Zkušenosti s nákupem z aliexpress.com

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Nick Cave 9. 6. 2020 11:54

Ahoj, tak poprvé od loňska se stalo, že mi nepřišlo zboží (svítilna) v ceně asi 85kč, mělo přijít nejpozději 28.5. 2020
Chci se zeptat, má smysl otevřít spor anebo je to zbytečné a raději zboží oželet?
Nick Cave
Návštěvník

Odeslat příspěvekod mlrs 9. 6. 2020 12:37

mi se stalo, ze se doba pro doruceni blizila svemu konci -> napsal jsem prodejci a ten ji o mesic prodlouzil - zbozi pak za 2 tyfny doslo...
a dvakrat jsem teda otevrel dispute a vzdy nabidli opetovne zaslani predmetu nebo refund - vyuzil jsem jednou to a jednou to - takze to celkem funguje za me :-)
mlrs
Diskutér

Odeslat příspěvekod Nick Cave 9. 6. 2020 13:02

Díky, takže teď když se blíží ke konci ta 15ti denní lhůta, tak napsat prodejci nebo rovnou dát open dispute?
Nick Cave
Návštěvník

Odeslat příspěvekod mlrs 9. 6. 2020 13:04

prvni bych jim napsal..kdyz se neozvou, tak dispute...
mlrs
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 6. 2020 13:10

Nick Cave:
Pokud ti zboží opravdu nepřišlo tak si myslím, že spor má určitě smysl. Ono se někdy stává, že zásilka se někde zdrží a dojde až po stanovené lhůtě na doručení. Pokud ti zásilka nepřišla do stanoveného data tak jsi mohl požádat o prodloužení té doby. Nevím jaká je lhůta na podaní sporu při nedoručení zboží, ale můžeš to zkusit jestli ti to ještě půjde.
V poslední době spory vyřizují nějak rychle. Naposledy jsem podával spor v neděli odpoledne a do večera bylo rozhodnuté o vrácení mnou požadovaných peněz a v pondělí jsem měl ty peníze už na účtu v bance.

Zajímalo by mne jak je to s datumem realizace a zaúčtování u plateb zaslaných na základě sporu na AliExpress, tak jak jsem o tom psal nedávno zde. Kdysi byl u té platby rozdíl mezi datumem realizace a zaúčtování pouze několik dnů a od května se mi stává, že datum realizace je den kdy jsem kartou platil nákup na AliExpress. Nedošlo u toho k nějakým změnám např., že to AliExpress vrací na karty nějak jinak než kdysi a nebo banky v Česku to začaly zaúčtovávat jinak a nebo také je to záležitost jak tu platbu zpracuje MasterCard?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Nick Cave 9. 6. 2020 13:32

Aliexpress mi 27.5 2020 v mejlu napsal, že mám 15 dní na otevření sporu.
Prozatím jsem napsal prodejci.
Nick Cave
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 6. 2020 13:50

Nick Cave:
Nevím jestli s prodejcem něco rozumného vyřídíš. Na podání sporu ti už příliš času nezbývá a pokud prodejce to bude zdržovat tak můžeš tím přijít o tu možnost podání sporu. Nevím co očekáváš od jednání s prodejcem. Možná se mýlím, ale předpokládám, že nyní kdy už je po lhůtě do kdy měla být zásilka doručená tak tuto lhůtu už asi prodloužit nepůjde.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Nick Cave 9. 6. 2020 13:54

Tak prodejce mi odepsal, že se mám obrátit na místní poštu, že balíček dorazil.
Takže ano, s prodejcem nemá smysl něco řešit, zbývá otevřít spor
Jinak, já jsem v takové situaci poprvé, tak trochu nevím co a jak
Nick Cave
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 6. 2020 14:08

Zkusil bych se ještě zeptat na poště která ti doručuje jestli tam náhodou nemáš uloženou zásilku z Číny k vyzvednutí, pokud už ji neodeslali zpět. Hodně lidí se ztěžuje, že pošta jim neoznámí, že mají na poště uloženou zásilku k vyzvednutí a ta je pak vrácená zpět odesílateli když si ji po určité době adresát nevyzvedne.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Nick Cave 9. 6. 2020 14:30

Jj díky, ale u nás pošta funguje perfektně, vše předchozí došlo naprosto v pořádku a něco i doporučeně, zrovna dneska mi přišly 2 zásilky, takže poštu bych z toho nevinil
Nick Cave
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pravý Tomáš Marný 9. 6. 2020 14:30

vlazy píše:pokud prodejce to bude zdržovat tak můžeš tím přijít o tu možnost podání sporu.

Tohle se mně stalo kdysi na eBay, zboží nedorazilo, prodejce to zdržoval tak dlouho (sliboval nové zaslání, vrácení peněz), až jsem prošvihl možnost podání sporu a on se odmlčel. Tak jsem mu česky napsal, že je zku*venej čínskej zloděj a že mu napíšu negativní hodnocení všude, kam to bude možné. Za 5 dní jsem měl peníze na PayPalu :-D .
Pravý Tomáš Marný
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 6. 2020 15:09

Nick Cave:
U mne také pošta funguje dobře a na doručování zásilek se nemohu ztěžovat, ale nějaká výjimka se vždy může stát. Také mne napadá jestli ti to náhodou nedošlo na Zásilkovnu o které se tu psalo a neoznámili ti to, ale tam asi těžko něco zjistíš.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Nick Cave 9. 6. 2020 15:22

Možné to je, i když mi doposud všechno chodilo poštou, každopádně jsem teď otevřel spor a už se to řeší
Nick Cave
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 9. 6. 2020 16:07

To píší vždy, obrátit se na místní poštu, další požadavek je týden počkat, potom dají vybrat, jestli vrátit peníze nebo poslat zboží znovu. Takový je u nich standardní postup.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod petrmegac 9. 6. 2020 18:17

Klidně jim odpověz, že místní pošta ti odmítá cokoliv sdělit, jelikož nejsi odesílatel zásilky.
petrmegac
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků