od Vera L. 22. 1. 2021 21:50
Ahoj Rope, prosím opět o radu.
Měsíčně jsem měla příjem za nájem 12tis, z toho 2tis byly zálohy na elektřinu, vodné, stočné, atd... Prostě poplatky. Do daňového přiznání si dám příjem cělých těch 12 tis nebo jen 10tis? Jinak když mi nájemník musel za minulý rok doplácet 200 Kč za energie, tak jak to pak mám jako v daních uvádět?
Také jsem si četla v této diskuzi informace ohledně fondu oprav. Přiznám se, moc tomu nerozumim. Také bych ráda uplatňovala výdaj za fond oprav, ale nejsem si jistá, jak hlídat to, zda z něj není hrazeno nějaké to technické zhodnocení domu - např ty fotobuňky na chodby na rozsvícení světel atd. Obyčejně každý rok se něco z fondu oprav platí, at už je to oprava lina na chodbách, nebo světla na chodbách.... Mám si tedy zjistit, co ze z toho fondu za celý minulý tok platilo a to si pak nějak odečíst?
Lze si také dát do nákladů i poplatky jako je platba výboru SVJ, platba za provoz SVJ, pojištění a správní poplatek SVJ? To se také dá odečítat? Předem moc děkuj za odpověď!