Zkušenosti s nákupem z aliexpress.com

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod vlazy 11. 10. 2021 00:28

A to "Free Return" je nabídnuté ze strany AliExpressu nebo obchodníka a nejde to odmítnout a trvat na vrácení peněz bez toho? Pokud mi někdy u sporu bylo nabízené vrácení zboží tak na vlastní náklady a až pak vrácení peněz tak to šlo odmítnout a trvat na vrácení peněz bez toho. Obchodník sice může odmítnout vrácení peněz, ale pokud se na vrácení peněz trvá tak konečné slovo u toho má AliExpress a rozhodne jestli se peníze budou vracet nebo ne. Průběh sporu je dobré sledovat a reagovat na vše. Někteří obchodníci se asi snaží spor protahovat a nabízet různé nedůvěryhodné nebo nevýhodné varianty řešení s nadějí, že na to nakonec kupující přistoupí a nebo, že uplyne doba na reakci a peníze se tak nebudou vracet.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod pmoravec 11. 10. 2021 06:33

Ano, to je nová služba samotného AliExpressu (stejně jako "Combined delivery"). Je to uvedeno u zboží přímo při jeho nákupu, proto tady zkušenosti s ní píšu.

Na webu to vypadá u výrobku takto, v aplikaci je to jako textová informace, i u objednávky:
Snímek z 2021-10-11 07-30-43.png
Snímek z 2021-10-11 07-30-43.png (4.86 ) Zobrazeno 7422 krát

A ta reakce obchodníka za "$0/No return&No refund" o které jsem mluvil, že mě před pár lety potkala je "protinávrh" u Sporu (Dispute). Pokud tam člověk nedá explicitně reject do nějakého času, tak se předpokládá, že s návrhem souhlasí (a žádná E-mailová notifikace k tomu nejde), čili jak píšete.
pmoravec
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 11. 10. 2021 11:54

Tak to vypadá, že to nakupování na AliExpress se čím dál tím více komplikuje. Jedny komplikace s těmi "opičárnami" okolo DPH a nyní i komplikace s vyřízením sporu. Co v případě, že někdo ve sporu žádá vrácení pouze části peněz? To i v takovém případě žádají vrácení zboží? Jaká je záruka, že po vrácení (zaslání zpět) zboží kupujícímu budou vrácené peníze. Asi ne příliš velká.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod pmoravec 11. 10. 2021 19:08

Tak v tom případě asi budou posuzovat i přes nové dispute GUI vše klasicky a ten return label asi nevygenerují. Těžko říct, touto cestou jsem nakonec (možná k mé škodě) nešel, byť jsem tak dispute původně založil (a pak ho zrušil a šel tou cestou otestování Free Return).

Jinak mi dneska volal řidič z PPL, že by možná přece jen šlo vytisknout u nich správný label a zásilku odeslat, ale v tuto chvíli jsem mu poděkoval, že jsem v zaměstnání a mezitím možnost poslat to zpět skončila, a tak se nemusí namáhat. A AliExpress k tomu zaujal pozici mrtvého brouka i přes "Appeal" a zaslání E-mailu.

Ty opičárny kolem DPH se zrovna u nich zatím omezují jen na to, že ji vybírají, jinak vše skrze "Aliexpress standard shipping" zatím bylo procleno jimi (mimo ČR a tím pádem dosah ČP).
pmoravec
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ski1961 13. 10. 2021 08:05

Přes dopravu Aliexprees Standard Shipping bysme se měli vyhnout zcela celnímu řízení.

https://www.ceskyali.cz/clanky/levne-za ... 1-11-2021/
ski1961
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 13. 10. 2021 10:01

Ze skladů v EU se celnímu řízení asi dá vyhnout, ale z mých zkušenosti se ne všechno z těchto skladů do Česka dá objednat a navíc je zboží některé o dost dražší než při objednání přímo z Číny a je tam obvykle třeba platit i dopravu která také není vždy levná. V Číně se nakupuje hlavně kvůli ceně která je často o dost levnější oproti cenám u nás v Česku a tak proč si to prodražovat. To pak stojí za zvážení jestli se to takto vůbec oplatí a kolik se tím ušetří.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod nikko 25. 10. 2021 11:23

AliExpress otevře sklad v Polsku, asi ještě před 11. listopadem 2021.
Blíže: https://cdr.cz/clanek/aliexpress-stavi-skladiste-v-polsku-zkrati-dodaci-lhutu-vyhne-se-dph-i-clu
nikko
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Stileth 1. 11. 2021 21:25

Dnes jsem mel ve schrance oznameni o zasilce kde mam zaplatit 196Kc za celni rizeni. :(
Bohuzel dle sledovaciho cisla netusim co to je zasilku, protoze v AE neni, takze jsem ani nemohl podat rizeni sam.
Tusi nekdo co se stane kdyz to nevyzvednu?
Predpokladam, ze to poslou zpet, ale co ten poplatek? Bude/Muze ho posta vymahat dal?
Diky
Stileth
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod nikko 1. 11. 2021 22:18

Stileth píše:Dnes jsem mel ve schrance oznameni o zasilce kde mam zaplatit 196Kc za celni rizeni. :(
Bohuzel dle sledovaciho cisla netusim co to je zasilku, protoze v AE neni, takze jsem ani nemohl podat rizeni sam...

Pokud jde o zásilku z Aliexpressu do 150 EUR, je dle ceníku České pošty poplatek za celní deklaranství v režimu IOSS jen 0 Kč (platí do 31.10.2021) a vyměřené DPH má být 0 Kč (Aliexpress totiž vybral DPH už při zaplacení zboží zákazníkem).

Pošta možná nevěděla, že zásilka pochází z Aliexpressu. Zkusil bych proto poště nahlásit IOSS Aliexpressu a podat reklamaci služby - nesprávně vyměřená odměna za službu Celní deklarantství a žádost o opravu nesprávně vyměřeného Celního dluhu.
Blíže v článku "Reklamace služby...", který je uprostřed stránky https://www.ceskyali.cz/clanky/caste-otazky-a-problemy-s-celnim-rizenim-od-1-10-2021-reklamace-poplatkovy-listek-zruseni-plne-moci-u-posty-celni-dluh-dph-ioss/
nikko
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Stileth 1. 11. 2021 23:22

Diky, to vypada zajimave, ale nebude po mne posta chtit nejaky podklad? Ja vubec netusim, ktera zasilka to muze byt.
Stileth
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod nikko 1. 11. 2021 23:54

Nejdřív potřebuješ zjistit o jakou jde zásilku. Na dodacím lístku pošty ti napsali podací číslo zásilky. Na jeho základě by ti pošta měla sdělit, co je obsahem této zásilky (obsah musela znát kvůli výpočtu DPH), hmotnost zásilky a jaké odesílací údaje (datumy, adresy) jsou na obálce. Pak můžeš posoudit, zda jde o zásilku pro tebe a je třeba reklamovat, nebo je to omyl.

Podací číslo zásilky můžeš také zadat do různých vyhledávačů zásilek, ukáže se ti datum odeslání zásilky nebo případná změna podacího čísla (tracking number). Např. https://global.cainiao.com/, https://parcelsapp.com/en, https://chinapost-track.com/, https://www.ship24.com/.
nikko
Nadšenec

Odeslat příspěvekod radoch1 3. 11. 2021 23:01

Praktiky České pošty jsou dobře zdokumentovány zde:

https://www.youtube.com/watch?v=9agxpQFG3Ik
radoch1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Disident 26. 11. 2021 17:02

Podařilo se a jak konkrétně někomu u pošty vypovědět tu plnou moc na zastupování při celním řízení ?
Disident
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod zivan 27. 11. 2021 14:13

Mé jo, psal jsem to 2 strany zpět
zivan
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ThuR 28. 11. 2021 14:46

A jak je to tedy s dopravou přes cainaio economy atd. (prostě číslo začínající CZ....). Máte s tím někdo zkušenosti? Takové číslo nejde zadat do eCep...
ThuR
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků