úsporné žárovky (zářivky)

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Nemy_bobes 19. 2. 2010 11:33

Zdibrid:
stejný princip platí úplně v celé ekonomice. Čím víc se toho vyrobí, tím nižší mohou nabídnout ceny. A platí to nejen v monopolních odvětvích. Platí to pro ceny počítačů, bot, oblečení, všeho. U konkurenčních odvětvích se to sice trochu komplikuje vztahem poptávky a nabídky, takže ceny jsou stlačovány více k výrobním nákladům (když je výroba větší než poptávka) nebo naopak se nefukují od výrobních nákladů (když je poptávka větší, než výroba stíhá vyrobit). Občas dojde k situaci, že výrobce prodává zboží pod celkové náklady, protože ho k tomu nutí konkurence. Ale dlouhodobě ceny musí respektovat výrobní náklady, které s větším množstvím na jeden výrobek klesají a s menším množstvím zase rostou.
To nevymyslel ten ošklivý ČEZ, tak prostě funguje trh. ;)
Nemy_bobes
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 19. 2. 2010 11:44

Na zemní plyn umí jezdit i nafťáci. Benzíňáci se častěji přestavují na propan-butan (na ten nafťáka nepřestavíš).
Ale jestli má ten zemní plyn fakt levně, tak by se to mohlo vyplatit - a tankovat doma v garáži :D
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 19. 2. 2010 11:58

Nj, ale ta plnicí stanice není žádná láce...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 19. 2. 2010 13:20

PatrikChrz: tos nemyslel vážně, že ne? To, že na CNG jezdí autobusy neznamená, že ty konkrétní autobusy mají vznětový motor...
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 19. 2. 2010 15:29

PatrikChrz píše:Na zemní plyn umí jezdit i nafťáci...

Totální pitomost - jak CNG, tak LPG jsou náhradní paliva do ZÁŽEHOVÝCH motorů - takže motory musejí mít normální zapalování + příslušné svíčky a další příslušenství. Diesely umějí spalovat rostlinné oleje nejrůznějšího původu, kupodivu ty "přepálené" z fritézy jsou vhodnější (mají částečně teplem naštěpené molekuly), takže stačí je jen přefiltrovat. Bohužel, mají vyšší bod tuhnutí než minerální motorová nafta, takže v létě nemívají problémy, v zimě se ale musejí ředit nebo ohřívat, aby vůbec byly kapalné a daly se vstřikovat.
Za komančů se používání náhradních plynných paliv (místo nafty) v MHD řešilo, dokonce motorárna LIAZu v Mnichově Hradišti udělala několik prototypů motorů odvozených od typů M2 a M3 (ležatý nebo šikmý 6válec určený pro autobusy Karosa) osazené namísto vstřikováním nafty směšovačem na plyn, rozdělovačem a svíčkami - jenže všecko vyčpělo do ztracena a po Plyšovém Puči už po takových projektech "neštěkl ani pes". Pokud se nemýlím, tak výrobou ekologicky šetrnějších vozidel se u nás zabývá už jen SOR v (pro mne) nedalekých Libchavách - a tam používají motory Iveco a MAN... Škodovka sice mlátí pantem, propaguje auta na etylovou směs E95 (export do Skandinávie) a na CNG, ale aby si člověk takové auto mohl běžně koupit, na to nenarazí. Jediná cesta je (zatím) konverzní sada na LPG nebo bydlet v lokalitě, kde někdo postavil plničku na CNG a aby se mu vůbec vyplatila, tak zadotoval dovoz nebo úpravu pár vozů i pro veřejnost (Hradec Králové...).
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků