FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 27. 7. 2020 11:30

V Irsku se mi ale stala věc, že DCC se objevilo až po ověření platby po zadání PINu, kdy měl terminál už v ruce obchodník. Tj. poučení - nedávejte terminál z ruky dokud se po zadání PINu neukáže na displeji, že platba byla ověřena (případně právě dotaz na DCC)
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mareka 27. 7. 2020 12:31

Stejná situace je v PL (při platbě překračující limit pro platby bez PINu): přiložím kartu, zadám PIN, obsluha mi bere z ruky platební terminál a v tu chvíli se objevuje DCC.
mareka
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 27. 7. 2020 12:33

Já to vyreklamoval přes banku a finančního arbitra :).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rad68 9. 8. 2020 08:35

Zvažuju, že bych zkusil přes Fio koupit nějaká ETF (v minimálním objemu, na zkoušku), později možná i pár akcií. Je podle vás lepší založit slovenský nebo český? Jde mi hlavně o tři aspekty:
1) Vyhnu se tím nějaké konverzi (když si na slovenský pošlu rovnou eura)?
2) Má to nějakej dopad na daně (nižší/vyšší, komplikovanější,...)?
3) Chápu, že na Slovensku musím zakládat na pobočce. Má to ale i nějaké další nevýhody? Na Slovensku bývám tak jednou za rok, takže bych přitom založil, ale aby mě pak nechtěli tahat na pobočku kvůli změnám nebo když to budu rušit pokud by zavedli nesmyslnej poplatek (což je teda specialita jiných bank, ale člověk nikdy neví).
Rad68
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Mimonik 9. 8. 2020 08:53

U brookera te budou tahat na pobočku, online jde jen nakupovat, prodávat, změny smlouvy na pobočce.
I u českého můžeš mít eur účet a dělat si konverzi sám.
Mimonik
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Rad68 10. 8. 2020 14:10

Jasně, díky, pak není důvod pro slovenskej. Jen pro jistotu než založím - jestli si dobře pamatuju, tak Fio odměny pro nové klienty nebo za doporučení nedává, kdyby náhodou jo, tak prosím do SZ.
Rad68
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod suram 19. 8. 2020 06:20

Nejvíc tedy okamžité platby omezuje Fio a pak ještě trochu ČS.
https://www.mesec.cz/clanky/test-okamzitych-plateb-funguji-ale-obcas-taky-ne/
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod zbynek.ji 12. 9. 2020 15:24

Fio mi zúčtovalo poplatek 99Kč za druhou kartou.
Odvolávají se na to, že mi poslali kartu 30.6.2017. Kartu jsem nedostal a ani jsem si jí v IB neaktivoval. Teď po 3 letech jsem požádal o novou kartu.
Mají na to právo? Na poplatek.
Do pobočky se nedá dovolat a jednou mě přepojí do Ždáru nad Sazavou poté do Karlový varů.
S kým ve Fiu se to dá řešit? Jsem vcelku připravený se obrátit na Finančního arbitra.
zbynek.ji
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ninaa 12. 9. 2020 16:32

Tak oni to počítají jako náhradní vydání karty na žádost zákazníka a tento poplatek v ceníku mají.

V IB vždy vidíš, že je tam už vedle staré i nová karta, která čeká na aktivaci. A hlavně píšou zprávy, že ti posílají novou kartu. Takže nemůžeš tvrdit, že jsi v roce 2017 nevěděl o tom, že ti poslali novou kartu. Tohle určitě arbitrovi bez problému doloží. A když jsi to už v tom roce 2017 nereklamoval, že jsi kartu nenašel v dopisní schránce, tak po 3 letech to už asi není reklamace. Ale zkusit to můžeš, za to nic nedáš. Osobní zkušenost nemám, FIO sice mám, ale nikdy jsem s nimi nic neřešila. Náhradní vydání karty zpoplatňují všechny banky, co si pamatuji, takže podle mě, jedině včas reklamovat, že jsem ji nedostala do schránky.
Ninaa
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod zbynek.ji 12. 9. 2020 16:53

Pokuď jsem kartu v roce 2017 nedostal, nepoužíval a ani jsem si jí v IB neaktivoval. Tak přece nemůžou brát kartu vydanou v roce 2020 jako 2 kartu. To je absurdní.
Mimochodem servis Fio stojí za ...
Na reklamační oddělení se nedovoláte a na pobočkách živnostníci.
zbynek.ji
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ninaa 12. 9. 2020 17:42

Jo, je mi jasný, že jsi nas.anej kvůli poplatku. Ale kdybys to řešil hned v tom roce 2017, že ti pošta kartu nedoručila - stačilo poslat zprávu přes IB, tak bys to nemusel řešit teď. A FIO by ti muselo další kartu poslat zadara znovu, tam by na poplatek nárok neměli.
Faktem je, že kdyby ses ještě před žádostí o vydání nové karty juknul do ceníku na webu (net máš) a viděl ten poplatek, tak sis mohl založit bezpoplatkový účet u jiné banky, kde bys brzo dostal novou kartu zadarmo. A možná i bonus, kdybys třeba zakládal u EQUA. Peníze z FIO převést, mají okamžité platby, takže bys kartu mohl používat hned ten den, jak dorazila. Je to prostě zkušenost...A FIO nechat u ledu. Ale zkus to reklamovat i dnes, za to nic nedáš, napiš jim zprávu z IB, takhle jsem se jich vždycky na něco ptala já a odpověď mi pak přišla do mailu.
Ninaa
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod bodyczech 12. 9. 2020 19:03

zbynek.ji píše:Pokuď jsem kartu v roce 2017 nedostal... To je absurdní.

Takže ty si zažádáš o kartu, ta ti nepřijde a dál to neřešíš? Hmm, to zase mě připadá absurdní...
zbynek.ji píše:Na reklamační oddělení se nedovoláte a na pobočkách živnostníci.

Co to znamená "na pobočkách živnostníci"?
Já jsem zrovna teď řešil zrušení fiokonta (tzv. spořící účet), ke kterému jsem měl kartu a tu jsem chtěl převézt k běžnému účtu. To však nejde, tak mi kartu zrušili i s fiokontem zároveň a vydali novou k b.ú.... vyřízeno za deset minut na pobočce.
bodyczech
Nadšenec

Odeslat příspěvekod zbynek.ji 12. 9. 2020 19:31

Účet u Fia nemám od roku 2017, ale asi od 2010.
Kartu Fio jsem přestal používat cca asi v roce 2016. Čili máš chybný předpoklad. A že mi v roce 2017 poslali novou kartu mě nezajímalo, protože samozřejmě mám účty u jiných bank, kde mají neomezené výběry atd. Teď jsem se rozhodl, že začnu kartu Fio používat. Ale pokuď mě Fio bude iritovat, tak tam možná zruším i účty a samozřejmě jim udělám náležitou reklamu.
zbynek.ji
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wit.cz 12. 9. 2020 19:35

zbynek.ji píše:Fio mi zúčtovalo poplatek 99Kč za druhou kartou.
Odvolávají se na to, že mi poslali kartu 30.6.2017. Kartu jsem nedostal a ani jsem si jí v IB neaktivoval. Teď po 3 letech jsem požádal o novou kartu.
Mají na to právo? Na poplatek.
Do pobočky se nedá dovolat a jednou mě přepojí do Ždáru nad Sazavou poté do Karlový varů.
S kým ve Fiu se to dá řešit? Jsem vcelku připravený se obrátit na Finančního arbitra.

Mně byla karta zneužita, zablokoval jsem ji a požádal o vydání nové. Rovněž poplatek za druhou kartu. Vyreklamovat jsem to, ale tehdy jsem to také řešil až u finančního arbitra kvůli tomu fraudu, které Fio házelo na mě.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zbynek.ji 12. 9. 2020 21:42

Stejně je na nic, že se Fio snaží různě klienty odrbávat.
A kdo se neozve nebo neobrátí na Finančního arbitra, tak ten je odrbaný natvrdo.
zbynek.ji
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků