od goropes 7. 5. 2020 15:30
prosím o konzultaci následujícího:
kartou Creditas jsem zaplatil letenky u bravofly (online prodejce letenek), letenky zrušeny kvůli covid aerolinkou, ta peníze vrátila bravofly (potvrzeno), ale bravofly nabízí jen voucher nebo vratku s nějakým poplatkem, který si nechají.
Reklamoval jsem platbu u Creditas, na výzvu banky jsem doložil komunikaci s prodejcem, a přišlo zamítnutí reklamace, že prý banka svoji službu odvedla správně (provedla platbu, kterou jsem autorizoval) a tím to pro ni končí. Jestli jsem obdržel zboží/službu je nezajímá, za to podle nich ručí prodejce, ne Creditas. A nabídli že můžou předat věc k mastercardu jako žádost o chargeback (to jsem celou dobu chtěl, ale neudělali to), no že ale musím souhlasit s jejich poplatkem 15€, pokud žádost bude posouzena neúspěšně.
Podal jsem odvolání v tom duchu, že tento základní prostředek ochrany spotřebitele by měl být dostupný zdarma, ostatně ani v sazebníku nic takového nemají, a neznám banku, která by to zpoplatňovala. A znovu jsem je vyzval k reklamaci formou chargeback zdarma.
Finální odpověď je zamítavá, údajně to po nich chce Mastercard, proto to ani nemají v sazebníku. Tím jsem možnosti odvolání vyčerpal a dále se můžu jen obrátit na finančního arbitra.
Máte někdo zkušenost s chargebackem u Creditas?
Pomůže ten arbirt? (naštvali mne, asi to zkusím)