Skautská energie

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod MildaX 24. 10. 2018 19:38

Dr.lukas : A co se stalo tak strašného?
MildaX
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jichaj 24. 10. 2018 20:25

dr. lukas: k 31.12. zadas samoodecet... takze bych se nestresoval..
jichaj
Diskutér

Odeslat příspěvekod Markil 25. 10. 2018 06:58

dr._lukas píše:Tak já mám letos se Skauty, potažmo Centropolem, vcelku zásadní problém. Při odečtech pracovníkem distributora došlo k chybě a mám ve faktuře o 300 kWh méně, než je skutečný stav..Na mé reklamace nereagují kladně, odečet distributorem je pro ně směrodatný a protože skutečná hodnota je vyšší a ne naopak, tak se ani nové faktury nedočkám..Naštěstí v prosinci s těmi dementy končíme, ale nedokážu si představit, že bych byl zákazníkem takovéto společnosti, kdyby smlouva platila např. i pro další rok a samozřejmě za vyšší ceny!

Tohle je ve tvůj prospěch, tak o co jde? Ničemu to nevadí... dáš si peníze stranou, pokud se bojíš, že příště bys musel doplácet, a o co jde? Nebo si můžeš zvednout zálohy.
Zkoušel ses obrátit, zeptat přímo na TGI nebo na Skauty? I když asi by řekli něco podobného, co my tady...
Ale problém by to byl v případě, že by ten odečet byl špatně obráceně... A já se obávám, že pro dodavatele je asi opravdu směrodatné, jaký stav jim nahlásí distributor, který odečty provádí, tj. ČEZ, EON či PRE dle území. Oni si to nemohou svévolně změnit a většinu peněz odvádí dle toho odečtu distributorovi. Nevím, zda by měli řešit případnou reklamac špatného odečtu, tj když ji podáš, tak se s tím obrátit na distributora. Ani jak to pak dlouho trvá, než to distributor vyřeší. Vím jen, že s tímhle je problém i u jiných dodavatelů. Strýc má chalupu, kam dojíždí tak jednou za dva měsíce na dva dny. Odečty tam dělá Eon a at byl u kohokoli (Right Power, Fosfa, Amper, centropol), tak mu vždy přišla faktura s nějakým šíleným odhadem spotřeby s tím, že ho nezastihli, takže distributor udělal odečet odhadem. Nikdo z těchto dodavatelů to s ním dál neřešil, takže se vždy musel obrátit přímo na EON a domluvit se na opravnén odečtu... Dnes už má telefon na chlápka, co tam chodí, takže mu cca v měsíci, kdy se odečítá zavolá a je to bez problému. Zajímavé ale je, že dokud byl u EONu, tak s tím nikdy problém nebyl. Vždy mu volali oni. Dnes místo toho udělají odhad, jako kdyby to dělali schválně, aby ho naštvalo, že to u jiných dodavatelů nefunguje.
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod libol 25. 10. 2018 15:24

Jakože teď ušetří při ceně 497, aby potom doplatil při ceně 640? Není to velký rozdíl, ale že by to bylo v jeho prospěch? :hm
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod jumpmans 25. 10. 2018 16:39

A to ti nedochazi ze pri zmene dodavatele se dela dalsi odecet? Aby bylo podle ceho vystavit konecnou fakturu? 497/0 je do 31.12. Takze nahlasi spravny stav k 31.12.
jumpmans
Diskutér

Odeslat příspěvekod libol 25. 10. 2018 17:39

Ne nedochází ... mimojiné proto, že je to blbost. Určitě si může udělat samoodečet, ale je otázka jak se k němu budou stavět (asi záleží jestli je to sekera protopená za týden, nebo provařená za půl roku).
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod Markil 25. 10. 2018 17:52

Samoodečet vezmou do vyúčtování úplně normálně. Přednost při vyúčtování má odečet distributora, pak samoodečet a teprve když není ani to, udělají vyúčtování odhadem dle zákona. Při změně dodavatele distributor běžně odečítat nechodí, takže je vždy lepší si udělat samoodečet. Jinak to udělají odhadem, a tam by mu to díky té chybě pravděpodobně nesedělo...
Jinak co se týká chybného odečtu, našel jsem popis postupu, co dělat. Takže pokud někdo potřebuje, stačí postupovat podle toho. https://www.elektrina.cz/jak-reklamovat ... u-bez-chyb
U skautské energie je navíc možnost požádat o pomoc či radu TGI a když by to nepomohlo, tak koordinátora skautské energie přímo u skautů.
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod dr._lukas 25. 10. 2018 20:29

Předešlých 11 let u ČEZu nebyl nikdy problém, takže bych se vůbec nedivil, kdyby si to Centropol dělal, jak chce. Uvidím co plyn, plynoměr odečítají zítra a mám ho v bytě. Kam pak posílat samoodečet? Kreténům nefunguje samoobsluha.
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rafaa 26. 10. 2018 05:43

rafaa
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Markil 26. 10. 2018 08:43

Já jsem centropolu hlásil samoodečet ke konci roku, kdy se měnily ceny a proběhlo to celkem bez problémů. Hlásil jsem to přesně dle jejich v předchozím příspěvku uvedených požadavků emailem. Přišlo zpět automatické potvrzení o přijetí. Pak už bohužel nic, ale zaúčtovali to správně. Taky jsem si tam asi dvakrát nebo třikrát měnil zálohy na elektřinu a na plyn. To jsem dělal telefonicky a taky nebyl žádný problém. Tak snad nebude ani u tebe.
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lexx 26. 10. 2018 09:40

K samoodečtu...
K prvnímu jsem přecházel od innogy k Centropolu. Prvního jsem si vyfotil plynoměr a druhýho volám na infolinku innogy, jestli si to odečetli sami nebo ne. Prý ještě ne. Tak tedy posílám e-mail s fotkou oběma společnostem (kontaktní mailové adresy uvedené na jejich webech). Obě následně mailem potvrdily, že to akceptují. Naprosto v pohodě.
Lexx
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 28. 10. 2018 15:11

@lexx - obchodník nemá s odečty co dělat, může si ho leda tak za poplatek objednat u distributora... kdy je vhodné udělat samoodečet: viz http://www.xenergie.cz/images/dokumenty ... odecet.pdf


dr._lukas píše:Předešlých 11 let u ČEZu nebyl nikdy problém, takže bych se vůbec nedivil, kdyby si to Centropol dělal, jak chce. Uvidím co plyn, plynoměr odečítají zítra a mám ho v bytě. Kam pak posílat samoodečet? Kreténům nefunguje samoobsluha.


nešiř bludy, o výši zálohy i o samoodečtu rozhoduje odběratel, jak a kam najdeš v obchodních podmínkách :-))

Jen pozor ty samoodečty mají určité lhůty, dobře je to popsané zde: http://www.xenergie.cz/images/dokumenty ... odecet.pdf

jo a není bez zajímavosti, že si můžete (vedle nahlášení samoodečtu) vyžádat i mimořádnou fakturu až 12 x ročně (podle obchodníka zdarma nebo za poplatek), například ke změne nájemníka, ke změně ceny apod.

Takže vám vystaví mimořádnou fakturu k datu 31.12.2018 na stavy co si sami nahlásíte. Stačí si o to, s jistotou do 7. ledna, požádat (ale se informujte, zda je MF zdarma nebo za poplatek).

Doporučuji zásadně žádat emailem, nebo se telefonicky 2x ujistit, že zapsala správné čísla a datum...
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dr._lukas 30. 10. 2018 14:42

Dnes mi mejlem přišla smlouva od Yello energy. Následně jsem mrknul na stránky yelloenergy a poptal se operátorky online chatu na kartu Creedo..Slevy zpět se budou vztahovat i na nás klienty Skautské energie a kartičku mi už vyřizuje ;-) .
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PULPANM 30. 10. 2018 15:19

Další karta v peněžence, no nevím...
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 30. 10. 2018 16:19

Proc v penezence?
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků