale lepsi bude je tam konkretne vypsat , nejlepe i s tim co nikdo jiny nema.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 16. 12. 2013 08:35

S těmi letáky přes Českou poštu nevím - kamarád pro svoji firmu něco takového realizoval a pak zjistil, že spoustu lidem v dotyčné oblasti leták nepřišel. Jestli je to malá oblast, tak bych také spíše uvažoval o osobním roznosu, zvláště v případě, že tazatel má spoustu volného času, protože má nedostatek zakázek. Zkrátka lepší roznést si to sám, než sedět doma a platit někomu za roznos a ještě nemít jistotu, že to udělá správně.

Jak píše kolega, dobré je vypíchnout práce, které nikdo jiný nenabízí, například mně chybí skuteční opraváři, kteří umí víc, než jen vyměnit celý modul, ale opravdu danou věc opravit.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod honza.wirth 20. 12. 2013 14:08

Jestli ve meste/obci je nejakej obecni zpravodaj, tak zkus reklamu v nem (a okolnich mestech), cena nebyva vysoko a spousta lidi to precte, letaky necte uz skoro nikdo.
honza.wirth
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod brzdil987 20. 12. 2013 20:25

To se pletes, letaky cte mraky lidi. A jeste jsou nastvany kdyz je nedostanou nebo jom je nekdo vezme ze schranky.
brzdil987
Diskutér

Odeslat příspěvekod krásná sereminazáda 20. 12. 2013 20:56

Ono vlastně záleží na nabízené službě/zboží. U počítačových služeb jsou letáky k ničemu.
krásná sereminazáda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Drejkaa 20. 12. 2013 21:51

Souhlasím s Brzdilem, má pravdu. Tudle jsem se doma taky hrabala ve starých letácich když jsem sháněla servis na PC. Co je v místě si založím i když to hned nečtu, ale časem se k tomu třeba dostanu, nějaký servis, oprava atd..
Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.
Drejkaa
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brzdil987 20. 12. 2013 23:56

Minimalne za pokus to stoji. Nizke naklady.
Pamatuju si jak jeden znamej si dal inzerat do novin a zavolal mu nakej dedous tak u nej byl a vydelal si nekolik stovek.
Dal maj dobry prachy bokem zamestnanci v elektroworldu apod.na prani zakazknika jim za nakej ten baksis neco nahrajou...
brzdil987
Diskutér


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků