od minarjo 19. 5. 2020 21:58
@suram:
Při sjednávání kreditky u RB (ale i jinde) nikdy přeci nejde jen o internetový formulář, ten je jen vstupní branou pro vyplnění smlouvy o daném úvěru. Pak tytéž údaje o bonitě klienta jsou i součástí smlouvy (ať už papírové, nebo třeba v PDF), kterou klient podepisuje (ať už ručně, třeba s kurýrem u RB, nebo třeba elektronicky SMSkou, jak to má mBank). Tedy pak už by to úmysl byl, když by jednak zadal špatně údaje o své bonitě, jednak to ještě podruhé i špatně podepsal ve smlouvě, z toho by se nevykroutil... Ano, uvést například souhrnný rámec kreditek a kontokorentů 100k, když má v reálu klient 120k, to by ještě bankou negativně posouzeno být nemuselo, to může být "omyl součtu". Ale neuvést dokonce nic (žádný rámec, uvést tam nulu, i když realita je 150k), jak uvedl @bigzachod, navíc současně v online formuláři i v podepsané smlouvě, to mi přijde jako jasný úmysl zatajení úvěru za účelem získat úvěrovou výhodu, tedy výše zmíněný úvěrový podvod. Neříkám, že by za to musel hned sedět nebo platit pokutu, ale u dané banky by to mohl být důvod pro dlouhodobý záznam na černou listinu nežádoucích klientů. Jak ostatně uvádí i @LXIDCX s tím, že by tak bylo s daným klientem naloženo už ve fázi před podpisem smlouvy, na základě dvou žádostí s výrazně různými údaji o bonitě.