Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fc70 7. 5. 2020 15:51

Jak současnou situaci vidí Mastercard si můžeš přečíst na https://d2osdnqd2igqfx.cloudfront.net/A ... VID-19.pdf . A obecná pravidla chargebacků jsou veřejně k dispozici – ale je to hodně čtení, nemám přehled.

Podle všeho samotný chargeback banku nic nestojí, naopak 15€ dostane - platila by 15 zpět + 15 dalších jen kdyby chtěla zamítnutí rozporovat. Ale už jsem nezkoumal, jestli je to rozporování automatické. A že by bylo povoleno chargeback podmiňovat poplatkem je taky divné, ale co já vím.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod wit.cz 7. 5. 2020 16:14

Účty zrušeny i s podpisem alá prstem v acrobatu, super. Ty účty, ke kterým byla karta budou zrušeny po měsíci od deaktivace karet. Sbohem syrečková banko.
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dr._lukas 7. 5. 2020 22:38

goropes píše:prosím o konzultaci následujícího:
kartou Creditas jsem zaplatil letenky u bravofly (online prodejce letenek), letenky zrušeny kvůli covid aerolinkou, ta peníze vrátila bravofly (potvrzeno), ale bravofly nabízí jen voucher nebo vratku s nějakým poplatkem, který si nechají.
Reklamoval jsem platbu u Creditas, na výzvu banky jsem doložil komunikaci s prodejcem, a přišlo zamítnutí reklamace, že prý banka svoji službu odvedla správně (provedla platbu, kterou jsem autorizoval) a tím to pro ni končí. Jestli jsem obdržel zboží/službu je nezajímá, za to podle nich ručí prodejce, ne Creditas. A nabídli že můžou předat věc k mastercardu jako žádost o chargeback (to jsem celou dobu chtěl, ale neudělali to), no že ale musím souhlasit s jejich poplatkem 15€, pokud žádost bude posouzena neúspěšně.

Podal jsem odvolání v tom duchu, že tento základní prostředek ochrany spotřebitele by měl být dostupný zdarma, ostatně ani v sazebníku nic takového nemají, a neznám banku, která by to zpoplatňovala. A znovu jsem je vyzval k reklamaci formou chargeback zdarma.

Finální odpověď je zamítavá, údajně to po nich chce Mastercard, proto to ani nemají v sazebníku. Tím jsem možnosti odvolání vyčerpal a dále se můžu jen obrátit na finančního arbitra.
Máte někdo zkušenost s chargebackem u Creditas?
Pomůže ten arbirt? (naštvali mne, asi to zkusím)

Patrik Chrz řeší to stejný s ČSOB, podej stížnost k FA.
dr._lukas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 8. 5. 2020 04:30

Ještě řekni, že to je letenka Barcelona-Lima se Aero Mexiko.

Každopádně se ukazuje, že Creditas je vstřícnější než ČSOB, protože ta to rovnou zamítla s tím, že podat žádost o chargeback není možné. Je to teď u Arbitra.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Taki 8. 5. 2020 04:41

Tak to je sila.. U mne zatim zkusenost s chargebackem veskrze pozitivni. (2x u hellobank) bez jakychkoli obstrukci ci placeni nejakych nesmyslnych poplatku. Osobne bych spolupraci s bankou, ktera v tomto dela problemy, urychlene ukoncil. Vzdy jsem si myslel, ze chargeback je veci onech dvou bank, maximalne ve spolupraci s vydavatelem karty nikoliv jen ciste v rezii vydavatele karty.
Pritom v clanku pisou, ze u CSOB probiha chargeback bez problemu: https://www.duofinance.cz/chargeback
Taki
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 8. 5. 2020 05:15

Z diskusí na téma chargeback z letecké dopravy (zde a pak u Patrika v ČSOB vlákně) to skoro vypadá, jako by mnozí diskutující úplně ignorovali poslední více než dva měsíce v kalendáři :). Ano, to co je zmíněno například v příspěvku přede mnou, tedy že "chargeback funguje bez problémů" nejspíš bude pravdivé, ale jen ve standartní ekonomické (a životní) situaci, ale v té už přes dva měsíce nejsme! Tedy v době, kdy nejen ČR, ale i další evropské státy veřejně (mnohdy už i legislativně) deklarují, že pomohou zejména firmám v cestovním ruchu (aerolinky, cestovky, ale i další obory) v tom, že minimálně rok nebudou muset zákazníkům vracet peníze, ale mohou vydat voucher a tím tedy platbu služby zákazníka odsunout až cca do příštího léta, mi přijde úsměvné myslet si, že chargeback vůči takto zaměřeným společnostem může fungovat. A navíc, že by ho arbitr, soud a podobně v rozporu s doporučeními či dokonce zákonnými nařízeními vlád daných zemí posvětil. Jsme v době, kdy ekonomika půjde dolů - navíc kvůli tomu, že podobná pandemie v moderní ekonomice už déle nebyla, nevíme zatím ani kolik. V této situaci zkrátka věci (nejen ve finančních záležitostech), na které jsme byli zvyklí ještě zkraje roku, nebudou nějaký čas (měsíce, možná i jednotky let) fungovat. S tím je třeba se smířit. A nejde jen o nemožnost vrácení peněz za letenku či zájezd hned (ale odložení služby na později), ale i úroky na hranici nuly, bezpochyby růst nezaměstnanosti, případně snižování platů apod. Tyto věci mají často daleko větší dopad a také se z toho lidi (zatím) nehroutí, než z nějaké nemožnosti aplikovat chargeback u výše popsaných služeb.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Taki 8. 5. 2020 06:51

V konkretnim pripade goropsa, kde ma prokazano, ze letecka spolecnost vratila cestovni agenture penize a ta agentura nabizi jen voucher, to vidim na jednoznacnou vyhru u rozumne smyslejici banky i v pripade valecneho stavu..
Taki
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 8. 5. 2020 16:51

V celém obchodu je zainteresováno několik subjektů: Banka - karetní společnost - prodejce - letecká společnost - zákazník. Pouze jediný subjekt z tohoto řetězce zaplatil - zákazník. Pouze pro jediný subjekt z celého řetězce - pro zákazníka - nejde o předmět podnikatelské činnosti.

A jediný, kdo by měl na tomto obchodu tratit je zákazník? Banka nepřijde ani o svou marži, karetní společnost nepřijde o svou marži, prodejce letenek nepřijde o svou marži a pokud bych přijmul voucher vůbec nemám jistotu, že za něj obdržím letenku (že vůbec letecká společnost obnoví lety do dané destinace, že hodnota voucheru bude na cenu letenky stačit,...).

Minimálně mi přijde nefér, aby celé riziko a náklady nesl ten, kdo (jediný) dal do celého řetězce peníze. To, že tuto situaci nezavinil ani jeden ze zúčastněných nepopírám, ovšem riziko by mě nést ten, o jehož podnikatelskou činnost se jedná (a třeba se pak i domáhat náhrady vůči tomu kdo to způsobil (ať půjde o uvažované žaloby vůči Číně nebo vůči někomu jinému)) a ne zákazník.

Inu uvidíme, já už jsem řízení rozjel, goropes ho nejspíše rozjede brzy.
Goropes jako argument nejspíše uvede, že letecká společnost peníze vrátila prodejci a ten nechce přijít o svoji marži a že banka (v rozporu se zákonem na ochranu spotřebitele) chce de facto zaplatit za reklamační řízení.

Já zase argumentuji vůči ČSOB tím, že se o chargeback nepokusila vůbec, to už mi jednání Creditas přijde férovější (i když si tím, dle mého názoru, více naběhla).

Uvidíme, jak to dopadne :)
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 8. 5. 2020 17:19

No ceny letenek poletí určitě nahoru, když budou muset zůstávat prázdná sousední sedadla kvůli hygienickým předpisům.

Kolega v zaměstnání už měl před epidemií zaplacenou dovolenou někde v zahraničí pro celou rodinu za cca 100000 Kč, tak se s cestovkou dohodl na změně termínu o jeden rok a poletěj až příští rok, peníze jim tedy nechal.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod dr._lukas 8. 5. 2020 18:26

Ono je sice fajn, že CK nezkrachuje, ale člověk chce jet na dovolenou případně jinam, když ho na tu původní nepustí a to je potom problém, kde na to třeba vzít, když vám x desítek tisíc zadržuje cestovka a vy už dalšími penězi nedisponujete. CK bude nakonec vysmátá, příští rok Vás za hodnotu voucheru místo 5* v Turecku pošle max. do penzionu v Primorsku, přinejhorším to příští rok zabalí a letošní léto můžete k nejbližší štěrkovně.
dr._lukas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 8. 5. 2020 18:47

No letošní dovolená bude tuzemská, do zahraničí se odváží jen blázen. Karanténa 14 dnů.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 8. 5. 2020 18:55

Je super, že tu máme info přímo od zdroje. :D Jak víš, co bude v červenci, když se to mění každý den (k lepšímu)?
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod suram 8. 5. 2020 19:12

Vakcína není, uvolní se to a přijde druha vlna, to ti řekne každý epidemiolog.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 8. 5. 2020 22:24

PatrikChrz píše:Minimálně mi přijde nefér, aby celé riziko a náklady nesl ten, kdo (jediný) dal do celého řetězce peníze.

On ale zákazník není zdaleka jediný, kdo do toho dal peníze...
GeneHawkins
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 9. 5. 2020 05:36

suram píše:Vakcína není, uvolní se to a přijde druha vlna, to ti řekne každý epidemiolog.


Druhá (a další) vlna může přijít, ale nemusí. Zatím žádný epidemiolog (a hlavně virolog) nezná vlastnosti viru natolik, aby něco takového s jistotou tvrdil. Navíc, pokud bude chytrá karanténa fungovat, nemusí se rozjet nic, natož za dva měsíce. (Ono taky pokud se hovoří o druhé vlně, hovoří se o podzimu. Proč? Nebude ono to tím, že se stále doufá (jistě nic neví, ačkoliv vir řádí i v zemích s teplejším klimatem), že s vyššími teplotami přijde útlum přičítaný tomu, že teplo viru nesvědčí - ať už životaschopnosti či šíření?) Režim se uvolňuje a čísla nijak nestoupají. Navíc jsme se tu bavili o možnosti výjezdu za dva měsíce a ne přímo o hypotetické epidemiologické situaci. A já si myslím, že v rámci těch 2 měsíců se epidemiologická situace v zemích, o kterých je řeč, nezhorší (naopak), a tlak veřejnosti a zájmových skupin si vynutí nějaké schůdné řešení. Ono asi i Chorvatsko, Řecko a podobné státy životně závislé na turismu budou mít tendenci podmínky co nejvíce zjednodušit. Osobně jsem zastánce prevence, tj. proti opatřením nijak neremcám, považuji za důležitější předejít tomu, co se dělo v Itálii, Španělsku, USA i za cenu přísnějších opatření a většího nepohodlí (furt se nám houby děje), ale taky si myslím, že teď už je čas na to zkusit, zda se nedá vrátit k normálu (tedy opět v zemích, kde to situace dovoluje).

Že není vakcína, nikoho s elementární znalostí této problematiky nemůže překvapit. To je otázka spíše let, přinejmenším 1-2. Ale otázka "Jak víš, co bude v červenci?" zjevně platí i na epidemiologickou situaci. (Jo, nevím to ani já.)
drkarel
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků