od karlos-2009 22. 9. 2014 10:46
@audis
Fakt nechápu, co ti bude DODAVATEL energie (v tvém případě ČEZ Prodej) zapojovat, odpojovat.
Vypadá to, že v tom nemáš úplně jasno.
Když někde vyhoří trafostanice a tvoje ulice bude bez proudu, tak jak to prosím bude to tebe lepší a budeš nějak zvýhodněn, když seš u ČEZ Prodej než když seš u jiného dodavatele? Prostě přijede tak jako tak ČEZ Distribuce a opraví trafostanici. Proto máš na faktuře za elektřinu regulovanou složku, která se jmenuje platby za distribuci. Hotovo. Volat ani nikam nemusíš, protože že jim vyhoří trafostanice, budou vědět stejně jako ty, možná i dřív (pokud nejseš doma). Nebo můžeš aktivně zavolat na poruchovou linku DISTRIBUTORA, ale stejně to už před tebou udělal nějaký důchodce z ulice.
Operuješ tady nižší cenou za MWh u ČEZu Prodej oproti např. Fosfa, Fonergy, kde když říkáš A, tak musíš říci B. Resp. ČEZ Prodej má něco jako "Pravidelné platby obchodníkovi vč. DPH - v NEregulováné části faktury za elektřinu" (lidově platba za odběrné místo), co ti k té holé ceně MWh přiúčtuje a co ona Fosfa či Fonergy nemají, takže konkrétní případ ti dám:
2000 kWh za rok, sazba D2, jistič nad 3x20 A do 3x25 A, distribuční území ČEZ:
základní produktová řada ČEZ Prodej (tj. na dobu NEURČITOU)/ Comfort - průměrná cena za kWH včetně DPH: 5,19 Kč
Fosfa - 4,78 Kč
Jestli si to nepochopil, tak ČEZ prodej má oproti Fosfa celkovou cenu silové elektřiny VT (spotřeba 2000 kWh za rok) vč. DPH o 40 Kč levnější, ale osolí ti to na "Pravidelné platby obchodníkovi vč. DPH" kde si tě zinkasuje - 871 Kč / rok oproti 0 Kč / rok u Fosfa. Nezapomeň, že se v tomto případě teď pohybujeme v NEREGULOVANÉ části faktury za elektřinu. Je to u ČEZ Prodej taková hra s čísly, kdy je prostě ve výsledku dražší.
Pozor, že v tom nemáš vůbec jasno, za to hovoří fakt, že vydáváš Čez Prodej produktovou řadu Kvartál za něco, co je "bez úvazku". ČEZ Prodej / Kvartál je s úvazkem na 12 měsíců!
Já za tu dobu, co odebírám proud, jsem od dodavatele (i v době, kdy dodavatel byl jen jeden a dodavatel se rovnal distributor) nikdy nic nepotřeboval, nikdy jsem na žádnou linku nevolal. Jen jsem přihlásil odběrné místo, posílal zálohy a platil nedoplatek nebo dostával přeplatek. Asistenční služby od dodavatele energie typu zabouchnuté klíče nepotřebuji, to mám v pojištění domácnosti.
P.S.
Nejsem majitel ani agent ani nemám žádný prospěch z firmy Fosfa ani ostatních. Jak ti tady radí, hoď si to do energiejenda.cz a máš za chvíli jasno.
Naposledy upravil
karlos-2009 dne 22. 9. 2014 11:22, celkově upraveno 1