Zmena dodavatele elektriny

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod ripper6 23. 10. 2018 18:52

Markil: podle ceny urcite jen ne, to ctu ruzne, at uz je to fake a nebo pravda, ze sli treba k Bohemie... ziskat treba preplatek? To byl docela problem. Odejit taky problem.
Pobocku mit nemusi jako PRE, na to dlabu, ale pokud potrebuji treba online vypis, chci to stahnout tak koukam kde se tam dostanu.

Zalohy tak treba PRE me posle klidne at platim 1600 mesic, jenze ja reknu chci to tak, vlezu do systemu, zadam treba 1300, to se zmeni a platim tolik.

Pokud to bude Ferda Mravenec co spis nefunguje, tak abyse potom zmeny clovek aspon dovolal :D
Tam me zaujali ty podminky to je fakt, ale dalsi vec. Treba kdysi me PRE vnutila ze zalohu mesicne jedine INKASO! NE nejde to, inkaso!

Jak to dopadlo? Tri mesice jsem elektriku nezaplatil, pokutu teda nedali ale radsi souhlasili ze teda to bude jen prikazem :D

Casto menili i datum zaplaceni zalohy, ja pamatuju ze driv jsem nemel penize, takze jsem elektriku platil treba 25 v mesici a oni to chteli puvodne uz 13teho :D
PRE byla zas na tohle tolerantni, nevim jak jinde a pokuty.
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod Markil 23. 10. 2018 19:53

Jasně. Já můžu mluvit jen ze skušenosti z minula a tam žádný problém nebyl. Ani s TGI, co to pro Skauty spravuje, ani s Centropolem. Zálohy jsem si taky snížil, a stačil na to mail Centropolu. Když jsem ukončoval smlouvu na elektriku ve skautské, tak lepší a snadnější domluvu jsem nikdy jinde nezažil a to jsem s výpovědí dal už dost a nikdy žádné problémy nebyly. Co se týká Bohemky, díky příbuzným mám také nemilou zkušenost s pokusy o výpověď, už jsem tu story tady někde popsal. Ale to by jim pod Skauty neprošlo, tím jsem si naprosto jistý... A ono hlavně žádnou výpověď s nimi nemáš ani šanci řešit. Prostě máš u dodavatele úvazek do konce daného roku (nově to bude do konce 2020) a pak smlouva končí automaticky a TGI pak uzavře za tebe novou u dalšího vítězného dodavatele. Pokud chceš ke konci 2020 skončit, řešíš to tedy jen s TGI (Skauty).
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod Nafťák 23. 10. 2018 21:56

Vy,kteří se tady snažíte radit ripperovi a lindě,si vážně myslíte,že o nějakou radu stojí?Já osobně se podepisuji pod příspěvek XLS ze dne 17.10.
Nafťák
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ripper6 24. 10. 2018 12:35

Nafťák: a proc ne? kdyz se jsem clovek zabrousi, ma treba zajem o pripadnou zmenu a chce se preptat jak to teda je? :) Samozrejme ze pro cloveka co to ma jako hobby a denne porovnava energie je to jina a nestravitelne :)
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lexx 11. 12. 2018 10:26

Vážení přátele, prosím o radu...
Při přechodu k novému dodavateli jsem zapomněl udělat odečet, měl jsem totiž za to, že se dodavatel mění až od nového roku, ale změna proběhla už k 1. 11. 2018. Jsem kkt, uznávám. Stávající dodavatel tedy udělal v konečném vyúčtování odečet odhadem, tj. 508 kWh. Skutečný stav elektroměru byl k 20.11.2018 413 kWh. Tak jsem to vyúčtování reklamoval a očekával jeho snížení alespoň na stav 413 kWh. Reklamace zamítnuta, že prý vše proběhlo podle zákona. K dnešnímu dni, tj. 11.12.2018, je stav elektroměru 480 kWh, tedy pořád méně než byl vyúčtovaný stav na konci října.

No a co teď? Byla reklamace stávajícího dodavatele v pořádku? Má cenu se obracet na ERÚ?

Jediné, o co mi jde, abych neplatil elektřinu dvakrát - rád bych, aby nový dodavatel účtoval až od stavu 508 kWh. Případně pokud by bylo vyúčtování poníženo v rámci intervence ERÚ na částku 413 kWh, tak aby nový dodavatel účtoval od této částky.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kamziq 11. 12. 2018 10:38

Dodavatel bere stav elektromeru od distributora. Distributorovi jsi mel poslat samoodecet, ale dvakrat to platit nebudes, zbytecna obava.
Kamziq
Diskutér

Odeslat příspěvekod wit.cz 11. 12. 2018 11:03

V jaké fázi je vhodné distributorovi sdělit samoodečet? Přecházím od 1.1. 19 od Fosfy k Energii ČS, odstoupení od smlouvy z důvody zvýšení ceny provede EČS plnou mocí. Díky za info
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Havers 11. 12. 2018 11:38

Hned na začátku ledna 2019 nahlásíš stav elektroměru k 31.12.2018 opouštěnému dodavateli (pro vyhotovení konečného vyúčtování) a zároveň tento samoodečet nahlaš pro jistotu i danému distributorovi. Tak to dělám já a vždy bylo vše OK. Jinak samoodečet ovšem povinný není.
Havers
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 11. 12. 2018 12:51

Lexx píše: Byla reklamace stávajícího dodavatele v pořádku? Má cenu se obracet na ERÚ?


Nebyla ale chapej, ozval ses pozde a on uz se s tebou nechce mazat, uz s tebou skoncil.

Resit to kvuli max. 10-30 korunam rozdilu asi nema pro tebe cenu a chybu jsi udelal ty, tedy pridelavat mu praci...
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lexx 11. 12. 2018 13:21

Jasně, že mi nejde o levnější elektřinu za těch cca 100 kWh, ale o to, abych neplatil těch cca 100 kWh dvakrát. Pokud to funguje tak, že nový dodavatel se odpíchne od té odhadnuté vyšší spotřeby, tak já s tím nemám problém. Akorát že si ten nový dodavatel vydělá o to míň. A raději bych zaplatil novému (Yello) než původnímu (innogy).
Lexx
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pilatus 11. 12. 2018 14:24

nic dvakrát platit nebudeš, nový dodavatel bude účtovat od stavu elektroměru 508 kWh
Pilatus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lexx 11. 12. 2018 16:07

Díky za ujištění. V samoobsluze Yello jsem uvedl stav 508 k 31.10.2018 a zahajuji rádiový klid :-))
Lexx
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 12. 12. 2018 07:39

A jak by to asi technicky udelal, ze by nauctoval spotrebu dvakrat, to NEJDE.

Pokud bys podal reklamaci vcas, vyresilo by se to dobropisem, ale zbytecna prace.

Problemy byvaji napriklad, kdyz mezi nahlasenim samoodectu probehne jeste standardni odecetanebo vymena meridla :-)

Co bys rad, tak na to musis myslet driv, jeste v dobe, kdy mas platnou smlouvu. Obchodnikum je jedno nejakych 100 kW, na kterych vydelaji tak 2-15 korun.

Problem to je pouze v pripade, pokud potrebujes presne casove vymezeni, napriklad kvuli pod-najemnikovi. Staci myslet vcas a spolu se samoodectem POZADAT mimoradnou fakturu (u vetsiny obchodniku je to zdarma).

Coz si muzes udelat i pro sebe treba k 31.12. aby ti vysla presne cena, jelikoz se ta regulovana slozka temer vzdy zmeni k 1.1.
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hannys85 30. 12. 2018 22:54

V některých případech "špatného odhadu" ze strany dodavatele (samozřejmě prostřednictvím distribuce) na tom může člověk vydělat a to klasicky v případech změny ceníku, kdy většinou jde cena nahoru. Tzn. pokud byla dohadovaná spotřeba vyšší než skutečně reálná, tak člověk zaplatí část energie ještě dle levnějšího ceníku a při klasickém odečtu se spotřeba srovná. Chápu, že tady, ale většinou řešíte přechod pod levnější firmy, takže se o pár korun v případě "špatného odhadu"(nenahlášení samoodečtu) ochudíte. Vzhledem k tomu, že každý má právo nahlásit samoodečet právě na přelomu roku, tak defakto člověk může nahlásit o něco více než má skutečně spotřebováno a tím si ušetřit pár korun při klasickém vyúčtování. Nesmí to být do oči bijící, aby někoho z distribuce nenapadlo provést kontrolu :-)
hannys85
Diskutér

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků