Trvalá ZTRÁTA DŮVĚRY k bance nebo fin. produktu

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod treborit 17. 9. 2018 22:36

Nevim no, vemte si treba tu nekolikrat uvedenou RB. Jiste, mit tam hlavni ucet je nesmysl,jsou to neskutecni amateri, investovat pres ne - nesmysl. Ale pragmaticky, je to banka, ktera mi kazdy mesic dava 770 CZK na vratkach plateb, kdykoli si rychle muzu bezplatne kdekoli pujcit z bankomatu 1000 CZK a kdyz potrebuji vydaji/prijmou mi na pokladne EUR a USD, kdyz jsem v exoticke cizine, karta mi da kurz Mastercard. Takhle je potreba se na ne divat :) ... pro me je to cash a ATM banka.

-- 17. 9. 2018 23:36 --

a v tomhle rezimu funguje naprosto super ...
treborit
Diskutér

Odeslat příspěvekod DrumSession 20. 9. 2018 20:04

Jen nezávislý informativní koment…
Banky propustí stovky lidí, zruší i některé pobočky (ČS, ČSOB, KB)
https://www.e15.cz/byznys/finance-a-ban ... ky-1351343
(RB nevyjímaje, také průběžně kosí své zamíky, což jsem se dověděl od kámoše, v nedávném období končil.)
A to velká 3-ka před několika málo léty tvrdila, že malé nízkonákladové banky nejsou konkurence. Jenže ve virtuálním světě, kde probíhají změny velmi rychle (pro klienty je to jen pár kliknutí a výrazná změna), je konkurence dost tvrdá. V oblasti péče o vlastní zákazníky má většina bank opravdu veliký prostor ke zlepšení. Nastupuje silná osobní individualizace a rychle.

Jinde je to jiné. Neříkám že lepší, ale jiné! V tom je ten zašitý čwert...
PENÍZE nebo nepočitatelná LÁSKA ? ŠTĚSTÍ spočívá vědět to, co si vybrat
Nesmíte se bááát a na hlavu si nechat s... Takže? Musíte se ptááát !!
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 20. 9. 2018 21:28

Když vidím tu kvalitu personálu třeba v ČS, jejich schopnosti a předpokládaný plat, tak bych tam na místě majitele vymetl tak z 80 % a teprve těch 20 % by mělo prostor k tomu, aby začalo rozumně fungovat. Když to neudělají, tak si jejich klienty rozeberou menší banky, které normální bankovní činnost zvládají lépe, a to téměř všechny.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod linda78 21. 9. 2018 07:31

Za me sporitelna. Zacinala jsem tehda se studentskym uctem, vse vyhodny a vsichni okolo sporku meli. Pak najednou bez ohlaseni spousta nesmyslnych poplatku za platby vybery atd. A ted uz odesli snad vsichni znamy. Nektery produkty maj celkem fajn o tom zadna, system kasicek se mi libi.. ale zas nejsou jediny s timhle vymyslem.
linda78
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lubik2 21. 9. 2018 09:05

Všichni pomlouvají ČS, já se jich ale musím zastat. Účet zdarma jde zařídit. I když nyní mám Erste Premier, předtím jsem měl "placený" účet na 10 let zdarma.

V dnešní době lze skoro ve všech bankách mít účet zdarma - jen se člověk někdy musí snažit, protože bez toho se objeví poplatky skoro ve všech bankách (myslím tím historicky ... například mBank byla bezpoplatková, potom zavedli poplatky za kartu,poplatky za převod ze spořících účtů, poplatky za výběr z bankomatů, skryté poplatky za platbu v zahraničí,...)

A když porovnám spořitelnu s ostatními bankami, tak mi až takový rozdíl nepřijde. Ano, některé banky mají něco jiného lepšího, něco horšího.

Třeba ČS má špatně nastaveno/neumí společný účet manželů. Což mě docela štve, protože když jsem tuhle přecházel na nové bankovnictví George, ženě zcela zmizel přístup k běžnému účtu. A musel jsem na pobočku! zařizovat disponentská práva (ta stará přestala z neznámých důvodů platit). V rámci tohoto zařizování jsem si po vytištění papírů všimnul, že implicitně je zatrženo, že po mé smrti ztratí žena právo s účtem disponovat (takže když mě zítra zajede auto, tak se nedostane k účtu, kam jí chodí výplata)- naštěstí to jde změnit.
Naopak FIO rodinné účty umí (prý umí i spojit po svatbě dva různé účty dohromady ... čísla účtů zůstanou, peníze se spojí). Zato návštěva pobočky FIO je jak z minulého století - fronta,málo místa, místo na sezení ani náhodou, všude přepážky z papundeklu, obsluha sice vyřídí co chci, ale mám pocit, že strašně votravuji.

Já osobně používám ČS jako primární účet, na výběry z bankomatu používám Raiffeisen debetní kartu (zdarma výběr kdekoliv), v zahraničí a vůbec na všechny zahraniční platby Revolut kartu (většinou virtuální v mobilu Google Pay)
lubik2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod chrudimi 21. 9. 2018 09:55

ČMSS (úvěry) - prolhaní poradci, změna podmínek u překlenovacích úvěrů

mBank - problémy s novým IB, salámová metoda zpoplatnění "navždy zdarma" služeb

Expobank (dříve LBBW) - to je na delší psaní, tak jen stručně, chybné účtování poplatků za produkty sjednané ještě pod LBBW
chrudimi
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xls 21. 9. 2018 14:03

To není pomlouvání ČS, ale její střízlivé hodnocení. I když vynechám "drobnosti" jako poplatky (ty nikdy můj problém nebyl), George (který jsem jen vyzkoušel a tím to pro mě naštěstí skončilo) a personál, tak na rozdíl od low-cost bank neumí ČS namátkou ani v nejvyšší verzi posílat třeba pdf výpisy, zobrazit normální historii, vyfiltrovat si pohyby za delší období, grafy a tabulky zůstatků, zpřístupnit peníze na kreditce, i když tam připsanou platbu zobrazuje, normální kurzy na kartách v zahraničí, spořicí účet s normálními parametry a bilion dalších věcí. Kdyby tady v ČR žádná jiná banka neexistovala, tak chápu, budu trpět dál. Ale za situace, kdy je tady spousta jiných variant?
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod audiobullys 23. 9. 2018 21:41

dosud mě žádná banka nevytočila, až když jsem se dozvěděl, že finančák se nedověděl údaje z airbnb , to by mi přišlo jak scifi , aby nějaká americká firma spolupracovali s cz úřady.
nabonzovala to totiž Česká šiditelna, za roky 2015 a 2016 .
přece by se finančák neptal jen jedný banky. takže je jasný že ostatní bankovní tajemství nevyzradili ale jeden bonzák se našel. aby zlikvidoval pár lidí. teď už bance žádný peníze nedonesou.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod taylor729 23. 9. 2018 21:52

Sporitelna aktivne poslala na financak prichozi platby bankovnim prevodem z airbnb?
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod audiobullys 23. 9. 2018 22:08

finančák se poptal a šiditelna nabonzovala výpisy z roku 2015 a 2016. otázka je proč by se fu ptal jen jedný banky ?
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod taylor729 23. 9. 2018 22:41

Prave...
A vis ze ostatni banky nic neprozradily?
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod audiobullys 23. 9. 2018 23:25

aha, no při podrobnějším zkoumání má airbnb platby odeslány právě z české spořitelny. a finančák se jich zeptal a oni poskytly data, komu všemu poslali a kolik platby.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod octaviampi 24. 9. 2018 02:05

Bohuzel na takove dotazy odpovidat musi.
octaviampi
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 24. 9. 2018 05:06

Já mám negativní zkušenost se stavební spořitelnou Komerční banky (Modrá pyramida). Po sjednání jsem měl dostat nějaké vouchery, "poradce" mi je neposlal, když jsem se obrátil přímo na stavební pojišťovnu, tak mi sdělili, že si mám někde odchytit toho poradce. Tím pro mne tato stavební spořitelna skončila.

U jiných bank nemám problém, prostě zakládám a ruším produkty tak, jak jsou nebo přestávají být (pro mne) výhodné. Kdyby už jsem měl k někomu cítit negativní emoce, tak je to mBank, které zazlívám cenové veletoče v ceníku, kdy si opravdu člověk nemůže být jist ceníkem ani podmínkami do budoucna. Ale jelikož aktuálně stejně nic výhodného nemají, tak mi to je jedno. Účet (bez karty) tam mám dál, uvidíme, třeba se někdy probudí a něco nabídnou.


Naopak na opačném konci mám FIO - čas od času vyplňuji různé dotazníky a když je tam otázka jakou mám hlavní banku a proč, tak uvádím právě FIO a hlavním důvodem je dlouhodobá stabilita ceníku a podmínek. Mám tam účet od roku 2006 a od té doby nedošlo pro mne k negativní změně v ceníku (změnily se akorát platební karty od ČSOB na vlastní FIO, což lidé z malých měst, kde nejsou bankomaty FIO, mohou pokládat za negativum a došlo ke zvýšení ceny za vklad na přepážce, ovšem pro neklienty, což mi nevadí - nevidím důvod, proč by banka měla poskytovat podnákladovou cenu neklientům).
Nedělám si ale iluze, podle toho co čtu na Internetu od jiných uživatelů, že když máte nějaký problém (viz zde několikrát omílaný zrušený kontokorent, případně neautorizované platby kartou či vykradení účtu), banka není zrovna vstřícná k proklientskému řešení a musí to řešit finanční arbitr nebo soud.

Trochu mě také znepokojuji zprávy z ČS ohledně Premier účtů - jak se tlačí na osobní bankéře na výkon, bývají stále agresivnější a nebojí se i vyhrožovat zrušením účtu. Kdyby banka alespoň něco nabídla - třeba výhodně úročený spořák, nemám problém tam okamžitě dát těch pojištěných 2,5 milionu. Ale předražené vysokonákladové fondy? Mně to vůbec přijde nefér obchod ze strany banky. Veškeré riziko přenese na klienta a ještě si za to nechá zaplatit. Banku vůbec nic nemotivuje k nějakému pečlivému spravování klientova majetku (nenese žádný podíl na riziku), jestli bude tipy na akcie tahat z klobouku nebo házet šipky do novin s burzovními zprávami, výsledek pro ni bude vždy stejný. Takovéhle podnikání bych chtěl mít taky...

Trochu zklamán jsem i z Creditas. Měl jsem tam schůzku ohledně Real Gold karty. Zjistil jsem, že pro mne to opravdu nebude (platit 220 tisíc za vydání karty fakt nemá smysl), ale dostal jsem slib, že umí i nemožné, jsou schopni nabídnou nadstandardní podmínky, no zkrátka paní mi "mazala med kolem huby", že prý mi něco připraví. No, už se neozvala. Také se mi nelíbí to aktuální pásmové úročení, kdy prvních 750 tisíc je úročeno nižší částkou i v případě, že celkový zůstatek bude vyšší. Opět bych neměl problém tam těch 2,5 milionu nasypat, kdyby celý zůstatek byl úročen 1,1 %.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 24. 9. 2018 20:49

U mě Fio. Zneužitá platebka, ignorace postupu podle zákona o platebním styku, více než 3 měsíce v řešení s negativním výsledkem, pomohlo až podaní k FA. VOP mají v mnoha ustanoveních v rozporu se zákonem, kdy klient nemůže objektivně sjednané podmínky dodržet. Hypotéku jsem u nich před 3 roky řešil podobně dlouhou dobu, kdy jsem na pobočku přinesl dokument a obratem chtěli další. Procesně absolutně nezvládnuté, celkem jsme si vyměnili přes 50 emailů a 4 návštěvy, než došlo k podpisu smlouvy (offset v daném objemu u jiné instituce tehdy nešel).
Když se podívám na první pohled bohulibou činnost ve "škole investování", tak krom zcela očekávané nabídky vlastních produktů úmyslně zatajují jiné, alternativnější a bezpečnější varianty. Pro mě FIO přesně splňuje název tohoto vlákna.
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků