Jaké volit vytápění u novostavby?

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Inev 2. 7. 2017 11:47

godzilak píše:
V bytě topíme klidně na 27-28°C a to jsou všechny okna otevřeny na ventilaci, těžko odhadnout jaké je to v novostavbě při 24°C, ale myslím že rozdíl to zásadní nebude ....

Tak jak tedy budeš větrat v domě?

Projekt není, je hotový víceméně půdorys, zastavěná plocha, umístění na pozemek, přípojky, vrt, čov a z větší části jak to bude vypadat a kde co bude +- umístěno, nejsou vyřešeny materiály stavby, izolace, vytápění a spousta jiných věcí.... příští týden máme schůzku s projektantem aby jsme tyhle věci definitivně rozhodli, aby to mohl pořádně rozjet, potřebujeme to mít do konce léta hotové ....

Když není, tak jak se spočítala ta ztráta? Na základě čeho děláš cenové nabídky a porovnáváš? Nevím proč musíte mít hotovo, ale to nevěští nic dobrého. A když někdo zjistí, že spěcháte, nemusí to dopadnout dobře :-)

Co se dotace týká, tak sem si to pročetl a je to dost složitý proces, který má spoustu náležitostí co se musí splnit... O tom kdyby člověk přemýšlel, tak by bylo třeba sehnat projektanta co s tím má zkušenosti, protože tohle určitě každý neumí vymyslet a namalovat a rozhodně to není pro někoho kdo má už takhle šibeniční termín jak na projekt, tak i na realizaci. Určitě to chce spoustu času na pořádný projekt a pak spoustu času sehnat a domluvit vhodné firmy, které mají s realizací zkušenosti, protože to taky určitě nezvládne pořádně udělat každá firma

Tím jsi měl začít. Sehnat projektanta, který tomu rozumí :-) Pořádný projekt a pořádně postavit barák to snad chce i tak, ne......Naopak, pokud nebudeš mít zateplené zdivo a použije nějaký AKU cihly nebo podobný nesmysl a nepohlídáš zedníky, tak ti to celé při zdění a omítání můžou pěkně zbastlit tak, že tam budeš mít kupu tepelných mostů.

Tak jasně že nebude, ale já přece nejsem projektant abych věděl co je a co nění dobrý nebo lepší :D

V době internetu, který je i v mikrovlnce je to chabá výmluva. A je to přesně to co pořád říkám, že při výběru mobilu a dovolené jsou lidé schopni si zjistit vše, ale při stavbě domu jim stačí názor prvního projektanta nebo zedníka:-) A nejjednodušší je říci, já tomu nerozumím. Ale tvé peníze, tvůj čas.


Namám k tomu výpočty, ale stačí se zeptat u stavební firmy když jim řeknu normální barák řeknou mi normální sumu, když jim řeknu nízkoenergetickej je to už řádově dražší, když se zmíním o pasivu, už lítají statisíce .... Nikdy jsem se o stavebnictví nijak zvlášť nezajímal, tudíž o tom moc nevím, ale předpokládám že PD se staví z jiného dražšího materiálu, trochu jiným postupem a hlavně s podstatně větší časovou náročností kvůli nutnosti mít vše perfektně uděláno, tudíž cena za práci bude značně větší (minimálně o desetitisíce, ale v reálu podstatně více), navíc bude určitě i nutnější aby stavební dozor byl na stavbě každou chvilku, aby u pasivu mohl kontrolovat že je vše tak jak má být, tudíž další tisíce navíc....

Bez projektu ti nikdo nic nenacení. Max. ti řeknou odhad za m2 zastavěné plochy. Dražší materiály můžeš použít i na stavbě klasiky. Perfektně snad musí být uděláno vše i na klasice. Např. perfektní montáž oken, perfektní montáž parotěsné folie atd...Neříkám, že na stavbě PD se nechtějí nabalit firmy a nevydělat na tom. Na tobě je, jak moc se necháš :-) A kvalitní stavební dozor je nutností na každé stavbě. Obzvláště, když tomu nerozumíš a spěcháš!!!

Pokud chceš dotaci tak rekuperace musí být jedna z těch hodně kvalitních s vysokou účinností, další kopec nákladů....

S rekuperací je to jako klimoškou do auta. Ten kdo jednou jel v létě v autě s klimatizací, nechce jiné. Jaká je její návratnost? 0.....jaká je její přidaná hodnota z komfortu jízdy....nekonečně :-) Rekuperace není primárně o šetření, i když teoreticky je ztráta větráním cca 2-3 kW a účinnost rekuperace je cca 70-80%, tak to určitě šetří. Nejvíce ji oceníš v zimě, kdy můžeš v klidu spát v nevydýchané místnosti. Takže je to opět o komfortu. V léte ji klidně vypni a větrej okny. Další její výhoda je číštění vzduchu od hrubého prachu. Pro obyvatele Ostravska, Mostecka atd....nezaplatitelné :-) Bohužel to mnoho lidí nepochopilo a nechápe. Žádný skleník, žádné sterilní prostředí. Dýcháš stejný vzduch jako z oken, jen je v zimě více zahřátý, v létě může být ochlazený, a díky vstupním filtrům očištěný od pevných částic. Jeho chemické složení se nemění :-)

Jak jsem psal, nejsem odborník vůbec nevím o čem mluvíš :mrgreen:

Nejvyšší čas nastudovat nějaké základy. :-) Budou to tvé nejlépe investované peníze.

S tím polystyrenem je to taky zajímavé, na spoustě stránek o stavebních materiálech pořád čtu že: "normální je nezateplovat"

Pošli odkazy :-) Já na to mockrát nenarazil. Max. u výrobců porotherm apod...protože se jim musí zaplatit investované peníze do vyrobních linek na jejich STI,AKU 44 cm apod :-)

Když se třeba podívám na nabídky domů na klíč tak normální dům který stojí 3.000.000 a porovnám to s PD, který je cca stejně velký i vybavený je cena většinou přes 4.000.000 , to bych musel na vytápění ušetřit ročně alespon 30.000 aby se to za dobu hypotéky vrátilo, ale když roční náklady na elektřinu včetně vytápění TČ nedosahují ani těch uváděných 30.000, tak je to celkem utopie.... možná kdybych si dům stavěl sám a ne firma tak to význam má, ale takto jsem zatím neobjevil to kouzlo PD jak to vidíš ty ....

Pošli odkazy toho co jsi porovnával.
Inev
Diskutér

Odeslat příspěvekod godzilak 2. 7. 2017 13:28

Tak jak tedy budeš větrat v domě?

To záleží na tom čím se bude topit, ještě stále nejsem rozhodnut jestli nakonec nepřiplávnout k domu tu kotelnu, místo tam na to je a náklady na stavbu to zase o tolik nezvýší. Ve srovnání s tepelným čerpadlem by to ale vyšlo asi +- nastejno. Jen prostě z toho čerpadla nemám dobrej pocit. U kotle víš že je těžce nepravděpodobný že s ním budeš muset 10 let něco dělat. U čerpadla je to řekl bych o náhodě, spousta lidí co to má píše že je to v pohodě, spousta lidí na to nadává a stěžuje si na poruchovost nebo že jim to špatně topí ... Navíc na čerpadlo země - voda nebude místo takže jedině vzduch - vzduch nebo vzduch - voda případně ještě nějaká kombinace s elektrokotlem, ale to by to zase muselo být sakra izolované.... Pokud tam bude kotel tak bych větral asi normálně oknama, pokud čerpadlo, tak rekuperací.

Když není, tak jak se spočítala ta ztráta? Na základě čeho děláš cenové nabídky a porovnáváš? Nevím proč musíte mít hotovo, ale to nevěští nic dobrého. A když někdo zjistí, že spěcháte, nemusí to dopadnout dobře :-)

Tak jak jsem psal : "ten nejhorší možný odhad" cenové nabídky například na okna, dveře , koupelnu, kuchyň snadno, to jsou věci co už znám a měnit se nebudou. Do září musíme mít vyřízenou hypo protože do té doby můžu využít zástavu a do konce příštího roku se musíme vystěhovat, takže to prostě spěchá :)

Tím jsi měl začít. Sehnat projektanta, který tomu rozumí :-) Pořádný projekt a pořádně postavit barák to snad chce i tak, ne......Naopak, pokud nebudeš mít zateplené zdivo a použije nějaký AKU cihly nebo podobný nesmysl a nepohlídáš zedníky, tak ti to celé při zdění a omítání můžou pěkně zbastlit tak, že tam budeš mít kupu tepelných mostů.

Když jsem s tím začínal, ani jsem nevěděl co to je NED nebo PD, natož abych věděl za kým jít :mrgreen: No to je mi taky jasný, ale přijde mi lepší i levnější použít materiál na který se už jen natáhne omítka... U toho polystyrenu naplácnutýho na tvárnici je velká nevýhoda že se to strašně snadno poškodí ( stačí kopnout mít o zed, nějakej pták si tam může chtít udělat hnízdo, nebo nějaká nehoda) u tý cihly s omítkou je poškození nepravděpodobný a i kdyby snadno se to opraví....

V době internetu, který je i v mikrovlnce je to chabá výmluva. A je to přesně to co pořád říkám, že při výběru mobilu a dovolené jsou lidé schopni si zjistit vše, ale při stavbě domu jim stačí názor prvního projektanta nebo zedníka:-) A nejjednodušší je říci, já tomu nerozumím. Ale tvé peníze, tvůj čas.

Už několik měsíců čtu kde co, ale k čemu mi to je když tomu stejně nerozumím. Jak já poznám že na těch stránkách to co píšou je pravda ? Nehledě na to že na jedné stránce radí to a to a na druhé přesný opak. Spousta článků je komerčních a i spousta diskuzí je k ničemu protože prakticky každý radí něco jiného a i zkušeností lidí s určitou věcí nebývají stejné ... Já to konzultoval se spoustou lidí, ale to je jako to hledat na internetu, každej říká něco jinýho, co si z toho tak mám vybrat ?
Vybrat mobil nebo dovolenou je banalita, navíc si o tom zjistíš věci snadno. O něčem tak složitém jako je stavba domu se relevantní informace zjištujou poměrně obtížně, navíc je to všechno složitý , přesahující moje znalosti v daném oboru ...


Bez projektu ti nikdo nic nenacení. Max. ti řeknou odhad za m2 zastavěné plochy. Dražší materiály můžeš použít i na stavbě klasiky. Perfektně snad musí být uděláno vše i na klasice. Např. perfektní montáž oken, perfektní montáž parotěsné folie atd...Neříkám, že na stavbě PD se nechtějí nabalit firmy a nevydělat na tom. Na tobě je, jak moc se necháš :-) A kvalitní stavební dozor je nutností na každé stavbě. Obzvláště, když tomu nerozumíš a spěcháš!!!

Jak poznáš že ten stavební je kvalitní a že se nedomluvil třeba se stavební firmou že za nějakou "odměnu" kde co přehlédne ? :hm Co jsem se tak bavil s pár stavařema tak mi přišlo že PD je skoro sprostý slovo (všechno na *****, moc složitý, spousta práce, atd... )

S rekuperací je to jako klimoškou do auta. Ten kdo jednou jel v létě v autě s klimatizací, nechce jiné. Jaká je její návratnost? 0.....jaká je její přidaná hodnota z komfortu jízdy....nekonečně :-) Rekuperace není primárně o šetření, i když teoreticky je ztráta větráním cca 2-3 kW a účinnost rekuperace je cca 70-80%, tak to určitě šetří. Nejvíce ji oceníš v zimě, kdy můžeš v klidu spát v nevydýchané místnosti. Takže je to opět o komfortu. V léte ji klidně vypni a větrej okny. Další její výhoda je číštění vzduchu od hrubého prachu. Pro obyvatele Ostravska, Mostecka atd....nezaplatitelné :-) Bohužel to mnoho lidí nepochopilo a nechápe. Žádný skleník, žádné sterilní prostředí. Dýcháš stejný vzduch jako z oken, jen je v zimě více zahřátý, v létě může být ochlazený, a díky vstupním filtrům očištěný od pevných částic. Jeho chemické složení se nemění :-)

V domě s rekuperací jsem nikdy nebyl, ani neznám nikoho kdo jí má, takže to těžko posoudím .... Ale třeba klimošku v autě nepoužívám, vadí mi ten vzduch z toho, stačí pár minut a jsem vyřízenej ....

Nejvyšší čas nastudovat nějaké základy. :-) Budou to tvé nejlépe investované peníze.

O to se snažím již několik měsíců, ale jak vidíš nedaří se :mrgreen:

Pošli odkazy :-) Já na to mockrát nenarazil. Max. u výrobců porotherm apod...protože se jim musí zaplatit investované peníze do vyrobních linek na jejich STI,AKU 44 cm apod :-)

Například :
https://www.modrastrecha.cz/blog/pr_cla ... at-phwvpd/
http://www.normalnijenezateplovat.cz/
http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/n ... ateplovat/
http://www.ceskestavby.cz/clanky/zatepl ... 25433.html
Ale je toho mraky, narážím na to skoro každej den někde ...


Pošli odkazy toho co jsi porovnával.

To už nemám, ale lze to najít skoro na každém projekčním portůlu , viz třeba :

http://www.euroline.cz/cz/projekty/rodi ... l-037.html
http://www.euroline.cz/cz/projekty/rodi ... -2021.html
nebo
http://www.ceskestavby.cz/typove-projek ... -2585.html
http://www.ceskestavby.cz/typove-projek ... -6650.html

to je docela podobné

mě se třeba líbilo i http://www.euroline.cz/cz/projekty/rodi ... adlo.html# , ale není to zrovna ekonomicky řešeno ... :)
godzilak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod S474N 2. 7. 2017 19:34

Ja nejak nerozumim tomu stavet v 21 stoleti a davat tam technologie ze stredoveku. No, drzim palce.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod godzilak 2. 7. 2017 20:04

No možná je to tím že člověk s tím nechce mít starosti, čím víc elektroniky, tím víc věcí co se může podělat .....
Už normálně je v baráku hromada věcí u kterých víš že za pár let odejdou, at koupíš kvalitu jakou chceš ... Kdyby na internetu nebylo tolik negativ na tepelné čerpadlo, asi bych to ani neřešil, ale když kolikrát čtu ty příhody co s tím spousta lidí má, tak se mi moc nechce svěřit do rukou vytápění domu něčemu u čeho si nemůžu být jistej 100% funkčností....

Jinak moc nechápu o čem mluvíš, kdo má plyn dává prakticky vždy plynový kotel, to taky není zrovna technologie 21. století :) A co jsem slyšel od lidí ze stavebních firem, tak zrovna ty rekuperace i TČ si pořizujou spíš lidi co staví domy za 5mega a dražší, většina domů co staví jsou klasický domy s kotelnou (pokud není v místě plyn).

My ještě nejsme rozhodnuti, ale pořád si myslím že spalovací kotel je prostě jistota (nehledě na to že některé automaty umí jak uhlí/pelety, tak i kusové dřevo pro které si můžu dojet dva kilometry do lesa za 250/metr), tepelné čerpadlo by bylo komfortní, možná i v něčem lepší, ale nikdo ti u toho nezaručí že to něco vydrží.... Taky je možný že to po pěti letech odejde a zahučíme tam za 50.000. A nebo třeba vydrží, ale je to leterie.

A sám moc dobře určitě víš jak spolehlivá je elektronika 21.století :D
godzilak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Inev 3. 7. 2017 09:00

Tvůj kotel na tuhá paliva : zjisti od jakého výkonu se to vyrábí. Aby jsi neměl kotel 24 kW a tepelné ztráty 5 kW. Jakou to má účinnost a při jakém výkonu a jak se to reguluje. Neumím si představit topit takový kotel na 3 kW. Aby více tepla nešlo do komínu. Je třeba si uvědomit, že tepelná ztráta je počítána na výpočtovou teplotu v dané oblasti (-12,-15,-18 st) a ta je pár dní v roce. Čili reálně to má ještě menší ztrátu. Tím budeš topit do radiárotů nebo jak? Pokud bych už o tom uvažoval, tak jedině v kombinaci podlahové topení a aku nádrže. Natopit nádrže plným výkonem (nejvyšší účinnost) kotle a pak natápět a regulovat z akunádrže. Topení dřevem je nejlevnější, je otázka jak se do toho započítá tvůj čas shánění, kácení, řezání, uskladňování dřeva atd....K tomu komín, pravidelné revize, čištění, kotelnu, sklad dřeva atd....neříkám, že to nejde.....

-- 3. 7. 2017 10:13 --

Tepelné čerpadlo : se toho bojíš jak čert kříže :-). Běžné TČ země-voda má 3 nejdražší součásti podle výkonu od cca 10-30 tis. Je to kompresor a 2 deskové nerez výměníky. Pokud to výměníku neuděláš díru šroubovákem, nemá se jak zničit. Kompresor ano, protože se pohybuje. Jeho cena je od cca 10 tis. nahoru podle výkonu a zda je pístový nebo Scroll. Další 2 pohybující se součásti je oběhové čerpadlo na straně topného systému (cena 1500-3000 kč) a na primární straně (kolektor nebo vrt). To už je dražší, přeci jen překonává větší tlakové ztráty a je potřeba určitý průtok (cca 4-8 tis.). No a pak pár cetek za stovky až nějaké tisíce jako presostaty, filtrdehydrátor, TEV, EMV, sběrač, trubky měděné, čidla atd a k tomu nějaká elektrika, elektornika. :-) Pak se to hezky namotnuje do design krabice a prodává jako zázrak, který funguje na min. 100 let známém principu fyziky :-) Když jsem to otevřel poprvé, tak to byl přesně ten údiv jako u otevření PC před neznalým....Však tam nic není :-) Opět by mě zajímalo, co konktretního kdo měl pokažené na TČ. Neříkám, že se nekazí. Ale že by to bylo nějak nad míru jiných zařízení, o tom nevím.

Problém hodně diskuzí a takových JPP je to, že když se to začne rozebírak více do hloubky nebo více odborněji, tak se zjistí, že drtivá většina lidí jen přenáší už špatně přenesené info a ve své podstatě o tom nic neví. Tím se nechci nikoho dotknout, ale tak to je.
Inev
Diskutér

Odeslat příspěvekod Inev 3. 7. 2017 11:47

Zateplovat, nezateplovat : všechny 4 odkazy co jsi poslal jsou reklamní články na Heluz family 50 :-) Přesně to co jsem psal výše. Z mého pohledu jsou některé info minimálně zavádějicí až.....:-)

1) materiál prověřený staletími :-) No nevím, ale cihla se používala plná = vyšší pevnost, větší akumulace a spíše z hlíny..nevšimnul jsem si žádného stavení nebo domu z minulých století postaveného z dnešního střepu se vzduchem naplněného polystyrenem, vatou, perlitem nebo tak. K tomu lepený na lepidlo nebo PU pěnu :-) To jen k té tradici :-)

2) akumulace : No. Jak moc akumuluje děravá cihla se vzduchem či EPS nebo jak moc je dneska pořebná veliká akumulace je na samostatnou debatu. Kromě stěn máš naíic v domě strop, podlahu atd, které taky ukumulují. Debat na toto je kupa.

3) prodyšnost : oni nadávají na EPS nalepený zvenku a mají ho nadrobený dovnitř :-) Navíc to není jen o EPS, ale dalších vrstvách. Je opět třeba počítat celou skladbu.

4) mechanická odolnost : ano, logicky má EPS menší mechanickou odolnost. Nic méně nevšimnul jsem si nějakého abnormáního poškození zateplených domů. Ani poškození od ptáků. A náraz bal=onem to taky přežije. A pochybuji, že si někdo staví barák z family, na to to dá sakra drahou termoomítku a pak o to kope :-) Přijde mi to spíše úsměvné argumentování. Levnost oprav je taky na pováženou.

5) tepelný odpor : začíná přituhovat :-) Deklarovaný tepelný odpor je při 0% vlhkosti a hlavně!! při použití všech systémových prvků (rohové cihly, půlené cihly, překlady) včetně venkovní termoomítky v tl. 4 cm :-)

6) cena : tuhne :-). samotná cena cihly asi není špatná, po jejich slevách 40%. Spočítej si ale opět celý systém = sytémové prvky jako rohové cihly, termomalta, překlady, včetně provedení omítek. Asi budeš veeeeeelmi překvapen "levností systému" oproti čemukoliv s nalepeným EPS :-) Nehledě na veliký nešvar při úpravě cihel, kdy jsou schopni ti roztřískat kupu cihel, než se jim povede kousek na jejich délku :-) Stačí si to spočítat :-)

7) pracovní postup : píšou, že zateplení je náročné na provedení. Zateplené je dneska běžnou věcí, takže kromě toho, že ho umí kupa lidí, jsou dobře známy technologické detaily a je prakticky jednoduché si to pohlídat. V systému heluz je třeba dodržet vše, jinak se to může vymstít neodstarnitelným tepelným mostem. A pokud jsi někdy viděl co dokážou při zdění zedníci, tak jim stát rovnou za zadkem :-)

A víc se mi ani nechce psát....nebo komentovat nesmysly okolo plísní atd....stejná píseň dokola :-) To jen tak zbežně.

Tím nechci říci, že je to špatná cihla. Pro tradiční dům, s tradiční velikostí a tradiční spotřebou není co řešit. :-):-) Jedině tradiční cihlu :-)

-- 3. 7. 2017 13:26 --

A kdyby jsi četl opravdu pořádně, tak třeba v diskuzi pod jedním PR článekm máš praktickou i číselnou ukázku "výhodnosti" systému.

http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/n ... t/diskuze/

A pokud studuješ několik měsíců a nevíš co je NED a PD, tak jsi na špatbých stránkách. :-)

Ale uznávám, že neznalý stavebník to má těžké. Pro mě osobně jsou nejlepší diskuze na livingu a pak i TZB-info. I když na TZB už to jde někdy do řešení šílenost. Ale je zde možné najít i střet stavebníků a firem v diskuzi :-) Pokud můžu doporučit, používej selský rozum, k tomu nějaká ta stavební fyzika. Pokud ti někdo řekne, že je něco špatně nebo jedině tak se to má dělat, měl by ti umět fakty a argumenty vysvetlit proč. Pokud ne. Je otázka důvěryhodnosti toho co řekl. A místo slov jsou někdy lepší čísla :-) Těch JPP je všude plno. A je třeba vždy porovnávat porovnatelné. Viz. tvá informace, že máš nabídku na okna za 430 tis. No, nevíme jaké, nevíme kolik m2 a hlavně!!! v tom más venkovní rolety, které můžou stát klidně 158 tis. bez DPH a vnitřní stínění, které je dalších třeba 32 tis. bez DPH. Pty okna nestojí 430 tis...ale úúúúúplně jinak :-) A přesně to jsou dezinformace, kterých je všude stohy :-) Pozor na to.

-- 3. 7. 2017 13:42 --

A když už zvolíš tento systémový prvek, tak i projektnat by měl postupovat systémově a pokud to jde, navrhnout dům podle prvků. Ať nemusíš na každý roh řezat tvárnice na míru. Prodražuje se to, je to pracnější a dává to možnost vzniku tepelných mostů atd.

Ještě ke stavbě na klíč. Po zkušenostech, které mám, bych osobně volil stavbu dodavatelsky s kvalitním stavebním dozorem. Počítej, že kvalitní stavbení dozor si vezme klidně 20 tis. měsíčně i více, ale ušetří ti několikanásobně více. Stavba na klíč je drahá (viz tvé odkazy, kdy je to cca půl na půl práce a materiál) a v rámci jedné firmy se dá schovat více průserů :-) Příklad.: Kvalitní podlahář ti na vlhkou podlahu nic nepoloží. Podlahář jako zaměstanec firmy prostě příjde a splní úkol :-) Tím nechci zase říci, že každá firma tak funguje.

Kde to vůbec má stát a jaký máte rozpočet?

-- 3. 7. 2017 13:45 --

Jsem se dloooouho tak nerozepsal :-)
Inev
Diskutér

Odeslat příspěvekod Inev 3. 7. 2017 13:41

Jen pro příklad.....:

Heluz Family 2in1, 50 cm, včetně 4 cm Termoomítky, u=0,11-0,14 W.m-2.K-1.

Cena m2 :

cihla po 40% slevě z ceníku : 1600 Kč ( systémový prvek jako krajní je o cca 70% dražší!!!)
cementový postřik : 25 Kč
termoomítka střední kvality : 200 Kč

Celkem cena za m2 cca 1825 Kč.

Porfix 30 cm, včetně 25 cm EPS F70, perlinka, lepidlo, u= 0,12 W.m-2.K-1

cena za m2 :

tvárnice porfix : 640 Kč
EPS 70 F 25 cm : 250 Kč
lepidlo střední kvality : 70 Kč
perlinka Vertex : 20 Kč

Celkem cena za m2 cca 980 Kč.

Vnitřní omítky zanedbávám, u obou může být sádrová = setjná cena. Venkovní final je taky otázka. Na termomítku musí jít štuk, na to se dá dát barva, probarvená omítka. Mám pocit, že při lepení na PU pěnu se do termoomítky ještě dává perlinka. Co se týče pracnosti, tak to je další diskuzi. Je otázka jak se bude cenit zdění. Někdo cení podle m3 nebo podle m2 a materiálu a někdo má cenu na celý systém. Chce to nechat nacenit celou skladbu od firmy a budeš vědět.

A takových výpočtů můžeš u celého domu udělat kupy :-)
Inev
Diskutér

Odeslat příspěvekod godzilak 3. 7. 2017 14:13

Inev píše:Tvůj kotel na tuhá paliva : zjisti od jakého výkonu se to vyrábí. Aby jsi neměl kotel 24 kW a tepelné ztráty 5 kW. Jakou to má účinnost a při jakém výkonu a jak se to reguluje. Neumím si představit topit takový kotel na 3 kW. Aby více tepla nešlo do komínu. Je třeba si uvědomit, že tepelná ztráta je počítána na výpočtovou teplotu v dané oblasti (-12,-15,-18 st) a ta je pár dní v roce. Čili reálně to má ještě menší ztrátu. Tím budeš topit do radiárotů nebo jak? Pokud bych už o tom uvažoval, tak jedině v kombinaci podlahové topení a aku nádrže. Natopit nádrže plným výkonem (nejvyšší účinnost) kotle a pak natápět a regulovat z akunádrže. Topení dřevem je nejlevnější, je otázka jak se do toho započítá tvůj čas shánění, kácení, řezání, uskladňování dřeva atd....K tomu komín, pravidelné revize, čištění, kotelnu, sklad dřeva atd....neříkám, že to nejde.....

Je pravda že je mnohem složitější sehnat kotel s nižším výkonem schopný nějaké lepší regulace než sehnat velký kotel :) Chceme kombinaci podlahového topení a radiátorů, nerad bych to celé topil jen podlahou .... Natápět a regulovat z aku nádrže, to si jaksi neumím ani představit co znamená, o tohle jsem se popravdě nějak moc nezajímal, ani nevím jak to v praxi funguje :mrgreen: To shánění je bez problémů, dřeva v lese hromada, jde jen o to tam zajet, porazit, nařezat a dopravit k baráku tam to nařezat a naštípat + uskladnit aby to vyschlo, ta práce mi netíží, jak bude barák hotovej, stejně nebudu mít co na práci a polehávat na zahradě mi opravdu nebaví ... Kdybych měl TČ, tak bych snad musel topit každej den v krbu, abych se alespon truchu hejbal ... :D

Tepelné čerpadlo : se toho bojíš jak čert kříže :-). Běžné TČ země-voda má 3 nejdražší součásti podle výkonu od cca 10-30 tis. Je to kompresor a 2 deskové nerez výměníky. Pokud to výměníku neuděláš díru šroubovákem, nemá se jak zničit. Kompresor ano, protože se pohybuje. Jeho cena je od cca 10 tis. nahoru podle výkonu a zda je pístový nebo Scroll. Další 2 pohybující se součásti je oběhové čerpadlo na straně topného systému (cena 1500-3000 kč) a na primární straně (kolektor nebo vrt). To už je dražší, přeci jen překonává větší tlakové ztráty a je potřeba určitý průtok (cca 4-8 tis.). No a pak pár cetek za stovky až nějaké tisíce jako presostaty, filtrdehydrátor, TEV, EMV, sběrač, trubky měděné, čidla atd a k tomu nějaká elektrika, elektornika. :-) Pak se to hezky namotnuje do design krabice a prodává jako zázrak, který funguje na min. 100 let známém principu fyziky :-) Když jsem to otevřel poprvé, tak to byl přesně ten údiv jako u otevření PC před neznalým....Však tam nic není :-) Opět by mě zajímalo, co konktretního kdo měl pokažené na TČ. Neříkám, že se nekazí. Ale že by to bylo nějak nad míru jiných zařízení, o tom nevím.

No jenže na čerpadlo země - voda nebude na pozemku nejspíš místo, nevím kolik by bylo třeba m2 aby to ukrmilo barák, ale co jsem někde četl tak průměrně snad okolo 400m2 to bych na pozemku těžko nějak dával dohromady ... Takže jedině vzduch - voda a co jsem tak četl tak to už zrovna tak výhodné není, je tam prý podstatně vyšší spotřeba el. proudu a častější poruchovost .... U toho TČ mě děsí další věc, v dskuzích jsem narazil i na to že u podobných domů někdo protopí 15.000 za rok a jiný i 40.000 , to by mi fakt zajímalo jak je to možné ?

Problém hodně diskuzí a takových JPP je to, že když se to začne rozebírak více do hloubky nebo více odborněji, tak se zjistí, že drtivá většina lidí jen přenáší už špatně přenesené info a ve své podstatě o tom nic neví. Tím se nechci nikoho dotknout, ale tak to je.

To je klidně i požné, ale jako laik, co se v tom neorientuje to těžko můžu posoudit ... :-|


-- 3. 7. 2017 15:27 --

Inev píše:Zateplovat, nezateplovat : všechny 4 odkazy co jsi poslal jsou reklamní články na Heluz family 50 :-) Přesně to co jsem psal výše. Z mého pohledu jsou některé info minimálně zavádějicí až.....:-)

To jsem si popravdě uvědomil až ted... 8-S

1) materiál prověřený staletími :-) No nevím, ale cihla se používala plná = vyšší pevnost, větší akumulace a spíše z hlíny..nevšimnul jsem si žádného stavení nebo domu z minulých století postaveného z dnešního střepu se vzduchem naplněného polystyrenem, vatou, perlitem nebo tak. K tomu lepený na lepidlo nebo PU pěnu :-) To jen k té tradici :-)

2) akumulace : No. Jak moc akumuluje děravá cihla se vzduchem či EPS nebo jak moc je dneska pořebná veliká akumulace je na samostatnou debatu. Kromě stěn máš naíic v domě strop, podlahu atd, které taky ukumulují. Debat na toto je kupa.

3) prodyšnost : oni nadávají na EPS nalepený zvenku a mají ho nadrobený dovnitř :-) Navíc to není jen o EPS, ale dalších vrstvách. Je opět třeba počítat celou skladbu.

4) mechanická odolnost : ano, logicky má EPS menší mechanickou odolnost. Nic méně nevšimnul jsem si nějakého abnormáního poškození zateplených domů. Ani poškození od ptáků. A náraz bal=onem to taky přežije. A pochybuji, že si někdo staví barák z family, na to to dá sakra drahou termoomítku a pak o to kope :-) Přijde mi to spíše úsměvné argumentování. Levnost oprav je taky na pováženou.

5) tepelný odpor : začíná přituhovat :-) Deklarovaný tepelný odpor je při 0% vlhkosti a hlavně!! při použití všech systémových prvků (rohové cihly, půlené cihly, překlady) včetně venkovní termoomítky v tl. 4 cm :-)

6) cena : tuhne :-). samotná cena cihly asi není špatná, po jejich slevách 40%. Spočítej si ale opět celý systém = sytémové prvky jako rohové cihly, termomalta, překlady, včetně provedení omítek. Asi budeš veeeeeelmi překvapen "levností systému" oproti čemukoliv s nalepeným EPS :-) Nehledě na veliký nešvar při úpravě cihel, kdy jsou schopni ti roztřískat kupu cihel, než se jim povede kousek na jejich délku :-) Stačí si to spočítat :-)

7) pracovní postup : píšou, že zateplení je náročné na provedení. Zateplené je dneska běžnou věcí, takže kromě toho, že ho umí kupa lidí, jsou dobře známy technologické detaily a je prakticky jednoduché si to pohlídat. V systému heluz je třeba dodržet vše, jinak se to může vymstít neodstarnitelným tepelným mostem. A pokud jsi někdy viděl co dokážou při zdění zedníci, tak jim stát rovnou za zadkem :-)

A víc se mi ani nechce psát....nebo komentovat nesmysly okolo plísní atd....stejná píseň dokola :-) To jen tak zbežně.

Tím nechci říci, že je to špatná cihla. Pro tradiční dům, s tradiční velikostí a tradiční spotřebou není co řešit. :-):-) Jedině tradiční cihlu :-)

No dobře tak cihlu ne, to byl jen takový nápad pramenící z neznalosti no ... :-l

-- 3. 7. 2017 13:26 --

A kdyby jsi četl opravdu pořádně, tak třeba v diskuzi pod jedním PR článekm máš praktickou i číselnou ukázku "výhodnosti" systému.

http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/n ... t/diskuze/

Tu jsem samozřejmě přehlédl :mrgreen:

A pokud studuješ několik měsíců a nevíš co je NED a PD, tak jsi na špatbých stránkách. :-)

No to jsem nevěděl předtím než jsem o tom začal shánět informace .... O:-)

Ale uznávám, že neznalý stavebník to má těžké. Pro mě osobně jsou nejlepší diskuze na livingu a pak i TZB-info. I když na TZB už to jde někdy do řešení šílenost. Ale je zde možné najít i střet stavebníků a firem v diskuzi :-) Pokud můžu doporučit, používej selský rozum, k tomu nějaká ta stavební fyzika. Pokud ti někdo řekne, že je něco špatně nebo jedině tak se to má dělat, měl by ti umět fakty a argumenty vysvetlit proč. Pokud ne. Je otázka důvěryhodnosti toho co řekl. A místo slov jsou někdy lepší čísla :-) Těch JPP je všude plno. A je třeba vždy porovnávat porovnatelné. Viz. tvá informace, že máš nabídku na okna za 430 tis. No, nevíme jaké, nevíme kolik m2 a hlavně!!! v tom más venkovní rolety, které můžou stát klidně 158 tis. bez DPH a vnitřní stínění, které je dalších třeba 32 tis. bez DPH. Pty okna nestojí 430 tis...ale úúúúúplně jinak :-) A přesně to jsou dezinformace, kterých je všude stohy :-) Pozor na to.

Tak oni mi to můžou věcně vysvětlit proč, ale když tomu nerozumím, tak i kdyby si vymejšleli a nebyla to úplná konina, tak jim stejně budu věřit :D Tak 430k je nejdražší, 280k je nejlevnější za kompetní dodávku, ale beztak z toho nepoznám v jaké je to kvalitě provedení, logicky by se nabízelo, dražší je kvalitnější, ale to dost často není pravda :)

-- 3. 7. 2017 13:42 --

A když už zvolíš tento systémový prvek, tak i projektnat by měl postupovat systémově a pokud to jde, navrhnout dům podle prvků. Ať nemusíš na každý roh řezat tvárnice na míru. Prodražuje se to, je to pracnější a dává to možnost vzniku tepelných mostů atd.

Ještě ke stavbě na klíč. Po zkušenostech, které mám, bych osobně volil stavbu dodavatelsky s kvalitním stavebním dozorem. Počítej, že kvalitní stavbení dozor si vezme klidně 20 tis. měsíčně i více, ale ušetří ti několikanásobně více. Stavba na klíč je drahá (viz tvé odkazy, kdy je to cca půl na půl práce a materiál) a v rámci jedné firmy se dá schovat více průserů :-) Příklad.: Kvalitní podlahář ti na vlhkou podlahu nic nepoloží. Podlahář jako zaměstanec firmy prostě příjde a splní úkol :-) Tím nechci zase říci, že každá firma tak funguje.

Kde to vůbec má stát a jaký máte rozpočet?

Určitě dodavatelsky. Ale jak jsem psal, kde sehnat kvalitní stavební dozor a jak poznat že to dělá pořádně ? :hm
Obec Kbelany ( to ti asi nic neřekne, je to na konci světa ) , rozpočet do cca 3.800.000, ale už komplet i s vybavením domu ...


-- 3. 7. 2017 13:45 --

Jsem se dloooouho tak nerozepsal :-)


Díky za to, hodně mi to pomohlo :love:
godzilak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod S474N 3. 7. 2017 15:33

Jen se zeptam, CO si teda proboha realne studoval? S cim ses seznamoval, kdyz nevis ani naproste zaklady?

Pozemek nemas ani 400m2? Vzdyt to je zoufale, ale i tak existuje vrt, ktery je do hloubky.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod godzilak 3. 7. 2017 16:30

No reálně jsem přečet dvě "publikace" (jedna 70-ti stránková, druhá asi 120-ti) o stavbě, přičemž se obě dost výrazně lišili, takže myslím že z toho jsem byl poměrně nemoudrej, no a pak jsem čerpal hlavně z diskuzí o různých věcech, ptal se lidí co staví/stavěli jak to či ono dělali. Mluvil jsem s pár zástupcema stavebních firem, víceméně obecně, pak s lidma co to staví, s několika projektantama, atd ... Hlavní část těch věcí ale čerpám z internetu, hlavně z diskuzních for a osobních zkušeností lidí, jak to popisují a vidí.

Pozemek je lehce přes 1000m2, ale přední část cca 400m2 zabere stavba, příjezd , garáže , atd ... a v zadní části bude studna, kolna, dílna, bazén, dvě sezení, velký skleník, skalka, zapuštěný sklep a možná ještě něco, nevím jestli by se to dalo nějak skloubit s ohledem na budoucí výstavbu na pozemku, možná že i nějak jo, ale musel bych přesně dopředu vědět kde co chci mít, což si úplně nejsem jistej že dokážu ted určit .... O vrtu jsem četl, to je ale dost drahá věc a hlavně pokud to špatně udělají je to celý na pendrek. Bohužel zase těch případů špatně odvedené práce je spousta a to i u známějších firem.
godzilak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod S474N 3. 7. 2017 18:23

By me zajimalo, co ti radili v tech jinych diskusnich forech, kdyz my ti tady ty tuha paliva rozmlouvame a naopak se te snazime natlacit do modernich veci.

Sklep? Takze na utraceni za nesmysly te uzije, ale udelat si poradne barak, to ne :mrgreen:
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod godzilak 3. 7. 2017 19:02

Tohle forum je první kam jsem napsal ... :) Ostatní jsem jenom četl....

Tak já psal že v budoucnu tam bude a to bude, udělám si tam vinný sklep a měsíc mi nikdo nenajde ... :D Ale taky jsem neříkal že to bude hned, to se plánuje třeba za 5-10let, až se trochu zmátoříme z těch finančních nákladů ... :)

Jinak je celkem překvapivý kolik je na diskuzí zastánců topení pevnýma palivama ... Možná jsem z toho nabil pocit, že nad to není ... .)
godzilak
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Inev 4. 7. 2017 10:02

Co očekáváš od kombinace podlahovky a radiátorů? Je třeba si uvědomit pár faktů. Kotel na pevná paliva má nějakou optimální výstupní teplotu vody (počítám, že 70-80 st). Nižší teploty zřejmě sníží účinnost kotle a možná z dlouhodobého hlediska i životnost kotle. Nejsem expert. Teplota vody do radiátorů může být od 40-60 st. Teplota vody v podlahovce je, při správném nadomenzování, mezi 23-37 st (krátkodobě až 32 st v koupelně). Kolik bude vody v takovém systému? 200 litrů? Máš představu jak rychle to ten kotel ohřeje? Co pak s tím teplem? Jak snížíš teplotu z 70 st na 27 pro podlahovku? V radiátoru se rychleji sníží teplota vody a co se bude dít? Podlahovka naopak má velkou setrvačnost. Jak to budeš regulovat? Budeš mít výpočtenou tepelnou ztrátu např. 5,8 kW, ale drtivou většinu sezóny bude potřeba jen 3,6 kW. Neříkám, že to nejde.....Proto se tam dává ta AKU nádrž. To je jen pár otázek na zamyšlení. Už jsi to řešil s nějakým topenářem?

TČ :

TČ země -voda se dá v pohodě nadimenzovat bez bivaletního zdroje a pokryje 100% tepelné ztráty.

Zdroj tepla jako kolektor : Udává se průměrně, podle typu půdy, cca 20-25W/m2 = na 1 kW cca 40-50m2 = na 7 kW = cca 300-350 m2...Čím vlhčí půda, tím lepší. Taky záleží na typu kolektoru : přímý, nebo slinky V nebo H....to je na další studium. Každopádně by na to mělo svítit sluníčko a nemělo by být poddimenzovaný. Nabíjí se pouze deštěm a sluníčkem.

např. http://vytapeni.tzb-info.cz/tepelna-cer ... -zeme-voda

Zdroj tepla jako vrt : Cena je tuším stále okolo 700-1000 Kč/bm....Viděl bych to cca 80-100 tis. Kč. -+ odhadem.

TČ vzduch - voda : zdrojem tepla je vzduch. S klesající teplotou venku však klesá i účinnost TČ (COP) až se z něho stane prakticky přímotop. Technicky není problém ani takové TČ udělat na 100% tepelné ztráty. Musel by jsi tam mít prakticky stejně výkonný kompresor jako je tepelná ztráta domu = drahá sranda. A jelikož těch kritických dnů je málo, dá se do TČ elektrokotel a ten tu ztrátu dožene. Pak se mluví o bivaletní teplotě = teplota kdy ten kotel sepne.

-- 4. 7. 2017 11:04 --

Napiš prosím tě stránky, kam na ty diskuze chodíš :-) Já za sebe říkám, že nejlepší diskuze je living.cz a pak tzb- info. Jednoznačně nejvíce info podloženy kupou faktů, argumentů, výpočtů atd.....
Inev
Diskutér

Odeslat příspěvekod m_p_ 4. 7. 2017 11:15

Godzilak:
Zapomeň na pevná paliva! Chceš v 21.století skládat uhlí a stavět uhelnu, když nemusíš? Uhelný kotle se používají pro starý baráky s relativně s velkou tepelnou ztrátou, ale nikdy jsem neviděl nikoho dávat uhelný kotel do novostavby rodinného baráku, a to jsem se v tomhle businessu pár let pohyboval.
Zkusím ti dát svůj pohled (trochu založený i na vlastní zkušenosti, mám novostavbu domu s tepelnou ztrátou 6,5 kW):
1) máš-li na pozemku plyn, dal bych plynový kotel (kondenzační, jiný už stejně neseženeš). Já osobně jsem zastáncem kotle s externím ohřevem teplé vody, protože pak ti stačí i 12 kW kotel, který tolik nebude cyklovat při vytápění a současně snížit teplotní nestabilitu proti kotlům s průtokovým ohřevem. Osobně bych možná zvažoval zásobník se dvěma šneky, aby do budoucna šly připojit třeba i kolektory, ale bez dotace nemají aktuálně ekonomický smysl. Nevýhodou této varianty je, že pak budeš mít na elektřinu jen sazbu D02, tedy relativně drahou, takže tato plynová varianta není vhodná pro dům s jinak velkou spotřebou elektřiny (klimatizace, sušička, velké a hodně podsvícená LCD běžící celý den, klasické žárovky místo LED atd.)
2) pokud budeš mít velkou spotřebu elektřiny, vyplatí se nějakým způsobem řešit zdroj na elektřinu, protože pak budeš mít 20 hodin levný tarif na všechno. A z hlediska topení dej buď elektrokotel (malá počáteční investice, ale dražší provoz, ale v podstatě blbuvzdorný, de facto bez potřeby servisovat - do této varianty bych šel v případě tepelné ztráty do cca 5,5 kW) nebo tepelný čerpadlo vzduch/voda (větší počáteční investice, navíc i roční servisní prohlídky jsou dražší než na plynový kotel). Ještě tu nezazněla diskuse, zda u TČ monoblok (vhodný do míst, kde nehrozí dlouhodobější výpadky elektřiny) či split (investičně dražší, ale v případě dlouhodobému výpadku elektřiny to nezamrzne). Osobně jako blbost vidím variantu země/voda.

Jinak pár poznámek k vnitřku: za mě rozhodně vodní podlahovka - příjemné, nepřekážejí radiátory, navíc do budoucna vždy můžeš zdroj změnit - až tě omrzí stávající zdroj (rozuměj až se změní ceny energií či technologií), připneš tepelné čerpadlo a furt jedeš dál. A pozornost taky věnovat dispozicím - výtoky teplé vody situovat co nejblíž sobě, abys měl co nejdříve teplou vodu bez odtáčení (ušetříš za vodu) a nemusel řešit cirkulaci, která ti požere zas něco málo provozních nákladů jak na čerpací práci, tak na samotné energii). Architekti na tohle často příliš neřeší a topenář/vodák s tím pak už nic nenadělá, když dostane úkol nakreslit vodu ke stávajícím dispozicím.
m_p_
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xls 4. 7. 2017 12:45

Chce to hlavně přemýšlet a počítat:
1) Udělat dům co nejjednodušší. Řemeslníci nebývají žádní einsteini a co mohou, to zmrví, hlavně když po nich chce někdo složitosti. Jednoduché tvary, jednoduché .technologie, standardní materiály.
2) Správně naplánovat funkčnost a orientaci oproti světovým stranám, rozvody ideálně umístit jen na jedné straně domu.
3) Spočítat si návratnost. U těch pokročilejších topných systémů to při podrobném výpočtu většinou nevychází dobře, i když dodavatelé tvrdí opak. Mají tendenci nezapočítávat náklady na provozní prohlídky, údržbu, obnovu zařízení, přeceňují životnost. Viz bod 1.

Po 10+ letech od nastěhování musím říct, že se mi to se štěstím podařilo vyřešit velice obstojně. Zdi bloky 25 cm + 10 cm polystyren, kondenzační plynový kotel s vestavěnou nádrží na TUV a podlahové topení. Všechno drží, v domě velice dobrá teplotní i vlhkostní pohoda. Jediný, co není ideální, je třeba napouštění vany, kdy kotel v průtokovém režimu po vyčerpání nádrže nestíhá. Šlo by to asi řešit větší nádrží, ale do toho se mi vůbec nechce, prostě kompromis.
xls
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků