Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod iglooo 19. 5. 2020 07:33

V celé téhle kauze jde o princip. Principem jsou peníze. Ty jsou vždy na prvním místě. 8-P
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod gekkon 19. 5. 2020 09:03

gekkon
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 19. 5. 2020 09:08

...Protože je to jen na milion? Co s tím zbytkem?
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dr._lukas 19. 5. 2020 09:22

Co jsem pochopil, tak je to úrok stejně na 4 měsíce u někoho zpětně, u někoho na částku, která je na účtu, u někoho na 4 měsíce po podpisu dodatku. U nikoho to ovšem není garantovaný úrok 1,6%, který recenzovali do konce června. Creditas by musela vytáhnout lepší nabídku, abychom se o něčem bavili. Tou už pro někoho může být ta zlatá karta, pokud mi někdo osobně zavolá, budu se ptát na prémiové bankovnictví bez poplatku, tam už jsem schopný dělat tu Adrianu. :-D
dr._lukas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lenka_2 19. 5. 2020 10:04

1,5 % v září bude lepší než 1,6 % v červnu, tak je třeba se na to dívat.
Lenka_2
Nadšenec

Odeslat příspěvekod mate59 19. 5. 2020 11:20

Taky reagovali na mou reklamaci úroku.Nabídnuto 1,5% na 2,5mil.Vzal jsem to a reklamaci považuji za vyřešenou.

-- 19. 5. 2020 12:22 --

PatrikChrz píše:...Protože je to jen na milion? Co s tím zbytkem?

Ten zas někam jinam,doba je taková.
mate59
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Tomas3 19. 5. 2020 11:29

dr._lukas píše:Co jsem pochopil, tak je to úrok stejně na 4 měsíce u někoho zpětně, u někoho na částku, která je na účtu, u někoho na 4 měsíce po podpisu dodatku. U nikoho to ovšem není garantovaný úrok 1,6%, který recenzovali do konce června. Creditas by musela vytáhnout lepší nabídku, abychom se o něčem bavili. Tou už pro někoho může být ta zlatá karta, pokud mi někdo osobně zavolá, budu se ptát na prémiové bankovnictví bez poplatku, tam už jsem schopný dělat tu Adrianu. :-D


Prémiové bankovnictví bez plnění podmínek a bez poplatku jsem po nich žádal po úvodní nabídce běžné zlaté karty zdarma na 3 roky. To zamítli a navrhli 1.5% na 3 měsíce na zůstatek v době změny.
Tomas3
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xls 19. 5. 2020 13:09

Já těch 1,5 % odmítl, další komunikace už neproběhla. Takže to půjde za 2 týdny dále. V podstatě mně nic jiného než dodržení původního úročení nezajímá, peníze půjdou jinam a podmínky u prémiového bankovnictvím ČSOB nebo UCB mám lepší.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod vlaju 19. 5. 2020 18:28

Taky mi šlo o dodržení slibu. Domluvili jsme se na 1,6% jak to mělo být, tj. do 30.6., se zpětným dopočtem. Zlatá karta jako kompenzace potíží.
dr._lukas: Už jsem o tom psal, není pravda, že by tady nikdo nedostal 1,6.
vlaju
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod dr._lukas 19. 5. 2020 18:40

Mě 22/4 poslali mejl, že ke dni 21/4 registrují reklamaci na jejíž vyřízení mají 30 dní.
Zatím mě poslali pouze zprávu o nižších úrocích na hypotéce. Ovšem reprezentativní příklad ponechali se starou sazbou. Dementi :-D

-- 19. 5. 2020 19:44 --

vlaju píše:Taky mi šlo o dodržení slibu. Domluvili jsme se na 1,6% jak to mělo být, tj. do 30.6., se zpětným dopočtem. Zlatá karta jako kompenzace potíží.
dr._lukas: Už jsem o tom psal, není pravda, že by tady nikdo nedostal 1,6.

Už jen to vypovídá něco o jejich chování. Jednomu tak, druhému onak a třetímu pro jistotu ještě jinak.
dr._lukas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 19. 5. 2020 18:51

To je nakonec jedno, ať si každý vezme, co se mu hodí. Těch 1,5 % na víc měsíců se pro někoho dá podojit líp, pro mě ne.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod dr._lukas 20. 5. 2020 14:57

Dnes telefon, výměna názorů, ujišťování ze strany banky, že si takové jednání pro příště odpustí a nabídka 1,5% na 4 měsíce na zůstatek k datu změny, což je v mém případě nula. Obratem nabídka “zlaté” karty na 3 roky s automatickou obnovou, takže na to musí klient myslet a před výročím ji zrušit! Prémiové bankovnictví zdarma nedají. Nechal jsem si den na rozmyšlenou. Mám být Adriana? :-D Nebo účty na truc zrušit? Prémiovou kartu mám v rámci ČSOB, která má už v “ceně” cestovní pojištění.

-- 20. 5. 2020 16:23 --

A následně po telefonátu došlo i vyjádření do IB. Co mi připadá za zcela absurdní je uvedeno hned začátkem zprávy, kde se odvolávám na “údajnou” garanci. Myslel jsem, že banka leze klientům po telefonu do zadku, jak jen můžou a následně to zabijí svým písemným vyjádřením?



Vážený pane …,

dovolte, abychom reagovali na Vaši reklamaci přijatou pod číslem 20…. dne 21.04.2020. Prostřednictvím zadané reklamace žádáte Banku CREDITAS a.s. (dále jen „Banka“) o dodržení údajně garantované úrokové sazby na Vašem Spořicím účtu + číslo …../2250. Uvádíte, že Banka Vám dne 31.01.2020 zaslala e-mail, kterým garantovala úrokovou sazbu 1,6 % p.a. do 30.06.2020, stejně jako se na svých webových stránkách zaručila zachovat úrokovou sazbu 1,6 % p.a. do 30.06.2020.

Úvodem tohoto vyjádření k úročení Vašeho shora specifikovaného Spořicího účtu + shrnujeme, že tento je úročen jak vyhlašovanou sazbou, tak úrokovým bonusem dle příslušných pravidel akce, tedy ve výsledku součtem těchto dvou sazeb. Banka uvádí, že ke změně vyhlašované úrokové sazby, kterou je v souladu s Oznámením o úrokových sazbách úročen zůstatek na účtech vedených v Bance, je Banka oprávněna dle odst. 2.5.4 Všeobecných obchodních podmínek Banky (dále jen „VOP“) přistoupit jednostranně, a to v závislosti na změně dvoutýdenní reposazby vyhlašované Českou národní bankou; citované ujednání VOP stanoví zejm. následující "Úroková sazba stanovená v Oznámení o úrokových sazbách je pohyblivá, tj. Banka ji může jednostranně měnit, bez předchozího oznámení Klientům, v závislosti na změně dvoutýdenní repo sazby (2T Repo sazba) vyhlašované ČNB." Toto ujednání plně odpovídá i zákonné úpravě, která s ním výslovně počítá, když v § 152, odst. 5 zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku je mj. obsažena následující právní úprava: "Bylo-li to dohodnuto, je poskytovatel oprávněn kdykoli jednostranně a bez předchozího oznámení změnit úrokové sazby a směnné kurzy používané při platebních transakcích, je-li změna založena na změně referenčních sazeb nebo směnných kurzů podle § 136 odst. 1 písm. b)." Tak pro Spořicí účet + byla do 02.04.2020 Bankou vyhlášena základní úroková sazba 1,1 % p.a. a následně Banka s účinností od 03.04.2020 pro Spořicí účet + vyhlásila úrokovou sazbu ve výši 0,3 % p.a. Česká národní banka v měsíci březnu 2020 přistoupila ke snížení dvoutýdenní repo sazby dvakrát, a to s účinností od 17.03.2020 na 1,75 % (snížení o 0,5 procentního bodu) a s účinností od 27.03.2020 na 1,00 % (snížení o 0,75 procentního bodu), celkem tedy došlo ke snížení o 1,25 procentního bodu. Zůstatek na Spořicím účtu + však není úročen pouze základní úrokovou sazbou, ale i případnou bonusovou sazbou, pokud Banka vyhlásí příslušnou akci a úrokový bonus poskytne. Pro Spořicí účet + (založený do 02.04.2020) vyhlásila Banka akci "Úrokové zvýhodnění Spořicího účtu +," jejíž pravidla zveřejnila jak na svých internetových stránkách, tak na pobočkách. Dle odst. 2.1 citovaných pravidel akce platí, že "Účelem Akce je umožnit fyzickým osobám, majitelům Spořicího účtu + (dále jen Klientům), získat k základní úrokové sazbě vyhlášené v Oznámení o úrokových sazbách Banky pro Spořicí účet + její navýšení o 0,5 procentního bodu bez omezení výše vkladu (dále jen „Úrokové zvýhodnění“)." Z uvedeného vyplývá, že úročení Spořicího účtu +, zahrnutého do akce, sestává jak ze základní úrokové sazby, kterou je Banka oprávněna jednostranně měnit, jak je podáno výše, tak z úrokového bonusu, jehož výši Banka v rámci pravidel akce garantuje do 30.06.2020, viz odst. 4.1 pravidel akce "Úrokové zvýhodnění Spořicího účtu +." Pokud tedy v období do 02.04.2020 byla základní úroková sazba pro Spořicí účet + 1,1 % p.a., byly peněžní prostředky na něm úročeny součtem této základní úrokové sazby a sazby bonusové, ve výsledku tedy 1,6 % p.a. K dnešnímu dni jsou prostředky na Spořicím účtu + (spadajícím pod danou akci) úročeny základní úrokovou sazbou 0,3 % p.a., navýšenou o garantovaný (jak co do jeho výše, tak doby trvání) úrokový bonus 0,5 % p.a., tedy celkem 0,8 % p.a. Jak je z výše uvedeného zjevné, přestože Česká národní banka snížila dvoutýdenní repo sazbu o 1,25 procentního bodu, Banka snížila základní úrokovou sazbu na dotčených účtech jen o 0,8 procentního bodu při současném zachování výše úrokového bonusu, který je garantován do 30.06.2020. Velmi nás to mrzí, ale vzhledem k výraznému snížení sazeb Českou národní bankou byla i Banka nucena snížit úrokové sazby na depozitních produktech, zároveň však nepromítla snížení dvoutýdenní repo sazby v plné výši a přistoupila k nižšímu snížení.
V příslušných marketingových sděleních Banka upozornila na prodloužení akce "Úrokové zvýhodnění Spořicího účtu +," jelikož tato akce, garantující úrokový bonus 0,5 procentního bodu k základní úrokové sazbě, byla původně vyhlášena s platností do 31.03.2020. Banka se však rozhodla úrokový bonus klientům nabídnout a garantovat po delší dobu, konkrétně do 30.06.2020, pročež upravila i daná pravidla akce a akci tedy prodloužila i na celé druhé čtvrtletí, jak je uvedeno v propagačním sdělení. V době publikace a distribuce daného marketingového sdělení byly peněžní prostředky na Spořicím účtu + skutečně úročeny sazbou 1,6 % p.a., když tato odpovídala základní úrokové sazbě 1,1 % p.a. navýšené o garantovaný úrokový bonus 0,5 % p.a. a prezentace této sazby tak Bankou proběhla oprávněně. Samotným prodloužením akce však nedošlo k tomu, že by se jakkoli změnila její pravidla, za kterých klienti do akce vstoupili, tedy zejm. konstrukce výsledné úrokové sazby jako součtu dvou uvedených sazeb.
Rovněž při prezentaci na internetových stránkách Banky bylo uvedeno, že prezentovaná sazba se skládá ze základní (vyhlašované) sazby a sazby bonusové, která je garantována jak co doby jejího trvání, tak výše.

S ohledem na výše uvedené považujeme Vaši reklamaci za neoprávněnou.

Proti tomuto vyřízení reklamace máte v souladu s čl. 5. Reklamačního řádu možnost podat odvolání, a to do 30 dnů od jeho doručení.
V případě Vašich dotazů nás neváhejte kontaktovat na e-mailové adrese info@creditas.cz nebo na bezplatné lince 800 888 009, pro volání ze zahraničí +420 583 037 099. Ve věci Vaší reklamace se prosím obracejte na e-mailovou adresu reklamace@creditas.cz.
S pozdravem
…..
dr._lukas
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlaju 20. 5. 2020 16:56

Tohle zamítnutí reklamace mám už dávno, je fakt komické, že to přišlo až po nabídce na urovnání. Jsou to pobuřující nesmysly, které se nevyjadřují vůbec k tomu, o co šlo.
vlaju
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod wit.cz 20. 5. 2020 21:36

Měl by jim někdo omlátit o hlavu, že svým postupem jen obcházejí zákonná ustanovení a že ve VOPkách můžou mít klidně napsáno, že slunce je zelené a daně se platit nemusí, ale nic to nemění na tom, co je v zákoně.
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod redhaven 20. 5. 2020 21:52

Nikdo nemá chut toto dotáhnout až k FA ??
redhaven
Trvalý BAN

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků