ČSOB

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod slavo963 26. 7. 2019 20:50

Kdyz posilam platbu do CSOB z jine banky, treba Airbank, nikdy se ve vypisu nezobrazi jmeno majitele uctu v CSOB.

Kdo mate CSOB a posilate nekomu jinemu platbu taky do CSOB, ukaze se vam jmeno majitele?
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 26. 7. 2019 21:46

@slavo963:
Nějak nechápu, jak by se ti u ODCHOZÍ platby z jiné banky mohl zobrazit název majitele účtu, jak by ho ta Air bank asi tak zjistila? Ano vím že Air bank si udržuje jakousi databázi jmen účtů, kterou plní dle PŘÍCHOZÍCH plateb a pak použije známý název pro odchozí, ostatně i při zadávání platby v mobilním bankovnictví to lze pod položkou Protistrany nalézt. Těžko ale Air bank může u odchozí platby doplnit jméno majitele u účtu, který nemá ve své "databázi známých účtů".
Ty se ale spíše ptáš obecně, kdy ČSOB předává jméno majitele účtu i u odchozí platby při převodu v rámci banky. Jako dlouholetý klient IPB-ČSOB-PS (stále jedna banka, jen historické posuny) ti k tomu mám co sdělit.
Odpověď na to sahá téměř 20 let do minulosti do doby krátce po přelomu tisíciletí, kdy ČSOB převzala krachující IPB. V ní jsem měl svůj první účet od 18 let, takže pamatuji detaily i info dopisy ohledně migrace bankovního systému (čísla účtů klientů IPB tehdy zůstávaly, jen kód banky se měnil z 5100 na 0300). ČSOB v té době byla zaměřená na firmy a podnikatele a pro ně používala bankovní systém IBIS (číslo účtu delší, zpravidla s předčíslím). IPB byla zaměřena na retail a používala systém Profile (čísla účtu bez předčíslí, délka čísla účtu 9 cifer, proto to šlo číselně s řadou ČSOB sloučit). Specifikem systému Profile je, a mnozí to z doby placení za základní bankovní služby pamatují, že poplatky za vedení účtu, výpisy a transakce v něm byly, u těch co mají placené účty tak nejspíš ještě jsou, zaúčtovány vždy poslední sobotu v měsíci. Spojením udělala ČSOB mix těchto dvou systémů, a to v pozměněné aktualizované podobě platí dodnes (dva účetní systémy v jedné bance). I když už není tak striktně stanoveno, kdo je ve kterém.
Proto když dnes jako klient ČSOB (dnes už PS, ale to je jedno, systémy jsou úzce svázané) zasílám odchozí platbu na jiný ČSOB účet, tak vidím jméno majitele účtu příjemce jen tehdy, když je ve stejném z těch 2 systémů jako já. Nicméně ČSOB je myslím pomalu ale jistě slučuje (proto vidím jméno majitele ČSOB účtu čím dál častěji i u firemních účtů, ne ale všech). Zkrátka stále pozůstatky ze sloučení s IPB trvají, pod kódem banky 0300 jsou jakoby dva systémy.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod slavo963 27. 7. 2019 12:57

Air bank pri posilani plateb do jinych bank zobrazuje jmena majitelu uctu, krome CSOB. Nevim jak to delaji, ale je to tak.
A to jde o jedinecne platby, kde neznam jmena majitelu uctu. Typicky pro banky 0100, 2010, 0800, 0600, 2700....
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 27. 7. 2019 23:26

No dělají to v Air bank (podobně třeba v Equa bank) tak jak jsem psal výše :), tedy udržují si vnitřní databázi (adresář) jmen účtů, tj. vždy když do Air bank komukoliv přijde platba, tak jméno majitele účtu je to té databáze uloženo, pokud je součástí platby (což je téměř vždy, ale právě u ČSOB u toho "firemního" systému z dob původní ČSOB není jméno majitele někdy předáváno ani u příchozích plateb). "Svůj" kus tohoto adresáře účtů (tedy jen účty, ze kterých platba přišla někdy tobě) můžeš vidět sám, třeba při zadávání příkazu v mobilní aplikaci stačí klepnout na "vyberte, komu poslat peníze"" a pak nahoře ze šablon přepnout na Protistrany.
U ČSOB účtů tedy protistranu někdy vidět můžeš, třeba já ji v Air bank po zadání svého účtu ČSOB/PS vidím, protože u příchozích plateb můj ČSOB účet jméno předává. Ta dualita systémů ČSOB z doby pohlcení IPB má zkrátka následky dodnes...
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod HankaDu 5. 8. 2019 09:45

Tak bez speciálního klíče se od příštího roku neobejdeme ani u ČSOB :( https://www.penize.cz/debetni-karty/408 ... uz-nestaci
HankaDu
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xls 5. 8. 2019 10:25

U ČSOB mi stačila ta platební aplikace, která měla nahradit karty. Nejdřív to pár měsíců jakž-takže fungovalo a když jsem potřeboval zaplatit, protože jsem si zapomněl peněženku, tak s plným košíkem ani ťuk. Ono to je v ČSOB s IT vůbec nějaký divný, ty potvrzovací kódy musel vymyslet nějaký šílenec, s tím se normálně pracovat nedá.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 5. 8. 2019 18:14

ČSOB a SmartKlíč je ok, dokud se ovšem člověk nedostane do potíží :) Třeba reinstaluje telefon, uhradnou mu jej, atd. Pak se nemá šanci přihlásit, musí jít na pobočku či do bankomatu ČSOB, kde si vyžádí nový token, což, když je v zahraničí, prostě udělat nejde.

Takže je bez možnosti přistupovat do bankovnictví.

Spořitelna pro svůj "George klíč" podporuje i autentizaci hlasem, takže tam by to snad šlo, ČSOB zatím ne.

Ono stačí i 3x blbě zadat PIN a člověk je bez bankovnictví u ČSOB.

Což jde překvapivě snadno, stačí si jej změnit na webu, v mobilu se přihlašovat otiskem prstu, a ta mobilní aplikace je tak blbě napsaná, že posílá zapamatovaný PIN, ne nějaký token, takže 3x prst, bankovnictví se zablokuje, a člověk klusá na pobočku.

Zase, co si počít v zahraničí?

Bude to zajímavé :(
Radek.Hulan
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 5. 8. 2019 22:16

Tohle v zahraničí je noční můra, hlavně když jedu třeba na 2 měsíce. Proto hned na letišti hezky simka do starý Nokie, po příjezdu někam do trezoru; do smartphonu místní simka s daty. No a tu Nokii vytahuju jen když potřebuju podepisovat příkazy.

Už se mi jednou stalo, že mi děti na pláži ukradli nový "iPhone" (asi za 900,-, ale vypadal líp než originál), kde jsem měl místní i českou simku. Od té doby si dávám pozor.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod DoubleSix 6. 8. 2019 11:52

Radek.Hulan: ČSOB nejsou takoví amatéři, jak ČS. Pokud ztratíš telefon nebo ho reinstaluješ, jednoduše zavoláš na Help desk a oni ti přenastaví způsob ověřování zpět na SMS. A až si znovu spáruješ nový telefon a aplikaci Smart Klíč s IB, tak si opět sám přepneš potvrzování na aplikaci. jednoduché, rychlé, není třeba chodit do banky nebo k bankomatu. Můžeš i ze zahraničí.
osobně vyzkoušeno, funguje.
DoubleSix
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod e-osobne 6. 8. 2019 12:22

Jo, ale bavime se o tom, co se chysta a pak už to takhle nepujde.
HankaDu píše:Tak bez speciálního klíče se od příštího roku neobejdeme ani u ČSOB :( https://www.penize.cz/debetni-karty/408 ... uz-nestaci
e-osobne
Diskutér

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 6. 8. 2019 12:30

DoubleSix píše:Radek.Hulan: ČSOB nejsou takoví amatéři, jak ČS. Pokud ztratíš telefon nebo ho reinstaluješ, jednoduše zavoláš na Help desk a oni ti přenastaví způsob ověřování zpět na SMS. A až si znovu spáruješ nový telefon a aplikaci Smart Klíč s IB, tak si opět sám přepneš potvrzování na aplikaci. jednoduché, rychlé, není třeba chodit do banky nebo k bankomatu. Můžeš i ze zahraničí.
osobně vyzkoušeno, funguje.


To nepůjde.

A pokud si zablokuješ bankovnictví (jde to snadno, viz otisk prstu a blbě napsaná mobilní aplikace), nic jiného než pobočka nefunguje.

Používám ERSTE Premier i ČSOB Premium a z pohledu IT je Spořitelna docela dost daleko před ČSOB.
Aspoň Google Pay, Apple Pay a okamžité platby by mohla ČSOB konečně zavést. A ten "Klíč" má Spořka i hlasové ověření, ČSOB ne.
Radek.Hulan
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 6. 8. 2019 15:16

Máš na mysli George, na kterého všichni nadávají, že nic neumí (oproti Servis24) a věčně v něm něco nefunguje?

-- 6. 8. 2019 15:21 --

Osobně: Ale půjde, to co je v článku uvedeno platí pro platby, ne pro přihlášení do IB. Tam si vystačíš s SMS a dalším PINem.
I ČSOB už má biometriku připravenou, v aplikaci NaNakupy se používá otisk prstu.

A Apple i Google Pay bude teď na podzim.
Na rozdíl od ČS zavedli placení přes NFC jako jedni z prvních v ČR díky své aplikaci.
Takže bych tu ČS tak nevychvaloval po stránce IT. ČS tu svoji Poketku nebyla schopná ani pořádně odladit, natož zprovoznit.
DoubleSix
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 6. 8. 2019 15:26

Radek.Hulan píše:Používám ERSTE Premier i ČSOB Premium a z pohledu IT je Spořitelna docela dost daleko před ČSOB.

Jo, proto teď všem klientům Erste Premier poslala špatný stav vyčerpaných salonků ve výpisech :D
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 6. 8. 2019 16:08

Jedna chybička hodnotí úroveň IT?

Tak ještě jednou, Apple Pay, Google Pay, Klíč s hlasovým ověřením, rychlé platby. V přípravě Fitbit a Garmin Pay. I další kolos, KB, je na tom v IT lépe jak ČSOB.

Těším se, až v tomto ČSOB dohoní Spořku ;)
Radek.Hulan
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 6. 8. 2019 16:13

IT v ČS se právě předvedlo v té Poketce, kde na rozdíl od ČSOB totálně selhalo. Apple a Google Pay není o IT, to je jen se dohodnout o používání.
ČS nemá ani Fitbit, ani Garmin. Tam s Garminem možná bude ČSOB rychlejší ;-)
A neustálá nefunkčnost George je ukázkou kvality IT v ČS? To přeci nemůžeš myslet vážně.
DoubleSix
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků