Skutečně účinné investice do tepelných úspor

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Fíňa 30. 1. 2013 14:50

Dobrý den,
mám dotaz. Už druhým rokem bydlíme v rodinném domku a konečně máme i nějakou tu korunku na investici. Do čeho bysme se měli pustit jako první? :hm
Byli jsme konzultovat na energetické mojekalkulacka.com zjistili tepelnou ztrátu 11 W :shock: a teď přemýšlíme co s tím. Máme spíš investovat do nového kotle (jedeme zatím bohužel elektro) :-[ anebo okna anebo něco jiného? Jak to třeba sníží zadveření schodů a tak?
Fíňa dík!
Fíňa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod S474N 30. 1. 2013 14:56

Jakou mate spotrebu kotle? Jaky je jeho vykon?

Pokud chces zateplovat, tak zacni stropem, kterym unika nasobne vic, nez pres steny/okna (tedy pokud ty okna nemas derava). Potom bych udelal ty nova okna + zatepleni plaste. A pokud je moznost plynu, tak vytapeni + ohrev vody plynem (vzhledem k tomu, ze penize asi moc nemas, tak ti tepelne cerpadlo ani neradim).

V kazdem pripade, veskere napsane veci se ti mnohonasobne vrati. Takze na takovou investici do domu bych se nebal si i pujcit. Pokud mas volne penize, tak bych popremyslel i o fototermice (ohrev vody solarem).

PS. doufam, ze i barvickama jsem se ti trefil do vkusu.
Naposledy upravil S474N dne 30. 1. 2013 14:58, celkově upraveno 1
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 30. 1. 2013 14:58

Tepelná ztráta 11 W??? Tak to je každá investice nenávratná... BTW to můžete klidně vytápět baterkou z auta.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 30. 1. 2013 14:58

TM: podle me chyba v jednotkach, proste 11 kW.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 30. 1. 2013 15:16

Potom nechápu ten vytřeštěný smajlík za tím "11 W", 11 kW je na rodinný dům celkem v pohodě (pokud to tedy nejsou dvě místnosti)...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fíňa 30. 1. 2013 15:17

S474N píše:Jakou mate spotrebu kotle? Jaky je jeho vykon?

Pokud chces zateplovat, tak zacni stropem, kterym unika nasobne vic, nez pres steny/okna (tedy pokud ty okna nemas derava). Potom bych udelal ty nova okna + zatepleni plaste. A pokud je moznost plynu, tak vytapeni + ohrev vody plynem (vzhledem k tomu, ze penize asi moc nemas, tak ti tepelne cerpadlo ani neradim).

V kazdem pripade, veskere napsane veci se ti mnohonasobne vrati. Takze na takovou investici do domu bych se nebal si i pujcit. Pokud mas volne penize, tak bych popremyslel i o fototermice (ohrev vody solarem).

PS. doufam, ze i barvickama jsem se ti trefil do vkusu.


Oprasla jsem to z kotel. JE starý, firmu nepřečtu. 235,8/20 - dává to smysl?
Strop nám zatím nikdo neradil. Vodu ohříváme v bojleru klasika. Máme teď asi 110 000, mysleli jsme, že to dáme do oken 8-P

-- 30. 1. 2013 15:21 --

Tomáš Marný píše:Potom nechápu ten vytřeštěný smajlík za tím "11 W", 11 kW je na rodinný dům celkem v pohodě (pokud to tedy nejsou dvě místnosti)...

Jo, je to asi 11kW!!! :-[ Porovnávám s kamarádkou, která má v novém řádově míň. Náš dům má dvě místnosti, sklep a půdu.
Jak zjistím spotřebu tepla, abych vypočetla nové parametry kotle pls?
Díňa dík! :-P
Fíňa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod S474N 30. 1. 2013 15:24

Fíňa: to je naprosto jednoduche, nech si spocitat (nebo si spocitej) prostupy tepla konstrukci:
http://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vyp ... konstrukci

Proste tam zadas materialy a plochu a on ti to vypocita. Potom si porovnas prostup obvodu domu (zdi+okna) a prostup stropem. A potom zjistis, ze nasobne vic ti jde stropem a zateplis strop :mrgreen:
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 30. 1. 2013 15:25

Řádově míň? Tedy 1,1 kW? Se mi moc nezdá...

Jak zjistím spotřebu tepla... Mno, když ten barák má ztráty 11 kW, tak to znamená, že stejných 11 kW tam musím něčím nacpat, že...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 30. 1. 2013 15:26

TM: pomohl bys ji i sobe, kdybys opravdu ty lidi nebral doslova "doslova" a aplikoval i trosicku empatie.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 30. 1. 2013 15:45

1. žádná kalkulačka ti neřekne ztrátu, to se musí změřit, nechat udělat audit, který ti i řekne kde konkrétně to nejvíc utíká. Nejlíp se to dělá v zimě, takže bych s tím neotálel.
2. kamarádka má řádově míň, tj. 1,1 kw? To asi ne, to už by byl skoro pasivní dům. A pokud skutečně má pasivní dům tak nemůžeš počítat, že se na podobná čísla dostaneš opravou starého domu.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod SocPredator 30. 1. 2013 16:51

Zajímavý dům. podsklepený, přesto jen 2 místnosti. To bude hodně staré. Mě osobně tu chybí číslovka, kolik platíte ročně za tu elektřinu a výměra v m2.

Řeknu to ještě jinak (čistě modelově, protože nevím, jak velké ty místnosti jsou), tak pokud je to do 100m2 a platíte přes 30 tisíc ročně, tak bych investoval. Čísla nebrat úplně vážně, jde také o chování lidí :-)

A jak už píše Satan: Solárkem na TUV nezkazíte nic. Tam je návratnost poměrně rychlá a já bych s tím možná i začal, pokud je doma nějaká "kachna, co miluje teplou vodu" a měl bych náladu vůbec něco dělat, tak asi tohle...
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
SocPredator
Diskutér

Odeslat příspěvekod Ondrasz 30. 1. 2013 17:46

Fíňa:Jelikož teď dělám jednu rekonstrukci starého baráku, tak vím, že se 100 tisíci nic co bude mít smysluplný efekt nečekej a při současných cenách je lepší se do toho nepouštět. Podle mě tuhle zanedbatelnou investici nepoznáte v tom, že by se Vám něco "vrátilo". Zateplovat jen strop nemá smysl, když všechno uteče jinam a navíc topíte nejmíň efektivním způsobem. To je třeba udělat komplexně a řešit další tepelné mosty(zdi, staré okna, dveře), vlhkost, podřezání zdiva,izolace střechy, změnu vytápění atd.a to s tímhle rozpočtem nevyřešíte kdyby jste se na hlavu stavěli...takhle si jen rozdrbete barák a efekt bude nula nula nic.
Šel bych na to tak, že bych si nechal zpracovat ten audit a na jeho základě bych získal kalkulací rozpočet, který budete potřebovat pro zamýšlené zateplení a tímpádem zvýšení ekonomické návratnosti. Pak bych řešil, kde na to vzít.
Určitě bych zvážil když nemáte prachy, jak dobře napsal S474N nějaký úvěr.
Když je barák Váš, tak máte výhodu, že spíš dostanete úvěr a máte třeba i čím ručit pokud nemáte vysoké příjmy.
Ondrasz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alexpraha 30. 1. 2013 17:54

No, přestože např. S474N odpovídá dobře, tak bych jakékoliv úpravy nedělal na základě našich doporučení. Najděte si dobrého architekta či stavaře, který má dobré výsledky v renovacích a s ním řešte svoje problémy. Kromě tepla asi budete řešit i další problémy - statika, střecha, dispozice, vlhkost atd. Dobrý architekt a dobrý dlouhodobý plán vytýčí a jakým směrem jít, urči některé detaily a hlavně zamezí řadě chyb, které uděláte jako "samo domo".
Konzultace bude stát do 10k, dobrý architektonický plán do 20k, ale nejsou to vyhozené peníze.
Před zadáním si uvědomte co domu chcete - zda tam budete i s dětmi, jaký máte životní styl, práci, koníčky atd.

-- 30. 1. 2013 17:59 --

Po dobrém plánu bych začal opatrně s rekonstrukcí. Ač jsem nakoupil svůj byt na dluh, mám strach ihned Vám doporučit konstrukci na hypotéku. Spíš několik kroků financujte ze svých zdrojů a až budete mít celý proces "pevně v rukou" jděte do hypotéky.
Je dobré si vyzkoušet na malých částkách svoje schopnosti jak svépomocné opravy, tak od dodavatelů. Osobní zkušenost mám takovou, že až na podruhé či napotřetí ten problém člověk zvládne dobře a to ať se jedná o opravy nebo podpis hypotéky :- )
Je přede mnou oprava RD, ale nejprve mám chuť opravit chatičku, tam zjistit své nedostatky a dobré stránky. Když se něco pokazí na chatě, není to tragedie, když něco pokazím na RD, čumím na to do konce svého života v něm :-)
alexpraha
Diskutér

Odeslat příspěvekod aaischa 30. 1. 2013 23:45

zrovna pri mensi dostupne castce k investovani a napriklad nevyuzivane pude je investice do zatepleni pudy napr polozenim 20cm mineralni vlny velmi dobrou investici... material na 65m2 dum stal lehce pod 7tis, a v zime je to secakra znat... minimalni investice a i tepelna pohoda pri stejnem tepelnem rezimu vyssi..

1/3 strop
1/3 obalka
1/3 podlaha

a ten strop se vetsinou zatepli nejjednodusejc... ale samozrejme konzultace s nekym treba i v rodine z oboru neni nikdy spatnej krok..
aaischa
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kejki3 31. 1. 2013 00:44

+1
„Ale proč? Aby to bylo v rozkladu? Aby se to totálně rozvrátilo. Proč?“
kejki3
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 31. 1. 2013 00:44

aaischa: ja osobne zastavam nazor, ze 40cm je lepsi. Obvod okolo idealne 15cm polystyrenu. Ale je to minimalne o tech teoretickych propoctech, viz. vyse.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DrumSession 31. 1. 2013 10:09

Potřebuješ komplexní řešení, co postupně dělat a do čeho se nepouštět.

Nejdůležitější je na začátku rozmyslet, jak u staršího RD bude odstraněna vlhkost ?
(podřezat, nastřelit nerez desky, natlačit PU, elektricky, obkopáním základů a vysypání oblázky, vzduchové kanálky apod.)
Dále můžeš postupovat např.:
1) zateplení prostoru mezi trámy (20 cm) na půdě minerální vlnou + OSB desky (250 Kč/m2), to je nejúčinnější a nejlevnější řešení a lze to provést vlastními silami. To platí i kdyby se do budoucna půda obydlela.
2) nový plynový kotel (nejlépe s průtokáčem na TUV) + kvalitní regulace teploty v domku, pokud jsou stará okna málo těsná, topit raději na nižší teplotu (18 °C) a více se doma oblékat. A připravit si taky místo a komín na krbová kamna.
3) výměna oken a vstupních dveří, odhadem 4+1 ?

Zateplení obálky RD, čím větší plocha tím větší náklady a tím je pozdější návratnost. Dům stojí samostatně nebo je přilepen k sousedovi ? Ale je dobré to skloubit s plánem na obnovu fasády, ta bude za 5, 10 let ? Po celou dobu je potřeba mít na zřeteli možnost výskytu problému s vlhkostí, staré domy by se neměly úplně a neprodyšně utěsnit…
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sniper76 31. 1. 2013 10:17

Nechci někomu brát iluze.... . Barák prodat, jít do nájmu do dvoupokojového bytu. Koupit pozemek a pak si postavit v nízkoenergetickém standartu bungalov.
Takto rozsáhlé rekonstrukce většinou končí mnoha kompromisy, ještě větším množstvím utracených kaček a člověk pořád bydlí ve starém a nutných investiv neubývá ale přibývá.
U takového maličkého domu s 11kW ztrátou bude rekonstrukce stát více než novostavba.
sniper76
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 31. 1. 2013 10:56

DrumSession: dovolim si te trosicku opravit:
1) jak jsem zminoval vyse, dle meho je idealnich 40cm, do krize pokladanou.
2) prutok je nesmysl z duvodu nutnosti vyssiho vykonu, lepsi je "nabijet" zasobnik vody. Nehlede na fakt, ze kdyz to bude zateplenej "krcalek", tak vykon pro prutokove ohrivani by byl nasobne vyssi, nez pro vytapeni -> tedy v pripade topeni by nesmyslne cykloval, coz je to nejhorsi mozne.
3) s vymenou oken/dveri souhlasim, ale prvne bych se zameril na tu pudu (navic vyhoda je ta, ze se to da udelat svepomoci).

Neprodysne utesnit by se nemely zadne domy, vzdy je treba dodrzovat minimalni vetrani - tedy nejakych 25m3/osobu v dome KAZDOU hodinu.

sniper76: dovolim si nesouhlasit. Neznas porizovaci naklady na tu nemovitost/pozemek, takze se to neda takto pausalne zhodnotit. Za 2mio muzes postavit nejaky nizkoenergeticky bungalov, ale bude naprosto bez jakychkoliv technologii (FVE, FTE, rizene vetrani/rekuperace, apod.). Ovsem uz v te cene se nevlezes ani s pozemkem a dost veci se budes muset i sam pricinit.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod misaan 31. 1. 2013 11:11

Je to malý barák, určitě půdu využívájí jako skladiště a na vatu nic nepoloží. Asi bych vyrobil lešení a vyřešil to foukanou vatou. Případně servisní průchod na střechu, anténu a jiný HW.. nebo pokud je střecha v dobrém stavu tak nastříkal izolační pěnou mezi krokve
Naposledy upravil misaan dne 31. 1. 2013 11:14, celkově upraveno 1
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod SocPredator 31. 1. 2013 11:13

sniper76: To mě taky napadlo, resp. navrhl bych demolici a výstavbu nízkoenergetické budovy, ale pak jsem si vzpomněl na to, že už není DPH na bydlení 10% a daň z převodu je 4%. Takže to se prodraží fest. Dále je v tom návrhu hrozně moc úředničiny a nezohledňuje ani vztah k místu. Jinak řečeno, tenhle dům nebude žádné prodejní terno a stavba nového bude určitě na dluh.
A stěhování (v tvém návrhu dokonce dvojité) je taky zážitek a nemusí být akceptovatelný pro každého :-)
Naposledy upravil SocPredator dne 31. 1. 2013 11:15, celkově upraveno 1
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
SocPredator
Diskutér

Odeslat příspěvekod sniper76 31. 1. 2013 11:15

to satan: Nechci se pouštět do spekulací co lze za kolik udělat a neudělat, nicméně 11kW na takouvoto špeluňku je hrozivé číslo a do mé mysli se vkrádá otázka, zda-li si majitel/ka ten dům řádně prošel/a? Někdo radí zaizolovat strop? Víme ale v jakém stavu je střecha? Nebudou to vyhozené peníze, když za pár let budeme muset překopat střechu, protože je v ní dřevomorka a vata se ve stropu tak možná poškodí? O stavu vodorovné izolace taky víme kulový. Pokud je izolace dobrá, jaká je vlkost obvodových stěn? Naplácat tam polyš nebo udělat odvětrávanou izolaci? Okna. Další armagedon! Vyměníme je za plastáky a vlivem tepelných mostů ve zdivech můžeme mít plíseň na stěnách v místnostech hned na podzim.
To nemluvím o rizicích, že o dům mohu přijít špatným komínem přes který "náhodou" vede trám od střechy, nevyhovující elektroinstalací z dob france josefa na kterou je možná "pověšený" přetížený el .kotel? Problém který má tazatel/ka je stejný nebo podobný jako stovky dalších na netu. Úspěšných konců ale mnoho není.
sniper76
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 31. 1. 2013 11:29

misaan: foukanou bych rozhodne nedoporucoval. Navic neni problem udelat z OSB desek rost, polozit zatepleni a udelat zaklop na tom rostu. Izolacni pena je super reseni, ale cenove uplne mimo.

sniper76: hrozive cislo? Ty mas konkretni rozmery a vis skladbu zdi, stropu atd.? Vzdyt to klidne muze realne byt barak o rozmeru 10x9 metru se zdi 45cm cihla palena a klasickym tramovym stropem s hornim a spodnim zaklopem.

Mimochodem, k tepelnym mostum u novych plastovych oken bych si tedy rad neco blizsiho dozvedel, doporucis mi neco konkretniho k dostudovani?

Jinak jak si napsal to s tim, ze vime kulovy, tak to vime (respektive nevime) o celem baraku, pouze tu vsichni spekulujeme.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DrumSession 31. 1. 2013 11:40

Foukaná izolace je nerozebiratelný systém narozdíl od minerální vaty. Navíce se zde platí především za drahou práci při použití speciální technologie a použije se levný materiál, s kterým si ale normální člověk neporadí, nezpracuje ho. U vlny je materiál drahý a pokládkové práce zvládne sám nebo je řemeslník provede vcelku rychle a levně. Pozdější případné rekonstrukce spojené např s pozednicí nebo zásah do obv. stěn budou problematické. Výsledené tep. izol. vlastnost jsou velmi podobné.

Mno používám kotel s průtokáčem, který má regulovatelný výkon 12-24 kW (Protherm model Panther). Topení lze nastavit vcelku úsporně a na sprchu si lze nastavit výstupní teplotu vody (35-40 °C), aby se teplá (drahá) nemusela ředit studenou…
Navíc mi při rozhodování o systému přišlo výhodnější řešení, že je lepší „skladovat“ plyn v trubkách, což nestojí nic, než stále doohřívat TUV např. přes wíkend na vyšší teplotu v nějaké veliký nádobě a pak „kachny“ předem nikdy neodhadneš. Takže TUV je k dispozici neomezeně na počet lidí, třeba když se vrátí spocení z hor nebo z kola. Instalace a náklady na skladování TUV mi přišly nákladnější než průtokáč – v mém případě. Dnes už to nepočítám, je to jednoduše komfort, otočíš kohoutkem a stále teče teplá…

V malém RD třeba nemusí být místo na veliký zasobník TUV a místo něj postavíš třeba pračku, ale především když při sprchování dojde teplá, tak je to k *****…
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod misaan 31. 1. 2013 11:47

No, me osobne zase prijde jednodussi do toho rostu nastrikat foukanou a zaklopit to.. Je to rychlejsi, dostane se to vsude a je to mene pracne. Navíc na stejný tepelný odpor staci min mm=větší skladová plocha. Kazdopadne bych predtim ponatahoval parotesnou izolaci. Dobre zkusenosti mám s DAPE reflexní typ ABA. Kdyz uz tak komplexne tu celou cast.

Ale zalezi v jakem stavu je strecha a zbytek. Je to opravdu nerozebiratelne reseni.

2DrumSession: nj, ale to máš tak na sprchování.. vanu si tím nenapustíš. A už vůbec ne velkou vanu pro 2. Takové kompromisní řešeni, ušetříš ale poznáš to na komfortu. V tom jsem trochu extrém a mám bojler na 400l. Samozřejmě, třeba se jen sprchujete, to pak jo..

//btw jak tu nekdo zminil komin, tak topi elektrinou, treba ho nemaji
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 31. 1. 2013 12:03

DrumSession: jenze to zalezi na mnoho aspektech. Mas kotel s modulaci do 24kW, to by v tomto pripade byl uplny nesmysl, kdyz maji TZ nejakych 11 kW. Naopak zde by po zatepleni bylo idealni zvolit nejaky kotel s modulaci od treba 2-12 kW, ktery zase ovsem nebude "stihat" prutokove ohrivani, ovsem diky nizsimu vykonu nebude muset cyklovat pri vytapeni. Tyto veci se musi posuzovat komplexne z hlediska celeho domu a ne rict "ja mam A a proto je A nejlepsi pro vsechny". Navic pokud clovek rovnou mysli do budoucna, tak si zvoli treba bivalentni zasobnik a potom ho muze napojit i na ty solary. Jinak kdyz se to dobre spocita, tak ti tepla opravdu nikdy realne nema sanci dojit.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sniper76 31. 1. 2013 12:06

S474N píše:sniper76: hrozive cislo? Ty mas konkretni rozmery a vis skladbu zdi, stropu atd.?

No pokud bylo uvedeno dvě místnosti, sklep a půda, tak ano, je to speluňka a hrozivá taky ano.
S474N píše:Mimochodem, k tepelnym mostum u novych plastovych oken bych si tedy rad neco blizsiho dozvedel, doporucis mi neco konkretniho k dostudovani?

Tepelný most u oken možná je, ale já zmíňoval možné tepelné mosty obvodového zdiva. Třeba takový železobetonový věnec nebo okenní překlad tokážou být pěknými vodiči tepla. No a pokud vyměním staré okna, které až do svého konce netěsnila a byla z 90% v zimě krásně orosená, tak kde asi bude kondenzovat ta vlkost po výměně za plastáky?
sniper76
Diskutér

Odeslat příspěvekod DrumSession 31. 1. 2013 12:15

Prutokáčem si napustíš i vanu pro 2 osoby, i se vysprchuje celá rodina, případně i sousedi... Teplotu vody si nastavíš v rozmezí 30-80 °C pootočením knoflíku, a když dojdeš do koupelny, tak voda teče dle nastavených požadavků. Omezený jsem jen max. průtokem kohoutku/sprchy. Rozumný/ekonomický je nastavit si výstupní teplotu kolem 37°C.

Pokud nespotřebuješ těch 400 L každý den a během celého roku, tak TUV skladuješ zbytečně tj.draze. Třeba když v létě všichni odjedou na několik dní pryč nebo se jen "zaskočí" vyspat.
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod misaan 31. 1. 2013 12:20

Popravdě mám tepelné čerpadlo s 2 vrty po 95 metrech a je to v podstatě 2 generační barák(300m2). Spotřeba vody tam je celkem vysoká a celkové roční náklady na elektriku(nemám plyn) jsou 30-33tisíc. S tím, že nedohřívám vodu do bazenu zatím.

Jinak dovolené se řeší na tepelném čerpadlu režimem dovolená. Jen 1x za 3 tydny se provede sanitace vody, kdy se spali teplem bakterie. Ale popravdě pracuji nonstop 7dni v týdnu a 365 dní v roce a dovolenou neznáme.

Možná mám jen zbytečné předsudky z bytu, kde sem průtokáčem nenapustil 100l vanu tak, aby byla teplá.
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 31. 1. 2013 12:52

sniper76: a kde beres jistotu, ze kazdy pokoj nema treba 30-40 m2?

Kondenzace vody na oknech je z 99% zpusobena nedostatecnym vetranim.

DrumSession: precti si pozorne, co jsem psal. Prutok je naprosto nesmyslny a nevhodny do domu, co ma TZ 11 kW. Pokud vsichni odjedou pryc, tak je logicke, ze si to snad nastavis, ne?

misaan: a investicni naklady? Jinak spotreba elektriny pekna, ale jeste aby nebyla, kdyz ji mas za 50%.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SocPredator 31. 1. 2013 13:05

No myslím, že v jeho případě nejde ani o cenu za kWh, ale o efektivitu toho čerpadla. Náklady na něj se netroufám odhadovat, už to jde delší dobu mimo mě. Určitě nezlevňují tak, jak bych si přál...
Každopádně 300m2 a platba 33tis. ročně je hodně luxusní, jakože dobré, energeticky A nebo B
:-)
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
SocPredator
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 31. 1. 2013 13:20

Tak ono efektivita je v pripade vrtu nejvyssi, tedy zeme-voda, nejnizsi je u systemu vzduch-voda. Jinak to TC taky nelze pouzit vsude. Pokud ma nekdo klasickou otopnou radiatorovou soustavu, tak je nesmysl tam cpat TC. Tudiz TC se hodi pouze do nizkoteplotnich spadu. Me osobne se na TC mimo jine libi i ten polovicni provoz (cenove za elektrinu), ale dost to zabiji investicni naklady. Doufam, ze se misaaan vic rozepise.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sniper76 31. 1. 2013 14:15

S474N píše:Kondenzace vody na oknech je z 99% zpusobena nedostatecnym vetranim.

Pokud někdo špatně větrá se starými okny, neočekávám, že se to zlepší s těmi plastovými. No a ke kondenzaci pak dojde kde? Částečně po obvodu skla, ve styku rám - sklo a zbytek na stěnách.
Která varianta je lepší nevím.

-- 31. 1. 2013 13:22 --

misaan píše:Popravdě mám tepelné čerpadlo s 2 vrty po 95 metrech a je to v podstatě 2 generační barák(300m2). Spotřeba vody tam je celkem vysoká a celkové roční náklady na elektriku(nemám plyn) jsou 30-33tisíc.

Můžeš uvést prosím typ, popř. cenovou návratnost vyšší pořizovací ceny oproti vzducháči? Jaké jsou TZ objektu, kolik lidí v něm žije, na kolik topíš, jaký je topný faktor při 2°C, 35°C topné vody?

-- 31. 1. 2013 13:36 --

Proč se ptám? Jelikož mám dům o 215m2 a vzduchové TČ. Spotřebu přikládám.
spořeba2.PNG
sniper76
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 31. 1. 2013 17:10

sniper76: ano, jenze pricina je prave v tom vetrani. Lidi nechapou, ze barak vic utesni a vlhkost jim jde uvnitr rapidne nahoru. A potom to svadi na ty "novy blby plastovy okna".

Pokud mas vzduch-voda, tak se nediv, ze to nemas tak ucinne jako zeme-voda.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SocPredator 31. 1. 2013 17:25

Já z těch spotřeb "vyčetl" že to má velmi efektivní (ne-li lepší než misaan), pokud má vše v elektrice samozřejmě. Ale tam budou prostě hrát roli i další faktory. Poloha stavby, někde se topí míň, různý počet lidí potažmo vody, někdo přitápí krbem atd.
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
SocPredator
Diskutér

Odeslat příspěvekod DrumSession 31. 1. 2013 22:26

Mno jen nevím jak to pomůže Fíně, která se chystá investovat 110 do malýho baráčku, hodně OT...
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod misaan 1. 2. 2013 00:45

2sniper76: Topný faktor při 0°C/35°C je 4,6 při výkonu 9,1kW. V roce 2008 se ještě neuváděl při 2°C/35°C, to se rozmohlo až poslední dobou. Asi ať na oko vypadají srovnatelně vzducháče. Vzducháč je samozřejmě levnější a tedy i lepší návratnost. Soused hned vedle má vzducháč, a nestěžuje si. Je opravdu tichý a jen zimy jako byly minulý týden si přitápěl v krbu. Topný faktor u mě bude ale zkreslený, protože i minulý týden sem z vrtu minimálně čerpal 4,9°C (měřeno při provozu), když neběží kompresor je tam 9-12°C. Čili čerpám ze země asi 4-12°C a do podlahy mi jde aktuálně 25°C(minulý týden až 39°C). Mám ale dřevěné parkety, a to je dost izolant, mít plovoučky z lamina bylo by to lepší..

Tepelné ztráty sem měl v projektu spočteny, dohledám a zítra doplním editem. Barák mám postaveny z porothermu 44 Si, 10cm vaty po obvodu a na tom fasádu z cihel novabrik izolační. Nad krokevní izolace z XPS 15cm(tady se už bohužel šetřilo..). Předminulý rok, jsem chtěl zateplit půdu. Rošt + foukaná kamenná vata a zakrýt OSB deskami. Ale necenili si to na 70tisíc a kdybych ušetřil 30% nákladů na vytápění jak mi tvrdili(můj odhad byl do 10%), návratnost by byla cca 10 let(Počítám ,že 25 tis jde na vytápění). Nakonec jsem jen v místnostech pod střechou mezi krokve dal 150mm vaty + provedl parotěsnou izolaci Dape typ ABA (prý vydá až za 70mm polystyrenu). A to spíš jen kvůli tomu, ať se barák utlumí od větru z návětrné strany. Taky se snížilo prohřívání baráku v létě(mám černé tašky). Absolutní nevýhodou parotěsné izolace z hliníku je, že si už z baráku pohodlně nezavolám a wifi routr už nemůžu mít pod střechou.. uvidím kolik ušetřím kWh..

Líbí se mi, že si v létě můžu přes fancoily vychladit barák na až 17 °C. Klimatizace je energeticky náročnější, mě běží jen 150W čerpadlo a fancoily. Navíc regeneruji vrty.

Co jsem koukal na tvou spotřebu předpokládám, že doma asi moc lidí nebude, protože ve VT máš do 200kWh. Já mám VT/NT okolo 1000/9500kWh. 5 lidí. Denně se vaří obědy + jak jsem zmiňoval 400l bojler který ohřívám na 48°C. Víc lidí větší lednička, víc se pere..atd to nejde jen tak srovnávat.

A investiční náklady? Mám 2 vrty, protože jsem plánoval vytápět bazén. Na samotný barák stačil jeden. Nejdražší jsou vrty(metr stál cca 1500Kč, celkem v tom zahučelo lehce přes 300tis + vyvrtal jsem i studnu na užitkovou vodu na WC a bazén). Cena čerpadla(včetně zásobníku na TUV) byla v roce 2008 kolem 350tis. Vše je teda přibližná konečná cena i s prací a dopravou. Podlahy se stejně museli dělat, a radiatory jsou jen v garáži a technické místnosti. Řekl bych že to je šulnul a paradoxne je svépomoci jednodušší udělat podlahové vytápění! Teda až na anhydrit. Všechno šlo ale strašně dolů.. nedávno jsem byl na infothermě v Ostravě a čerpadlo IVT HE E9 bylo srovnatelné s mým modelem a stálo 50%!!!

S474N píše:Doufam, ze se misaaan vic rozepise.

jako v současné době by sme investovali asi do země-voda ale kolektory umístil metr pod zem, s tím, že by se neohříval bazén. Návratnost by to posunulo hned jinde.

Návratnost nevím vůči čemu srovnat, nevím jakou mám spotřebu tepla v GJ. Nevím jaké by byly náklady na přípojku plynu - táhnout potrubí kilometr. Jasně soused má zásobník zakopaný v zemi a musí mu jej 1x za rok plnit. Taky řešení.. Nebo čerpadlo vzduch-voda, ale mít u baráku nevzhlednou skříň ,která může hučet.Taky kdybych neizoloval barák(onehdy stačilo postavit dle normy barák jen z porothermu 40 Si) tak bych čerpadlem ušetřil mnohem více, protože bych musel bych topit více. Navíc jsem využil projektu zelená úsporám - dotace byla onehdy 90tisíc)

Tak snad je to dostatečně komplexní..
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 1. 2. 2013 08:52

misaan: tak pokud je plocha, tak zemni registr si myslim, ze vyjde o dost levneji, nez vrty. Jinak TCO nejakych 700k je dost brutalni, na jak dlouho mas napocitanou navratnost? Nejak sis to prece teoreticky pocitat musel ne, kdyz ses rozhodoval, jestli do toho skocit. Tedy tepelnou ztratu domu a z toho +- urcit naklady na vytapeni jednotlivymi systemy.

Jinak si rikam, jestli neni lepsi bazen nahrivat klasicky FTE, coz mi prijde, ze je nasobne levnejsi.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SocPredator 1. 2. 2013 09:40

DrumSession: Dovolím si nesouhlasit. Tyto údaje pomohou každému pro srovnání, a jsou pro následnou investici v rámci úspor zásadní. A jestli to Fíňa přečetla, tak myslím, že má jasno.

Mě osobně ta debata přinesla slušné poznatky, alespoň v tom, že mám ještě energetické rezervy a taky to, že v mém případě se určité investice (ne)vyplatí. Doposud tu byly zveřejněny pouze spotřeby asketů, bydlících v bytě, se kterými se prostě srovnávat nemohu. A byť samozřejmě nejsou energetické ztráty lineární, nelze přímo použít nějaký koeficient na vytápěnou plochu, určitý obrázek to člověku dá.
;-]
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
SocPredator
Diskutér

Odeslat příspěvekod misaan 1. 2. 2013 09:53

Jo, plocha by byla. Navíc stejně po stavbě potřebuješ dát pozemek do latě - srovnat, vykopat bazén..atd. Udělalo by se to vše při jednom navíc značně levněji. Kdyby se spotřebovalo 200m výkopu za 300Kč/m + kolektor jsi na max 100tis. Tepelné čerpadlo dnes za 250tis. včetně montáže. Dotace zelená úsporám jsem dostal 90tis = levné vytápění za 260tis. Návratnost vůči plynu bude v řádu jednotek let. Tipuji do 9.

Ano, návratnost jsem počítal. Plyn je tady kilometr daleko, musel by se táhnut přes soukrmé pozemky. Drahé a neprůchozí. Mít zásobník plynu na zahradě taky blbost(heh, rovnou bych auta předělal na LPG :-) ). Realizovatelné řešení byly vrty, kolektory po pozemku a vzuch-voda, topit dřevem nebo uhlím. Jenže toto není substitut jako platba v bance. Musíš zahrnout více faktorů.

Ve zratce, čerpadlo vzduch-voda, které dokáže ohřívat TUV a vydří 15 let(cca 40tis hodin, to je téměř scifi i dnes..) je téměř cenově srovnatelné s kolektory táhnutými po pozemku. Onehdy byla větší dotace na země-voda než vzduch-voda. V případě vrtu zaplatíš 300tis. Provoz byl dražší na vytápění o minimálně 5000 Kč. Návratnost tedy 60let. Ale to byly teoretické propočty, Dnes když vidím, že z vrtu nikdy nejde 0°C ale zmiňvaných 4-12°C si troufnu tvrdit, že to bude o fous lepší. Pokud to srovnám s plynem tak návratnst bude do 10-15 let. No a dřevem a uhlím by to bylo nejlevnější, tam návratnst není :-)

Navíc máš ale levnou klimatizaci, ohřeješ si bazén(fototermika ti jej neohřeje už v září natož říjnu), 20 dní v roce si nemusíš přitápět, menší životnost systému vzduch-voda, nevzhledná krabice u baráku, možnost vyšší hlučnosti. Z tohoto pohledu se návratnost v řádu 45-50 let vůči řešení vzduch-voda jeví dobře. Nehodlám se již stěhovat.

A když tu někdo zmínil byt. Máme cca 90m2, bydleli jsme tam 4(dnes bydlíme v baráku v 5). Elektrika 1,2MWh(cca 11-12tis), plyn(TUV+kuchyň) za 8tis, Teplo(centrální vytápění městem) cca 15tis. Náklady na byt byly 35tis při 90m2. Teď 30-33tis při 300m2. Nemluvím fondu oprav..
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 1. 2. 2013 10:41

misaan: jenom takova technicka - prekvapuje me, ze vsechno pocitas v metrech. Ja kuprikladu mam k dispozici UNC i bagr naopak za hodinovku. A za tu hodinu tech metru vykope podstatne vice a ve finale tedy levneji. Nicmene dle meho nazoru je prave podzemni kolektor asi nejlepsi varianta, pokud bychom uz resili porovnani vzduch/voda nebo zeme/voda (a zde kolektor ci vrt).

Jinak to co pises je mozne u novostavby, protoze oklikou se dostavame k rekonstrukci a topnemu systemu - pokud jsou klasickej radiatory, tak tam je TC naprosto neekonomicke.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod misaan 1. 2. 2013 10:47

U té ceny vrtu jsem zaplacenu cenu jednoduše vydělil metry. To víš, že se tam platila doprava, hodiny, materiál kolektoru, výztuže a nevím co všechno! Proto mi přijde logičtější úvádět na kolik mě vyšel metr.. Koneckonců lidé se mě neptají na kolik hodin vyšel ten vrt, ale ptají se mě obvykle na celkovou částku. A tak jim to říkám v Kč/m si to tak lépe propočtou na své podmínky.
Naposledy upravil misaan dne 1. 2. 2013 10:54, celkově upraveno 2
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 1. 2. 2013 10:51

Jasne, u vrtu to chapu, ale ted jsme se bavili o kolektoru. A tam asi zadne vyztuze ani jine viceprace nebudou. Navic jak si sam zminil, podstatou vyhodou je, ze stejne clovek chce srovnat teren a tak to udela rovnou.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod misaan 1. 2. 2013 10:54

Ano, dnes by jsme šli cestou zemního registru. Protože stejně pak chceš srovnat terén.. Ale to jsou zkušenosti, které nabyde člověk časem. Ostatně krom veřejných hal, škol a bytovek dnes vrty nikdo nedělá ani už kvuli tomu bazénu..

//edit pro Snipera: No slíbil jsem ,že zjistím TZ, ale nemůžu dohledat projekt. Ale když mám čerpadlo s výkonem 9,1kW s dotopem to dělá 12kW bude to okolo těchto hodnot na 300m2. 5 lidí. A spotřebuji jak jsem uvedl cca 1.000kWh VT a 9.500kWh NT

Jak si na tom ty? kolik lidí? Soudím dle té luxusní spotřeby ve VT, že vás asi moc nebude..
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod Modrooky Miki 1. 2. 2013 13:29

to Misaan: "Kdyby se spotřebovalo 200m výkopu za 300Kč/m + kolektor jsi na max 100tis" to je brutalne prestrelene. Ja mam kolektor 350m hadic 1m hluboko, a stalo me to vc. prace bagru 20tis. Kc
Docela by me zajimalo, jestli jsi sel na bansky urad kvuli vrtu :) ... nevim to presne, ale myslim,ze bez povoleni se muze kopat/vrtat jen do 30m... je otazka, kolik lidi s TC - vrt slo zadat na BU o schvaleni :).
ad Navratnost - ja mam TC od 2009 v provozu, a pri tehdejsich cenach plynu a el. jsem si navratnost spocital na 6,5 roku.
Modrooky Miki
Návštěvník

Odeslat příspěvekod misaan 1. 2. 2013 13:51

Za 20tis mi srovnali zahradu, odvezli bordel a jíl a vykopali bazén :-)) No vím, že to je řadově levnější, tak jsem něco střelil.. a přestřelil.. V tom případě i ten můj tip návratnosti do 9 let půjde níž. A věřím tvým 6,5 rokům. S tím plynem jsem to měl ale složitější než ty.. u mě to bylo nerealizovatelné, pokud jsem nechtěl mít na zahradě zásobník velikosti minibusu.

A jaký teda byl cenový rozdíl mezi vzduch-voda a zeme-voda co mas ty? Jaká návratnost? U mě to byl rozdíl přes 60 let. Pokud se započte i klima a ohřev vody v bazénu tak řekněme okol 40. (to jsem už nepočítal, tipuji)

Kolik m2 topné plochy a jaké máš tepelné ztráty ať si uděláme obraz o tvé návratnosti. Taky jestli se podělíš spotřebou energie. Jinak Po roce 2008 to šlo brutálně dolů. A to všechno. 2007 jsem kupoval yarise a za 2 roky se nový s tou samu výbavou prodával za polovinu.. Tepelné čerpadlo provozuji od konce roku 2007, a má najeto 12.572 hodin
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod Modrooky Miki 1. 2. 2013 21:13

rozdil byl Vz-Vo Ze-Vo byl myslim 60 tis. musel bych to dohledat v nabidkovych cenach. Ale o Vz-Vo jsem neuvazoval, protoze me bylo receno, ze pri -17°C a vice uz to nestiha, krom toho, mam barak u vody, a rikali me, ze diky vyssi vlhkosti by se casteji a rychleji tvorila namraza... takze jsem po tom ani dal nepatral a rovnou bral Ze-Vo.
Spotrebu a vse co jsi chtel dodam - ale musim nejdriv dohledat :)
Modrooky Miki
Návštěvník

Odeslat příspěvekod sniper76 3. 2. 2013 17:22

misaan píše://edit pro Snipera: No slíbil jsem ,že zjistím TZ, ale nemůžu dohledat projekt. Ale když mám čerpadlo s výkonem 9,1kW s dotopem to dělá 12kW bude to okolo těchto hodnot na 300m2. 5 lidí. A spotřebuji jak jsem uvedl cca 1.000kWh VT a 9.500kWh NTJak si na tom ty? kolik lidí? Soudím dle té luxusní spotřeby ve VT, že vás asi moc nebude..

No ta VT je u mne malá asi proto, že je jen dvě hodiny denně v době 00.00-01.00 a 06.00-07.00
V té době u nás nikdo nevaří ani nepere jen občas konvice na ranní kávu.
Já mám podlahové topení které mi v přízemí topí celodenně na 23°C. V 1NP kde jsou ložnice a pokojíky dětí , mi podlahové topení jede naplno mezi 10:00 a 14:00 hod aby podlaha nebyla úplně ledová, když se děti vrátí domů ze školy a školky. Časem, až si děti přenesou hračky definitivně z přízemí jim tam budu topit více. Dnes tam mám průměr 19°C.
Mám teplovzdušný krb ve kterém spálím 0,8m3 březového dříví za zimu. Takže v součtu jen pro legraci.
V domě jsme 4 ale protože nedělám žádný útlum je prakticky jedno kolik nás tam je. V létě je denní spotřeba 10kWh denně (ČOV - 1,5kWh, myčka, pračka - obojí 1x denně, lednice a ohřev TUV + ostatní blbosti). Plyn ani solární panely nemám.
Dům má zastavěnou plochu 150m2, v přízení garáž 30m2. Vytápěná plocha 215m2. TZ domu při -15°C a vnitřní 21°C je 4,9kW. Zatepleno EPS 200mm. okna trojsklo průměrné kvality, vata ve stropě 320-460mm. Největší chybou je absence rekuperace a pouze 120mm EPS v podlaze v přízemí.
sniper76
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 3. 2. 2013 18:11

sniper76: jakou mas vubec skladbu zdi, kdyz tam mas 20cm EPS?
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sniper76 3. 2. 2013 20:25

S474N píše:sniper76: jakou mas vubec skladbu zdi, kdyz tam mas 20cm EPS?

Heluz P+D 30cm + 20cm EPS , garáž 24,5cm P+D, a jen 10cm EPS. Základy 10cm perimetr
sniper76
Diskutér

Odeslat příspěvekod misaan 3. 2. 2013 21:50

Jo tak já mám VT řízený na dálku a každý měsíc jinak, ale nijak to už nesleduju. Nemá cenu to zohledňovat při zapínání třeba pračky. Je pravda, že nám tu běží hodně elektroniky a mám o fous více m2, ale předpokládal bych, že budu mít spotřebu na úrovni tebe. Přece jen:

Heluz má tepelný odpor R jen 1,88 m2K/W + 20cm EPS má cca 5 m2K/W. Dohromady cca R=6,88 m2K/W! (možná jsem vygooglil špatné hodnoty, resp. pro jiný typ cihel)
Já mám cihly Porotherm 44 SI, které samy o sobě mají 4,03 m2K/W + 10cm vaty(R=2,5m2K/W) a odvětrávanou tepelně izolační fasádu novabrick therm (U=0,091 tedy přepočtené R asi 10,89m2K/W). V součtu teda R=17,5m2K/W.
Střechu tam je to jasné, já mám 15cm XPS(R=3,75) ty mas při 400mm R=10. Jako mi to bylo jasné, že ta střecha není OK, ale nebyly peníze, proto jsem později dodatečně zateplil 15cm vaty(cca R=3,75) + hliníková hydroizolační folie(R=1,31) a jsem na nějakých 8,81m2K/W.
Okna mám horší. Obyčejnější 5 komorová 3 skla. Vyýtěpní bych měl mít efektivnější. Předpokládal bych tedy, že budu mít nižší spotřebu nebo aspoň stejnou :-(
Jinak podlahy máš z čeho? Já kdybch dával do podlahy jen 19°C tak si moc nezatopím. Řádově mi tam chodí kolem 30°C.To je dost klíčový údaj si myslím, který mi zvyšuje spotřebu. Dnes jsem měl cílovou teplotu na TČ 28,3°C(teď jsem se byl dívat, a to už je čerpadlo v nočním režimu, takže přes den jsem dával do podlah určitě víc)

Proč si zmínil rekuperaci? Kvůli větrání nebo vlhkosti? Já mám dlouhodobě vlhkost lehce pod 30%(teda kromě garáže a koupelny) a jsme tady z toho všichni nemocní.. Přičítám to té odvětrávané fasádě, teď přes zimu nevětráme skoro vůbec! A pořizujeme zeleň jak diví a´t se nám zvedne vzdušná vlhkost :-!
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod sniper76 4. 2. 2013 07:45

misaan píše:Proč si zmínil rekuperaci?

S vlhkostí problém nemám. Větráním prostě dochází k únikům tepla a rekuperace je omezuje.
misaan píše:Já kdybch dával do podlahy jen 19°C tak si moc nezatopím.

To já taky ne. Manželku nezajímá teplota topné vody, ale teplota v místnosti. No a tam těch 23 respektive 19. Nyní, průměr venkovní teploty za 24hod. je 0°C, teplota topné vody 29°C.
misaan píše:Jinak podlahy máš z čeho?

Plovoucí laminát v obytných místnostech. Chodby, WC, Koupelny - dlažba.
misaan píše: hliníková hydroizolační folie(R=1,31)

Tato hodnota mě trošku zaráží. Chápu to tak, že je umístěna pod SDK? Není pak její reflexní schopnost (izoluje jen proti sálání?)dost omezená?
sniper76
Diskutér

Odeslat příspěvekod misaan 4. 2. 2013 09:36

Už tě chápu, jsem si říkal, že by dřevo tak izolovalo.. Já mám v místnostech nad 22°C snad kromě pracovny(20°C a koupelny 24°C). A dnes po ránu šlo do podlahy 28,4°C při venkovní teplotě 0,6°C.

Folie je nad SDK. Pak 3cm mezera, kamená vata, znovu sdk/OSB(pod půdou), polystyren a střešní tašky. Některé věci dělaly 2x. Určite v místnostech pod střechou bylo léto snesitelnější(fancoily neběžely nonstop).. Teď v zimě mi to přijde srovnatelné, ale uvidím až po zimě kolik spálim elektřiny. Jediné co vím jistě, tak jsem si odrušil wifi a signál na mobily :roll:

Obrázek
misaan
Diskutér

Odeslat příspěvekod SocPredator 4. 2. 2013 09:57

Jak už jsem tu psal dřív, není to snadné srovnávat. Hodně "práce" proti porovnávání udělají i maličkosti. Ale co bych určitě řešil je: nadmořská výška a pak třeba vliv větru. Vliv manželky už někdo zmínil :-)
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
SocPredator
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 4. 2. 2013 10:44

Tak ono hlavne nucene vetrani je zaklad, preci jenom koncentrace CO2 v kombinaci s fungovanim uvnitr. V kombinaci s rekuperaci znacka ideal.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Inev 4. 2. 2013 16:53

misaan píše:...odvětrávanou tepelně izolační fasádu novabrick therm (U=0,091 tedy přepočtené R asi 10,89m2K/W). V součtu teda R=17,5m2K/W......
Já mám dlouhodobě vlhkost lehce pod 30%(teda kromě garáže a koupelny) a jsme tady z toho všichni nemocní.. Přičítám to té odvětrávané fasádě, teď přes zimu nevětráme skoro vůbec! A pořizujeme zeleň jak diví a´t se nám zvedne vzdušná vlhkost :-!


Novabrick a R skoro 11 ???? To je nějaký dost veliký překlep ne? A když je to navíc odvětrávané, tak to snad ani neizoluje, ne?

Dlohodobá vlhkost pod 30% je špatně. Chce to zvýšit. A rozhodně s tím nemá ta odvětrávaná fasáda nic společného. Přetápíte. A nevětrat celou zimu je další chyba. To si jako myslíte, že se Vám přes fasádu vyvětrá dům?

-- 4. 2. 2013 16:00 --

misaan píše: Nakonec jsem jen v místnostech pod střechou mezi krokve dal 150mm vaty + provedl parotěsnou izolaci Dape typ ABA (prý vydá až za 70mm polystyrenu)


Konzutoval jsi toto vylepšení tvé stávající konstrukce s nějakých rozumným stavařem? Spočítal ti někdo bilanci vodních par v konstrukci?
Inev
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 4. 2. 2013 17:54

Inev: ne, ale aspon se mu pres ten hlinik nenapoji mimozemstani do mozku :mrgreen:
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sniper76 4. 2. 2013 22:27

Inev píše:odvětrávané, tak to snad ani neizoluje, ne?

Nebyl bych tak radikální :pozor

misaan píše:Folie je nad SDK. Pak 3cm mezera, kamená vata, znovu sdk/OSB(pod půdou), polystyren a střešní tašky. Některé věci dělaly 2x. Určite v místnostech pod střechou bylo léto snesitelnější(fancoily neběžely nonstop).. Teď v zimě mi to přijde srovnatelné, ale uvidím až po zimě kolik spálim elektřiny. Jediné co vím jistě, tak jsem si odrušil wifi a signál na mobily

Múžeš mi prosím vysvětlit jak se docílí R=1 u alobalu?
Proti přenosu tepla vedením to asi fungovat nebude no a sálání pod SDK? :hm
sniper76
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 17. 6. 2013 20:51

A k tomu tepelnemu cerpadlu si prisel presne jak? Co kdybys zkusil vic popsat stavajici situaci reseni vytapeni?
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků