Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Akciový Klokan 6. 6. 2014 08:42

xls píše:Jinak já osobně chodím do Spořitelny jen 1x ročně pro dividendy a z té návštěvy je mi vždycky na blití.


táák, to mě vždycky napadne při podobné návštěvě. Fronta jako prase, všude samá přepážka kde buď nikdo nesedí nebo sice sedí, ale lidi nebere, nakonec všichni čekají na 1-2 přepážky .... hnus. Na druhou stranu podobný dojem mám když jdu jednou za 1/2 roku na Fio v Brně a snažím se vložit nějakou hotovost. Minule jsem už po 30 minutách čekání odešel. Taky už to není co bývalo.
Nevěřte lidem nad 30 let. Mohli by mít znalosti a zkušenosti ! :-)))
Akciový Klokan
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lexx 6. 6. 2014 08:48

filip: Diverzifikovat, diverzifikovat, diverzifikovat...
Lexx
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 6. 6. 2014 08:48

Na jednu stranu to zdražení vypadá děsivě, na druhou se to dotkne jen těch, co mají papírový výpis a nemají na platby balíček.

Každopádně co sem se tak doslechl, tak spořka odchody pociťuje a docela se snaží v retencích, akcích pro nové klienty, spoustě možná bude stačit pohrozit odchodem a dostanou nějakou slevu.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod SocPredator 6. 6. 2014 09:05

Taki píše:Mi to taky nedá a musím zareagovat, i když to tu už bylo objasněno - proboha, dnes, když je garantována návratnost vkladů do 100tis € u jakékoliv banky, tak mi nějaký krach jakéhokoliv ústavu může být někde...


Hlavně nechápu, proč se krach banky vytahuje u zdražení poplatků běžného účtu. Jestli tam někomu leží melouny, tak to je na medaili
:-)
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
SocPredator
Diskutér

Odeslat příspěvekod zinfo 6. 6. 2014 09:09

Taky mě ČS štve, ale z několika důvodů zůstává hlavní bankou. Účet tam mám zdarma (vyšší obrat), fajn internetové ovládání, širší pobočková síť a možnost vybírat a vkládat větší částky v hotovosti. Myslím, že je stále menší vydřiduch než KB, ČSOB nebo GE. UniCr je nově vstřícná, ale její politika byla dosud velice nepřátelská. U malých bank se krachu nebojím a mBank přímo mám, ale není schopná dodat služby, které občas potřebuji. Zejména protože je to nákladově dražší.
zinfo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fremantle 6. 6. 2014 09:22

To ano, taková GEMB s Gratis účtem a ČSOB s Era Online kontem je příklad vydřidušství a UCB s účtem, na kterém pokud neudělám obrat, tak naúčtují nejen vedení, ale i všechny využité služby (včetně výběrů z bankomatů a odchozích plateb) je vstřícná banka... :-))
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod karlos-2009 6. 6. 2014 12:02

sniper76 píše:
karlos-2009 píše:
sniper76 píše:Tak doktore, od kolika let je člověk dostatečně zralý, aby ocenil cenu služeb ČS? Já ve svých takřka 40 dosud ne! Kolegu, který má 57, jsem včera po takřka 5 letech lámání donutil od spořky odejít. Nikdy není pozdě změnit banku!!!


A kam kolega odesel, do jake banky v takovem veku se prechazi, to by me zajimalo, jestli se muzu optat.


Samozřejmě že ti to řeknu. Je to jeden z klientů které výše popsal TM. Prostě 1-3x příchozí platba, cca 10x odchozí platba 1-2x výběr z bankomatu. Užší výběr byl AIR, M-B, FIO.
Vyhrálo FIO, protože má pobočku (narozdíl od AIR) i bankomat ve F-M. Kolega kartou moc neplatí, tak to byla jednoznačná volba.




Jj, u mě to samé, taky FIO - je to výhodná a možná i nepřekonatelná volba pro důchoce, co měli a už zrušili spořku, v případě, kde FIO je u nich na blízku, tj. má pobočku a bankomat. Pak je to pro důchodce nabídka, která se moc nedá trumfnout.Důchodce má pocit jistoty, že je tam pobočka s pokladnou, kdyby něco chtěl, do bankomatu chodí na stejné náměsti, ale jen o 400 m vedle, než chodil. Měsíčně platili spořce 80-90 Kč za tu 1 příchozí platbu (důchod), pak odchozí nějaké to inkaso a trvaláky a cca 3-4 výběry z bankomatu. Nic jiného nepotřebují. Teď to mají za 0 Kč, jsou velmi spokojení, jen jsem jim přenastavil trvaláky a inkasa a holt se naučili, jak si jednou měsíčně vytisknou sami výpis a jak se zadá příkaz k úhradě (s počitačem umí normálně). A začali platit kartou i malé částky v supermarketech, to jsem je přinutil.
karlos-2009
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Klient ps 7. 6. 2014 06:31

Jsem koukal, že největší česká banka nemá v google play ani app store aplikaci na ovládání účtu.....
Klient ps
Poslední varování

Odeslat příspěvekod tx999 7. 6. 2014 06:50

Klient ps píše:Jsem koukal, že největší česká banka nemá v google play ani app store aplikaci na ovládání účtu.....

A aplikace Servis 24 je co?
tx999
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Klient ps 7. 6. 2014 07:20

Oj.
Beru tedy zpět. Zadával jsem do vyhledávání pouze Česká spořitelna a nic mi nevyjelo.
Klient ps
Poslední varování

Odeslat příspěvekod smajlik2 7. 6. 2014 07:55

xtonda píše:
Každopádně co sem se tak doslechl, tak spořka odchody pociťuje a docela se snaží v retencích, akcích pro nové klienty, spoustě možná bude stačit pohrozit odchodem a dostanou nějakou slevu.

Tož zase zkusím jestli nějakou slevu znovu dají, zrovna mi začali účtovat měsíční poplatek :-( A když nedají, tak to zruším, stejně ho už nepoužívám. Jde to řešit po telefonu nebo musím na pobočku?
smajlik2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xtonda 7. 6. 2014 09:19

Tak zas detaily neznám, jestli stačí pohrozit na infolince nebo musí skutečně dojít k podání výpovědi, což asi nelze jinak než osobně.

-- 7. 6. 2014 10:20 --

Musím dokopat otce, který je ještě u ČS, já s mámou jsme už od drahých bank odešli, ale on tohle prostě tak nějak nechce řešit.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod DadB 7. 6. 2014 13:43

Zkusím trochu jiný pohled na věc: Pro Spořitelnu platí, úplně stejně jako pro libovolný ekonomický subjekt, Paretovo pravidlo. Tedy, že 20 % klientů, tvoří 80 % bilanční sumy a profitu a zbylých 80 % klientů (reatilu) se na hosp. výsledku podílí pouhými dvaceti procenty. A platí to i pro náklady - na vygenerování 80% zisku (díky premiovému segmentu klientů) mi stačí 20 % provozních nákladů. Takže prostá logika velí se 80 % klientů drobného bankovnictví zbavit. Připravím se tím o 20% zisku, ale zároveň ušetřím 80% na nákladech. Výsledek bude čistá nula, dost možná dokonce plusový. Smlouvy ale spořka vypovídat nesmí, tak se retailu prostě zbavuje zdražováním služeb. A je klidně možné, že ti,kdo dnes nabízejí vedení zdarma (Fio, Air...) z toho vůbec nadšeni nejsou.
I nadále tak si platí a bude platit moje oblíbené "Jsem klientem České spořitelny, protože si to můžu dovolit". Ona ta hranice, od které lze mít vedení účtu zdarma, zase tak vysoká imho není. A přesně na té hranici se láme chleba...
DadB
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Zedna1 7. 6. 2014 14:15

@DadB
Absolutne nesouhlasim (vubec s nicim).

Sporka je moloch/oliglopolista na specifickem ceskem trhu podobne jako 3 nasi mobilni operatori a nabizi sve sluzby za silne predrazene ceny. Takze zde na takto pokrivenem trhu zakonite neplati bezna pravidla tykajici se jinych beznych firem. Teprve v poslednich par letech se situace zacina menit (banky i telefonovani) a trh se uvolnuje/otevira.

Jak je znamo, tak u Sporky a zrejme i u ostatnich vysokopoplatkovych bank tvori zhruba tretinu jejich zisku vynosy z poplatku a poplatky vybiraji plosne od vsech svych klientu. S vybiranim techto poplatku nemaji zadne naklady, vsechno generuji automaticky pocitace bez ohledu na pocet klientu, takze s rostoucim poctem klientu jim nerostou naklady (zjednodusene receno). Navic Sporka ma obrovske fixni naklady na obrovsky prebujely aparat tisicu zamestnancu a stovek pobocek/palacu a tyto naklady se take nezmensi s nizsim poctem klientu.
Jak uz bylo vickrat receno, tak u Sporky PRUMERNY klient zaplati V PRUMERU zhruba kolem 200 Kc mesicne na poplatcich, takze cim min klientu Sporka bude mit, tim mene vybere na poplatcich a tim mensi bude mit zisk. I kdyz o neco zdrazi poplatky tem zbyvajicim, tak to podle mne nemuze vykompenzovat ten obrovsky ubytek klientu, kteri ji az doposud generovali prijmy z poplatku. Navic Sporka dava v retenci slevy mnoha dalsim klientum, aby neodesli, takze to je dalsi pokles vynosu z poplatku. Takze Sporka je jednoznacne na sestupne linii a na jejich ziscich to podle mne musi byt znat.
Mam z tohoto vyvoje obrovskou radost!

FIO,Air z toho rozhodne nadseni jsou. Protoze jako nizkonakladove banky se u nich rostouci pocet klientu mnohem rychleji projevi na rustu zisku, protoze ty naklady jsou radove nizsi nez u velkych molochu a vetsina veci se u techto nizkonakladovych bank resi online pres internet, coz tyto banky zvladnou posilovat s rostoucim poctem klientu snadneji. Peknym dukazem jsou jasna cisla o zisku z poslednich let v mBank, kdy jakmile dosahli urciteho poctu klientu, tak se zisk krasne a rychle zvysuje.

Sporka podle mne hresi na to, ze je zde stale celkem vysoke procento starsich lidi, kteri uz se nikdy nenauci pouzivat pocitace/internet, takze temto lidem i kdyz zvednou poplatky sebevic, tak nikdy neodejdou. I tak je ale ve Sporce stale hodne mladsich lidi, kteri internet pouzivaji a odejit mohou, takze potencial pro odchody lidi ze Sporky a pro rust nizkonakladovych bank je obrovsky.
Zedňa
Zedna1
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod malejarda 7. 6. 2014 14:37

Je treba vzit v potaz to, ze 90 % obyvatel CR jsou blbci a financni negramoti, ti budou stale jen platit poplatky CS, CSOB, KB. Libi se mi ta reklama Airbank, co bezi v televizi, poplatek za pozdrav. "Nazdar" - 10 Kc, jen cekam, kdy to CS, CSOB nebo KB zavedou. :mrgreen:
malejarda
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků