@A1rh-:
Když jsem před pár dny na pobočce Moneta rušil online založený účet, také musela bankéřka pár věcí doplnit, než bylo zrušení možné (třeba poštu, PSČ atd). Tedy to je normální asi všude, že online založený účet když chceš na pobočce zrušit, musíš nejdřív naopak podepsat pár papírů, jako bys ho tam právě zakládal
.
K tématu účtování poplatků vždy poslední sobotu v měsíci:
Nedávno jsem tu ve vlákně tuším ČSOB popisoval systémy banky v reakci na to, zda ČSOB zobrazuje jméno účtu příjemce platby i plátci (při platbě uvnitř ČSOB) vždy a nebo jen někdy. Tedy to shrnu: systém účtů, kdy poplatky jsou inkasovány naráz vždy poslední sobotu v měsíci (tedy jsou plovoucí) je převzatý z IPB, z jejich účetního systému Profile. ČSOB ho tehdy při odkoupení IPB začala používat ve svých systémech hlavně u účtů soukromých, u těch firemních zůstala u svého systému Ibis. Tato dualita vesměs trvá dodnes, až na to, že většina poplatků už neexistuje (takže řada klientů ani neví, že by jim byly odečteny tu poslední sobotu, kdyby existovaly). Toto je tedy dlouhá historie, kdy ČSOB tehdy uznala (a klientům IPB napsala), že pro soukromé osoby je účetní systém IPB lepší, proto ho převzala (sama byla do té doby bankou zejména pro firmy). Jako tehdejší klient IPB, kde jsem měl účet od 18 let (a tuším už 2-3 roky nato došlo k té fúzi vynucené nucenou správou krachující IPB), jsem toto dobře sledoval a pamatuji si to jako své bankovní začátky
. Ostatně díky zachování účetního systému z IPB se od té doby až na drobné grafické záležitosti nezměnil třeba ani vzhled výpisů, z toho systému generovaných.