Ahoj všem,
než i já trochu přispěju s nějakou informací, tak bych chtěl nejdříve pochválit Patrika, že tak dlouho vydržel v tomto fóru a dokonce se zdržel jakýchkoli trapných emocí a zesměšňování někoho jiného. Musím uznat, že snad vše co tu napsal je založeno na rozumně založeném a odůvodněném podkladu, se kterým se rovněž ztotožňuji. Bohužel občas si někdo stále myslí, že on je narozdíl od všech "tupých" inženýřů, jenž výrobky testují, nejchytřejší a své osobní dojmy a emoce způsobené nadšením z nějakého výrobku, je zde schopný podávat jako důkaz či nějakou měřitelnou veličinu. Přecijen žijeme v době, kdy je v odpovídající zkušebně, schopnost vysavače pohltit nečistoty, celkem bezproblémové změřit. Pokud takováto akreditovaná zkušebna dojde k závěru, že se jedná o průměrný výrobek, přijde mi docela směšné - jen na základě osobních pocitů se dohadovat, že to není pravda. Takového člověka opravdu není třeba zesměšňovat, jelikož to již za ostatní udělal dostatečně a kvalitně sám. Samozřejmě všem doporučuji vždy si přečíst celý test, aby člověk věděl, co bylo na daném výrobku špatné, jelikož každý může mít na danou nevýhodu či "závadu" jiný názor.
A nyní již zpět k vysavačům: Já sám jsem prodával nejen vysavače a komletní sortiment elektra asi 12 let. Za tu dobu jsem toho opravdu hodně vyzkoušel i přečetl a tak si troufnu tvrdit, že i lecos posoudit můžu . Vysavače Rainbow, Vorwerk a další jsou opravdu velmi vyjímečné, ale bohužel pouze cenou a typem prodeje. Nejen že si to troufnu tvrdit, ale přidám i odpovídající argumenty.
Nejprve Vorwerk: nejedná se o špatný vysavač, ale jak již to bývá pokud je něco dobré ale zbytečně předražené zákonitě někdo vyrobí buď něco podobného popř. i lepšího za podstatně menší peníze. To je případ anglické firmy Hoover - vůbec nejstarší firmy vyrábějící vysavače(minimálně v Evropě - 100 let) . Obdobný stojací vysavač sáčkový, bezsáčkový i s vodním filtrem, zakoupíte za třetinovou až čtvrtinovou cenu a pokud budete chtít čistit koberce práškem - klidně si k němu kupte prášek od Vorwerku. - Nevýhody: všechny větší stojaté vysavače s rotačním kartáčem jsou poměrně těžké, neohrabané a čištění práškovou metodou je nejen drahé, ale vyčistí "pouze" fleky a povrchové nečistoty - nemá žádný lepší vliv na odstranění prachu či roztočů z koberců.
Rainbow po stránce čištění koberců vyloženě průměrný vysavač. Při použití hepa filtru dosáhne velmi dobré filtrace - (tak jako každý jiný vysavač s hepa filtrem za 3.000.-Kč). Ostatní multiúčelové funkce jsou vesměs kvalitativně nepoužitelné - viz test od Patrika. Nevýhody: Vysoká cena, neustále vás otravuje nalévání a vylévání vody a následné nepříjemné čištění vysavače od prachu, jenž se společně s vodou přemění ve vysavači v úžasné bahýnko, jenž nejspíš vylejete do záchodu, aby jste pak vysavač mohli konečně umýt ve vaně. Takže vás nakonec čeká nepříjemné mytí jak vysavače a jeho příslušenství, tak i vany a toalety. Výhody: krásný pocit, že máte nejlepší vysavač pod sluncem (dokud vám však někdo na základě testů podložených logickými argumenty nevysvětlí, že je to kravina). Příjemný pocit "vůně čistého vzduchu" (dokud si neuvědomíte, že čistý vzduch nevoní a že dealer vlastně jen nalil do vysavače vonnou esenci kterou si můžete nalít i do jiného vysavače). Zaručeně vám vysavač dlouho vydrží - (protože jeho používání a mytí vás bude natolik obtěžovat, že jej budete používat pokud možno co nejméně). A dobrou náladu z toho, že pokud bude s vysavačem vysávat vaše tchýně a po převržení vysavače se jí podaří z něj vylít vodu, budete od ní mít konečně nadobro klid. Jistě se totiž pokusí (aby vše napravila) mokrý koberec vysát a praští ji elektrická hlavice. Jakmile si však uvědomíte, že s vsavačem může vysávat i vaše dítě asi vás dobrá nálada přejde.
Ostatní vysavače s vodním filtrem: mají všechny bez vyjímky stejné nevýhody v čištění a pokud používají hepa filtr nejsou o nic horší ale ani lepší než klasické sáčkové vysavače s hepafiltrem.
Pokud opravdu enormně dbáte na čistotu, chcete vysávat denně a nákup papírových sáčků by tak byl pro vás drahý, pořidte si vysavač s permanentním filtrem, hepa filtrem a sběrnou nádobou, jenž vysypete přímo do popelnice.
Prací (mokré) vysavače: (mimo vysavačů VAX) Ať již s papírovými sáčky, pevným filtrem či vodním filtrem vysávají shodně, pouze navíc umí prát koberce. Výhoda: Praním odstraníte část nečistot z povrchu koberce. Nevýhoda: druhá část nečistot proteče ještě hlouběji do koberce a koberec bude opravdu hodně dlouho mokrý. Jsou větší, těžší a větčinou hlučnější než klasické vysavače.
VAX: anglický vysavač s patentovaným hloubkovým podtlakovým praním. Výhoda: nabízí snad všechny druhy filtrace: vodní, pevný i sáčkový filtr doplnitelný hepa filtrem a to v provedení jak stojacím tak válcovém nebo klasickém. Jako jediný umí prát principem podtlaku, což znamená - že z koberců jednoznačně (viz test) nelépe odstraní prach a zároveň budou koberce poměrně rychle suché. Nechá se koupit za rozumnou cenu cca od 10.000.-Kč. Nevýhody: Jsou obecně větší, válcové varianty i hlučnější a stojaté varianty tak jako všechny stojaté vysavače trochu nemotorné. Jeden testovaný kus měl z důvodu předčasného opotřebení uhlíku snížené hodnocení životnosti - uhlík je však korunová záležitost a navíc z paxe vím, že i v půjčovnách vydržely tyto vysavače opravdu velmi dlouho. Pokud však máte doma alergika a nechcete si odpustit koberec, tak je to jediný vysavač, který mohu doporučit. K vysavači se totiž nechá zakoupit přípravek Aleritte, který rozpouští výtrusy roztočů jenž běžnou mechanickou cestou nelze odstranit. Samozřejmě Aleritte proti roztočům můžete použít i do jiných pracích vysavačů, ale podtlkovým praním odstraníte prachu nejvíce. Pokud by šikovný kutil použil prací hlavici od VAXU cca 1000 - 1500.- Kč, pomocí redukce ji nasadil na jiný levnější prací vysavač a zajistil pomocí čerpadla adekvátní přísun pracího prostředku, asi by něco ušetřil. Vzhledem ke složitosti úpravy a celkem rozumné ceně VAXu to však asi nemá smysl.
Klasické vysavače: Poud koberce nechcete prát a chcete "levnější" vsavač, doporučuji koupit (značkový) vysavač s výstupem pro elektrickou hlavici, kterou můžete zakoupit i dodatečně: Nevýhoda: elektrická hlavice je dražší než vzduchová s turínkou. Výhoda: nakonec stejně ušetříte, jelikož výkon elektrické hlavice neklesá v závislosti na plnosti sáčku, sáček naplníte podstatně více a vysavač je tišší i úspornější, jelikož může být spuštěn na minimální výkon.
A na závěr: Nenechte se manipulovat žádnými podomními obchodníky v jakémkoli oboru. Garantuji z vlastní zkušenosti, že jsou odborně proškoleni jak vás zmanipulovat a dostat tam kam potřebují. Bohužel pro to používají velmi často i klamavou reklamu, a takové praktiky, které mnohdy hraničí nejen s etikou, ale i se zákonem.
Někdo zde sice tvrdil, že ty složité a dobré věci se musí pro svou složitost prodávat takovým způsobem, že se k vám na celý večer včetně večeře

nastěhuje podomní prodejce (jelikož by vám to nikdo jiný tak dobře nevysvětlil), ale myslím, že už to tu jasně řekl Patrik. V každém odvětví najdeme levné a drahé výrobky: Kamery za pět ale i pětset tisíc, u kterých by u vás mohl podomní prodejce zůstat celý víkend a snad by měl stále co povídat. Nakonec víte to dobře sami: Už u vás někdy zazvonil na dveře prodejce SONY nebo Mercedesu?

Důvod podomních prodejců je vpodstatě bez vyjímky stále stejný: Ať už je výrobek špatný, průměrný či dobrý, prodává se hlavně pomocí enormní manipulace klienta a většinou je takový výrobek hlavně jako zástěrka pro multi level marketing (obchod, který je přímo založen na manipulaci nejen kupujících, ale většinou i samotných prodejců a tvorbě lidského řetězce založeného na NUCENÍ klientů DOPORUČIT další NÁVNADU - známého či kamaráda.)
Na závěr: Pokud se rozhodnete, že si zakoupíte vysavač po internetu, bylo by v pořádku, aby jste si také po internetu sehnali všechny potřebné informace. Naopak pokud si pro tyto potřebné informace půjdete do kamenného obchodu, kde se vám bude prodavač hodinu věnovat, vše vám odskouší a nechá osahat, pak bych vás rád poprosil aby jste u něj zboží také zakoupili. Možná si to ani neuvědomujete, ale určitě by se ani vám nelíbilo věnovat se třeba polovinu vašeho pracovního času někomu zadarmo na úkor vlastního výdělku.
Pavel