Hello bank! (pokračujte v tématu Česká spořitelna)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod bbbaaa 10. 11. 2020 10:12

Lze to započítat jako splátku, ale ne jako minimální splátku, pokud ti byla nějaká minimální splátka předepsána.
bbbaaa
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ROlda78 10. 11. 2020 10:21

pokud to fakt tolik řešíš a obáváš se všeho možného,
tak měj předposlední prac. den v měsíci na kartě zůstatek ve výši limitu (+ klidně těch cca 2500,- Kč) a jsi v klidu
Naposledy upravil ROlda78 dne 10. 11. 2020 14:21, celkově upraveno 1
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 10. 11. 2020 11:32

Prostě když nebudeš poslední pracovní den listopadu mít na kreditce žádný dluh, nemusíš to řešit (počítání úroků se pak vůbec nespustí, stejně jako pro transakce výběr z ATM, Curve atd). Můžeš mít nějaký menší přeplatek, ale určitě není třeba aby byl ve výši vratky.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod MP007 10. 11. 2020 12:54

Díky za odpovědi. Věděl jsem jen, že s vratkami mohl být za určité situace na kartovém účtu problém, ale detaily jsem neznal.
MP007
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Suky. 10. 11. 2020 15:43

minarjo, nechce se mi to hledat, ale mám pocit, že vratka v dalším měsíci než původní platba se nepočítá do splátky a splacení jen zbývající dlužné částky spustí minimálně poplatek za úvěrové zdroje.

Já bych splatil dluh + vratku.

Poprosím MP007 o zpětnou vazbu... :hm
Suky.
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 11. 11. 2020 17:40

Nikdy jsem žádný poplatek neplatil, přestože jsem vratky měl (a to i z minulého měsíce) a srovnal přesně na nulu, fakt snad stále platí že prostě není-li dluh na konci měsíce = vůbec se nespustí na daný revolvingový úvěr ty jejich systémy co počítají úroky a poplatky (karta je brána jako nevyužitá a tedy bezplatná). Ale stačilo by mít poslední pracovní den měsíce ráno byť jediný haléř dluhu a bylo by to jak píšeš, průser :). Mám pocit, že ten co zde psal že mu úroky či poplatky naúčtovali si za to mohl sám tím, že dluh srovnal až poslední pracovní den měsíce (kdy to ty systémy vyhodnocují) namísto předposlední (ten poslední den už tam prostě dluh nemůže být ani brzy ráno).

Jinak dobrá zpráva, připisování splátek v HB skutečně nadále zrychlují. Včera v 18:30 jsem zadával splátku z Air Bank (čili na sběrný účet HB do došlo až dnes ráno) a už teď, v půl šesté večer, vidím splátku připsanou v historii + zůstatek o ni navýšený (donedávna by to bylo vidět v lepším případě nejdřív zítra kolem 6-7h ráno, neboli noc po zaúčtování na sběrném účtu, v horším případě až pozítří).

-- 11. 11. 2020 18:28 --

Ještě upřesním předchozí: to co píšu samosebou platí pro ty, co vždy vyrovnají zůstatek kreditky na konci měsíce tak, aby neplatili těch 50 Kč za vedení úvěrového účtu, neboli nevyužívají bezúročné období zasahující do dalšího měsíce. Pak každý měsíční výpis od HB má částku dluhu a tím i minimální a úplné splátky nulovou a tedy v dalším měsíci není povinnost něco splácet.
Pokud by ale někdo bezúročné období využíval, tedy by mu nevadil poplatek 50 Kč za měsíc (nebo by ho neměl účtován z jiného důvodu než je nulový dluh na konci měsíce), ten pak ve výpisu minimální a celkovou splátku má. Aby neplatil žádný úrok, musí pak tu celkovou splátku pro využití bezúročného období skutečně CELOU zaslat převodem na kreditku, nemůže si ji ponížit o případnou vratku co mezitím dorazila, jinak by to bylo bráno jako splácení jen části a ne celého dluhu a úrok by byl. Tedy v tomto je zásadní rozdíl, jak kdo kreditku využívá: pro nulový úrok a poplatky je třeba mít nejen nulový dluh poslední pracovní den měsíce, ale i zcela převodem zaplacenou úplnou splátku z minulého měsíce (tu, která u nás co dluh na zlomu měsíce nulujeme je vždy nula, u jiných ale nemusí).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Markil 12. 11. 2020 00:11

Informace, že když bude na konci listopadu na nule, úrok nebude, je jako odpověď na jeho dotaz trochu zavádějící... To by platilo, pokud by to dorovnal na nulu ke konci října a na výpisu tak měl nulu... Pokud je za říjen v dluhu, tak aby neplatil úrok, musí ten dluh splatit včas v bezúročném období (tuším do 25.11 ???) a celý!!!!


Z říjnového výpisu ke kartě si stačí zjistit, jaká je celková dlužná částka a tu je prostě nutné celou uhradit převodem z účtu (vrátky se do toho nepočítají) tj. když na říjnovém výpise bude dluh 20 tisíc, tak tam prostě musí sám poslat 20 tisíc. Jaké budou v listopadu vratky nebo jeho další útrata je úplně fuk.

Pokud obchodník např. vrátí v listopadu na kartu 5 000, neznamená to, že z toho říjnového dluhu stačí splatit 15 000. Vratka se nepočítá jako splátka, je nutno poslat celých 20 tis. Těch pět od obchodníka se započte až do bilance v listopadu. Tj. Když např v listopadu kartou utratí 7000, tak na listopadovém výpisu bude dluh ke splacení 2000. A nebo, aby se dostal v listopadu na tu nulu a neplatil poplatek za vedení, musí v listopadu poslat ty dva tisíce před generováním výpisu (oboje samozřejmě za předpokladu, že včas splatí těch dlužných říjnových 20 000).

Snad jsem to popsal srozumitelně....
Markil
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Bond2 12. 11. 2020 07:08

Ryanair mi po 1/2 roce refundoval letenku a uznali to jako splátku. Už to nespárovali.
Bond2
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Suky. 12. 11. 2020 09:00

Tak snad tomu už rozumím. Díky. Zkusím to krátce shrnout.

Pokud funguji bez poplatku za úvěrové zdroje (můj případ) dorovnávám na nulu na konec měsíce (tedy říjen splácím před koncem října).
Vratka v daném měsíci se započítá.

Pokud bych fungoval jen v bezúročném období, tj říjen splácel v listopadu, musím splatit dle výpisu, i když mi před splátkou v tom listopadu přijde vratka z říjnové platby.
Ta se už do říjnového výpisu nedá započítat.
Suky.
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 12. 11. 2020 10:47

Ano, celková splátka z výpisu musí být vždy splacena převodem bez ohledu na vratky, aby ses úroku vyhnul (u většiny z nás je ale nulová, když dorovnání děláme na zlomu měsíce, takže pak stačí jen vyrovnat zůstatek).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod MP007 12. 11. 2020 12:39

Díky za další upřesnění. Sám uzavírám každý kalendářní měsíc s mírným přeplatkem (jako zálohu pro možné platby v posledních dnech měsíce). Takže bych započítání vratky připsané v dalším měsíci nemusel nijak řešit.
MP007
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 12. 11. 2020 13:11

Přesně tak, když dle výpisu nic platit nemusíš (dluh byl nulový), tak není co řešit.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 12. 11. 2020 21:51

Od včera zkouším převody ze svého Hello spoření na Hello účet, ale bohužel nejde to. V mobilní aplikaci se při pokusu zadat příkaz zobrazuje "Internal server error" a v IB "Omlouváme se, došlo k chybě. Zkuste to prosím znovu.". Zkoušel jsem to několikrát opakovaně, ale vždy se stejným výsledkem. Peněz na uskutečnění převodu mám na Hello spoření dost. Kdybych měl HB jako jedinou banku tak by mi tím způsobili docela vážný problém. Mám ale peníze i v jiných bankách a proto jsem je musel použít odtamtud. Máte někdo stejný nebo podobný problém s převody?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Heavy71 13. 11. 2020 06:05

Včera prý měli nějaký technický problém. Při přihlášení se do SB na mě vyskočila zpráva, že při zadání a potvrzení platby se zobrazí právě tato chybová hláška, nicméně ale prý platba bude normálně provedena, tak to bude asi ono
Heavy71
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Pravý Tomáš Marný 13. 11. 2020 08:33

To samé se mně stalo asi před měsícem. Chybové hlášení, ale převod proveden.
Pravý Tomáš Marný
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků