od xls 3. 11. 2020 12:37
S nějakým excelentním fungováním bych moc nepočítal. Dle mých zkušeností není problém si nechat nějaké drobné ošetření proplatit - ostatní si musí člověk na místě člověk sám zařídit.
Katastrofa pak s pojištěním od ČSOB nastala v Rusku při těžkém infarktu. Nejen že nebyli schopní nic zařídit, ale 4 dny jim nedřív trvalo, než kontaktovali ošetřujícího lékaře tady v ČR, aby rozhodli, jestli se na to vůbec pojištění vztahuje. Pak se k tomu stavěli tak, že nic nezajistí, neposkytnou žádné rady, jak postupovat a chovali se stylem "vy si dělejte, co chcete, my pak rozhodneme, jestli to proplatíme, nebo ne". Neschopnost spojit se s ruskou nemocnicí a poskytnout jí nějakou finanční garanci trvala týdny, já tam přitom volal bez problémů každý den, všechno jsem musel platit přes známe předem cash. Nakonec ošetřující lékař nedoporučil repatriaci letadlem, pojišťovna řekla, že pacient buď poletí, nebo ať se to zařídíme sami, tak jsme to riskli.
Jinak ještě pozor na to, že na asistenci jsou jen telefonistky (většinou Slovenky, pokaždé jiný člověk), které prakticky ničemu nerozumí (ani medicína, ani jazyky, ani zeměpis), za měsíc nebyli schopní a ochotní ani jednou poslat mailem ani jediné stanovisko, všechno jen přes sms nebo ústně, takže nemáte pro případnou obranu v ruce vůbec nic. Když jim něco pošlete mailem, co vyžadují (třeba lékařské zprávy), tak nikdy nic nepotvrdili, jen se až po pár dnech dozvíte, že to doktor viděl a nic.
Poučení z toho je, že je potřeba se spoléhat hlavně na sebe a známé.