Aktualne nejvyhodnejsi dodavatel elektriny

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod vpe 1. 11. 2020 23:40

Koukam na to, ty sis to vykreslil v excelu?

Cena elektřiny = ∑(hodinová marginální cena * kurz Kč/EUR * koeficient přepočteného TDD)/∑
koeficient přepočteného TDD

Btw.TDD5 D2xd jsou v kazde oblasti jine

"TDD5 Jižní Čechy" "TDD5 Jižní Morava" "TDD5 Praha" "TDD5 Severní Čechy" "TDD5 Severní Morava" "TDD5 Střední Čechy" "TDD5 Východní Čechy" "TDD5 Západní Čechy"

Tak ty grafy prece nemohou vyjit, na bezdodavateli nebo bee
proletáři všech zemí…
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zc 2. 11. 2020 07:28

Ne, graf jsem si nekreslil, pouze jsem porovnal mnou vypočítanou měsíční cenu za 1 MWh za září pro D45d a porovnal s cenou za září, co uvádí graf na webu bezdodavatele.cz. A ty ceny byly stejné. Porovnával jsem si to, protože mě zajímalo, jak se k těm měsíčním cenám v jejich grafu došlo.

Na tzb-info.cz, o několik řádků nad tím zkopírovaným vzorečkem, je "Odběr s akumulačním spotřebičem – TDD 5 střední Čechy (akumulace D25d,D26d)". Chápu to tak, že se parta lidí z bezdodavatele.cz rozhodla pro D25d použít TDD5 střední Čechy bez ohledu místo odběru, alespoň pro účely porovnání s dominantními dodavateli.
Jak vypadá skutečná faktura, to nevím. Ale zajímala by mě. Neznám nikoho, kdo by u nich byl.
zc
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vpe 2. 11. 2020 10:59

A me by zajimala jakakoliv spotova faktura od elimon, bee, atd.

U TZB by prave mohli brat spravnou oblast, protoze ji vyplnujes v zadani, ale co ty grafy BEE a Bezdodavatele, tam zadnou oblast nevybiras a graf pak pro TDD5 moc neodpovida :-) Ten text stredni cechy je u TZB a my se bavime o grafu obchodnika, bezdodavatele, tam ale zadny text ani volba uzemi neni...

Libilo by se mi v tom grafu videt i krivku odberu podle zvoleneho TDD (i kdyz tam hodne zavisi na pocatecnim a koncovem obdobi, takze vykreslit to od 1.1. do 31.12. by take bylo zavadejici.

Nechtelo by se to nekomu implementovat v excelu?
proletáři všech zemí…
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 5. 11. 2020 12:52

Tak E.ON mou výpověď zamítl s tím, že nedošlo ke zvýšení ceny a tedy nemám právo smlouvu vypovědět.

Tady je ceník 2018, se kterým jsem smlouvu před 2 lety podepsal. S mou spotřebou platím asi 50 tisíc Kč ročně:
http://download.browse.cz/cenik2018.pdf

Tady je ceník 2020, který mi poslali před 2 týdny. S mou spotřebou to nově vyjde asi na 67 tisíc Kč ročně:
http://download.browse.cz/cenik2020.pdf

Nerozumím, proč to podle E.ONu není zdražení. To fakt zdražila jen ta "povinná" složka a cena za distribuci je stejná? Moc se v tom neorientuju... (mám D57d, 3x25A).

(Poukaz na jejich chaos v datu započetí dodávek nevyšel, jasně řekli, že jsem to měl napsaný v dopisu, když jsem k nim přešel a to mi stačí... což tak nějak akceptuju, to byla moje blbost si to nepohlídat).
Mr.Scully
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vpe 5. 11. 2020 14:50

Dostal jsi z nich datum, ke kteremu ti hodlaji zmenit cenu? K tomuto datu zmeny ceny (ale ne k drivejsimu!) natvrdo zmen dodavatele (staci zajistit, aby novy trval i pres protest na zmene). Ty jsi chtel ten poplatek 5000 sam zaplatit, tak tady vidim pouze tak 20% sanci, ze by poplatek vymahali.

Mas 80% sanci, ze se to ani nepokusi vymahat, kdyz to odmitnes a navrhnes jim spravni rizeni a kdyby se ti nechtelo cist amlouvu a vyvolat spor, tak se ti to stale vyplati zaplatit, nez zustat.

Pokud ale oni chteji, abys v zari podal vypoved, kdyz v zari jeste nemeli zverejnene ceniky na pristi rok, tak to maji dost malou sanci.

Mel bys mit i vsechny ceniky tveho produktu od pocatku smlouvy. To bys mel vedet ty, zda a kdy menili ceny podkladoveho ceniku a kdy presne.

Na zaklade tvych otazek se v tom fakt neorientujes, kdyz si neumis mezirocne porovnat cenu komodity + staleho platu (tu vec, kterou rozhoduje obchodnik) a to mas asi jen 1 odberne misto z elektrikou.

Ps: Bee nabizi plosne pres “dylery” 1250/40 na nova mista svych zakazniku [Relax Promo] a v retenci pak 1150/69 [Excelent 24] a pak Spot se stropem na 1299/74 [A++ s garanci - jen pres tu jejich marketingovou agenturu]
(Vse bez ohledu na charakter odberu a mimo spotu je fixace 2 roky).

Pps: tobe v puvodni smlouve navrhli tyhle ceny? To je docela ulet. Bez znalosti smlouvy, udelej co je tucne zvyrazneno co nejdriv, pak budes teprve moci pripadne vyjednavat.
Přílohy
A69D9503-E5DB-4938-86F1-634398C69E8F.jpeg
proletáři všech zemí…
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 5. 11. 2020 15:19

Ono je to do značné míry hra se slovy... předtím jsem měl ceník na dva roky "Variant PRO Duben 2018", teď jsem v mailu dostal "nové cenové porovnání" (tak tomu říkají) s názvem "Individuální cena". Bere se tenhle mail jako oficiální nový ceník pro mou smlouvu? Nebo je to nějaká speciální nabídka a novým defaultním ceníkem je dvouletá "Variant 24 Září 2019" nebo jednoletá "Variant k 11.11.2019" na webu? To je první věc, kterou fakt nechápu. Všichni se odvolávají na nový ceník, ale nevím, jestli se tím myslí prostě to PDF, které mi mezi řečí poslali ze zákaznické linky jako individuální návrh.

Druhou věcí je ta obchodní složka ceny, která dává důvod k výpovědi. Byl jsem na tom, že je to přeci (mimo jiné) ta cena za dodávku elektřiny v NT/VT, ne? Vždyť ta je u každého dodavatele jiná. Vždyť ta se u mě mění jako kráva o desítky procent. A přesto mi E.ON napíše, že cena se nemění, tudíž výpověď neuznávají. Tohle nechápu. Něco jsem očividně přehlédnul, ale co???

Ano, ono to tak dopadne, že to udělám tak, že prostě odejdu a přinejhorším ze mě budou vymáhat poplatek 5500 Kč. Ale já prostě nechápu, jak je možné, že podle nich se cena nezvýšila. Vůbec nechápu, s čím ten dosavadní ceník srovnávají. S webovým ceníkem (kterým? jsou tam tři nebo čtyři) nebo s individuální nabídkou, kterou mi neofiko jen tak mezi řečí poslali? V obou případech je to navýšení o desítky procent...
Mr.Scully
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vpe 5. 11. 2020 15:33

To musis mit napsane ve smlouve, proste pisemne odmitej vsechny jejich pozadavky.

Co vim tak EON pronajimal callcentra a dost nahanel ovecky, tedy daval do akvizice dost penez, nebude vam to ulehcovat.

Ps: prehlednul jsi zjevne to, do kdy mas vypovedet a to, co se stane po vyroci smlouvy (fixaci ceny). Nazory na to ujednani tam schovane jsou ruzne. Vychcana verze smlouvy tam stanovi, na jaky presne cenik se prechazi a kdyz mas stesti a takovy cenik neexistuje, neni na webu, tak je posles nekam.

Nejspise uz tim, ze ti ted poslali individualni cenu a ve smlouve se odkazuji na nejaky jiny cenik platny po vyroci smlouvy, pochybili a sance, ze by opravdu sli do sporu (pokud odmitnes nesmyslny poplatek) se snizila.

Pred samotnym vymahanim ti poslou predzalobni vyzvu a ty ji do 7 dnu od odeslani odmitnes s tim, ze at ti dolozi to a ono a mezitim zkontaktujes ERU a ... Nakonec to vzdaji.

Ja bych si pozadal o mimoradne vyuctovani, abych jim tam nahodou nenechal nejaky preplatek, protoze ze me nic nedostanou ale ja bych z nich taky nedostal preplatky :-))
proletáři všech zemí…
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 5. 11. 2020 17:04

Tak jsem si sehnal číslo na jednoho starého známého, o kterém jsem zjistil, že v E.ONu pracuje a ten pro mě dneska udělal firemní výzkum.

Takže klíčová informace: podpisem smlouvy na dva roky jsme automaticky souhlasili s tím, že případný třetí rok (pokud nevypovíme včas) bude dle ceníku Variant. Tzn. my jsme vlastně dopředu odsouhlasili ceník případného třetího roku a tedy i ten očekávaný velký rozdíl ceny mezi fixem a tím případným třetím rokem.

Pro představu (obchodní složka, ceny bez DPH):
2018-10 podepisuju smlouvu (platnost od 2019-01), NT/VT 984/1129 za MWh
smlouvou vlastně automaticky potvrzuju prolongaci dle ceníku Variant 12
Ceník Variant 12 2018-01 je za 1344/1765 za MWh ==> tenhle jsme vlastně věděli a odsouhlasili
Ceník Variant 12 2018-12 je za 1583/2079 za MWh
Ceník Variant 12 2019-11 je za 1849/2429 za MWh ==> tenhle se teď uplatní

Jedinou šancí je to, že ty nové ceny Variant 12 (pro prodloužení smlouvy) z prosince 2018 či listopadu 2019 nám nijak neoznámili, resp. nejsem si toho vědom. Takže pokud se budu hádat, tak je možné, že ustoupí a nechají mi staré ceny, které jsem jakoby odsouhlasil pro případ prolongaci smlouvy. Ty staré ceny jsou z roku 2018, zřejmě ty z ledna... tak jako tak jsou nicméně pro mě nevýhodné. Ale je to asi jedinej ústupek, kterého jsem schopný dosáhnout.
Mr.Scully
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Markil 5. 11. 2020 22:55

Protože mám do konce z roku stejný ceník z r. 2018 s úvazkem na 2 roky, tak vím, o co jde. Jinak bych se v tom tvém popisu neorientoval. Ten ceník byl velmi výhodný už v r 2018, natož nyní. Jenže kdo do toho šel, tak měl vědět, že si musí velmi dobře pohlídat, aby poslal včas před koncem úvazku nesouhlas s dalším prodloužením. Jinak se smlouva automaticky prodlužuje s naopak velmi nevýhodným ceníkem, který je smluvně jasně dán. Takže nějaký nesouhlas s navýšením ceny je nesmysl.
Eon postupoval celou dobu, co tam od začátku 2019 jsem zcela korektně a dle smlouvy. Slíbenou cenu držel, všechny bonusy vyplatil a bez problémů akceptovat nesouhlas s prodloužením i e-mailem. Takže je to bohužel tvoje chyba. Ale aspoň tě může těšit, že jsi dva roky měl super cenu. Ceny z toho 2018 ceníku nedostaneš dnes nikde. Ať půjdeš kamkoli, vždy to bude dražší. Problém je, že ten následný ceník Variant je nevýhodný. A ne neodsouhlasil jsi jeho verzi 2018, ale podepsal jsi, že se třetí rok přejde na v tu dobu platný ceník... Takže pro tebe bude platný Variant ceník s cenami současnými a argumentace, že ti nedali vědět o změně ceny oproti 2018 je nesmyslná. Takže zapomeň na ceny 2018 a porovnej si ceny ostatních dodavatelů s novou cenou, kterou budeš mít u Eon, a zda by se ti vyplatilo odejít i za cenu pokuty nebo ne. Pokud ti Eon dal lepší individuální nabídku, tak buď jen rád, že netrvá na tom smluvním Variant ceníku pro třetí rok...

Jinak mi přijde, že bys to měl svěřit někomu znalému nebo pokud tu možnost nemáš, zkus do budoucna třeba skautskou a víc to neřeš, protože mi přijde, že se v tom vůbec neorientuješ a nedokážeš si ohlídat ani tak jednoduchou věc, jako včasné ukončení smlouvy u dodavatele, který nedělá žádné potíže. Nechtěl bych vidět ty problémy, kdybys to uzavřel třeba s BE nebo jejich klony...
Markil
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 5. 11. 2020 23:21

Markil - ta individuální nabídka je špatná a podle mě není nijak lepší než ten Variant ceník (ale nepočítal jsem to do detailu). Víceméně podle nějakýho kalkulátoru na tzb-info apod. je to třeba z padesáti nabídek asi tak třetí nejhorší od konce :-D

Nejde mi jen do hlavy to, že ve smlouvě souhlasím s přechodem po konci fixu na nějaký ceník, který je někde na webu - takže kdyby na web nenápadně dali ceník s cenou za MWh 1 milion Kč, tak mám smůlu a neexistuje odvolání? Člověk opravdu dopředu podepisuje souhlas s ceníkem, který dopředu nezná a nemůže znát? To je to, co mi přijde zvláštní. Tam mi přijde logické, že E.ON by nový ceník měl oznámit a zákazník by měl šanci smlouvu neprodloužit. (I v E.ONu mi říkali, že na navýšení ceny tohohle ceníku zákazníky upozorňovali, pokud tedy nezapomněli - já nicméně v poště nic nedostal). Tak jako tak je to asi jedno, já jsem prohrávající v obou případech. I ceník Variant z roku 2018 je pro mě cenově tak nesmyslný, že odejdu tak jako tak, ať už E.ON přizná chybu nebo ne. Protože je pro mě nevýhodný i ten ceník z 2018. Takže OK, prohrál jsem, zaplatím pokutu.

Ohledně termínu ukončení už jsem psal x-krát, že jsem si to hlídal oproti termínu v návrhu smlouvy a přehlédl jsem, že ve faktuře to bylo o měsíc posunuté, protože se převod od původního poskytovatele nakonec o měsíc urychlil. Původní termín jsem si dobře hlídal, ten aktualizovaný platný jsem bohužel přehlédnul. Nejsem idiot, jsem OSVČ a hlídám si ročně sto termínů týkající se všemožných daní a úředních úkonů, mám několik nemovitostí, aut, x různých pojistek, bankovních účtů a všeho. Píšu si vše do google kalendáře, ale prostě jsem u jedné nemovitosti (konkrétně bohužel zrovna mého domu) přehlédnul, že při přivítání do E.ONu mi napsali, že přechod se uskutečnil o měsíc dřív. Stane se.
Mr.Scully
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Taki 6. 11. 2020 08:20

Mr.Scully píše:Tak jsem si sehnal číslo na jednoho starého známého, o kterém jsem zjistil, že v E.ONu pracuje a ten pro mě dneska udělal firemní výzkum.

Takže klíčová informace: podpisem smlouvy na dva roky jsme automaticky souhlasili s tím, že případný třetí rok (pokud nevypovíme včas) bude dle ceníku Variant.


Hmm. Tak to tam skutecne je. Nicmene se to dle mne minimalne tluce s tim ustanovenim o moznosti vypovedet z duvodu zvyseni ceny. Proc navic posilaji po mailu nejakou individualni nabidku, ktera je vyhodnejsi nez Variant? Aha uz vim. Je to na dva roky. No tak jsem se chytil do pasti vlastni blbosti. Pak je jeste otazka, co to je "cenik Variant platny v dobe dodavky". Ja nevypovedel z duvodu, ze mne na chatu vyslovne sdelili, ze jakmile nebudu souhlasit se zvysenim, mohu od smlouvu odstoupit. Takze mi nezbyvanez se tocit na tom chatu..
Taki
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 6. 11. 2020 10:20

Jj, lze buď pokračovat na rok v podobě Variant, což je asi tak dvojnásobek té naší výhodné fixované ceny, nebo využít jejich individuální nabídku, což je skoro to samé (předražené, ale o maličko levnější), ale na dva roky.

To (ne)navýšení ceny je to jediné, co mi právě taky uniká... proč mi ofiko napsali, že nedošlo k navýšení ceny, když ve skutečnosti naprosto jasně došlo... jestli ta formulace je nepřesná a má ve skutečnosti vyjadřovat "odsouhlasili jste dopředu název ceníku, tak nemáte nárok řešit, jaké ceny v něm budou", tak měli napsat "nemůžete smlouvu zrušit, protože XY" a ne "ceny se nezvedly". Jestli něco zjistíš, dej vědět, kamarádovi v E.ONu to přijde taky zvláštní (že se ceník Variant zvyšoval bez oznámení a přesto není důvodem k výpovědi) a ještě se mi tam dneska poptá.

Taki - možná si kdyžtak napíšeme SZ, ať to tady neplevelíme.
Mr.Scully
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vpe 7. 11. 2020 03:34

Tenhle trik znam. Smlouvu si musis precist. Pokud to ve smlouve uvedene neni, to co ti tvrdi znamy, a je to “jen” ve VOP, anebo “poplatek” vyslovne neni ve SMLOUVE uveden (a je “jen ve VOP”), tak je prakticky takovy postup nevymahatelny.

Vsak jsem ti napsal, jak z toho ven s 90% uspesnosti i kdyz jsi zvoral vypoved. Hadat se ale nema smysl, musis konat :-) Ty nebudes tratit ani s tim “poplatkem”. Na 90% do sporu ale Eoni nepujdou v situaci, jak bude na rade spravni rizeni, protoze i Eoni jiste vedi, stejne jako i ja vim, jak se na tuhle fintu diva ERU ;-) I kdyz s ni nic nezmuze.

A oni urcite nebudou chtit, aby kvuli jednomu (tobe) vzniknul preceneds a nemohli tuhle vychytávku mezi mnoha jinymi aplikovat na 99,999% ovecek, ktere se budou hadat, a ne konat ale nedotahnou to :-)

Jen si dej bacha na to, zda si prukazne a jasne a vcas odmitl vse, co ti nevoni a co jsem ti uz 2x psal. Protoze pokud jsi to vse pisemne neodmitl, tak se vsadim o tvy boty, ze Eoni budou nakonec tvrdit, ze jsi “vsechny jejich navrhy konkludentne prijal” o<:)

A to i kdyz jsi se jen “hadal” po telefonu (a nemas zaznam), sance 90% se ti dramaticky snizuje :-)

Jedte jednou, i kdyz jsi nebyl schopen jasne potvrdit, s jakym cenikem jsi ve smlouve souhlasil, tak popsany trik se souhlasem s budoucim konkretnim i nekonkretnim cenikem je za mne, s dodrzenim urcitych postupu, prustrelny :!: :idea:
proletáři všech zemí…
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Taki 7. 11. 2020 20:45

Ono to zas tak uplne jednoznacne neni. Ve smlouve je formulace pro cenu na ten treti rok (nasledujici smluvni obdobi) takovato: "...cena za dodavku elektriny bude stanovena cenikem Variant platnym a ucinnym v dobe dodavky" Doba dodavky je pro me a Mr. Scullyho 1.1.2019-31.12.2020 (zakladni smluvni obdobi), pripadne i po 1.1.2021 (nasledujici smluvni obdobi). Za dobu dodavky byly (zatim) ale platne dva ceniky Variant 12: Cenik Variant k 10.12.2018 (ten by "platil" pro nas od 1.1.2019 do konce rijna 2019) a Cenik Variant k 1.11.2019 (ktery "plati" od 1.11.2019 doted). Ve smlouve podle me mela byt nejaka jednoznacna formulace ve smyslu, ze cena (pro nasledujici smluvni obdobi) bude stanovena cenikem Variant platnym posledni den zakladniho smluvniho obdobi. Tam ale my do posledniho dne nevime, kolik to vlastne bude (muzou prijit s novym cenikem 31.12.2020). Pokud to mysleli tak, ze se jedna o cenik platny v prvni den nasledujiciho smluvniho obdobi, meli to zase takto presne napsat. Oni pak treba mohou argumentovat, ze se uplatni ten cenik, ktery je vyhodnejsi pro zakaznika. Ja si vsak myslim, ze jakmile je ve smlouve nejednoznacna podminka, tak se nemuze uplatnit.. Proste je nicotna.
Taki
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 8. 11. 2020 12:51

Ta hodnota předem neznámé ceny by také imho měla být očekávatelná s ohledem na okolnosti. Což více než dvojnásobek původních cen asi moc očekávatelný vzhledem k VO cenám není.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků