Hello bank! (pokračujte v tématu Česká spořitelna)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod minarjo 30. 10. 2019 22:20

1) snížení základní odměny z 500 Kč na 150 Kč se nutně musí projevit u všech, tedy i cobrand kreditek. A to z jednoduchého důvodu, že cobrand je vlastně kombinace základní kreditky (a její odměny) plus nějaká výhoda od daného obchodníka (Alza, Datart.. ). Takže změna provedená Hello bank ovlivní všechny její kreditky, bonus od obchodníka je zvlášť a na něj to vliv nemá (nicméně i bonusy od obchodníků v minulosti bývaly měněny od Nového roku, tedy i zde můžou být změny, hlavně u té odměny čerpací stanice u Mototechna)

2) žádosti v jeden den snad nevadí, ale jak správně píšeš, v BRKI se tvá žádost o kreditku projeví ihned, čili si tím nepomůžeš. ČS kreditku jsem sjednával celou po telefonu před pár dny, mé dojmy najdeš ve vlákně Česká spořitelna. Obecně: ČS nezajímá počet tvých kreditek, ale když se tě budou ptát na závazky (úvěry, hypo,..), tak uvedeš i celkový úvěrový rámec kreditek a oni 5% z této částky berou jako měsíční výdaj. Já žádal o rámec ČS jen 10 tisíc Kč, ostatní 4 kreditky (HB, RB Mall a 2x mBank) mám s celkovým rámcem jen 60 tisíc a díky tomu jsem v pohodě prošel, jejich skóring systém po náhledu do registru (během hovoru, to bylo pár vteřin) dokonce nabídl rámec vyšší, ale to jsem nechtěl.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Delitzsch 30. 10. 2019 22:27

Jakmile jedna banka zadá dotaz na registr, promítne se to okamžitě v databázi jako "žádost". Druhá banka tedy má informaci, u jaké banky jaký produkt s jakými parametry klient žádá. V případě, že je zpracování žádosti automatizované s výsledkem bez manuálního posouzení, projde první karta bez problémů. Druhá už bude posuzována s větším úvěrovým zatížením.
Delitzsch
Diskutér

Odeslat příspěvekod čulibrk 30. 10. 2019 22:50

Právě mi odešel externí HDD, tak IT pojištění vyzkouším:
Obnova dat se týká pevných disků počítače, vyjímatelných USB zařízení, paměťových karet, CD, DVD, Blu-ray, mobilních telefonů a tabletů. Zachráněná data dostanete na náhradních nosičích, jejichž hodnota je až do částky 1 500 Kč kryta Hello asistencí a započítává se do celkového limitu 10 000 Kč.

Příklady využití IT asistence
Externí disk s rodinnými fotkami přestal fungovat - nelze ho připojit k počítači. Zavoláte na linku Hello asistence a požádáte o pomoc s obnovou dat. Koordinátor zjistí, o jaký se jedná disk, jak byl poškozen a konzultuje situaci se smluvním servisem. Ozve se vám zpět: Pokus o záchranu dat se ve vašem případě pravděpodobně vejde do limitu 10 000 Kč včetně nového externího disku a nákladů na dopravu disku do servisu a zpět. Nicméně jistotu, že se fotky podaří obnovit, vám servis dát nemůže. Domluvíte se s koordinátorem na způsobu předání disku. Akce je úspěšná a do týdne máte své fotky na novém disku zpět. Celou akci hradí Hello asistence.
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pabloson 30. 10. 2019 22:51

diky obema za odoovedi

minarjo: jj to ze ty odmeny snizi u vsech cobrandovych karet sem se obaval :-( tak uvidime jestli tu mototechna 4% vyhodu ponechaj (snad jo pac pak by byla o nicem pac by tam v extra vyhodach zbyla jen sleva na nakup v ackach a mel bych z toho prakticky druhou alza kartu potazmo klasickou hb kk), kdyz to zariznou tak si rozmyslim zda si ji necham kdyz mi ji schvali, ale spis bych ji nechal pac by aspon to 150 z kazde karty aspon trosku vykompenzovalo tu ztratu z puvodnich 500. s vycerpanim vsech karet relativne cistou cestou nemam problem, protoze s nima prez twisto+curve platim dph, socialni a zdravotni, tak kdyby aspon to twisto+curve+vypocet bonusu i ze stornovanych plateb v hb nechali, kdyz uz to v rb zariznou.

jinak tvuj post o sporce sem cetl a to me taky inspirovalo k jejimu zrizeni, jen sem mel cestu kolem sporky tak sem si rek, ze tam nakouknu a poresim si george face to face a kk pak po telefonu... bankerka byla na sporku az prekvapive ochotna a doporucila mi, ze bude nejlepsi tu kk zalozit rovnou s ni, protoze kdyz sem ji rekl ze to pak vyresim po telefonu a ze budu muset misto potvrzeni o prijmu posilat danove priznani, tak mi rekla ze bych na pobocku stejne s tim priznanim musel, tak sem to s ni sfoukl vsechno najednou. jen me hodne prekvapilo ze nechtela v prubehu zrizovani znat celkovej uverovej ramec na vsech kartach a chtela znat jen kolik pravidelne splacim, tak sem ji rekl 5% uveroveho ramce a kdyz se ptala za co to je, tak kdyz sem ji rekl ze to je 5% uveroveho ramce na vsech kk tak se hrozne divila, nicmene nechala ve splatkach tech 5% co sem ji rekl. ja se zas divil ze ji nezajimal celkovej uverovej ramec na vsech kk.
jinak skoring se u me tocil cca 20min s tim ze mi rekla ze to vyhodnocujou manualne, tak me pak poslala domu s tim ze mi zitra zavola vysledek, takze zitra uvidim jestli sem prosel.

Delitzsch: taky diky... ted to odhaduju tak ze manualni posouzeni zadosti bude jen ve sporce a to (snad) automatizovane v hb provedou az zitra az jim prijdou postou vsechny dneska odeslane podkladove dokumenty (takze v case lustrovani ve sporce jeste zaznamenanej ten pokus z hb nebude), takze to je pro me dobre
Pabloson
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 30. 10. 2019 22:59

Ohledně té asistence Domov píší, že pomůže u "Poruchy spotřebičů do 7 let stáří", ale teď studuju pojistné podmínky PP-AS-1801 (https://www.hellobank.cz/content/dam/danube/documents/others/hello_asistence/auto_domacnost/Pojistn%C3%A9%20podm%C3%ADnky.pdf) a tady se v části II. Domácí asistence, článek 8, bod 2. c. uvádí "elektrospotřebič není starší 5 let, počítáno od data zakoupení spotřebiče jako nové věci", tak nevím, jestli chyba, nebo chyták... :hm
hopo.hopo
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Pabloson 30. 10. 2019 23:04

culibrk: tak ty jejich sliby vypadaj zajimave, ted je jeste otazka jak to bude vypadat pri realnem plneni
jinak s obnovou dat po vlastni ose i od odborniku mam zkusenosti (pred deseti lety sem platil cca 10k za obnovu cca 10gb dat z disku kde odesla elektronika a platilo se za kazde giga, takze jim bylo treba rict ktere soubory a adresare potrebuju obnovit a vzaroven za 10k toho neobnovili moc).

jinak jestli spadl jen filesystem a disk se stale toci tak mam vybornou zkusenost s rstudio recovery ktere dokazalo na softwarove poskozenem disku zazraky, pokud spadl jen filesystem tak je idealni prez nejake linux live cd pomoci /dev/hda > /dev/hdb prenest data z nemocneho disku na nakej zdravej a pak na tom zdravim se zkopirovanou bitovou strukturou puvodniho disku zkusit nake nastroje na obnovu dat, kazdopadne je nejlepsi ten nemocnej disk poustet co nejmin
Pabloson
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xls 31. 10. 2019 04:14

To osekání bonusu mě překvapilo, ale ještě víc to omezení výběru na 1 měsíčně, to už považuju za úplný výsměch. Tím pádem doba získávání bonusů definitivně končí, o jednu starost míň. Asistence na houby. Z druhé strany jako karta pro zahraničí pořád ještě jde. Až zmrší i kurz, tak ji zruším.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod octaviampi 31. 10. 2019 06:45

Nahrada eonky je zadarmo do konce tohoto roku? Nemam ted papir u sebe.
octaviampi
Diskutér

Odeslat příspěvekod MirekM. 31. 10. 2019 07:49

Ano. Pozdravuj bojlera. :-)
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod čulibrk 31. 10. 2019 08:41

Na platby v Evropě je snad lepší Revolut. Nechám si asi jenom jednu, kvůli těm pojištěním.
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jir.vesely 31. 10. 2019 09:38

čulibrk: tohle je podle mě mýtus, který vznikl dobrým marketingem revolutu. V létě jsem pravidelně porovnával kurzy revolutu a Mastercard a byl jsem celkem překvapený, jak často je Mastercard lepší. Navíc, ať byl lepší ten nebo ten, tak to bylo o tak málo, že řešit to nemá smysl. A to se bavíme jenom o všedních dnech. O víkendech je revolut naprosto mimo.
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Markil 31. 10. 2019 09:56

hopo.hopo píše:Ohledně té asistence Domov píší, že pomůže u "Poruchy spotřebičů do 7 let stáří", ale teď studuju pojistné podmínky PP-AS-1801 (https://www.hellobank.cz/content/dam/danube/documents/others/hello_asistence/auto_domacnost/Pojistn%C3%A9%20podm%C3%ADnky.pdf) a tady se v části II. Domácí asistence, článek 8, bod 2. c. uvádí "elektrospotřebič není starší 5 let, počítáno od data zakoupení spotřebiče jako nové věci", tak nevím, jestli chyba, nebo chyták... :hm

Tak to je dobrý. Přesně na tuhle věc jsem se ptal oficiálně banky. On byl totiž rozpor i v těch podmínkách, kde na jednom místě psali 7 let a druhém 5 let... Odpověď přímo z oddělení, které to řeší (nebo se tak tvářili) byla, že chyba je těch 5 let, a že to budou muset opravit.... No asi to ještě dodnes opravují... Každopádně mě to netrápí, volil jsem stejně auto...
Markil
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Markil 31. 10. 2019 10:07

jir.vesely píše:čulibrk: tohle je podle mě mýtus, který vznikl dobrým marketingem revolutu. V létě jsem pravidelně porovnával kurzy revolutu a Mastercard a byl jsem celkem překvapený, jak často je Mastercard lepší. Navíc, ať byl lepší ten nebo ten, tak to bylo o tak málo, že řešit to nemá smysl. A to se bavíme jenom o všedních dnech. O víkendech je revolut naprosto mimo.

Přesně tak mi to přijde... je to dáno hlavně tím, že Revolut dává odměny za doporučení, tak ho propaguje kde kdo a všude se to hemží chvalozpěvy na Revolut. Jenže když si lze snadno zřídit kombinaci Hello kreditka, mBank Svět karta a Richee, tak nevím, k čemu by mi ten Revolut byl... Jenže tohle nikdo šířit nebude, protože na tom nevydělá...
Jedinou přidanou hodnotu, která pro mě ale smysl nemá, vidím v tom, že si tam lze peníze směnit kdy chci a karta to pak bere z příslušného měnového účtu. Ale to mi dává smysl jenom kdybych čekal výrazné posílení třeba dolaru a já plánoval velké nákupy v dolarech. Jinak mi to smysl nedává.
Naposledy upravil Markil dne 31. 10. 2019 10:17, celkově upraveno 1
Markil
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Markil 31. 10. 2019 10:16

xls píše:To osekání bonusu mě překvapilo, ale ještě víc to omezení výběru na 1 měsíčně, to už považuju za úplný výsměch. Tím pádem doba získávání bonusů definitivně končí, o jednu starost míň. Asistence na houby. Z druhé strany jako karta pro zahraničí pořád ještě jde. Až zmrší i kurz, tak ji zruším.

Já doufám, že kurz nezmrší. 500 Kč bylo super, ale proto jsem kreditku nezakládal. Mám jí už víc jak deset let a ty kurzy drží celou tu dlouhou dobu. Tehdy vůbec žádné odměny nedávali a já ji založil právě kvůli kurzům. Neznám jinou kartu u nás, kde by to tak bylo a takto dlouhodobě. Samozřejmě že změnit to můžou kdykoli, ale rozhodně ten kurz u nich nebyl jen nějaký krátkodobý marketingový trik, což třeba o Richee nebo té kartě Svět od mBank zatím nevíme...
Markil
Nadšenec

Odeslat příspěvekod jir.vesely 31. 10. 2019 10:23

Markil: Přesně tak. Já mám teď teda 2x HB (klasická a mototechna). Jedna nastavená na výběry a druhá na odměny. Od příštího roku na výběry bude mbank svět (pokud nebo dokud se nezhorší). Ze zvědavosti jsem si dělal porovnání za minulý týden. Vzal jsem kurzy každý den u obou, udělal průměr a simuloval konverzi 30000 Kč do EUR, USD a THB. A vyšlo mi, že bych s mBank ztratil 2$, 2€ a asi 100 THB. Na takový částce zanedbatelný. Navíc revolut by z tohohle srovnání vyšel naprosto nejhůř, protože víkend a nedej bože bych to vybíral z bankomatu...
jir.vesely
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků