Vysavače Rainbow, Vorwerk a jiné

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Ruprecht001 26. 8. 2008 08:25

Kdepak, teď letí pohlcovače elektromagnetického smogu :-D
Ruprecht001
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 26. 8. 2008 09:16

Ruprecht001: ja mam nyni objednany sprej na zvetseni rychlosti WiFi site :mrgreen:

:arrow: http://www.j-walk.com/other/wifispray/index.htm
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ZNAPA 17. 9. 2008 02:59

Ahoj všem,
než i já trochu přispěju s nějakou informací, tak bych chtěl nejdříve pochválit Patrika, že tak dlouho vydržel v tomto fóru a dokonce se zdržel jakýchkoli trapných emocí a zesměšňování někoho jiného. Musím uznat, že snad vše co tu napsal je založeno na rozumně založeném a odůvodněném podkladu, se kterým se rovněž ztotožňuji. Bohužel občas si někdo stále myslí, že on je narozdíl od všech "tupých" inženýřů, jenž výrobky testují, nejchytřejší a své osobní dojmy a emoce způsobené nadšením z nějakého výrobku, je zde schopný podávat jako důkaz či nějakou měřitelnou veličinu. Přecijen žijeme v době, kdy je v odpovídající zkušebně, schopnost vysavače pohltit nečistoty, celkem bezproblémové změřit. Pokud takováto akreditovaná zkušebna dojde k závěru, že se jedná o průměrný výrobek, přijde mi docela směšné - jen na základě osobních pocitů se dohadovat, že to není pravda. Takového člověka opravdu není třeba zesměšňovat, jelikož to již za ostatní udělal dostatečně a kvalitně sám. Samozřejmě všem doporučuji vždy si přečíst celý test, aby člověk věděl, co bylo na daném výrobku špatné, jelikož každý může mít na danou nevýhodu či "závadu" jiný názor.
A nyní již zpět k vysavačům: Já sám jsem prodával nejen vysavače a komletní sortiment elektra asi 12 let. Za tu dobu jsem toho opravdu hodně vyzkoušel i přečetl a tak si troufnu tvrdit, že i lecos posoudit můžu . Vysavače Rainbow, Vorwerk a další jsou opravdu velmi vyjímečné, ale bohužel pouze cenou a typem prodeje. Nejen že si to troufnu tvrdit, ale přidám i odpovídající argumenty.
Nejprve Vorwerk: nejedná se o špatný vysavač, ale jak již to bývá pokud je něco dobré ale zbytečně předražené zákonitě někdo vyrobí buď něco podobného popř. i lepšího za podstatně menší peníze. To je případ anglické firmy Hoover - vůbec nejstarší firmy vyrábějící vysavače(minimálně v Evropě - 100 let) . Obdobný stojací vysavač sáčkový, bezsáčkový i s vodním filtrem, zakoupíte za třetinovou až čtvrtinovou cenu a pokud budete chtít čistit koberce práškem - klidně si k němu kupte prášek od Vorwerku. - Nevýhody: všechny větší stojaté vysavače s rotačním kartáčem jsou poměrně těžké, neohrabané a čištění práškovou metodou je nejen drahé, ale vyčistí "pouze" fleky a povrchové nečistoty - nemá žádný lepší vliv na odstranění prachu či roztočů z koberců.
Rainbow po stránce čištění koberců vyloženě průměrný vysavač. Při použití hepa filtru dosáhne velmi dobré filtrace - (tak jako každý jiný vysavač s hepa filtrem za 3.000.-Kč). Ostatní multiúčelové funkce jsou vesměs kvalitativně nepoužitelné - viz test od Patrika. Nevýhody: Vysoká cena, neustále vás otravuje nalévání a vylévání vody a následné nepříjemné čištění vysavače od prachu, jenž se společně s vodou přemění ve vysavači v úžasné bahýnko, jenž nejspíš vylejete do záchodu, aby jste pak vysavač mohli konečně umýt ve vaně. Takže vás nakonec čeká nepříjemné mytí jak vysavače a jeho příslušenství, tak i vany a toalety. Výhody: krásný pocit, že máte nejlepší vysavač pod sluncem (dokud vám však někdo na základě testů podložených logickými argumenty nevysvětlí, že je to kravina). Příjemný pocit "vůně čistého vzduchu" (dokud si neuvědomíte, že čistý vzduch nevoní a že dealer vlastně jen nalil do vysavače vonnou esenci kterou si můžete nalít i do jiného vysavače). Zaručeně vám vysavač dlouho vydrží - (protože jeho používání a mytí vás bude natolik obtěžovat, že jej budete používat pokud možno co nejméně). A dobrou náladu z toho, že pokud bude s vysavačem vysávat vaše tchýně a po převržení vysavače se jí podaří z něj vylít vodu, budete od ní mít konečně nadobro klid. Jistě se totiž pokusí (aby vše napravila) mokrý koberec vysát a praští ji elektrická hlavice. Jakmile si však uvědomíte, že s vsavačem může vysávat i vaše dítě asi vás dobrá nálada přejde.
Ostatní vysavače s vodním filtrem: mají všechny bez vyjímky stejné nevýhody v čištění a pokud používají hepa filtr nejsou o nic horší ale ani lepší než klasické sáčkové vysavače s hepafiltrem.
Pokud opravdu enormně dbáte na čistotu, chcete vysávat denně a nákup papírových sáčků by tak byl pro vás drahý, pořidte si vysavač s permanentním filtrem, hepa filtrem a sběrnou nádobou, jenž vysypete přímo do popelnice.
Prací (mokré) vysavače: (mimo vysavačů VAX) Ať již s papírovými sáčky, pevným filtrem či vodním filtrem vysávají shodně, pouze navíc umí prát koberce. Výhoda: Praním odstraníte část nečistot z povrchu koberce. Nevýhoda: druhá část nečistot proteče ještě hlouběji do koberce a koberec bude opravdu hodně dlouho mokrý. Jsou větší, těžší a větčinou hlučnější než klasické vysavače.
VAX: anglický vysavač s patentovaným hloubkovým podtlakovým praním. Výhoda: nabízí snad všechny druhy filtrace: vodní, pevný i sáčkový filtr doplnitelný hepa filtrem a to v provedení jak stojacím tak válcovém nebo klasickém. Jako jediný umí prát principem podtlaku, což znamená - že z koberců jednoznačně (viz test) nelépe odstraní prach a zároveň budou koberce poměrně rychle suché. Nechá se koupit za rozumnou cenu cca od 10.000.-Kč. Nevýhody: Jsou obecně větší, válcové varianty i hlučnější a stojaté varianty tak jako všechny stojaté vysavače trochu nemotorné. Jeden testovaný kus měl z důvodu předčasného opotřebení uhlíku snížené hodnocení životnosti - uhlík je však korunová záležitost a navíc z paxe vím, že i v půjčovnách vydržely tyto vysavače opravdu velmi dlouho. Pokud však máte doma alergika a nechcete si odpustit koberec, tak je to jediný vysavač, který mohu doporučit. K vysavači se totiž nechá zakoupit přípravek Aleritte, který rozpouští výtrusy roztočů jenž běžnou mechanickou cestou nelze odstranit. Samozřejmě Aleritte proti roztočům můžete použít i do jiných pracích vysavačů, ale podtlkovým praním odstraníte prachu nejvíce. Pokud by šikovný kutil použil prací hlavici od VAXU cca 1000 - 1500.- Kč, pomocí redukce ji nasadil na jiný levnější prací vysavač a zajistil pomocí čerpadla adekvátní přísun pracího prostředku, asi by něco ušetřil. Vzhledem ke složitosti úpravy a celkem rozumné ceně VAXu to však asi nemá smysl.
Klasické vysavače: Poud koberce nechcete prát a chcete "levnější" vsavač, doporučuji koupit (značkový) vysavač s výstupem pro elektrickou hlavici, kterou můžete zakoupit i dodatečně: Nevýhoda: elektrická hlavice je dražší než vzduchová s turínkou. Výhoda: nakonec stejně ušetříte, jelikož výkon elektrické hlavice neklesá v závislosti na plnosti sáčku, sáček naplníte podstatně více a vysavač je tišší i úspornější, jelikož může být spuštěn na minimální výkon.
A na závěr: Nenechte se manipulovat žádnými podomními obchodníky v jakémkoli oboru. Garantuji z vlastní zkušenosti, že jsou odborně proškoleni jak vás zmanipulovat a dostat tam kam potřebují. Bohužel pro to používají velmi často i klamavou reklamu, a takové praktiky, které mnohdy hraničí nejen s etikou, ale i se zákonem.
Někdo zde sice tvrdil, že ty složité a dobré věci se musí pro svou složitost prodávat takovým způsobem, že se k vám na celý večer včetně večeře :-) nastěhuje podomní prodejce (jelikož by vám to nikdo jiný tak dobře nevysvětlil), ale myslím, že už to tu jasně řekl Patrik. V každém odvětví najdeme levné a drahé výrobky: Kamery za pět ale i pětset tisíc, u kterých by u vás mohl podomní prodejce zůstat celý víkend a snad by měl stále co povídat. Nakonec víte to dobře sami: Už u vás někdy zazvonil na dveře prodejce SONY nebo Mercedesu? :-) Důvod podomních prodejců je vpodstatě bez vyjímky stále stejný: Ať už je výrobek špatný, průměrný či dobrý, prodává se hlavně pomocí enormní manipulace klienta a většinou je takový výrobek hlavně jako zástěrka pro multi level marketing (obchod, který je přímo založen na manipulaci nejen kupujících, ale většinou i samotných prodejců a tvorbě lidského řetězce založeného na NUCENÍ klientů DOPORUČIT další NÁVNADU - známého či kamaráda.)
Na závěr: Pokud se rozhodnete, že si zakoupíte vysavač po internetu, bylo by v pořádku, aby jste si také po internetu sehnali všechny potřebné informace. Naopak pokud si pro tyto potřebné informace půjdete do kamenného obchodu, kde se vám bude prodavač hodinu věnovat, vše vám odskouší a nechá osahat, pak bych vás rád poprosil aby jste u něj zboží také zakoupili. Možná si to ani neuvědomujete, ale určitě by se ani vám nelíbilo věnovat se třeba polovinu vašeho pracovního času někomu zadarmo na úkor vlastního výdělku. :-)
Pavel
ZNAPA
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod S474N 17. 9. 2008 07:55

ZNAPA: souhlasim s vetsinou toho co si napsal, ale s tim koncem ohledne MLM si dovolim nesouhlasit. Je to pouze o lidech a ver, ze jsou i takovi, co NUCENI opravdu nejsou ani to sami nedelaji.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 17. 9. 2008 08:09

To je ale dlooouhý příspěvek :D
Jen bych ještě kolegu doplnil - onen HEPA filtr není samospasitelný, záleží totiž na konstrukci vysavače a kvalitě dílenského zpracování. Pokud jsou na cestě z motoru nebo v okolí filtru nějaké netěsnosti, je celý HEPA filtr naprosto nanic :(

Bohužel v tomto je člověk odkázán na "věhlas" značky, protože vlastními smysly nemá nikdo šanci to poznat (pokud nejde o opravdu velké netěsnosti). A tak musí věřit tomu co se dozví např. z testů spotřebitelských časopisů.

A s tím nakupováním - bohužel je to tak a přiznám se, že to dělám taky, výrobek si "ošahám" v obchodě a koupím ho na Internetu; naposledy jsem zrovna kupoval vysavač i když ten jsem si ošahat nemohl, u nás se tento typ neprodává, kupoval jsem ho na německé eBay (posílali to z Dánska). Cena asi o 25 % nižší než na pixmanii (a k tomu ještě zdarma další hubice a 50 sáčků) a to Pixmania má ceny výrazně pod "kamenným" trhem.

Bohužel to vypadá tak, že prodeje se budou postupně stěhovat do hypermarketů, které si mohou dovolit udržovat "předváděcí centra" - zákazník nakoupí alespoň potraviny, takže oddělení elektro může být klidně i mírně prodělečné. Na druhou stranu pouze jednou jsem narazil v malém obchůdku na prodavače-majitele, který o svých výrobcích dokázal opravdu vykládat a dokázal je předvést a byl jsem v pokušení tam výrobek přes opravdu velký cenový rozdíl zakoupit, nakonec z toho sešlo (šlo o TV a nekoupil jsem jí vůbec, budu si jí kupovat až teď s přechodem na DVB-T). Jinak jsem se spíš setkal s "podavačem" než "prodavačem" :(

Malé obchůdky pravděpodobně postupně pozanikají
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flekl 17. 9. 2008 09:23

No, psát takhle dlouhý příspěvek ve 4 ráno, to je síla. Jinak je ale perfektní, také až na ten konec, protože je tak malinko obchodů, kde se prodavač zákazníkovi věnuje jen malou chvilku, spíše vůbec, nebo tomu nerozumí a navíc mu většinou vnucuje svoje pohledy na věc.

Ta neohrabanost vysavače je jasná. Chce to mít ještě jeden příruční a tenhle brát jen občas.

V malých obchodech jsou předražené všechny výrobky. Jen to má výhodu, že je to většinou blízko bydliště a není potom většinou problém s případnou reklamací, i když jak kde. Po tom internetu už to tak snadné není (doprava). Nyní jsem zrovna vracel TV LCD SONY 40", bez udání důvodu, a než abych sháněl dopravu, tak jsem jí jel odvést sám 120 km. Jinak to bylo v pohodě.
diskutér
flekl
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 17. 9. 2008 11:06

flekl: bohužel mám opačnou zkušenost - v malém ochůdku je prodavačka/majitel mnohem méně ochotný nějakou reklamaci okamžitě vyřídit, protože čeká, co na to dodavatel.
Naproti tomu v hyper-super marketu je to tý ženský na reklamacích obvykle buřt a hypermarket si to u dodavatele vždycky "vydupe".
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 17. 9. 2008 11:34

Přesně tak, 2x jsem koupil flashdisk u malého obchodníka a nikdy více, na reklamaci jsem čekal zákonných 30 dní, v Datartu ho dali do PC, zjistili, že na něj opravdu nejde zapisovat a bez řečí ihned vyměnili za jiný...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod flekl 17. 9. 2008 14:54

Jo, jo, souhlas, proto to i píšu, jak kde, většinou jsou s tím problémy.

I když už jsem měl problémy i ve větším obchodě, "Planeo" s videem, asi tak před 7 lety.
diskutér
flekl
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ZNAPA 17. 9. 2008 22:42

Tak to se omlouvám, ale možná jsem ten konec napsal trochu nesrozumitelně. Samozřejmě u takového podavače, který není ochoten se zákazníkovi věnovat a navíc ani svému oboru nerozumí, nedoporučuji nakupovat vůbec. Trošku jsem to zjednodušil a rozdělil lidi do dvou kategorií:
Jedněch - co zhruba vědí co chtějí, a jsou ochotní si vše najít na internetu a zde i výrobek objednat. To že si ho na kamenném obchodě jen prohlédnou žádnému prodejci neublíží. - I když teoreticky, pokud by kamenné obchody nesloužily zdarma jako vzorkovna pro internetové obchody, tak by se asi leckteré věci prodávaly po internetu velmi těžko. Nejen že po internetu nepoznáme ani kvalitu obrazu a zvuku, ale při dnešním rychlém pádu cen je obrovskou nevýhodou obchodníka v kamenném krámu, že je jen otázkou času, kdy zboží které nakoupí a má chvíli vystavené, stejně padne s cenou dolů a on je rád, když ho prodá (v ideálním případě) alespoň za nákupku. Bohužel to, že dovozci či výrobci dělá reklamu a mnohdy i školící a předváděcí středisko i pro internetové obchody a hypermarkety (kde většinou nic nevědí) není nikde ohodnoceno.
Druhých, kteří nevědí ani co chtějí, ani co se do budoucna chystá a jdou si vlastně nechat od A do Z všechno vysvětlit. A to je ten případ, který jsem měl na mysli. Takový člověk by si měl najít svého dobrého obchodníka (a věřte mi že ještě existují - i když poskrovnu) a zde si nechat vše vysvětlit, ale také zde výrobek zakoupit. Věřte mi že i tak na tom vydělá.
Příklad z praxe. Je to asi deset let zpátky, co SONY jako jediná firma dělala u kamer formát 16:9. Již tenkrát totiž odborníci věděli, že v budoucnu přijdou širokoůhlé TV. Každému klientovi jsem to na kobchodě nejen vysvětlil, ale vlastnoručně mu též kameru přepnul do režimu 16:9. Je pravda, že z kamery nejmíń pět let sledovali na klasické TV pruhy nahoře a dole (což bylo ale i u širokoúhlých filmů), ale dnes a do budoucna mají veškeré i staré nahrávky OK. A to je právě ten případ (jak zde někdo uvedl) kdy obchodník klientovi doporučuje svůj úhel pohledu. Správný obchodník by měl být většinou dál než běžný zákazník a měl by umět předvídat co přijde za technologie a takové klientům doporučovat. Věřte, že před deseti lety se například na formát 16:9 ptal snad jeden člověk ze sta, ale snad devadesáti procentům lidem se mi podařilo vše vysvětlit a odcházeli s kamerou 16:9. (a to nebyla oproti konkurenci o nic moc dražší). A těm kteří si poradit nenechali, nakonec po těch pěti letech pži sledování dvou hnusnejch pruhů po stranách na nové TV taky došlo (s křížkem po funuse), že tenkrát dobře míněná rada byla namístě.
Bohužel je tu však ještě třetí skupina lidí - a těch je nejvíc. O celé věci, i směru budoucího vývoje vědí málo nebo nic. Logicky ani netuši co by měli na internetu hledat, nebo se jim ani hledat nechce, jelikož by to stejně nepochopili a tak navštíví svého "dobrého" prodejce, který se snaží, vše jim ukáže, vysvěllí a doporučí konkrétní výrobek aby si pak mohli vytáhnout papírek a tužku, vše zapsali a objednali na internetu.
Bohužel je to praxe a česká povaha asi dlouho jiná nebude. A jelikož jsem na to po rozšíření nakupování po internetu už neměl žaludek, a věděl, že tuhle českou povahu stejně nezměním, rozhodl jsem se zhruba před třemi lety s obchodem po 12 letech skončit.
Ruku na srdce: není to snad to samé, jako přijít k právníkovi, který také musel plno informací nastudovat, nechat si od něj vše vysvětlit a pak mu říci, že teď už se obhájíte sami a utéct bez zaplacení?
Děkuju, ale pro mě obchod v Čechách na nějakou dobu snad radši ne - alespoň dokud se česká povaha nezmění.
Jinak k poznámkám nahoře: Samozřejmě, že má Patrik pravdu a i kvalitní hepa filtr může být pokažen nekvalitním vysavačem. Proto bych také doporučil spíše značkové výrobky, kde je větší pravděpodobnost kvalitnější výroby.
Co se týká MLM, i ten jsem pojal globálně a věřím, že u nějakého malého procenta výrobků (samozřejmě těch kvalitnějšíhch) si o kontakty na další "oběti" ani neříkají. Bohužel těch opačných případů je ale většina. Co se týká MLM a jejich praktik, setkal jsem se s hodně podvody a tak kdyby čistě náhodou někdo zvažoval zakoupit třeba reversní osmosu na čištění vody stačí říci a pošlu pár info. Prodává se opět pomocí MLM a je to takový podvod, že by vydal minimálně na další takovéto forum.
Ahoj
ZNAPA
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod flekl 17. 9. 2008 23:40

ZNAPA:
Nyní jsem vracel SONY TV, jak jsem psal a mám takové tušení, že právě formát 16:9 neuměla a to byl také jeden z důvodů. Uměla těch formátů více, ale tento nebyl napsaný ani v návodu. Tam byl psaný myslím 14:9. Takže nyní i ČT1 začala vysílat zprávy 16:9, ale Sony to nezvládala, nezvládala ani Novu, vždycky to bylo nějak ořezané.
Tak je mi to divné, že se prodávaly kamery SONY 16:9 a TV by na tento rozměr nedělali?
Přitom např. SHARP jede 16:9 v pohodě.
Naposledy upravil flekl dne 17. 9. 2008 23:47, celkově upraveno 1
diskutér
flekl
Návštěvník

Odeslat příspěvekod memorix 17. 9. 2008 23:46

Znapa: Vy jste vazne doporucoval vizionarsky pred 5ti lety format 16:9. Ja teda nevim, ale nemyslel jsem, ze kamera se kupuje na cely zivot. Kameram nerozumim, ale za dramaticky bonus bych to nepovazoval. Spis by me zajimalo kam to jit reklamovat, kdybych tu kameru koupil u Vas mesic pred tim, nez jste zavrel. Mozna i to je duvod proc male obchody nevzkvetaji. Nez se clovek nadeje je z papirnictvi cistirna obleku...No a prirozene jsou drahe.
memorix
Nadšenec

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 18. 9. 2008 09:02

Znapa: bohužel ani spoléhání na známou značku (od které máme doma jiné výrobky) není zárukou "úspěchu". Celkem dost mě překvapuje stabilně velmi slabý výsledek vysavačů Panasonic v testech, přestože u této značky bych předpokládal umístění v prvních řadách. Bohužel je to dnes tak, že firmy, aby měly co nejširší portfolio, tak si nechávají značnou část výrobků vyrábět od jiných firem a z oblasti počítačů už to proniklo i do oblasti běžné domácí techniky. Takže pod značkou věhlasné firmy můžete koupit výrobek, který pod jinou značkou stojí třeba i polovinu.

souhlasím s memorixem, že kamera se nekupuje na celý život. Nejde ani tak o optiku - ta byla u starších kamer spíš lepší, dokonce i čipy díky větší velikosti poskytovaly lepší záznam (hlavně za sníženého osvětlení), ale jde hlavně o záznamové médium, k čemu je dneska kamera na VHS (C) nebo Video8 :D.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ZNAPA 19. 9. 2008 10:35

Flekl:
Nerad bych ručil za všechny TV od SONY - nevím co se kde prodávalo jinde ve světě a i do ČR občas zase nějaký prodejce občas dovezl co sem "nepatřilo", ale formát 16:9 dělala firma SONY u běžných TV určitě ještě víc jak před deseti lety. Neteř zrovna nějakou takovou vykopávku má v pokojíku 55cm ale dělali to i u 37cm. Pokud TV uměly pouze dva formáty, bylo to zásadně 4:3 a 16:9.
ZNAPA
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ZNAPA 19. 9. 2008 10:57

Memorix: Kdyby to bylo před 5-ti lety, tak na tom není nic vizionářského, ale je to již částečně s křížkem po funuse. Kamery s možností přepnutí do 16:9 jsem doporučoval už zhruba před deseti lety! Vtip je v tom, že uměly oba formáty: 4:3 a 16:9 - (ze začátku ještě nepravý). Nejde o to, že by si každý kupoval kameru na více než pět let, i když plno lidí jí má i více než deset, ale nejdůležitější jsou přece vaše nahrávky! Všichni, kdo koupili kameru 4:3, a nahrávali na ni, musí dneska sledovat na (dnes již běžné) širokoúhlé TV dva pruhy po stranách. Bohužel právě taky pro neschopnost některých podavačů se našlo i plno klientů, kteří koupili kameru s možností přepnutí do 16:9 a stejně natáčeli v režimu 4:3 jelikož ani před pěti lety nevěděli na co je 16:9 dobrý. Já osobně krom prvních zhruba 14 let starých nahrávek dětí, mám vše ostatní ve formátu 16:9. Kamer jsem mezitím vyměnil sice několik, ale formát nahrávek je OK! a to je asi nejdůležitější.
ZNAPA
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků