Co se zásilkou z AliExpress která nedošla?

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod S474N 8. 1. 2019 14:29

Posledni dobou je to spise standardem u drazsich veci. Az mi prijde, ze ti smejdi schvalne poslou fake tracking (nekolikrat i opakovane) a vyckavaji, ze si toho clovek nevsimne a obchod se dokonci a oni dostanou vyplaceny penize.

Osobne pouzivam na sledovani zasilek 17Track a vsechno se snazim si hlidat a stale je uhanim, ale i presto to zkousi a zkousi. Je potreba byt dusledny a nasledne i davat jednohvezdickove ohodnoceni, aby to varovalo dalsi kupujici.

A to je taky vec, kterou ted uz sleduju - jakmile mam podezreni na takoveho filutu, tak si projedu jeho Feedbacky a dam vylistovat ty jednohvezdickove a staci se hned presvedcit, ze ma clovek co do cineni se smejdem.
citát dne: "Kde jde o sekundy, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SVitara 8. 1. 2019 16:12

To je snad jasne, na to musi clovek koukat uz pred nakupem.
SVitara
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ROlda78 8. 1. 2019 17:30

vlazy píše:Franklin:
A co když ta zásilka, možná někde zatoulaná, třeba i po delší době se doručí, což je sice málo pravděpodobné, ale vyloučit to asi nejde? To by mne už také nemuselo vzrušovat a zajímat, ale jsem čestný člověk a rád bych to vyřešil čestně vůči tomu prodejci který za to asi nemůže i když i s takovým rizikem by měl počítat, že se to bohužel může stát.

Dle pravidel to IMHO máš zdarma, protože prodejce nedodržel garantovanou dobu doručení. Ale pro čestné je snadné a běžně používané řešení. Objednáš znovu, zaplatíš a prodejci napíšeš ať neposílá a následně to označíš za doručené.
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SVitara 8. 1. 2019 18:49

To ale neni zcela pravda, protoze jeste zbyvaji ctyri dny, mel ty ctyri dny pockat, takhle muze predcasne vyvolany spor prohrat, zvlast kdyz tomu nerozumi a nezna evidentne jejich smluvni podminky. Aliexpress nerozhoduje automaticky ve prospech kupujicich tak jako ebay. Ja treba objednal 11.11.2018 dva stejne mobily od stejneho prodejce na aliexpressu, ale kazdy jsem objednal pod jinym uctem, jeden dorazil 4.1.2019 a druhy byl teprve 2.1.2019 odeslan. Pocitam, ze prijde az koncem ledna.
Naposledy upravil SVitara dne 8. 1. 2019 18:58, celkově upraveno 1
SVitara
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Kubika1 8. 1. 2019 18:56

Já tedy na Ali neměl nikdy problém. Objednávek za tu dobu budu mít už přes sto a jen jednou zboží nepřišlo, ale to bylo z důvodu ztráty ČP (jinak super jednání pošty, že je ztráta nezajímá a ať si to řeším s dodavatelem). Zboží objednávám jak za pár doláčů, tak několik objednávek mám i za pár stovek dolarů. Jinak je ale fakt, že na hodnocení prodejce vždy koukám.

Jinak otevřel bych spor - jestli si to dobře pamatuju, tak ho můžeš pak bez problému uzavřít, že zboží přišlo (je tam snad nějaká doba, kterou máš na eskalaci sporu na Ali).

Jo ještě jedna věc - teď se všeobecně zásilky z Číny zpozdily viz:
https://www.ceskaposta.cz/-/upozorneni-zasilky-z-ciny
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ROlda78 8. 1. 2019 19:04

jestli nevypršela doba, nemá co otvírat (spor)
buď může o pár dnů sám prodloužit lhůtu (View detail-To extend the Buyer Protection for this order, please click here.) Nebo má počkat až lhůta vyprší, pak má tuším 15 dnů na to to řešit (open dispute).
Jinak vlazy, strejda google a tady: https://www.ceskyali.cz/jak-nakupovat-n ... mam-delat/
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kubika1 8. 1. 2019 19:34

Na těch stránkách je že člověk má otevřít spor když se blíží konec ochranné lhůty, takže nevidím důvod proč by nemohl spor otevřít (jinak tuto dobu může prodlužovat i prodejce a ten by ji mohl prodlužovat donekonečna). Dříve to bylo tak, že se musel spor otevřít před koncem ochranné doby pak to již nešlo a o peníze se přišlo. Dnes je tam navíc těch 15dní po skončení ochranné doby.
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod SVitara 8. 1. 2019 19:45

Neni to tam takhle napsano. Je tam napsano: "pokud prodejce nekomunikuje ..."
SVitara
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Kubika1 8. 1. 2019 20:06

"Otevřete spor (Open Dispute) v případě, že:

a) prodejce s Vámi nekomunikuje a Vy vidíte, že se objednávka nehýbe

b) blíží se konec ochranné lhůty"

