ČSOB

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz


Odeslat příspěvekod lubik2 9. 7. 2018 12:35

ČSOB má od rána výpadek bankovnictví:
"Technická odstávka
Omlouváme se, internetové bankovnictví v tuto chvíli není dostupné. Děláme vše pro to, abyste jej opět mohli využívat co nejdříve."
lubik2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 2. 9. 2018 00:14

Zkusím oživit vlákno a zeptat se na pár věcí, který mi nebyla schopna odpovědět paní bankéřka v bance (sice krásná, ale o to neinformovanější)...

- mám smart klíč, používám ho samozřejmě na platby v internetbankingu, ale 90% věcí platím kartou online a tam mi 3D Secure ochrana pořád posílá ty jejich debilní devítipísmenné kódy, jejichž přepisování je peklo. Smart klíč se na tohle využít nijak nedá?

- NaNakupy vs. Masterpass - chápu, že s NaNakupy můžu přes NFC platit na terminálech (a vybrat si kterou kartou). Ale nerozumím moc té integraci MasterPass v aplikaci NaNakupy. Masterpass chápu jako způsob jednodušších online plateb přes QR kód. Nebo to má ještě další funkci? Je tam nějaký průnik Masterpass s NaNakupy, nebo každá aplikace vlastně slouží k úplně jinému účelu (platba online vs. fyzická platba u obchodníka)?

- u Premium konta váhám, kdy platit s debetní Visa Infinite a kdy s kreditní Mastercard World Elite. Dá se obecně říct, že u výběrů z bankomatu je lepší debetní Visa, u plateb za zboží či zájezdy kreditní Mastercard (kvůli pojistkám na rozbití/storno/záruku atd.) a u běžných nákupů drobného zboží je to úplně jedno? Všiml jsem si (a trochu mě překvapilo), že někteří preferujou kreditku, protože "se jedná o peníze banky" (a teoreticky menší riziko zneužití?), ale nevím, jestli je to dostatečný důvod, abych kreditku začal používat jako svou hlavní kartu. (Jinak pochopitelně rozdíly kreditní/debetní znám).
Mr.Scully
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Klient ps 2. 9. 2018 07:44

Já jsem kvůli devítimístným alfanumerickým 3D secure kódům zrušil veškeré své aktivity v ČSOB.
Kódy jsem se pokoušel řešit na FB ČSOB, bylo mi odpovězeno, že devítimístný alfanumerický kód je bezpečnější než šestimístný numerický co má většina bank, a tím jakákoliv diskuse ze strany ČSOB skončila.
Je rok 2018, lidi platí kartou na mobilu a díky na třetinu děleným devítimístným alfanumerickým 3D secure kódům se stává ČSOB nepoužitelnou. Nevím co by se muselo stát, aby v ČSOB začali reagovat.
Klient ps
Poslední varování

Odeslat příspěvekod xls 2. 9. 2018 08:58

Ty kódy jsou opravdu maximální opruz, kvůli tomu IB prakticky taky nepoužívám. Jestli chtějí opravdu řešit bezpečnost a přitom neotravovat, tak ať udělají ty kratší číselné pro částky třeba do 10 tis., přihlašování do IB a další běžné operace. Pro vyšší částky mohou tu hrůzu nechat.

Jinak jejich KK používám jako hlavní prakticky na všechny operace, za ty roky jsem neměl vůbec žádný důvod vytáhnout ze zásuvky tu debetku (výběry z ATM prakticky nedělám, a když už, tak kartou jiné banky). Není to vůbec kvůli těm "penězům banky", ale je to prostě pohodlnější, nákupy "pojištěné", karta se mi líbí, je pro mě přehlednější 1x za měsíc si projít výpis a s odloženou splatností zaplatit. Riziko zneužití je myslím stejné.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 2. 9. 2018 10:26

Mr.Scully píše:Všiml jsem si (a trochu mě překvapilo), že někteří preferujou kreditku, protože "se jedná o peníze banky" (a teoreticky menší riziko zneužití?), ale nevím, jestli je to dostatečný důvod, abych kreditku začal používat jako svou hlavní kartu. (Jinak pochopitelně rozdíly kreditní/debetní znám).


Debitka = pokud někdy (málokdy) potřebuji vybrat hotovost.
Kreditka = kdykoliv jindy :) Tedy několikrát denně.

Není snad jediný důvod proč platit debitkou a nechat si to strhávat hned z účtu. Když se něco stane s kreditkou, máš (až) 55 dnů na řešení, a nejde to z tvých peněz. Debitku v podstatě vůbec nikde nevytahuji. I "NaNákupy" platba telefonem mám jako hlavní kartou nastavenou kreditku. A pak automatické 100% inkaso / splácení, takže se o to nestarám.

Připadá mi nesmírně divné / nebezpečné vytahovat debitku, což je přímý přístup k tvému účtu. Kreditka je přímý přístup k omezenému kreditnímu rámci banky.
Radek.Hulan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Scully 2. 9. 2018 10:31

Jasný, na tvůj původní příspěvek jsem právě narážel :) Že jsou to peníze banky a "kdyby něco", tak je čas to řešit. Jen mi šlo o to, jestli je to jediné plus (a jestli jsou nějaké mínusy). Nějaká procenta zpátky World Elite myslím nedává, různé ty Priceless programy vypadají dost nepoužitelně, Mastercard salónek je jen mimo Schengen... takže asi fakt jde "jen" o to, že to jsou peníze banky.
Mr.Scully
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 2. 9. 2018 11:00

Cash-flow je s kreditkou jednoznačně lepší :)
Ať už to člověk potřebuje či ne, je prostě objektivně lepší a nemusí jít jen o řešení neoprávněných strhnutí.

Nedávno jsem kupoval jeden notebook (Zbook 14u G5), platil kreditkou, ale nelíbil se mi displej, tak jsem jej vracel. HP servis si ovšem nechal 14 dnů na posouzení, než obchodník vrátil peníze. Mezitím jsem si (obratem) koupil model s jiným displejem u jiného obchodníka (první neměl skladem). Mít to na debitce, tak financuji (v tomto případě) 2x40.000 Kč já hned. Takto financuji 1x40.000 Kč já až za 55 dní.

Je pocitově lepší platit 40.000 Kč za 55 dní než hned 80.000 Kč, ať už je to pro člověka podstatné či nikoliv. A samozřejmě má další platby... Když to automaticky hází na kreditku, řeší to banka, ne on. A nemá blbý pocit z toho, že mu někdo "dluží" 14 dní prachy za notebook. Do 30 dnů to musí vyřešit a to kreditka pokryje.

Neexistuje rozumný důvod, proč toto platit debitkou.
Radek.Hulan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 2. 9. 2018 11:36

Ta kreditka kromě toho poskytuje pojištěním a salónky docela dost využitelných bonusů, takže ať má banka i nějakou výhodu z poplatků. Je to myslím férový přístup. Je jen škoda, že kreditka je v podstatě použitelná jen v tuzemsku.

Priceless programy taky nemusí být nepoužitelné. Teď jsem platil v červnu a červenci třeba 3 zájezdy, celkem vratka přes tisícovku (a to jsem o tom u prvního nákupu ani nevěděl).
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod Bond2 14. 9. 2018 13:29

Až vám u bankomatů/vkladomatů zmizí volba (tlačítko) vložit peníze, je to tím, že máte v systému nastaveno "politicky exponovaná osoba": YES. Změna možná jen na pobočce...
Nechápu - v srpnu jsem nebyl a v září jo... tak to budu muset kandidovat, jsem jim řekl ....
Bond2
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fiasky 19. 9. 2018 21:10

Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s informováním banky v situaci, kdy si v bankomatu (vkladomatu) člověk zapomene kartu. Protože jsem hlava děravá, nechal jsem si ji v bankomatu v při vkládání peněz. Kartu jsem potřeboval až za pár dní a hodinu jsem ji jak blbec hledal. Při její blokaci na infolince jsem se zkusmo zeptal, jestli jsem ji náhodou nenechal v bankomatu (moc jsem tomu nevěřil - banka by mě přece snad informovala) a paní na infolince mi potvrdila, že skončila v bankomatu. Je nějaký důvod, proč ČSOB klienta o této skutečnosti neinformuje? Není snad nic lehčího, než si kartu spojit s klientem a zavolat mu, ne? Zvlášť když jak karta, tak bankomat byly ČSOB... Nemáte zkušenosti z jiných bank?
fiasky
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drkarel 19. 9. 2018 21:24

I přes pokročilou a pokračující sklerózu takovou zkušenost zatím nemám. :)
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod audiobullys 19. 9. 2018 22:39

Karty se vybírají tak 1x týdne při doplnovani bankomatu.pak to posílají majiteli.tak do 14 dnů je u tebe. Sami to nezjistej do tý doby než ten bankomat někdo navštíví.vetsinou to je až při doplňování.mozna u pošty by ti máňa ten bankomat otevřela, ale nemá na to čas v pracovní době pobočky.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod carodei 19. 9. 2018 23:38

Lidi z pobocky se do bankomatu urcite nedostanou a penize jim tam doplnuje nejaka bezpecnostni agentura.

Bond2 píše:Až vám u bankomatů/vkladomatů zmizí volba (tlačítko) vložit peníze, je to tím, že máte v systému nastaveno "politicky exponovaná osoba": YES. Změna možná jen na pobočce...
Nechápu - v srpnu jsem nebyl a v září jo... tak to budu muset kandidovat, jsem jim řekl ....

To jsou kokoti. Zobrazuje se mi v IB CSOB predschvalena kreditka, tak na to kliknu a pry ze mam navstivit pobocku jako politicky exponovana osoba. Na ne kaslu na sasky.
carodei
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fiasky 20. 9. 2018 12:24

audiobullys píše:Karty se vybírají tak 1x týdne při doplnovani bankomatu.pak to posílají majiteli.tak do 14 dnů je u tebe. Sami to nezjistej do tý doby než ten bankomat někdo navštíví.vetsinou to je až při doplňování.mozna u pošty by ti máňa ten bankomat otevřela, ale nemá na to čas v pracovní době pobočky.


Oni to už věděli, protože si to paní na infolince ověřovala. Jak říkám, není mi jasné, proč nemůžou hned klienta informovat (ať už emailem, telefonem, nebo zprávou v internetovém bankovnictví...).
fiasky
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků