od minarjo 17. 3. 2020 20:28
@suram:
Špatně to chápeš, ta vratka při pokusu zaslat okamžitou platbu na kreditní účet ČS byla vždy velmi rychlá (bez větších zpoždění) a pocházela přímo ze systému okamžitých plateb (clearingu ČNB), neboli do ČS to vůbec nedošlo (v ČS žádná +/- účetní operace neproběhla). Banka nemůže platbu přijmout jako standardní, když přijde skrz systém okamžitých plateb a ona to pro daný účet neumí, to se pak hned vrací! Transakce plus a mínus v bance odesílatele od sebe pak dělí jen vteřiny. Problém vzniká tím, že aplikace smart a internetbankingu většiny bank, které okamžité platby umí, nejsou stavěné na to, že by některá banka podporovala okamžité platby jen u některých svých účtů. Takže vyplněním kódu banky 0800, tedy ČS, automaticky online bankovnictví jiných bank předpokládají, že to Okamžitou platbou půjde (lze to zaškrtnout). Že jim to pak clearing ČNB od ČS hned vracel, to je jasné. Výjimkou je snad jen Fio (a možná i jiné banky s okamžitými platbami, nevím), kde když se to nepovede jako okamžitá, zasílá hned znova jako běžnou platbu, aniž by klienta zatěžoval výběrem.
Teď už to tedy není třeba řešit, kreditní účty ČS tedy už okamžité platby umějí. Jde mi spíše o tu rychlost navýšení zůstatku ČS kreditky: je to fakt v podstatě hned, což u jiných bank s okamžitými platbami u kreditek není (třeba RB).