culti píše:@fremantle: A na většinu těchto záležitostí by postačila pouze jedna aplikace - internetový prohlížeč
Pokud by banky rozumně optimalizovaly internetové bankovnictví (a některé to nejspíš i dělají) pro použití i na mobilních zařízeních (obecněji i zařízeních i s dotykovou obrazovkou - dost používám například i obyčejný tablet s Windows, a třeba dost webů nemá ani alternativní spouštěč k hoveru), tak já bych to i klidně uvítal (zrovna ta IB bank, které appku nenabízí - třeba Trinity Bank nebo Expobank je mají v tomto směru použitelná s velkými omezeními), za předpokladu, že by IB umělo i funkce z appek (občas se skenner QR kódů hodí, z appek bank v eurozóně i obyčejná OCR čtečka, protože opisování dlouhých IBANů je taky pěkný opruz), navíc osobně se spíše přikláním k bezheslovému ověřování, přijde mi bezpečnější, než používat slabá hesla, nebo hesla obsahující nesmyslné různé třídy znaků, ovšem krátká s nízkou etropií, stejně tak nejsem příznivcem SMS zpráv pro ověření druhým faktorem - což přináší další problém, že nějaké appce jen na ověřování bych se stejně nevyhnul - dobré by mohlo být mít možnost na ověřování používat třeba jednu aplikaci, ale nějaký plošný standard, co by umožňoval i přenášet informace od každé banky na tohle neexistuje - ověřování standardem OATH TOTP bych pro takové účely používat nechtěl - kódy to sice generuje, ale nevím, jakou akci vlastně ověřuji, což může být teoreticky zneužitelné u MITM útoků.
Mermocí appku na vše rozhodně nepotřebuji, typická řešení, kde jsou mi přijdou až zbytečná jsou třeba v různých zemích místní taxislužby, kde appku jako turiata využiji možná tak jednou, dvakrát a třeba se mi líbilo před nějakou dobou v Bulharsku, kde více taxislužeb měli funkční weby, kde si bylo možné vůz přivolat, s nalezením polohy problém nebyl a snad to zobrazovalo i polohu vozidla.