Gandalf007 píše:Teď jsem jen zvědav, jestli pošta za měsíc už bude chytřejší.
Proč zrovna pošta a ne banka? Pošta je v tom zcela nevinně. Pošta dostává od bank každý měsíc seznam spojovacích čísel SIPO svých klientů kteří mají nastavené na SIPO inkaso. Pošta pak k předloženým spojovacím číslům SIPO přiřadí předepsané částky pro konkrétní měsíc a předá to bankám. Banky pak tyto částky vyinkasuji z účtu jednotlivých klientů, převedou si je na svůj sběrný účet a pak je hromadně převedou poště na jejích účet. Tyto informace mám přímo od České pošty. Je proto na bankách ze kterých účtů ty peníze vyinkasují a pošta se asi čísla účtů ze kterých bylo inkasované ani nedoví.
drkarel píše:Buď je problém v datu, kdy jsi žádal v Equa (záleží na tom, co znamená měsíc před), nebo v Equa (docela si dovedu představit, že potřebují delší dobu).
V těchto dnech se trochu zajímám zřízením inkasa na SIPO a proto různě zjišťují informace ohledně toho. Z Equa bank mi ohledně toho napsali mj. toto:
SIPO je potřeba nastavit do 23. dne v měsíci, aby mohlo být v dalším kalendářním měsíci zpracováno. Pokud dojde k nastavení této opakované platby později, bude platba odcházet až další následující kalendářní měsíc (např. dojde k nastavení 24. září, platba odejde z účtu v listopadu).
Bude proto asi dost záležet jestli to SIPO nastavil do 23. dne v měsíci a nebo až později.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10