Skautská energie

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Nafťák 17. 1. 2019 21:59

Otomane a ktrému slovu z odpovědi TGI nerozumíš?
Nafťák
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vpe 18. 1. 2019 01:45

Zrejme ma armex v podminkach, ze muzes zmenit jen 1 za 3 mesice? Zkus se zeptat.

A tgi uz za tebe nastavil zalohy - mozna aby dostal vyssi zalohu na provizi, takze dalsi zmenu ti umožní dodavatel az za 3 mesice :-)

Jen spekuluji, ale to, ze nemuzes jednat s dodavatelem mi sice take u TGI doloženého dodavatele tvrdili, ale poslal jsem je do haje s klíčovým slovem ERU a hnedle to slo vsechno vyřídit s nimi. Podle meho odhadu se nemuze takto dodavatel vymlouvat, zkus se zeptat na eru, zda mas narok si zmenit zalohy.

Ja s tim problem nikdy nemel, i kdyz odpor jsem citil, ale protlacil jsem vzdy, co jsem chtel.
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Markil 18. 1. 2019 21:35

Mě Armex poslal už rozpis záloh a teprve pak jsem to řešil. Armex změnu odmítl, že až nejdřív za 3 měsíce (nechápu, stejně by neměli žádná data, odečty jsou u nás až v září). Sami ale řekli, že to může změnit TGI. TGI jsem jen sdělil, že to požadují změnit, protože to odpovídá spotřebě a aktuálním zálohám u Centropolu. Do dvou dnů pak přišel nový opravený rozpis záloh už přímo od Armexu. Nicméně na TGI mají asi nějaký vnitřní nařízení, že do 30% to změní bez problémů, nad 30% už buď ne nebo s nějakým dokazováním, to nevím. Paní na lince jen řekla něco v tom smyslu, že to mám do 30%, takže může bez problémů zadat požadavek a bude to změněno...
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 18. 1. 2019 22:45

Me take poslal vcera obchodnik dodany pres TGI rozpis zaloh po ročním vyuctovani, napsal jsem reply mail s castkou, na kolik ma snizit a dnes prislo potvrzeni.

Domnivam se, ze v tom bude co jsem popsal, vytáhnou z tebe vyssi zalohy protoze vyssi provize a ... “nejde” je nejsnazší odpoved ;-) bud musis precist smlouvu a VOP s obchodníkem, nebo se zeptat na ERU.
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Markil 19. 1. 2019 23:18

No, teď z hlavy nevím, od čeho se odvíjí odměna TGI u Skautské energie, ale Skauti (Junák) si berou provizi až z odebrané MWh... A jak píšu, evidentně to změnit šlo. Jen ten Armex to praktikuje nějak divně...
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod MarKom 21. 1. 2019 03:32

Mně také Armex tvrdí, že zálohy mohu změnit až od dubna dle předpokládané spotřeby. V podstatě platím dvojnásobek než skutečně spotřebuju. Zkusím napsat rovnou TGI. A jak někdo poznamenal, zálohy jsou uvedeny ve smlouvě co posílala TGI, ovšem nějaká stará data co tam mají od té doby, kdy jsem přešel od Pražské plynárenské.
MarKom
Diskutér

Odeslat příspěvekod powery 21. 1. 2019 10:45

Od 1.2. mám smlouvu přes Skautskou energii. Kdy (jak předem) posílá dodavatel rozpis záloh?
powery
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Korzaik 21. 1. 2019 22:42

Yello má v rozpisech záloh pěknej bordel! 17.1 mi dorazil dopis odeslaný 15.1 ve kterém stálo, že zálohu za leden mám splatnou 15.1!
Kdybych si předtím sám nedohledal na Moje Yello číslo účtu a VS, tak jsem asi dlužník.
A aby toho nebylo málo, na webu Skautské energie stojí tohle:
Dodavatel elektřiny Yello Energy nastavil praxi, se kterou jsme nepočítali. Původně jsme informovali o tom, že dodavatelé zašlou předpisy plateb do 2 týdnů od zahájení dodávek, tedy u většiny našich zákazníků do poloviny ledna 2019. V případě Yello je praxe ale jiná a dodavatel předpisy plateb pošle až na konci ledna nebo na začátku února s tím, že první zálohy budete platit právě až za únor. Tento stav tedy není vadný, není třeba nyní dodavatele kontaktovat. V případě, že rozpis plateb neobdržíte ani do 8.2., prosím obraťte se na Yello.

Takže podle toho bych lednovou zálohu měl platit v únoru? :hm
A nakonec, na stav platby se nemohu podívat, protože Yello mi zamknulo přístup do Moje Yello, netuším proč (už jsem psal na podporu).
Takže GL & HF.
Korzaik
Diskutér

Odeslat příspěvekod Markil 21. 1. 2019 22:49

Tak tohle teď je na webu Skautské energie:

Nastavil vám dodavatel nepřiměřeně vysoké zálohy? Vyžádejte si úpravu.

18. ledna 2019

Dodavatelé nastavují zálohy na základě historických dat převzatých od TGI. Nedisponují tedy aktuálními zálohami, které jste měli u společnosti Centropol. Pokud tedy zálohy byly např. vámi individuálně změněny přímo u dodavatele a TGI nemělo takovou informaci, v zálohách od nového dodavatele se tato úprava pravděpodobně neobjeví. Jak postupovat, pokud vám dodavatel nastaví zálohu nepřiměřeně vysokou?
Je potřeba se na dodavatele (Yello nebo Armex Energy) obrátit a požádat o změnu výše záloh. Tato žádost musí být podložena prokázáním vaší spotřeby. Tedy nejlépe počkat na vyúčtování od Centropolu (má přijít do konce ledna) a následně s tímto vyúčtováním kontaktovat dodavatele a nechat si budoucí zálohy přepočítat.
Jelikož společnost Yello v prvním měsící (leden 2019, někde případně i za konec roku 2018) zálohy nevystavila, dojde pravděpodobně k navýšení záloh díky tomu, že budou rozpočteny do méně měsícu
V případě, že jednání s dodavatelem nevede k úspěchu a jste přesvědčeni, že jste v právu, obraťte se prosím na TGI resp. Občanům, s. r. o. a požádejte je o řešení v zastoupení.
Tomáš Slavík
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod Markil 21. 1. 2019 22:53

Navíc tohle teď přišlo do mailu:

Vážení zákazníci,
závěr roku 2018 byl velmi hektický. Zdražování, která podle našeho předpokladu ohlásila většina dodavatelů, vyvolalo jednu z největších vln změn dodavatelů v historii energetického trhu v ČR. Mj. i to způsobilo, že všechny převody neproběhly úplně ideálně a u řady míst probíhalo hlášení nového dodavatele na distribuci až v průběhu ledna 2019. Mrzí nás, že nový dodavatel v tomto nedokázal zajistit převody včas, aby nedošlo k četným výzvám ze strany distribuce k zákazníkům o tzv "narovnání bezsmluvního vztahu".
Nicméně předpokládáme, že dnes jsou již všechna odběrná místa správně připojena. Komplikace nás mrzí a omlouváme se za ně. Projekt Skautská energie je založen na dlouhodobém udržení velmi výhodných podmínek. To s sebou nese nutnost občas dodavatele změnit a to zase možné komplikace. Snažíme se nastavovat nějaký vhodný kompromis a neměnit dodavatele často a za každou cenu. Případné problémy se snad daří po nahlášení řešit. V článckích níže přinášíme pár aktuálních informací o probíhajících procesech souvisejících se změnou dodavatele.
Krom starostí máme každopádně také radost. Radost z toho, že zájem o Skautskou energii neustále roste a radost z toho, že podmínky vyjednané pro následující dva roky, jsou již nyní opět nejvýhodnější na trhu. Unikátem v našem projektu je to, že je cena fixována a vstup možný i pro další dosud nezapojené zákazníky. Budeme rádi, jste-li spokojeni, pokud k projektu přivedete i vaše blízké okolí (domácnosti, firmy nebo třeba sdružení vlastníků). Odkažte je na skautskaenergie.cz/jak-pozadat-skauta.
Další výběrové řízení na dodavatele začneme připravovat až za rok a půl, takže nás čeká, věřím, delší období klidu.



Tomáš Slavík
vedoucí projektu

Novinky ve Skautské energii



Připojení k Yello proběhlo u řady zákazníků později, ale problém by to být neměl

Vzhledem k enormímu zájmu o změnu dodavatele nedošlo u některých zákazníků k přechodu k novému dodavateli do poloviny ledna.
Přečíst celý článek > https://www.skautskaenergie.cz/novinky/ ... byt-nemel/
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 22. 1. 2019 00:00

To neni nic noveho, ze se zacina zálohovat o mesic pozdeji, vzdyt zase pak prijde vyuctovani faktura a tam bude (pri idealni záloze odpovidajici spotřebě) prave jeden doplatek ve vysi zalohy a je to...

Spise se mel TGI dohodnout co a jak. Pripadne lidi upozornit na to, aby si změnili zalohu do tehdy a tehdy a aby TGI nahlasil správnou vysi zalohy rovnou.

Ja trvam na tom, ze se nic prokazovat nemusi a staci pisemne (emailem) prohlasit a novy dodavatel je povinen respektovat, nikdy jsem s tim problem nemel, ze by odmital akceptovat.

Jen jeden, z duvodu dluhu (jakesi pokuty), podminoval zmenu zaloh vyrovnáním dluhu - coz mi prijde trochu pres čáru, tak jsem nejprve musel nechat ty pokuty vymazat, emailem a spolu s tim jsem zmenil i zalohy.
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Korzaik 22. 1. 2019 07:05

No ať se zálohuje o mesic pozdeji, ja s tim nemám problem, ale proc tvrdi neco jineho na webu a neco jineho v dopise?
Korzaik
Diskutér

Odeslat příspěvekod Markil 22. 1. 2019 12:30

Včem je kde rozpor? Ty zvýšené zálohy a zpoždění záloh se týká jen Yello, protože naprosto zpackali převody a mají zpoždění. Dokonce posílali SMS, že je vše v běhu a pokud není něco v pořádku, aby lidi nevolali během ledna, že o tom ví... S Armexem v tomto ohledu asi problém není. Aspoň mě přišel rozpis záloh předem koncem prosince a na můj vkus spíš chtějí zálohy příliš brzy. Tuším, že do 10. v daném měsíci. Musel jsem změnit datum platby, protože předtím jsem platil až v půlce měsíce...

@vpe: To co uvádí TGI na webu ohledně výše záloh, tj. že neměli k dispozici údaje o jejich aktuální výši, jen potvrdilo mou domněnku. Ano, naprosto s Tebou souhlasím, že v tom případě na to měli upozornit předem a dát možnost to upravit. Trochu to může omluvit jen to, že posílali kopie nových smluv, kde byla výše zálohy uvedena. Ale to se samozřejmě není dobré řešení...

Jinak co se týká té zprávy o výši záloh na webu, i tam mají nepřesnosti. Typicky by se opravdu nic dokládat nemělo. Dokonce to v praxi ani TGI nevyžaduje, když je změna do 30%. Závažnější nepřesnost ale spíš je, že Armex v praxi odmítá dělat jakékoli změny záloh s odkazem, že tak to dostali od TGI a že změna je možná nejdříve za 3 měsíce. Tam se musí na změnu přes TGI (pokud se ta jejich praxe v posledních dnech nějak nezměnila) - pomíjím možnost se s Armexem dohadovat a domáhat se svého práva, což je samožřejmě také možnost =D - obejít to přes TGI je rychlejší a méně pracné...
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod Korzaik 22. 1. 2019 16:43

No vzdyt ja pisu o Yello a ten rozpor jsem jasne popsal, plyn nemam.
Korzaik
Diskutér

Odeslat příspěvekod redhaven 22. 1. 2019 16:52

Trochu mě znepokojuje, že TGI nefunguje mail skautskaenerige@ a na dalším mailu adres TGI sice paní odpověděla, ale po zaslání naskenovaných kopií faktury a oznámení zvýšení cen ČEZ, už mi nepotvrdila přijetí mailu a dokumentů, i když jsem to výslovně napsal...nemám tak jistotu, že je vše OK a převod se stihne do konece února...

Doplnění: paní Strejčková z TGI už se ozvala, takže OK. :-)
Naposledy upravil redhaven dne 22. 1. 2019 18:00, celkově upraveno 1
redhaven
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků