Vysavače Rainbow, Vorwerk a jiné

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod WonDrak 27. 3. 2007 19:47

Rexair píše::D stejně to je ale tady paráda... název fóra: vysavače Rainbow, Vorwerk a jiné... a pořád tu řešíte Rainbouchy... jak s eříká, sto lidí, sto názorů... ten kdo ho má doma a nadává, nemusel ho kupovat... ten kdo ho doma nemá a nadává, je typickej Čech :) proč pořád řešíte tu výrobní cenu??? Já vím, výrobní cena je hluboko pod prodejní, ale víte výrobní cenu fabie??? něco kolem 20.000,- Kč - a tu prodejní známe všichni... kdybyste věděli, kolik za to ten prodejce má, tak polovička těch, co to tu čtou by je šla hned prodávat... zdarec, Rex.t/quote]


Máš ty informace ohledně fabii nějak potvrzené?

PS: podle mě nemá prodejce víc jak 20k, typoval bych to na 10-15 z ceny 70k.
Zatím, co člověk chce si musí jít, ať to stojí, co to stojí. (doporučuji film Factotum)
WonDrak
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod henry_99 27. 3. 2007 20:32

:-) 20 tisíc výrobní cena - i se zaplacenými náklady na mzdy, přepravu atd...?
Jsme tací, jaké nás vidí ostatní, proto je tak těžké být sám sebou...
henry_99
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rexair 27. 3. 2007 23:07

20 tisíc... jestli s nějakejma nákladama těžko říct, mám to ze zdroje deníku AHA! :D
WonDrak: tys je prodával? :D no když se prodejce snaží, má i víc a teď se podrž... znám jich plno, který maj nad 300 tis. měsíčně... takže je úplně jedno, jestli na to někdo nadává, nebo chválí, protože když jich prodáš 20 za měsíc, tak tě jeden *****... zákazník nevytrhne...
Rexair
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rop 28. 3. 2007 12:38

deník AHA není zdroj .... čímž se na foru o vysavačích vyřešila nákupní cena automobilu a mohli bychom zase přeskočit k původnímu tématu .... děkuji :-)
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WonDrak 28. 3. 2007 19:29

Rexair píše:WonDrak: tys je prodával? :D no když se prodejce snaží, má i víc a teď se podrž... znám jich plno, který maj nad 300 tis. měsíčně... takže je úplně jedno, jestli na to někdo nadává, nebo chválí, protože když jich prodáš 20 za měsíc, tak tě jeden *****... zákazník nevytrhne...n/quote]


známej je prodával a já teď zkouším něco podobnýho, spíš pro zábavu než pro prachy, tak vím, že tam jsou slušný peníze, ale tolik to neni.
Zatím, co člověk chce si musí jít, ať to stojí, co to stojí. (doporučuji film Factotum)
WonDrak
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j2007 28. 7. 2007 23:57

Baví mne číst si příspěvky o tom, jak předražené jsou produkty, které se prodávají formou přímé nabídky. Ano, je pravda, že některé firmy mohou mít vyšší marži, některé nižší. No a co? Navíc, vy jste nikdy neslyšeli o tom, že za značku se platí? Je to v pořádku. Ale nejdůležitější je kvalita a funkce. Pokud budu mít v obchodním domě vystavené dva produkty, jeden "normální" a druhý stejného druhu, který se prodává formou přímé nabídky a bude tam za něj cena, nikdo ho nekoupí. Formou přímé nabídky se totiž prodává kvalita. Funkce toho přístroje mohou být složité a produkt prostě potřebuje vysvětlit, zákazníkovi prostě musí být vysvětleno, jaké výhody získá přístrojem, které by v kamenném obchodě jiným přístrojem nezískal. Produkty mohou vypadat podobně, ale funkce... a o to jde. V krámě člověk nic tak "drahého" nekoupí, nechápe co mu to přinese a nikdo mu to nevysvětlí. A je jedno, jestli to je vysavač Vorwerk, nádobí Zepter, nabo matrace Machala. Levné věci nepotřebují vysvětlit, není na nich totiž nic zvláštního, je to běžné zboží běžné kvality. Pohybuji se v tom, znám o produktech, které prodávám, dost, tak to vím. Stejné je to u toho Vorwerku, Zepteru, Machaly atd. A chování obchodníka? Každý je jiný. To že k tomu patří přesvědčování a různé taktiky, jak prodat, to k tomu prostě patří.
j2007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 29. 7. 2007 11:26

j2007 píše:....Formou přímé nabídky se totiž prodává kvalita....i/quote]

Tak s tím bych si dovolil rozhodně nesouhlasit. Naopak naprostá většina zboží prodávaného formou přímé nabídky je laciný umělohmotný šmejd. Čistě teoreticky je možné, že tam bude i něco kvalitního, ale moc tomu nevěřím.
Když se zastavíme u toho Zepteru - šmejd to sice není, ale je na trhu nádobí od jiných značek za výrazně nižší cenu, které se mu vyrovná. Četl jsem jeho porovnání v D-Testu a pár much tam našli. Např. z testovaných výrobků měl nejlehčí poklice - v hrnci se tak držel nižší tlak než v ostatních výrobcích. Množství energie, potřebné k přípravě pokrmů tak bylo jedno z nejvyšších (hrálo tam roli více věcí, např. tepelná vodivost, atd). Rovněž povrchová úprava nebyla zvolena zrovna nejlépe - na leštěném povrchu byl vidět každý škrábanec na rozdíl od povrchu broušeného, který měli někteří konkurenti.
Vorwerk už se tu probíral, zmíněné matrace neznám. Ale doufám, že to nejsou ty matrace, co se prodávají za deset i více tisíc korun a ty samé, které jejich český výrobce prodává za 1500 Kč :-)
Velmi kvalitní zboží má šanci uspět v konkurenci volného trhu, pokud je opravdu kvalitní a jeho cena může být přitom klidně astronomická - z elektroniky třeba Loewe nebo, když půjdeme ještě výš tak třeba Bang & Olufsen. Téměř v každém oboru se najde nějaká (několik) značka, která je výrazně nad "běžnou" cenovou hladinou a přesto se prodává. Když vezmu "můj" obor (hodinky), tak vedle sebe můžou klidně koexistovat hodinky za 100 Kč z Lidlu a za stovky tisíc (nebo miliony) od známých značek. A všechny si své kupce najdou.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j2007 29. 7. 2007 12:07

No nad hodinkami jsem už přemýšlel. Je to trochu něco jiného. U hodinek každý ví, že "švýcary" jsou kvalitní, že jdou přesně, že se nemusí každý rok měnit baterka, že jsou kvalitní. Mám na ruce hodinky zn. Certina a jsou perfektní. Samozřejmě jsou mnohem dražší hodinky. Tissot´atd, z těch ještě dražších Omega atd. Ale každý to nepochopí a tyto hodinky si každý nekoupí.Samozřejmě jde i o peníze. Hodinky by se dali prodávat i formou přímé nabídky, proč ne. Ale není na nich moc co vysvětlovat. A o to jde. Jde o složitost výrobku a jeho funkce. V obchodě může být velmi kvalitní výrobek, ale pokud tam stojí prodavačka, která na zákazníka kouká ve smyslu - kup se a už mě neotravuj, aby se ten výrobek prodal, potřebuje velkou reklamu atd. Kdežto obchodník v přímě nabídce, co si budeme povídat, má peníze z toho co prodá, je závislí na svém osobním úspěchu a musí se hodně snažit, aby produktem zaujmul. Čili kromě obchodníka nepotřebuje produkt žádnou reklamu. I když obchodník není nějaký čas úspěšný, neprodá, tak byl u zákazníka, seznámil ho s produktem a klient o něm ví a třeba někomu řekne atd. Je to perfektní reklama, firmu to nestojí ani korunu. Co se týče Zepteru, není to dnes už vůbec jen o nádobí. Navíc má Zepter nějaké jméno, proto může nasadit ceny, jaké má. Pokud firma jméno nemá, může prodávat něco, na co bude mít exklusivitu, aby mohla dát vyšší ceny. Trh je trh. K té firmě Machala, je to česká firma, má exklusivitu na matrace Tempur. Prodává i lůžkoviny atd.
j2007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 29. 7. 2007 12:39

No právě k těm "švýcarům". Nejsou švýcarské hodinky jako švýcarské hodinky. Některé mají uvnitř plastovou ETU (to je třeba často případ těch Tissotů), kterou lze najít i v těch z Hong Kongu, některé mají poctivý kovový strojek (ať ETA, Ronda, ISA nebo třeba Technotime) + samozřejmě jiná kategorie mechanických hodinek.
Takže to, jestli mají hodinky napsáno na číselníku "swiss made" až tolik neznamená a leckteré můžou i ty "TING ŤONGy" lehce strčit do kapsy. A to nemluvím o jiných zemích, kde se dělají vysoce kvalitní hodinky - třeba takové Německo.
Doporučuji jet se na přelomu března a dubna podívat do švýcarské Basileje na "Baselworld", tam je možné spatřit značky, o kterých většina lidí v životě ani neslyšela. Já tam byl (pracovně) skoro týden a viděl jsem jen zlomek, to si pak člověk řekne, "jak se vůbec může tohle všechno prodat".
Stejně většina značek patří do nějakého "konglomerátu", třeba do největší Swatch group patří Brequet, Blancpain, Glashütte, Jaquet Droz, Léon Hattot, Omega, Rado, Longines, Union, Balmain, Calvin Klien, Tissot, Hamilton, Certina, Mido, Swatch, Endura, Mango - takže značky, které mezi sebou na oko bojují mají stejného vlastníka, no není to sranda? Těch opravdu "nezávislých" značek moc není a to navíc většina z nich stejně používá ETA strojky (výrobce ETA patří rovněž do Swatch group).
To já jen pro porovnání, že "každý ví", že "švýcary jsou nejlepší" - houby s octem. Ale to je tak se vším, kdo je schopen vyjmenovat nejlepšího výrobce rybářských potřeb, nebo golfových holí nebo bůhvíčeho co nepatří zrovna mezi jeho koníčka. Takže toho vysvětlování by se našlo dost (v každém oboru)
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j2007 29. 7. 2007 14:25

Jasně, rozumím. Já ale nenapsal, že švýcary jsou nejlepší, ale že švýcary jsou kvalitní. Ale jinak to beru.
j2007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod j2007 29. 7. 2007 15:29

A ještě jednu věc. Když pominu to, že prostě touto formou prodeje se prodávají většinou složitější výrobky, které jsou potřeba vysvětlit ( píši většinou, ano mohou se prodávat šmejdy, ale tyto firmy dlouho nevydrží ), tak i kdyby byla výrobní cena 10 Kč a prodávalo se to za 500 tisíc, pokud to zákazník chce a koupí to, tak no a co. Máme svobodu, každý si může dělat co chce. Každý může říct do telefonu jakékoliv firmě ne. Když už řekne ano, nebo když si obchodníka pustí do domu nebo bytu, může po předvedení i nějakém tom přesvědčování říci ne. Prodává se všechno možné, různými způsoby prodeje a je to jen na zákazníkovi. Reklama, přesvědčování, to je všechno hezké, ale člověk je svéprávný a prostě může říci ne.
j2007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kefish 1. 8. 2007 15:29

Ja si nemuzu pomoct, ale at uz jsem mel tu cest s kterymkoli podomnim prodejcem ci podobnou sortou lidi, tak mi ti prisli neskutecne omezeni a to v tom smyslu, ze se naprosto neuveritelne nechali zmasirovat firemnim marketingem o jedinecnosti, vyhodnosti...atd... produktu a to vse byli schopni podporit tancem sv. Vita okolo firemniho totemu v presvedceni, ze oni jsou ti jedini pravi podnikatele a nezavisli manageri. Hlavne diky sve duverive mati mam zkusenosti s ruznyma firmama (delala Amway, ma doma Vorwerk, spoustu veci od Zepteru a nevimcojeste) a muj resultat je, ze ty veci rozhodne nejsou spatny (naopak mnohdy opravdu dobry), ale jejich cena je naprosto neuveritelne nadsazena. Slabej pomer vykon/cena potom prodejci dohani svou zarputilosti, ktera je ale narozdil od prvniho faktoru zadarmo, coz si vynalezce tohohle systemu uvedomil a mel by za to dostat zlatou medaili. Co mi na tech lidech dal vadi je to, ze nejsou schopni se na navsteve bavit pomalu o nicem jinym, dokud vam ten svuj produkt nevnutej a nedaji vam tu jedinecnou prilezitost vstoupit do jejich velke rodiny XYZ. Ten system proste stavi na lidech, kteri celej zivot znamenali a dokazali ***** (lidska ctizadost je velka), a on jim najednou umozni stat se NEKYM. Nebozaci potom jsou ochotni za system vypustit dusi a pritom jim uchazi spoustu podstatnejch informaci.

Takze kazdopadne nebrat :)
kefish
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 1. 8. 2007 16:14

ja mam doma vorwerk ... a mezi tim u pritelkyne uz vymenili 3 vysavace takze s cenou jsme na tom uz skoro stejne .... čitám, že ve chvíli kdy se budu stěhovat z domu tak bude boj o vysavač ... :roll: .... mě se nikdy s ničím jiným tak dobře neluxovalo ... a ten rozdíl mezi tím šmejdem co jsme měli předtím je fakt znát .... a co se týče té paní co u nás s tím byla ... tak si myslím že byla hodně profesionální a hlavně fakt ukázala co to všechno umí a do ničeho nás nenutila ... kdyby jo tak jí táta vyhodí v půlce ... ten týpek co k nám přišel asi 3 roky poté už ode dveří nevypadal moc stoprocentně ....
Je to asi stejné jako v potravinách u pultíku s uzeninou ... taky tam může být člověk co poradí a vybere to nejlepší a dobře nakrájí ... a nebo někdo kdo to rozkrájí tak, že se to nedá vzít do ruky a ještě je to oschlej kus .... všechno je o lidech ... :-)
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radim33 1. 8. 2007 21:37

70 tisíc za vysavač se mně zdá moc. I kdyby něco jako 40 tisíc byla marže a výrobní cena byla potom okolo 30 tisíc, pořád to je dost. Jako bývalý technolog v strojírenském podniku jsem strávil dost času nad technologickými postupy, kusovníky i rozpočty a dovedu si dost dobře představit, co všechno se dá za třeba takových 30 tisíc vyrobit. Pokud to ovšem není výrobek ve stylu " uděláme ten dílec pečlivěji, on vyjde 5x dráž a vydrží potom místo 5 let 6 let, však my děláme značku a proto to lidi koupí" Za takové peníze, aspoň pokud to je v rodinném domku, si mnohem raději pořídím stabilní vysavač. Vyjde mně to levněji, protože nemusím používat jemné filtry, co žerou peníze i energii při vysávání a každý stacionární vysavač má mnohem vyšší užitnou hodnoru než pohyblivý, hlavně pro lidi citlivé na jemný prach.
radim33
Diskutér

Odeslat příspěvekod Rop 1. 8. 2007 23:13

tak ja mam ten vysavač za 24 ... a domek se stacionárním vysavačem by se mi taky líbil ... jenomže mi chybí ty cca 3 miliony na nějakej ...
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků