od PatrikChrz 24. 9. 2018 05:06
Já mám negativní zkušenost se stavební spořitelnou Komerční banky (Modrá pyramida). Po sjednání jsem měl dostat nějaké vouchery, "poradce" mi je neposlal, když jsem se obrátil přímo na stavební pojišťovnu, tak mi sdělili, že si mám někde odchytit toho poradce. Tím pro mne tato stavební spořitelna skončila.
U jiných bank nemám problém, prostě zakládám a ruším produkty tak, jak jsou nebo přestávají být (pro mne) výhodné. Kdyby už jsem měl k někomu cítit negativní emoce, tak je to mBank, které zazlívám cenové veletoče v ceníku, kdy si opravdu člověk nemůže být jist ceníkem ani podmínkami do budoucna. Ale jelikož aktuálně stejně nic výhodného nemají, tak mi to je jedno. Účet (bez karty) tam mám dál, uvidíme, třeba se někdy probudí a něco nabídnou.
Naopak na opačném konci mám FIO - čas od času vyplňuji různé dotazníky a když je tam otázka jakou mám hlavní banku a proč, tak uvádím právě FIO a hlavním důvodem je dlouhodobá stabilita ceníku a podmínek. Mám tam účet od roku 2006 a od té doby nedošlo pro mne k negativní změně v ceníku (změnily se akorát platební karty od ČSOB na vlastní FIO, což lidé z malých měst, kde nejsou bankomaty FIO, mohou pokládat za negativum a došlo ke zvýšení ceny za vklad na přepážce, ovšem pro neklienty, což mi nevadí - nevidím důvod, proč by banka měla poskytovat podnákladovou cenu neklientům).
Nedělám si ale iluze, podle toho co čtu na Internetu od jiných uživatelů, že když máte nějaký problém (viz zde několikrát omílaný zrušený kontokorent, případně neautorizované platby kartou či vykradení účtu), banka není zrovna vstřícná k proklientskému řešení a musí to řešit finanční arbitr nebo soud.
Trochu mě také znepokojuji zprávy z ČS ohledně Premier účtů - jak se tlačí na osobní bankéře na výkon, bývají stále agresivnější a nebojí se i vyhrožovat zrušením účtu. Kdyby banka alespoň něco nabídla - třeba výhodně úročený spořák, nemám problém tam okamžitě dát těch pojištěných 2,5 milionu. Ale předražené vysokonákladové fondy? Mně to vůbec přijde nefér obchod ze strany banky. Veškeré riziko přenese na klienta a ještě si za to nechá zaplatit. Banku vůbec nic nemotivuje k nějakému pečlivému spravování klientova majetku (nenese žádný podíl na riziku), jestli bude tipy na akcie tahat z klobouku nebo házet šipky do novin s burzovními zprávami, výsledek pro ni bude vždy stejný. Takovéhle podnikání bych chtěl mít taky...
Trochu zklamán jsem i z Creditas. Měl jsem tam schůzku ohledně Real Gold karty. Zjistil jsem, že pro mne to opravdu nebude (platit 220 tisíc za vydání karty fakt nemá smysl), ale dostal jsem slib, že umí i nemožné, jsou schopni nabídnou nadstandardní podmínky, no zkrátka paní mi "mazala med kolem huby", že prý mi něco připraví. No, už se neozvala. Také se mi nelíbí to aktuální pásmové úročení, kdy prvních 750 tisíc je úročeno nižší částkou i v případě, že celkový zůstatek bude vyšší. Opět bych neměl problém tam těch 2,5 milionu nasypat, kdyby celý zůstatek byl úročen 1,1 %.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.