A nebo B. Toto je případ B. Nerozumím jak není napsáno, ale ať si dělá kdo chce co chce. Může se otevřít spor hned a nebo prodloužit dobu. Nic jiného mi nedává smysl.
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 1. 2019 23:08

ROlda78 píše:Dle pravidel to IMHO máš zdarma, protože prodejce nedodržel garantovanou dobu doručení.
Nevím jestli ta doba doručení je garantovaná. Prodejce přece nemůže garantovat něco co sám nemá možnost ovlivnit jestli pošta nebo některý jiný dopravce tu zásilku doručí včas a nebo ji dokonce někde zašantročí a nedoručí ji vůbec.
ROlda78 píše:Ale pro čestné je snadné a běžně používané řešení. Objednáš znovu, zaplatíš a prodejci napíšeš ať neposílá a následně to označíš za doručené.
V tom mým případě bych si ale za to musel připlatit o 1,58 USD více. Kupoval jsem to v době kdy na AliExpress byla slevová akce a bylo to tam levnější. Nyní je to tam už ale zase dražší. Možná to tak někteří dělají, ale v mým případě bych si to zboží tím prodražil.

SVitara píše:několik objednávek mám i za pár stovek dolarů.
A vyplatí se to za tolik tam kupovat když navíc si k tomu asi musíš ještě zaplatit DPH nebo clo nebo obojí a k tomu asi i něco poště za vyřízení toho?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Kubika1 8. 1. 2019 23:36

Některé dražší zboží se určitě vyplatí. Například jsem si kupoval autorádio za cca 200$ a jsem spokojeny. Podobné nebo stejné radio tu různí prodejci v ČR prodávali za dvojnásobek. Teď na Vánoce jsem kupoval napodobeniny lega - velké stavebnice hradu a taky super. Lego je sice lego ale cena je jinde.

Co se týče DPH a cla, tak to jsem nikdy neplatil. Plno prodejců i zaručuje, že to zákazník nebude platit. Mají různé sklady po Evropě a nebo to tahají skrz jiné státy a nějakým způsobem se dokáží vyhnout DPH a clu.
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod SVitara 9. 1. 2019 04:23

vlazy píše:
SVitara píše:několik objednávek mám i za pár stovek dolarů.
A vyplatí se to za tolik tam kupovat když navíc si k tomu asi musíš ještě zaplatit DPH nebo clo nebo obojí a k tomu asi i něco poště za vyřízení toho?

Co to meles? To jsem nikdy nepsal.
SVitara
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod SVitara 9. 1. 2019 04:26

Kubika1 píše:"Otevřete spor (Open Dispute) v případě, že:

a) prodejce s Vámi nekomunikuje a Vy vidíte, že se objednávka nehýbe

b) blíží se konec ochranné lhůty"

A nebo B. Toto je případ B. Nerozumím jak není napsáno, ale ať si dělá kdo chce co chce. Může se otevřít spor hned a nebo prodloužit dobu. Nic jiného mi nedává smysl.

Neni A nebo B, je tam A a B. Nebo tam nekde vidis slovo nebo?
SVitara
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Kubika1 9. 1. 2019 07:10

V těchto bodech to chápu jako jestli nenastane jedna z možností. Kdyby mělo nastat vše, tak by jsi spor neměl otevírat ani když prodejce komunikuje, ale když ti skončí ochranná lhůta a těch 15dni navic, tak už nikdy své peníze neuvidíš.

Číňani jsou takový, že naslibuji úplně cokoliv aby člověk neotevíral dispute a nebo ho zavřel. Ale snaží se jen zneužít pravidel aby nikomu nic nemuseli vracet (moje zkušenost).

Jinak jak jsem již psal: ať si dělá každý co chce. Nicméně ochranná lhůta má nějaký smysl...
Kubika1
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 1. 2019 09:40

SVitara:
Omlouvám se za tu citaci. Ta citace byla od Kubika1. Nějak jsem se spletl při psaní, ale nyní už to bohužel nejde v tomto fóru opravit.

-- 9.1.2019, 10:32:08 --

Tak přemýšlím, že asi napíšu prodejci, že mi zásilka doposud nebyla doručená a požádám ho o prodloužení na AliExpress doby doručení. Tím by se asi zároveň měla prodloužit i doba pro možné podání sporu. Pokud zásilka nebude doručená ani do prodloužené doby tak až pak bych to asi zkusil s tím sporem a požádáním o vrácení peněz. Ta zásilka se mohla někde zdržet nebo zatoulat a může mi být ještě i po delší době doručená. Já tak budu mít alespoň čisté svědomí, že jsem měl snahu to čestně vyřešit a ne hned otevírat spor a žádat o vrácení peněz.
Nevím ale jestli o to prodloužení doby doručení můžu na AliExpress nějak požádat sám a nebo musím o to požádat prodejce aby to provedl on.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků