Co se zásilkou z AliExpress která nedošla?

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 1. 2019 13:20

Stalo se mni poprvé co mi zásilka z Číny z AliExpress nedošla. Začátkem listopadu 2018 jsem na AliExpress mezi 11 - 12.11. objednal celkem 5 různých věcí. Čtyři mi postupně došly do 1 - 2 měsíců. Poslední těsně po vánocích. Jedna ale po téměř dvou měsících nedošla. Jedna se o věc za kterou jsem zaplatil 5,59 USD. V administraci mám u tohoto zboží uvedené, že táto objednávka bude uzavřená za necelé 4 dny což předpokládám, že do této doby (do konce týdne) mi to pošta už asi nedoručí. U této zásilky mi funguje i její sledování na stránkách české pošty když tam zadám číslo této zásilky. Píše mi to tam, že "17.11.2018 Zásilka převzata do přepravy. 21.11.2018 Odeslání zásilky do České republiky.". Až tak dlouho se to snad do ČR nepřepravuje i když byly Vánoce a mohlo se to trochu zdržet a celníci to také asi tak dlouho nedrží.
Nyní by mne zajímalo jak bych měl ohledně této zásilky postupovat. Nikdy jsem ještě něco takového nepotřeboval řešit i když jsem už toho z Číny objednával v minulosti více a tak s tím nemám žádné zkušenosti. Měl bych počkat ty necelé 4 dny až se objednávka uzavře a až pak něco s tím dělat nebo začít něco dělat už nyní? Jaké máte kdo s něčím takovým zkušenosti?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod cz01 8. 1. 2019 13:24

Musíš otevřít spor a to před uzavřením objednávky, jinak se to už nedořeší.
cz01
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 1. 2019 13:41

A co nebo jak se tím sporem řeší a dá vyřešit? Řeší se ten spor s AliExpressem a nebo přímo s prodejcem který dané zboží prodává? Nikdy jsem ještě nic takového nepotřeboval řešit a tak s tím nemám žádné zkušenosti.
Naposledy upravil vlazy dne 8. 1. 2019 14:02, celkově upraveno 1
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod mlsal 8. 1. 2019 14:00

Řešil jsem to několikrát na ebay. Prostě napíšeš, že zásilka ještě nedorazila, jestli máš ještě čekat. Zbytek je už na nich. Nic víc dělat stejně nemůžeš. Obvykle mi hned vrátili peníze.
mlsal
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 1. 2019 14:06

mlsal:
Ebay je ale něco jiného a na AliExpress to může probíhat jinak a být jiné.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 8. 1. 2019 14:09

Proste cekej a neres to.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 1. 2019 14:20

SVitara:
To se ale také té zásilky nemusím už nikdy dočkat a pak když ani po delší době nic nepřijde můžu zjistit, že se už s tím nedá nic dělat. Nevím, ale předpokládám, že když to začnu řešit už nyní tak je možná nějaká šance, že mi budou vrácené peníze a nebo mi prodejce to zboží zašle znova.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod mlsal 8. 1. 2019 14:25

Tak nečekej a řeš to.
mlsal
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 8. 1. 2019 14:41

Vidis, ze byla odeslana, nemuzes delat nic jineho, nez cekat.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 1. 2019 14:54

SVitara:
To ale můžu také čekat třeba i 10 let nebo do nekonečna. To, že se poštovní zásilky občas ztratí nebo se vrátí nedoručené odesilateli se bohužel občas stává. Vím, že takové situace lidí nějak řeší (už jsem to někde četl), ale nevím jak.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Franklin 8. 1. 2019 14:54

vlazy: Vyber příslušnou objednávku, klikni na Open Dispute. Dá ti to na výběr 2 způsoby, jak situaci řešit, vyber Refund Only (vrátit peníze). Konej ihned, za chvíli už bude pozdě. Kdyby se ti ozval prodejce a přemlouval tě k uzavření Dispute, tak ho neposlouchej, jinak přijdeš o peníze.
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 1. 2019 15:00

Franklin:
Konečně nějaká rozumnější odpověď. Zkusím to a uvidím co se bude dít. Máš s tím nějaké konkrétní osobní zkušenosti?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Franklin 8. 1. 2019 15:05

Jo jo, několik Dispute už mám za sebou. Aliexpress mi peníze vždycky vrátil, a to na kartu, kterou bylo placeno. Aliexpress si to pak na pozadí vyřídí s obchodníkem, ale to už tě nemusí vzrušovat.
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 1. 2019 15:16

Franklin:
A co když ta zásilka, možná někde zatoulaná, třeba i po delší době se doručí, což je sice málo pravděpodobné, ale vyloučit to asi nejde? To by mne už také nemuselo vzrušovat a zajímat, ale jsem čestný člověk a rád bych to vyřešil čestně vůči tomu prodejci který za to asi nemůže i když i s takovým rizikem by měl počítat, že se to bohužel může stát.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 8. 1. 2019 15:27

Dal jsem si takový soukromý tip, kolikrát se ten starý kokot kvůli takové blbosti ještě zeptá a kolik odpovědí bude potřebovat, než dá pokoj. Už se k němu blíží...
Kolem.jdouci
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 8. 1. 2019 15:29

Posledni dobou je to spise standardem u drazsich veci. Az mi prijde, ze ti smejdi schvalne poslou fake tracking (nekolikrat i opakovane) a vyckavaji, ze si toho clovek nevsimne a obchod se dokonci a oni dostanou vyplaceny penize.

Osobne pouzivam na sledovani zasilek 17Track a vsechno se snazim si hlidat a stale je uhanim, ale i presto to zkousi a zkousi. Je potreba byt dusledny a nasledne i davat jednohvezdickove ohodnoceni, aby to varovalo dalsi kupujici.

A to je taky vec, kterou ted uz sleduju - jakmile mam podezreni na takoveho filutu, tak si projedu jeho Feedbacky a dam vylistovat ty jednohvezdickove a staci se hned presvedcit, ze ma clovek co do cineni se smejdem.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SVitara 8. 1. 2019 17:12

To je snad jasne, na to musi clovek koukat uz pred nakupem.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 8. 1. 2019 18:30

vlazy píše:Franklin:
A co když ta zásilka, možná někde zatoulaná, třeba i po delší době se doručí, což je sice málo pravděpodobné, ale vyloučit to asi nejde? To by mne už také nemuselo vzrušovat a zajímat, ale jsem čestný člověk a rád bych to vyřešil čestně vůči tomu prodejci který za to asi nemůže i když i s takovým rizikem by měl počítat, že se to bohužel může stát.

Dle pravidel to IMHO máš zdarma, protože prodejce nedodržel garantovanou dobu doručení. Ale pro čestné je snadné a běžně používané řešení. Objednáš znovu, zaplatíš a prodejci napíšeš ať neposílá a následně to označíš za doručené.
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SVitara 8. 1. 2019 19:49

To ale neni zcela pravda, protoze jeste zbyvaji ctyri dny, mel ty ctyri dny pockat, takhle muze predcasne vyvolany spor prohrat, zvlast kdyz tomu nerozumi a nezna evidentne jejich smluvni podminky. Aliexpress nerozhoduje automaticky ve prospech kupujicich tak jako ebay. Ja treba objednal 11.11.2018 dva stejne mobily od stejneho prodejce na aliexpressu, ale kazdy jsem objednal pod jinym uctem, jeden dorazil 4.1.2019 a druhy byl teprve 2.1.2019 odeslan. Pocitam, ze prijde az koncem ledna.
Naposledy upravil SVitara dne 8. 1. 2019 19:58, celkově upraveno 1
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kubika1 8. 1. 2019 19:56

Já tedy na Ali neměl nikdy problém. Objednávek za tu dobu budu mít už přes sto a jen jednou zboží nepřišlo, ale to bylo z důvodu ztráty ČP (jinak super jednání pošty, že je ztráta nezajímá a ať si to řeším s dodavatelem). Zboží objednávám jak za pár doláčů, tak několik objednávek mám i za pár stovek dolarů. Jinak je ale fakt, že na hodnocení prodejce vždy koukám.

Jinak otevřel bych spor - jestli si to dobře pamatuju, tak ho můžeš pak bez problému uzavřít, že zboží přišlo (je tam snad nějaká doba, kterou máš na eskalaci sporu na Ali).

Jo ještě jedna věc - teď se všeobecně zásilky z Číny zpozdily viz:
https://www.ceskaposta.cz/-/upozorneni-zasilky-z-ciny
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ROlda78 8. 1. 2019 20:04

jestli nevypršela doba, nemá co otvírat (spor)
buď může o pár dnů sám prodloužit lhůtu (View detail-To extend the Buyer Protection for this order, please click here.) Nebo má počkat až lhůta vyprší, pak má tuším 15 dnů na to to řešit (open dispute).
Jinak vlazy, strejda google a tady: https://www.ceskyali.cz/jak-nakupovat-n ... mam-delat/
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kubika1 8. 1. 2019 20:34

Na těch stránkách je že člověk má otevřít spor když se blíží konec ochranné lhůty, takže nevidím důvod proč by nemohl spor otevřít (jinak tuto dobu může prodlužovat i prodejce a ten by ji mohl prodlužovat donekonečna). Dříve to bylo tak, že se musel spor otevřít před koncem ochranné doby pak to již nešlo a o peníze se přišlo. Dnes je tam navíc těch 15dní po skončení ochranné doby.
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod SVitara 8. 1. 2019 20:45

Neni to tam takhle napsano. Je tam napsano: "pokud prodejce nekomunikuje ..."
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kubika1 8. 1. 2019 21:06

"Otevřete spor (Open Dispute) v případě, že:

a) prodejce s Vámi nekomunikuje a Vy vidíte, že se objednávka nehýbe

b) blíží se konec ochranné lhůty"

A nebo B. Toto je případ B. Nerozumím jak není napsáno, ale ať si dělá kdo chce co chce. Může se otevřít spor hned a nebo prodloužit dobu. Nic jiného mi nedává smysl.
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 1. 2019 00:08

ROlda78 píše:Dle pravidel to IMHO máš zdarma, protože prodejce nedodržel garantovanou dobu doručení.
Nevím jestli ta doba doručení je garantovaná. Prodejce přece nemůže garantovat něco co sám nemá možnost ovlivnit jestli pošta nebo některý jiný dopravce tu zásilku doručí včas a nebo ji dokonce někde zašantročí a nedoručí ji vůbec.
ROlda78 píše:Ale pro čestné je snadné a běžně používané řešení. Objednáš znovu, zaplatíš a prodejci napíšeš ať neposílá a následně to označíš za doručené.
V tom mým případě bych si ale za to musel připlatit o 1,58 USD více. Kupoval jsem to v době kdy na AliExpress byla slevová akce a bylo to tam levnější. Nyní je to tam už ale zase dražší. Možná to tak někteří dělají, ale v mým případě bych si to zboží tím prodražil.

SVitara píše:několik objednávek mám i za pár stovek dolarů.
A vyplatí se to za tolik tam kupovat když navíc si k tomu asi musíš ještě zaplatit DPH nebo clo nebo obojí a k tomu asi i něco poště za vyřízení toho?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kubika1 9. 1. 2019 00:36

Některé dražší zboží se určitě vyplatí. Například jsem si kupoval autorádio za cca 200$ a jsem spokojeny. Podobné nebo stejné radio tu různí prodejci v ČR prodávali za dvojnásobek. Teď na Vánoce jsem kupoval napodobeniny lega - velké stavebnice hradu a taky super. Lego je sice lego ale cena je jinde.

Co se týče DPH a cla, tak to jsem nikdy neplatil. Plno prodejců i zaručuje, že to zákazník nebude platit. Mají různé sklady po Evropě a nebo to tahají skrz jiné státy a nějakým způsobem se dokáží vyhnout DPH a clu.
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod SVitara 9. 1. 2019 05:23

vlazy píše:
SVitara píše:několik objednávek mám i za pár stovek dolarů.
A vyplatí se to za tolik tam kupovat když navíc si k tomu asi musíš ještě zaplatit DPH nebo clo nebo obojí a k tomu asi i něco poště za vyřízení toho?

Co to meles? To jsem nikdy nepsal.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 9. 1. 2019 05:26

Kubika1 píše:"Otevřete spor (Open Dispute) v případě, že:

a) prodejce s Vámi nekomunikuje a Vy vidíte, že se objednávka nehýbe

b) blíží se konec ochranné lhůty"

A nebo B. Toto je případ B. Nerozumím jak není napsáno, ale ať si dělá kdo chce co chce. Může se otevřít spor hned a nebo prodloužit dobu. Nic jiného mi nedává smysl.

Neni A nebo B, je tam A a B. Nebo tam nekde vidis slovo nebo?
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kubika1 9. 1. 2019 08:10

V těchto bodech to chápu jako jestli nenastane jedna z možností. Kdyby mělo nastat vše, tak by jsi spor neměl otevírat ani když prodejce komunikuje, ale když ti skončí ochranná lhůta a těch 15dni navic, tak už nikdy své peníze neuvidíš.

Číňani jsou takový, že naslibuji úplně cokoliv aby člověk neotevíral dispute a nebo ho zavřel. Ale snaží se jen zneužít pravidel aby nikomu nic nemuseli vracet (moje zkušenost).

Jinak jak jsem již psal: ať si dělá každý co chce. Nicméně ochranná lhůta má nějaký smysl...
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 1. 2019 10:40

SVitara:
Omlouvám se za tu citaci. Ta citace byla od Kubika1. Nějak jsem se spletl při psaní, ale nyní už to bohužel nejde v tomto fóru opravit.

-- 9.1.2019, 10:32:08 --

Tak přemýšlím, že asi napíšu prodejci, že mi zásilka doposud nebyla doručená a požádám ho o prodloužení na AliExpress doby doručení. Tím by se asi zároveň měla prodloužit i doba pro možné podání sporu. Pokud zásilka nebude doručená ani do prodloužené doby tak až pak bych to asi zkusil s tím sporem a požádáním o vrácení peněz. Ta zásilka se mohla někde zdržet nebo zatoulat a může mi být ještě i po delší době doručená. Já tak budu mít alespoň čisté svědomí, že jsem měl snahu to čestně vyřešit a ne hned otevírat spor a žádat o vrácení peněz.
Nevím ale jestli o to prodloužení doby doručení můžu na AliExpress nějak požádat sám a nebo musím o to požádat prodejce aby to provedl on.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 9. 1. 2019 13:13

ROlda78 píše:buď můžeš o pár dnů sám prodloužit lhůtu (View detail-To extend the Buyer Protection for this order, please click here.)
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 9. 1. 2019 13:25

vlazy píše:
SVitara píše:několik objednávek mám i za pár stovek dolarů.
A vyplatí se to za tolik tam kupovat když navíc si k tomu asi musíš ještě zaplatit DPH nebo clo nebo obojí a k tomu asi i něco poště za vyřízení toho?

To si musíš spočítat, poplatek poště je cca 200, DPH je 21%. Číňani často aniž by je o to někdo žádal na balík napíší hodnotu zásilky 25 USD i když je vyšší. A u některých artiklů se celníkům nevyplatí to zpochybňovat protože na rentgenu prostě nemají šanci poznat jestli třeba baterka je levný šunt za 20 USD nebo něco za 100 USD, takže to většinou projde a pak se vyplatí to risknout, já takto např. koupil za 1100 Kč věc, která je u nás za 2000 Kč nebo za 1300 Kč věc, kde alternativa byla za 2000 Kč + pošta z Německa. Nejvíc mi prošla zásilka za cca 200 USD.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 1. 2019 16:16

xtond:
Ano vždy je dobré si spočítat jestli hodnotnější věci se oplatí když se při tom riskuje, že bude třeba ještě zaplatit DPH nebo clo nebo obojí. Nižší cena uvedená na zásilce ještě nemusí znamenat, že to projde bez DPH a cla. Ono to projít může, ale také i nemusí. Celníci nejsou až takoví hlupáci aby neznali ty různé způsoby kterými se lidí snaží obejít DPH a clo. Někde jsem četl, že celníci do celkové ceny zásilky počítají i poštovné a to i v případech kdy adresátovi Číňan poštovné nepočítá. Na rentgenu celník asi cenu obsahu zásilky přesně nepozná, ale asi vždy má možnost zásilku rozbalit a posoudit to. Tím netvrdím, že hodnotnější věcí v žádném případě nemůžou projít celnici bez DPH a cla.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 10. 1. 2019 01:17

Tak jsem nakonec tomu prodejci napsal, že mi zásilka nebyla doposud doručená a požádal ho o prodloužení doby doručení. Nyní jsem zvědavý jaká bude jeho reakce na to a jestli tu dobu doručení prodlouží.

Všimnul jsem si, že na AliExpress mám od toho prodejce zprávu z 13.11.2018 s tímto textem:
Hi my dear friend,
I have shipped your items to you. After received the items, if you are satisfied with the items, pls leave me positive feedback. thank you ,if you have any question ,please let me know or leave a message,We will give you a satisfactory answer. thank you so much !
John
Žádá mne o pozitivní hodnocení po doručení. Hodnotit ale prozatím nemohu, protože objednané zboží mi bohužel ještě nebylo doručené.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 10. 1. 2019 10:06

vlazy, ty jsi fakt případ
2× jsem ti napsal, kde můžeš prodl. dobu (resp. navrhnout o kolik bys rád). Stejně si vždy uděláš vše dle sebe, ale nakecáš kolem toho. :lol:
Prostuduj si: https://www.ceskyali.cz/cat/jak-nakupov ... liexpress/
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 10. 1. 2019 13:56

ROlda78:
Za tvoji radu děkují, ale promiň, že jsem tě urazil tím, že jsem nevyužil postup tak jak jsi mi to radil a stejného cíle (prodloužení doby) jsem docílil trochu jiným způsobem. :-| Myslím, že v tomto případě není až tak hodně důležité jakým způsobem se dosáhne to co chce někdo docílit.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 10. 1. 2019 19:50

Aaale neurazil :-)
jen prostě, bylo jednodušší to udělat sám. Prodejce nemusel reagovat hned, navíc když mu napíšeš, tak prodlouží třeba o 14 dní, když ty bys chtěl třeba čekat jen týden. Atd.
Hlavně.. že jsi docílil požadovaného a snad tušíš, jak na to příště. A co dělat, kdyby nepřišlo ani během prodloužené doby.
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 10. 1. 2019 23:14

ROlda78:
Jestli by to podle tvé rady bylo jednodušší to nevím. Záleží jak se na to kdo díváme. Prodejce zareagoval docela rychle a dobu prodloužil. Dokonce mi odepsal, že pokud mi to nepřijde tak mohu požádat o vrácení peněz. Na nic se mne nesnaží přesvědčovat a ani nevidím, že by se mnou jednal nějak nečestně tak jak to tu někteří o prodejcích psali. Připadá mi, že ten prodejce je solidní a snaží se se mnou jednat docela dobře. Stejně tak bych chtěl jednat i já s ním a ne hned vůči němu podávat spor a žádat vrácení peněz jenom proto, že zásilku pošta někde zdržela a za co on asi vůbec nemůže a pak se cítit trapně když by mi to po delší době přišlo.

Příliš ale nechápu do kdy mi to bylo prodloužené. Přišel mi e-mail, že ta mojhe objednávka bude ukončená 22.1.2019.
Currently the Purchase Protection of Order XXXXXXXXXX will end on 2019.01.22 01:04.
Když se ale podívám do administrace AliExpress tak tam vidím, že spor můžu podat pokud moje objednávka nebude doručená do 1.2.2019.
If your order does not arrive on 2019-02-01 , you can apply for a refund by opening a dispute.
Nyní jsem z toho tak trochu zmatený, protože nevím co z toho platí a jestli to doručení bylo prodloužené pouze do 22.1.2019 nebo až do 1.2.2019. Zajímá mne to abych věděl kdy bych se tím měl zase zabývat trochu více tak abych nepropásnul možnost podání sporu pokud mi zásilka nebude doručená.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 11. 1. 2019 06:49

Tam rozhodne nepisou, ze objednavka bude ukoncena 22.1.2019, to si pletes pojmy s dojmy a neumis pouzit ani google translator. Konci proste jedna ze lhut dana prodejci, coz je pro kupujiciho argumentacni vyhoda pri pripadnem sporu. Dam ti dobrou ale posledni radu, priste uz nakupuj jen v obchodech typu Penny Market, tam to zvladnes, staci si stoupnout do fronty, koukat co delaji ostatni kupujici a delat to co ostatni kupujici. Predpokladam, ze kupujici a doplnovace zbozi snad od sebe rozlisit dokazes.
:D
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 19. 1. 2019 15:01

Tak ta moje zde diskutovaná zásilka se konečně pohnula o kus dál. Přišel mi e-mail od AliExpress s informaci, že balíček dorazil do cílové země a na stránkách ČP ve sledování zásilek vidím poslední záznam "18.1.2019 Výstup z vyměňovací pošty. 22000 Praha 120". Z Číny do Česka to putovalo až necelé 2 měsíce. To asi nějaký Číňan s tím šel pěšky :D . Nyní už je nějaká naděj, že se té zásilky konečně dočkám, ale jsem zvědavý jak dlouho to ještě zdrží celníci a pak jak dlouho bude ČP trvat doručení.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kubika1 19. 1. 2019 19:35

Výstup z vymenovaci pošty znamena, že to již prošlo celnim řízením. Teď už je na řadě jen Česká pošta...
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 19. 1. 2019 19:52

Kubika1:
Možná máš pravdu, ale v tomto případě by u toho sledování zásilek snad měl být i záznam o celním řízení pokud to šlo přes celníky, což asi ano.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 19. 1. 2019 20:24

Ne možná, prostě pravdu má. Už se těším, až ti ta zásilka konečně přijde a přestaneš tady kvůli takové kokotině prudit.
Kolem.jdouci
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 19. 1. 2019 20:49

Proste to neproclili, kdyby meli celnici clit kazdou zasilku v cene par USD, tak se z toho zblaznej.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod xtonda 19. 1. 2019 23:56

vlazy píše:by u toho sledování zásilek snad měl být i záznam o celním řízení pokud to šlo přes celníky, což asi ano.

A měls tam i vstup na vyměňovací poštu?

Já sem vypozoroval, že i u tracked přes čínskou poštu (čísla LFxxxCN) pošťačka podpis nechce, kdežto u Aliexpress standard shipping co šel většinou přes Singapurskou poštu (čísla RBxxxSG) podpis chtějí.

Další rozdíl je, že ve výpisu z trackingu české pošty u RBxxxSG je vstup na vyměňovací poštu, přidělení českého českého čísla (RRxxx) a pak výstup z vyměňovací pošty (a dále doručení), u LFxxxCN vstup a přidělení českého čísla není a je tam až výstup z vyměňovací pošty.

Odhaduju, že to z Číny do ČR přišlo koncem listopadu, ale protože česká pošta už v tu dobu nestíhá ani balíky do ruky, tak čínu hází na hromadu a postupně vyřizují až v lednu.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 20. 1. 2019 00:43

xtonda: taky tohle v okoli slychavam. Faktem je, ze jsem ted objednal asi 30 zasilek z Ciny a realne mi to chodi po 14 dnech. Stejnou zkusenost muj kamarad z jineho mesta. A nejedna se o stejneho prodejce, ale eBay, Ali nebo Gearbest.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 20. 1. 2019 02:22

SVitara píše:Proste to neproclili, kdyby meli celnici clit kazdou zasilku v cene par USD, tak se z toho zblaznej.
To, že celníci neproclívají každou zásilku je v pořádku, protože ne každá je na proclení, ale předpokládám, že snad každá zásilka ze zemi mimo EU včetně Číny přes celníky prochází a tak bych očekával, že o tom bude záznam ve sledování zásilek. Někde jsem četl, že někdo tam tento záznam měl.

xtonda píše:A měls tam i vstup na vyměňovací poštu?
Vstup tam nemám, ale pouze výstup z vyměňovací pošty jako poslední záznam.
xtonda píše:Já sem vypozoroval, že i u tracked přes čínskou poštu (čísla LFxxxCN) pošťačka podpis nechce, kdežto u Aliexpress standard shipping co šel většinou přes Singapurskou poštu (čísla RBxxxSG) podpis chtějí.
Je to zásilka s číslem LFXXXXXXCN a zároveň první u které mi to sledování na stránkách ČP funguje. U jiné zásilky z číslem LFXXXXXXCN mi sledování na stránkách ČP píše. že "Zásilka č. LFXXXXXXCN: Zásilka tohoto podacího čísla není v evidenci.". Objednával jsem toho z Číny už více, ale pošta po mne podpis nikdy nechtěla. Pošťáčka mi to vhodi do schránky a pokud se to tam nevejde tak zazvoní u dveří a předá mi to.
xtonda píše:u LFxxxCN vstup a přidělení českého čísla není a je tam až výstup z vyměňovací pošty.
Když je tam uvedený výstup tak logicky by měl být i vstup, ale ČP to uvádí asi po svým. To už je ale jedno. Hlavně, že mi to už snad doručí.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 22. 1. 2019 00:39

Tak dnes mi ta zásilka z Číny byla konečně doručená.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 22. 1. 2019 06:11

Vsak jsem ti to psal.
SVitara píše:Proste cekej a neres to.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 22. 1. 2019 06:11

Vsak jsem ti to psal.
SVitara píše:Proste cekej a neres to.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 22. 1. 2019 14:30

SVitara:
Kdybych čekal a neřešil to tak v případě, že by se ta zásilka ztratila a nebyla mi doručená bych přišel o možnost podání sporu a požádání o vrácení peněz. Z toho by možná někteří měli velkou radost, že jsem takto dopadnul a ti co mi radili prodloužit dobu doručení by mne kritizovali za to, že jsem nevyužil jejích radu. Takto mám alespoň dobrý pocit a čisté svědomí z toho, že jsem nakonec nepřišel o peníze které jsem za objednanou věc zaplatil a ani jsem o ně nepřipravil čínského prodejce. Já mám ve zvyku jednat opatrně a zároveň i čestně pokud to jde.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 22. 1. 2019 15:19

Zato jsi tu par lidi malem pripravil o nervy.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 22. 1. 2019 15:39

SVitara píše:Zato jsi tu par lidi malem pripravil o nervy.
Tak to je už každého problém, že některým nevyšel jejích záměr poradit mi tak aby to pro mne nakonec nemuselo dopadnout příliš dobře.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 22. 1. 2019 16:07

2Admin
Prosím uzamknout toto vlákno, díky.
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 22. 1. 2019 16:26

ROlda78:
Proč, z jakého důvodu? Obrázek
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Nada22 18. 2. 2019 09:50

Zdravím, objednala jsem z Aliexpressu troje ponožky v celkové hodnotě 1,8 EUR. Ve stanovené lhůtě nic nedorazilo, ani prodejce se neozval. Tak jsem otevřela rozpor, který uznali a peníze jsou na cestě. Měly dorazit 28.1. Asi po 14ti dnech ponožky dorazily a hned jsem psala zpět, aby stopli refund. Od té doby mě obchodník denně bombarduje, ať mu vrátím peníze, ale mně na účet pořád nepřišly. Co mám dělat ? Děkuji
Nada22
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ROlda78 18. 2. 2019 11:01

zkus se s ním dohodnout viewtopic.php?f=326&t=1295095&st=0&sk=t&sd=a&start=17 (za mě jsi byla příliš aktivní)
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 18. 2. 2019 11:03

Napsal bych tomu obchodníkovi co se stalo s tím, že peníze které ti měly být vrácené ti zpět na účet nedorazily a proto mu nemáš co vracet. Případně bych to řešil i přímo s AliExpressem, že ti peníze které ti měly být vrácené doposud nedorazily na tvůj účet. Jinak je asi dobré s tím sporem příliš nespěchat a pokud zboží nedorazí ve stanovené lhůtě tak požádat o prodloužení doby pro doručení. Takto jsem to udělal já a nyní jsem rád, že jsem hned nepodal spor tak jak mi to někteří radili a nemusel pak řešit co s tím když by mi peníze byly vrácené a objednaná věc mi nakonec po delší době přišla. Ono je asi vždy třeba počítat s tím, že zásilka z Číny se může někde zdržet nebo zatoulat a nedorazit ve stanovené době.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod MiASX 18. 2. 2019 11:22

Hlavne si nedovedu predstavit, jak prodejci refundovane penize vratit. Jinak nez novym nakupem to asi nepujde.
MiASX
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 18. 2. 2019 11:28

ROlda78:
Pokud nemá peníze vrácené zpět na účtu tak bych s tím znovuobjednáním bez zasílání zboží na základě dohody s prodejcem příliš nespěchal. Ono by se pak mohlo stát, že ty peníze se ji na základě sporu nevrátí a zboží by tak měla zaplacené 2x nebo by se pak mohla ohledně toho dohadovat s tím prodejcem nebo AliExpressem. Navíc to zboží už může být na AliExpressu za jinou dražší cenu nebo vlivem jiného kurzu USD - CZK to může vycházet dráž. Prodejce by asi měl počítat s rizikem, že zásilka nebude doručená včas ve stanovené lhůtě a kupující tak podá spor a požádá o vrácení peněz.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 18. 2. 2019 13:29

2vlazy
já jí naopak píšu, že: "za mě jsi byla příliš aktivní"
:arrow: Nepředpokládám, že u sporu, který je v podstatě uzavřený, lze snížit částku, kterou má prodejce vrátit - to by bylo řešení. Nechal bych proběhnout spor a pak to koupil znovu.. viz výše. Nebo bych vůbec nepřiznal doručení. Já jelikož zboží (které objednávám obvykle fakt) chci i několikrát dobu doručení sám prodlužuji. Ale pokud se prodejce zavázal (garantuje), že zboží dodá do určitého data a opakovaně to nestihl, nedodržel smlouvu.
:arrow: obvykle prodejce uvádí, či pod.:
Seller Guarantees:
On-time Delivery
60 days
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 18. 2. 2019 16:19

ROlda78:
U každé objednávky je na AliExpressu uvedené za jak dlouho by objednávka měla dorazit a že pokud nedorazí do uvedeného data tak se může požádat o vrácení peněz tím, že se otevře spor. Já mám u mojí poslední doposud nedoručené objednávky uvedené toto:
Your order should arrive within 22-41 Dni, Factors such as delayed logistics and customs clearings may have an impact on the delivery time.
1. If your order does not arrive on 2019-03-18 , you can apply for a refund by opening a dispute.
2. To extend the Buyer Protection for this order, please click here .
Předpokládám, že se jedná pouze o předpokládaný čas doručení do kdy by za normálních okolnosti při určitém způsobu dopravy to mělo být doručené. Prodejce ani nikdo jiný ale asi nemůže tento čas nijak garantovat, protože to jestli to nějak více zdrží než je běžné pošta nebo celníci už nikdo z nich nemůže ovlivnit. Předpokládám, že na AliExpressu jsou ale pro prodejce stanovené podmínky, že pokud ve stanoveném čase zboží nebude doručené tak musí počítat s tím, že kupující může otevřít spor a požádat o vrácení peněz čímž prodejce má smůlu a za zboží bohužel nedostane zaplacené s čímž by měl každý prodejce počítat, že i to se může stát.
Nevím přesně jak to je s tím vrácením peněz na základě sporu, ale předpokládám, že za objednané zboží se platí AliExpressu a ne přímo konkrétnímu prodejci a proto případné vracení peněz provádí přímo AliExpress a ne prodejce. Prodejce dostane peníze za zaslané zboží až po potvrzení jejího doručení kupujícím nebo po uplynutí doby pro doručení pokud není podaný spor. Alespoň tak to chápu já, že to tak asi je.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 18. 2. 2019 19:42

je to úplně jinak vlazy..
u zboží, které kupuješ, např. u tohoto prstýnku: https://www.aliexpress.com/item/Vnox-8m ... 07ddfb7dcd je uvedeno toto:

Seller Guarantees:
On-time Delivery
60 days a v tooltipu (když nad to najedeš myší se píše "Full refund if product isn't recieved in 60 days")

více o podmínkách a výjimkách zde: https://sale.aliexpress.com/__pc/buyerp ... ebH8DVBW#1
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nada22 20. 2. 2019 12:32

No. asi jsem to uspěchala, ale nenapsal, tak jako jiní, že zásilku odesílá. Když peníze dorazí, koupím ve stejné hodnotě a pak napíšu, že zboží došlo. Nevím, jak bych posílala 2EUR. Díky všem za rady.
Nada22
Návštěvník

Odeslat příspěvekod S474N 20. 2. 2019 17:02

Pokud se neco blizi konci doby, tak si nechavam prodlouzit dobu o 14 dni, kdyz to nedojde ani potom, tak to beru jako smulu pro prodavajiciho, ze to nebyl schopen stihnout odeslat vcas (bezne zasilky sleduji pres 17Track a oni to odesilaij az treba 14 dni po platbe).
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků