LIDL - osobni zkusenosti s konkretnimi vyrobky

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod iggi 11. 1. 2017 10:05

Super, doteraz som nabíjal modelárskou, ale tam mám asi slabý zdroj lebo viac ako 1,5ampérami to neviem a to je teda pomalé ako svet....
Tieto -35 stupňové mrazy dali zabrať starým baterkám :D
Aj štartovacie káble si chcem vyrobiť, pre istotu do budúcna.
iggi
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod retron 11. 1. 2017 10:09

autonabíječku nebrat, koupili jsme asi tři a pak jsme všichni přešli na CTEK. na takové to "přinabíjení" možná stačí, ALE neumí nabít zcela vybitou baterii, protože jí ani nepozná, chvíli bliká a pak se odpojí. pak je nutné baterii přednabít jinou nabíječkou a pak se teprve chytne. vyzkoušeno několikrát u různě silných moto i autobaterií. že nemá funkci jako je promíchání elektrolytu jako má CTEK ani nemluvím. přidat si těch 1000-1300 za CTEK se v tomto případě opravdu vyplatí.
retron
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 07Petr 11. 1. 2017 11:05

Taky jsem hledal na trhu nejlepší a nakonec koupil Ctek MXS 5.0 v2 se zárukou 5let.
07Petr
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod osobne2 11. 1. 2017 15:12

Tak jasne, ze nenabije uplne vybitou baterii, je to ale vlastnost, nikoliv chyba, automaticky rozpoznava, zda je pripojena k baterii, a pokud uz je baterie mrtva, tak ji nerozpozna. Stejne tak automaticky rozpozna, zda je baterie dobita a automaticky se prepne do udrzovaciho rezimu. Za tu cenu je to nejlepsi kup. Muzes samozrejme koupit lepsi za cca trojnasobnou az ctyrnasobnou cenu, to nikdo nerozporuje. Normalnimu cloveku ale bude stacit ta z Lidlu za cca 500 Kc.
osobne2
Přeborník

Odeslat příspěvekod Vasek06 11. 1. 2017 16:07

Kolegové měli tu z Lidla, ale museli je vrátit - špatná funkčnost. Osobně bych pár kaček přidal a koupil buď viz. výše- Ctek .. nebo Bosch C3 - pro movitější C7. C3 se dá sehnat za cca 1100, já osobně ji mám cca 5 let, nikdy nebyl nejmenší problém a že jsem těch nabíjení různých autobaterií absolvoval (podívej se na net na vlastnosti). Ale konečná volba je na tobě ...
Vasek06
Nadšenec

Odeslat příspěvekod retron 11. 1. 2017 16:20

no to je ovšem dost blbá vlastnost, že nedetekuje vybitou nikoliv mrtvou baterii (např. pokud někdo nechá svítit světla nebo prostě dlouho odstaví auto), taková nabíjecka je pak na dvě věci naho... a nanic. pokud jsem připojil "hloupou" nabíječku a tou baterii přinabil, připadně lidl asi 5x resetoval, pak se uz lidl nabíječka chytla a baterii dobila
retron
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 12. 1. 2017 00:14

V těchto případech používám starou Optimate (ta druhá zleva), Obrázek
které má sice jen udržovací proud 0,8 A, ale má pro oživování hluboce vybitých aku algoritmus. Nechám ji den na aku a pak dobiji tou z Lidlu.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Žulda 12. 1. 2017 13:18

Já si nechal pár dní svítit auto v garáži, baterie totálně prázdná. Lidlacká nabíječka jí nedetekovala. Odpojil jsem jí, paralelně k baterii jsem připojil obyčejný 12 V napájecí zdroj od routeru, nechal jsem to asi 5 hodin a pak už nabíječka naběhla v pohodě.
Žulda
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Franklin 12. 1. 2017 13:20

Schopnost nabít totálně prázdou baterii beru jako základní vlastnost pořádné nabíječky. Totální vybití je totiž poměrně běžná životní situace. Tak proč si ještě život komplikovat podřadnými výrobky jen proto, že jsou o pár korun levnější?
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod osobne2 12. 1. 2017 13:26

No jestli je trojnasobek ceny jen par korun? Kazdeho vec, do ceho bude investovat.
osobne2
Přeborník

Odeslat příspěvekod libol 12. 1. 2017 13:36

přiznám se, že se mi nikdy nestala situace - totálně mrtvá baterka v garáži. Mimo domov se mi to stalo, ale protože mne vždycky někdo nastartoval a já dojel domů - už nebyla totálně mrtvá.
Určitě jsou na trhu kvalitnější výrobky, ale připlácet za to násobky se mi zdá zbytečné
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod Franklin 12. 1. 2017 14:07

Když se člověk dostane do průseru, tak hodně ocení to, že si nenechal vrtat koleno. :mrgreen:
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod Vasek06 12. 1. 2017 14:49

Nabíjení totálně vybité baterie pokládám osobně za krajní - extrémní mez. Většinou to něco svědčí o uživateli auta. Standartní je dle mě nabíjení zhruba desetinovým proudem kapacity do plna, automat. odpojení a udržování - bavím se o klasice 12V. A pak možná rychlonabíjení.
Totálně vybitá baterie už by u mě neměla nikdy jistotu a za cca 30 let ježdění s různými auty se mi nikdy nestalo.
K ceně - jenom, aby to nebylo šetění na nepravém místě ....
Vasek06
Nadšenec

Odeslat příspěvekod retron 12. 1. 2017 15:05

naopak, ja neznám mnoho lidí krom těch co něco odstavují třeba na zimu, kteří by baterii dobíjeli průběžně, většinou až když je nějaký problém a právě v tom případě Lidl nabíječka selhává. dle mých zkušeností, pokud začne být s baterií problém bez nějakého extrémního zacházení, je stejně zralá na výměnu. navíc baterie poslední dobou selhávají náhle, vlivem destrukce jednotlivého článku, což nelze nijak diagnostikovat a takové baterii nepomůže ani svěcená voda.
retron
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vasek06 12. 1. 2017 15:11

Nepochopil jsi mě.
Já jsem tím chtěl říct, že přesně toto.
Investoval bych do lepší nabíječky - v mém případě Bosch C3 !
Pokud se o baterii nestarám pokryje mi i tyto případy.
Jinak už jednoho znáš - já pravidelně kontroluji stav baterie a pravidelně dobíjím - i když bych nemusel. Nikdy se mi nestalo, že bych kvůli baterii neodjel ...
Vasek06
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků