2sniper76: Topný faktor při 0°C/35°C je 4,6 při výkonu 9,1kW. V roce 2008 se ještě neuváděl při 2°C/35°C, to se rozmohlo až poslední dobou. Asi ať na oko vypadají srovnatelně vzducháče. Vzducháč je samozřejmě levnější a tedy i lepší návratnost. Soused hned vedle má vzducháč, a nestěžuje si. Je opravdu tichý a jen zimy jako byly minulý týden si přitápěl v krbu. Topný faktor u mě bude ale zkreslený, protože i minulý týden sem z vrtu minimálně čerpal 4,9°C (měřeno při provozu), když neběží kompresor je tam 9-12°C. Čili čerpám ze země asi 4-12°C a do podlahy mi jde aktuálně 25°C(minulý týden až 39°C). Mám ale dřevěné parkety, a to je dost izolant, mít plovoučky z lamina bylo by to lepší..
Tepelné ztráty sem měl v projektu spočteny, dohledám a zítra doplním editem. Barák mám postaveny z porothermu 44 Si, 10cm vaty po obvodu a na tom fasádu z cihel novabrik izolační. Nad krokevní izolace z XPS 15cm(tady se už bohužel šetřilo..). Předminulý rok, jsem chtěl zateplit půdu. Rošt + foukaná kamenná vata a zakrýt OSB deskami. Ale necenili si to na 70tisíc a kdybych ušetřil 30% nákladů na vytápění jak mi tvrdili(můj odhad byl do 10%), návratnost by byla cca 10 let(Počítám ,že 25 tis jde na vytápění). Nakonec jsem jen v místnostech pod střechou mezi krokve dal 150mm vaty + provedl parotěsnou izolaci Dape typ ABA (prý vydá až za 70mm polystyrenu). A to spíš jen kvůli tomu, ať se barák utlumí od větru z návětrné strany. Taky se snížilo prohřívání baráku v létě(mám černé tašky). Absolutní nevýhodou parotěsné izolace z hliníku je, že si už z baráku pohodlně nezavolám a wifi routr už nemůžu mít pod střechou.. uvidím kolik ušetřím kWh..
Líbí se mi, že si v létě můžu přes fancoily vychladit barák na až 17 °C. Klimatizace je energeticky náročnější, mě běží jen 150W čerpadlo a fancoily. Navíc regeneruji vrty.
Co jsem koukal na tvou spotřebu předpokládám, že doma asi moc lidí nebude, protože ve VT máš do 200kWh. Já mám VT/NT okolo 1000/9500kWh. 5 lidí. Denně se vaří obědy + jak jsem zmiňoval 400l bojler který ohřívám na 48°C. Víc lidí větší lednička, víc se pere..atd to nejde jen tak srovnávat.
A investiční náklady? Mám 2 vrty, protože jsem plánoval vytápět bazén. Na samotný barák stačil jeden. Nejdražší jsou vrty(metr stál cca 1500Kč, celkem v tom zahučelo lehce přes 300tis + vyvrtal jsem i studnu na užitkovou vodu na WC a bazén). Cena čerpadla(včetně zásobníku na TUV) byla v roce 2008 kolem 350tis. Vše je teda přibližná konečná cena i s prací a dopravou. Podlahy se stejně museli dělat, a radiatory jsou jen v garáži a technické místnosti. Řekl bych že to je šulnul a paradoxne je svépomoci jednodušší udělat podlahové vytápění! Teda až na anhydrit. Všechno šlo ale strašně dolů.. nedávno jsem byl na infothermě v Ostravě a čerpadlo IVT HE E9 bylo srovnatelné s mým modelem a stálo 50%!!!
S474N píše:Doufam, ze se misaaan vic rozepise.
jako v současné době by sme investovali asi do země-voda ale kolektory umístil metr pod zem, s tím, že by se neohříval bazén. Návratnost by to posunulo hned jinde.
Návratnost nevím vůči čemu srovnat, nevím jakou mám spotřebu tepla v GJ. Nevím jaké by byly náklady na přípojku plynu - táhnout potrubí kilometr. Jasně soused má zásobník zakopaný v zemi a musí mu jej 1x za rok plnit. Taky řešení.. Nebo čerpadlo vzduch-voda, ale mít u baráku nevzhlednou skříň ,která může hučet.Taky kdybych neizoloval barák(onehdy stačilo postavit dle normy barák jen z porothermu 40 Si) tak bych čerpadlem ušetřil mnohem více, protože bych musel bych topit více. Navíc jsem využil projektu zelená úsporám - dotace byla onehdy 90tisíc)
Tak snad je to dostatečně komplexní..