Aktualne nejvyhodnejsi dodavatel elektriny

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod vpe 19. 10. 2020 23:51

Budes prvni, je jiste ze nemaji >100 odberatelu, protoze tady zatim nejsou:

Ele https://www.ote-cr.cz/cs/statistika/mes ... u-v-cs-ote
Plyn https://www.ote-cr.cz/cs/statistika/mes ... dodavatelu

Ale neboj vse jim resi BEE od emailu callcentra az po registraci (se podivejte do hlavicky mailu, z jakeho mailserveru to chodi anebo na jake ip adrese je jejich web :-) Mozna je i registruje na sebe a proto nejsou v OTE videt (mam takovou indicii).

Prece jen takovy odber 20MWh elektriny ma malokdo, aby se mu to vyplatilo.
proletáři všech zemí…
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 20. 10. 2020 00:47

Jj, o tomhle seznamu vím, nicméně oni reálně odstartovali někdy odhadem třeba červenec a vzhledem k tříměsíční výpovědní lhůtě je jasný, že první zákazníky nabírají říjen-listopad. Psal jsem si s nimi přes podporu a komunikujou dobře, všechno vysvětlili, propojení s BEE nijak nepopírají, sami mi řekli, že přes ně outsourcujou zákaznický servis na rozjezd firmy :-)

Mám na baráku 22 MWh ročně, takže nějaký jejich fixní poplatek je pro mě plivnutí do vody, naprosto klíčová je pro mě cena energie a pokud berou tržní, tak pro mě by to mělo být téměř jistě výhodné. (Výhodné to být nemusí, až budu mít takovou tu krabičku na elektroměru, která bude počítat spotřebu dle hodiny... jestli se mi zapne každej den vířivka v době, kdy je cena na trhu nejvyšší, tak se možná budu divit, ty cenové výkyvy jsou přes den hodně velké :-) Ale to ještě nějakou dobu potrvá. A není to fix, ale klasická smlouva na dobu neurčitou, tak pár měsíců risknout klidně můžu.
Mr.Scully
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 20. 10. 2020 10:48

A ty myslis ze outsourcuji? Tu firmu nakonec BEE “koupi” na 90% :-))

Tam nejde fix kdyz se cena meni kazdou chvili.
proletáři všech zemí…
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 20. 10. 2020 11:05

Jasný, ale tak vlastník je mi fuk, hlavně když ten princip zůstane takhle nastavený... přijde mi, že prodělat na tom skoro nejde, to by cena elektřiny fakt musela letět skokově nahoru. většina těch ceníků je přeci koncipována tak, aby v tom každá společnost měla marži, která pokryje cenové výkyvy. Takže tenhle princip tržní ceny mi přijde férový a myslím, že s nějakou 80-90% pravděpodobností se vyplatí lidem s vysokou spotřebou.

Btw. stejně si asi budu muset počkat, s E.ON jsem měl smlouvu od října 2018, začátek dodávek byl vzhledem k tříměsíční výpovědní lhůtě naplánovaný na 01.02.2019, ale teď mi na lince tvrdili, že mi začali dodávat až v červnu 2019, tedy nějakých osm měsíců po podepsání smlouvy a výpovědi, což je dost divný, protože předtím jsem měl ČEZ na dobu neurčitou, tedy měly by stačit ty tři měsíce... velký chaos. Nechám si od E.ON potvrdit písemně do mailu, odkdy dokdy mi tedy elektřinu dodávají, protože od toho data se odvíjí možnost výpovědi.
Mr.Scully
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 20. 10. 2020 11:13

Datum, kdy ti začala dodávka se stávajícím dodavatelem zjistíš i od svého distributora (EON neznám ale PRE a Čez není problém zjistit), ale hlavně to datum vidíš i na první vyúčtované faktuře tím dodavatelem, tam je stav EM a datum přece (od kdy ti fakturují = od kdy zahájili dodávku)

ano, většinou smlouvy bývají koncipovaný tak, že vázací lhůta se odvíjí od data zahájení dodávky.

Jasně, dodavatel “bezdodavatele” nemůže prodělat, má své jisté. A ty prodělat můžeš pouze za jasně definovaných okolností - růst ceny. Akorát mi přijde, když nebudeš používat tu vířivku, tak ušetříš až 25-30 000 za rok. :-)
proletáři všech zemí…
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 20. 10. 2020 11:31

No, bohužel to situaci nijak neujasňuje :-)

- od února 2019 jsem měl na EONu zákaznický účet
- od února 2019 jsem EONu platil zálohy
- někdy červen/červenec mi EON poslal první vyúčtování, kde byl nedoplatek jako kráva (způsobený zřejmě tím, že při přechodu ČEZ-EON nebyl proveden přesný odečet, takže se to nějak odhadlo, naopak u ČEZu jsem měl myslím přeplatek, takže v součtu to odpovídá mé spotřebě)
- a teď se dozvídám, že začátek dodávek EON byl až od června

Takže bohužel, nijak se to nezpřehlednilo. Ve fakturách EONu je u záloh a nedoplatků všude uvedeno "od 01.01.2019", ale začátek dodávek byl prý někdy cca 25.06.2019 (což je záhadné datum, které neodpovídá ničemu, snad jen pravidelnému odečtu, který je každoročně v tuhle dobu). Bordel, fakt. Uvidím, co napíšou do mailu.
Mr.Scully
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 20. 10. 2020 15:14

A kdy jsi ukončil předešlého dodavatele, 31.12.? K tomu datu ti fakturoval konečnou fakturu?

Pokud ti eon fakturoval od 1.1.2019, tak je jasné, že k tomu datu i zahájil dodávku :-)

“ ale začátek dodávek byl prý někdy cca 25.06.2019” - To se spíše zdá, že k tomu datu probíhá periodický odečet distributorem. Takže vzápětí ti přijde faktura.

Ale nikde není vyloučeno, že ve smluvních podmínkách máš nějaké závazky, třeba že musíš zůstat 1 rok od prvního periodického vyúčtování nebo nějakou podobnou věc. Může tam být cokoliv, co jsi podepsal ;-)

—-

Vezmi si první fakturu od eonu. Za tu dobu dvou let jsi mohl dostat už i 3 nebo 4 faktury.

Najdi na ní nejstarší datum - bude u odečtu. Něco jako počáteční / koncový / SN měřidla a stavy. Tak to nejstarší datum je u počátečního stavu nejvíc nahoře a vlevo ;-))

Toto datum je zpravidla datum zahájení dodávky. Easy. A nebo si snad myslíš, že ti aeon fakturoval i období, ve kterém nezahájil dodávky?

Další věci je, jestli už jsi předtím nebyl u eon a pouze si s nimi sjednal novou smlouvu na “výhodnou cenu”?! To se pak nejedná o zahájení dodávek a počátek běhu (účinnost) takové smlouvy může být NEZJISTITELNÝ a na to šmejdi hrají, že to pak nemůžeš ukončit :-)

Podle kodexů (ale ne každý se k nim zavázal) ti musí obchodník sdělit datum zahájení dodávek nebo výročí nebo konce smlouvy/závazku. Ale jak říkám, pokud jsi měl obchodníka X a přešels k EON a chceš vidět datum zahájení dodávky, tak to vyčteš z první faktury viz výše, nebo se zeptáš distributora, nebo na to existuje ještě jedna snadná možnost zjištění toho údaje z databáze OTE ;-)
proletáři všech zemí…
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 20. 10. 2020 16:46

Nechci moc spamovat vlákno svým osobním problémem (nevím, jak moc to je nebo není offtopic), ale ještě jednou to tedy rozepíšu :-)
10/2018 nová smlouva s E.ON (přecházím od ČEZu, kde jsem měl běžnou smlouvu na dobu neurčitou). E.ON si bere plnou moc a vypovídá smlouvu s ČEZem, předpokládaný začátek dodávek 01.02.2019
K 31.12.2018 ČEZ posílá finální fakturu (takže se zdá, že dokonce stačila dvouměsíční výpovědní lhůta), kde je přeplatek, protože nedošlo k odečtu, ale jen odhadu
od 01/2019 posílám zálohy na E.ON
cca 07/2019 posílá E.ON první fakturu, kde je za prvních šest měsíců mega nedoplatek (který kompenzuje ten přeplatek u ČEZu), zřejmě proběhl odečet 06/2019

Mně z toho vychází, že dodávky od E.ONu jdou buď od 01/2019 (dle faktury) nebo aspoň 02/2019 (dle smlouvy), ale operátorka na lince E.ON mi tvrdí, že dodávky začaly 06/2019.

Bohužel přesné datum dodávek potřebuju, abych vypočítal těch 90 dní od konce smlouvy a mohl přejít jinam. Teď je poslední šance, aby mi to napsali do mailu, který jsem dnes psal na jejich superpomalou podporu. Tak uvidíme. Přijde mi to celé dost nepřehledné.
Mr.Scully
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 20. 10. 2020 17:27

Stále jsi neuvedl to datum, od jakého data ti fakturují? Datum podpisu smluvy stejně jako i všechny ostatní datumy co jsi napsal, jsou bezvýznamné, včetně data předpokládaného zahájení! Tebe podle všeho zajímá skutečné zahájení.

To snad není možný, že si neumíš zkontrolovat:

- u opouštěného dodavatele na poslední faktuře: datum a stav EM konce
- u nového dodavatele na první faktuře: datum a stav EM začátku

Obvykle to navazuje ale nutně nemusí (u mě dost často nenavazuje:-), ale rozhodně se to nepřekrývá (ani datum a ani stav, to bys totiž platil dvakrát jednu dodávku.

To datum, které tě zajímá, jsem ti výše vyznačil červeně, to je totiž i datum zahájení dodávky, víc fakt nevím jak ti už napovědět. Klidně je možné, Že tě balamutí, abys nepodal včas, typicky mezi 4 až 3 měsícem před zahájením dodávek výpověď. Ale to si musíš pořádně přečíst podmínky smlouvy, ono to není tak jednoduchý a šmejdi tě na tomhle dostanou :idea:

Jo a mimochodem, standardně nový dodavatel pošle oznámení o zahájení dodávek. Třeba skupina BEE to posílala na SMS. Ale málokdo ví, že si tento údaj má pohlídat anebo jak ho zpětně zjistí.

-- 20. 10. 2020 18:51 --

Jo a ještě jeden tip, pokud nevím a nechce se mi hledat, tak:

“Vypovídám tímto smlouvu XY k datu, ke kterému mi plánujete zvýšit cenu, kterounplatím nyní”

Tím zajistím, že dodavatel mi buď cenu zachová, nebo ukončí anebo neukončí, protože to zkusí a pak mám dodávku zadarmo.

Jak nechat šmejda zaplatit si nevyžádanou dodávku, tak o tom zase jindy :-)
proletáři všech zemí…
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 23. 10. 2020 18:13

“Vypovídám tímto smlouvu XY k datu, ke kterému mi plánujete zvýšit cenu, kterou platím nyní”

==> tato výpověď lze podat kdykoliv, třeba i týden před výročím smlouvy? Nebo je nutné se taky trefit minimálně 90 dnů před výročím?

Jde mi o to, že já pořádně nevím, jakou cenu mi chtějí dát na další rok. Teď mi poslali víceméně náhodou (protože jsem jim psal) něco, co se jmenuje "individuální nabídka - nové cenové porovnání", ale nepochopil jsem, jestli tohle je to, co bych automaticky dostal při tom automatickém prodloužení, pokud nevypovím včas. Tedy jde mi o to, zda/jak/kdy mi musí nové ceny oznámit. Tam vidím větší šanci na výpověď, protože podle data na faktuře mám pocit, že do výročí počátku dodávek chybí už jen 70 dnů.
Mr.Scully
Diskutér

Odeslat příspěvekod 5005 23. 10. 2020 18:41

Při automatickém prodloužení dostaneš cenu, která je v aktualně platném ceníku. Oznamovat ti nemusí nic, ceník jim stačí jen zveřejnit.
5005
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vpe 23. 10. 2020 20:09

To zalezi na situaci, proto jsem napsal univerzalni formulaci. A funguje to, obchodnici drzi cenu a/nebo plati dodavku ze sveho (kdyz nechteji pochopit ze vypoved je jednostranny ukon).

@Scully pochopitelne musis dodrzet smluvenou vypovedni dobu dle obchodnich podminek! Coz obecne byva mezi 3 a 4 mesicem pred vyrocim! Z duvodu predbezne opatrnosti pridej vetu:

“Pokud mou podmíněnou výpověď neakceptujete, vaše stanovisko mi sdělte ve lhůtě tak, abych mohl platně smlouvu vypovědět, nemám zájem na pokračování smluvního vztahu za vyšší cenu”.

:-) obchodnik musel dodrzet puvodne sjednanou cenu, anebo ukoncit smlouvu
proletáři všech zemí…
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod redhaven 24. 10. 2020 08:21

Jak je to v případě změny obchodníka (elektřina nebo plyn) z důvodu úmrtí odběratele, neboli je obecně stanovena nějaká max lhůta od úmrtí odběratele, kterou je nutno dodržet pro úspěšnou a uznatelnou neplatnost původní smlouvy a uzavření nové smlouvy s následným novým odběratelem ??
redhaven
Diskutér

Odeslat příspěvekod pedrysek7 25. 10. 2020 07:20

Byl jsem u Skautské energie a od ledna 2021 jdu ke společnosti Fonergy. Snad i od ledna 2021 bude cena slušná, naštěstí je to bez závazků.

Jinak mám spotřebu energie nízskou, zálohu mám zhruba na max. 500 Kč měsíčně. Roční spotřeba je cca. 800 KWh.
pedrysek7
Návštěvník

Odeslat příspěvekod aaischa 25. 10. 2020 09:12

Ve skautech jsi jen vypověděl plnou moc a oznamil kolibrikum a vse v pohode? :)
aaischa
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků