od jujec 11. 9. 2018 10:06
To je běžný (a nesprávný) postup HB, řešil jsem to před rokem a řeším to zase nyní. Mají prostě debilně nastavené procesy. Mně se stalo dokonce to, že mi napřed strhli bonus ze stornované částky, za 20 dní mi připsali bonus (včetně bonusu ze stornované částky) a napálili mi úrok... Celou dobu jsem měl na kartě více než byl úvěrový rámec (karta v přeplatku).. Jinými slovy, za stornování transakce u Alzy Vás potrestají tím, že Vám sníží disponibilní zůstatek a ještě si za to snížení řeknou o peníze.
Nechtěl jsem to psát tady na fóru, ale když už, tak tady je má poslední komunikace s HB.
> Od: "info@hellobank.cz"
> Datum: 10.09.2018 10:48
> Předmět: Reklamace[#1601381]
Vážený pane XXX,
děkujeme za Vaše podněty a dovolte nám poskytnout následující informace. K dané záležitosti, ohledně naúčtování 0,13 Kč, Vám sdělujeme následující:
K dopočítání úroku došlo na základě stornování nákupu u obchodníka ALZA.CZ. Na základě tohoto storna bylo přistoupeno k anulaci již vyplacené odměny, která byla připsána dne 30. 7. 2018. V okamžiku, kdy dojde k anulaci odměny, která je evidována jako úhrada, dojde k dopočtu odpovídajícího úroku. K této situaci dochází v případě, kdy je proveden manuální zásah, jako se stalo v případě vrácení zboží a následného storna platby u tohoto obchodníka, kde transakce nejsou procesovány přes karetní asociaci.
Přijměte prosím naši omluvu za vzniklou situaci, částka ve výši 0,13 Kč již byla ze strany banky anulována. Jelikož se však jedná o transakci provedenou manuálně, nebude uvedena v přehledu transakcí Vašeho Homebankingu. Uvedená transakce bude zaznamenána v měsíčním výpisu za září 2018.
Věříme, že výše uvedené informace přijmete s pochopením.
Pro jakékoliv doplňující informace Vám zůstáváme plně k dispozici na telefonním čísle 257 080 080 v pracovních dnech od 8:00 do 20:00 hodin.
S pozdravem
Lucie Palkovská
Bankéř pro komunikaci s klienty
Customer Success Division
Moje reakce:
Dobrý den,
děkui za email, ale abych se přiznal, vůbec nechápu, co mi sdělujete.
K dopočítání úroku došlo na základě stornování nákupu u obchodníka ALZA.CZ.
Dobře, beru jako fakt, že stornování nákupu s úrokem nějak souvisí - třeba se to dovím později.
Na základě tohoto storna bylo přistoupeno k anulaci již vyplacené odměny, která byla připsána dne 30. 7. 2018.
Prosím Vás, o jaké anulaci odměny píšete? Odměna byla připsána 30. 7., ale srážku jste povedli 10. 7. Slovo anulace znamená "zrušení, prohlášení za neplatné, anulování" a nedovedu si představit, že rušíte něco, co ještě nenastalo. Žádná odměna v době "anulace" nebyla vyplacena, nemůže jít o žádnou anulaci, nehledě na to, že píšete "anulace již vyplacené odměny" - tato odměna ale v době "anulace" vyplacena nebyla.
Celkem dost si odporujete v jedné větě. Prosím o vysvětlení, jak můžete anulovat něco, co nenastalo.
V okamžiku, kdy dojde k anulaci odměny, která je evidována jako úhrada, dojde k dopočtu odpovídajícího úroku.
Jakého úroku a za co? Čemu odpovídá úrok, jak se počítá úrok z něčeho, co i nebylo připsáno? Kde je v sazbeníku sazba tohoto úroku uvedena? A od kdy se úročí zůstatek na kartě, je-li na ní přeplatek? Opět prosím odkaz na VOP či sazebník.
K této situaci dochází v případě, kdy je proveden manuální zásah, jako se stalo v případě vrácení zboží a následného storna platby u tohoto obchodníka, kde transakce nejsou procesovány přes karetní asociaci.
Dobře, beru jako fakt, ovšem pořád mi nebylo vysvětleno, proč se tak děje, pouze kdy se tak děje.
Přijměte prosím naši omluvu za vzniklou situaci, částka ve výši 0,13 Kč již byla ze strany banky anulována. Jelikož se však jedná o transakci provedenou manuálně, nebude uvedena v přehledu transakcí Vašeho Homebankingu. Uvedená transakce bude zaznamenána v měsíčním výpisu za září 2018.
Prosím o vysvětlení toho, co jste mi sdělili, zejména odkaz na příslušné VOP či sazebník, kde je postup banky upraven. Děkuji