od fc70 24. 1. 2021 22:16
Nemá žádný smysl zevšeobecňovat na nabídky chodí/nechodí.
Každá jednotlivá kampaň má nějaký účel (Rozplatit klienty, kterým karta leží v šuplíku? Zvýšit útratu nad tu úroveň, kdy se platí bonus, aby banka začala na transakcích vydělávat? Přesvědčit klienta k drahému nákupu, který bude splácet postupně? Reklama zaplacená nějakým obchodem?), nějakou idealizovanou cílovou skupinu, nějaká kritéria, podle kterých se ta cílová skupina přibližně pozná, možná nějaký prvek náhodného výběru, aby se dala měřit úspešnost kampaně.
A jedním z kritérií klidně může být nějaký odhad toho, jak moc kampaň změní dlouhodobé chování klienta vs. jak je pravděpodobné, že klient jen vybere bonus a pak se bude chovat jako předtím. Takže by klidně mohlo být možné, že každý klient dostane 1-2 bonusy, a pokud je vybere a pak se stejně chová jako předtím, tak mu bonusy chodit přestanou. A my to tady vidíme jako rozdílná pravidla pro příjem jednoho bonusu, protože o sobě navzájem nevíme, jakou má kdo s bankou historii.
Teda vzhledem k relativní neschopnosti HB implementovat všelijaké klienty žádané funkce je rozumné pochybovat, že mají marketing a cílení takhle pokročilé, ale je to asi jiné oddělení a jiný rozpočet, popř. můžou mít dobrou marketingovou infrastrukturu právě proto, že neutráceli na funkce pro klienty.
Zkrátka nevíme, a odvodit pravidla pro jednorázové individualizované kampaně je vzhledem k neustálé nesourodosti daleko složitější než odvodit pravidla pro to, komu banka nějaký úvěr schválí/neschválí a s jakým limitem (což se tu taky pár lidí pokoušelo, veskrze bez úspěchu).