Curve karta

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod MirekM. 24. 2. 2021 00:56

A důvod? Větší poplatky nebo pomalejší návrat peněz z karetních operací? Či něco jiného?
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 24. 2. 2021 06:00

Je to jen má spekulace, ale dle mého některé e-shopy nastavují na své bráně použitelnost jen pro české karty jednak kvůli poplatkům (pokud zahraniční mají smluvně s provozovatelem brány za dráž - z podobného důvodu mohou být blokovány třeba karty komerční bez ohledu na zemi původu, nebo vyvolají na bráně plátci poplatek, jak to má třeba Revolut při dobíjení), jednak možná kvůli bezpečnosti, pokud třeba má provozovatel jejich brány statistiku, že zahraničními kartami, například ukradenými, je spácháno více podvodů bez vědomí majitelů (což bych se nedivil, ukradené české karty ať už fyzicky, či třeba kopie ze skimmingu, jsou podvodníky jak jsem četl také zneužívány typicky na blízkém východě, v Africe, Jižní Americe apod., ne u nás, i kvůli zdejšímu 3DS). A možná další důvody, nám skryté (např. že drtivou převahu zákazníků daného obchodu mají čeští zákazníci, v kombinaci s výše uvedeným to důvod posiluje).

Možná nám to zde někdo zasvěcený, třeba přímo z nějakého e-shopu, osvětlí více :).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod wit.cz 24. 2. 2021 10:27

Bude to primárně kvůli fraudu, čili bezpečnostní opatření.
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wurk 24. 2. 2021 18:25

PatrikChrz píše:Nově zavedla cashback Norma a funguje i s Curve :D


zajimave je, ze ma ta transakce popis ATM

pocita se ale spravne z POS limitu
wurk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Lenka_2 24. 2. 2021 20:04

Mně v Normě terminál zamítl cashback mKreditkou Plus. Všechny limity mám nastavené na vyšší hodnotu, jenom výběr z ATM mám na nule. Mám teda podezření, že to zamítli na základě toho limitu ATM.
Promokódy v profilu.
Lenka_2
Nadšenec

Odeslat příspěvekod minarjo 1. 3. 2021 17:35

Tak jsem dnes ráno udělal nějaké gbity z Hello bank jinam a opět už teď vidím, že ty vratky jsou dvojáky, s hodinovým rozdílem. Kdy to k*** už ta Curve opraví? To i třetí měsíc od přesídlení z Londýna do Vilniusu stále musejí vratky posílat za obě tato města (časová pásma) a pak jednou nezaúčtovat? Pár dní po přesunu bych to chápal, ale třetí měsíc? Ostuda :(. Hello bank na konci února naráz odstranila nezaúčtované Curve vratky z těch dvojáků z kraje ledna i února - jsem zvědav, zda i tyhle budou viset dva měsíce. Ale původ problému je v Curve, v té anglicko-litevské schizofrenii jejich systémů :(
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod MirekM. 1. 3. 2021 17:59

Ještě, že jsem jen vynuloval zdvojené vratky v Excelu, který mně počítá skutečnou splátku KK, ale Excelovský soubor ponechal ... :-(
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod wurk 1. 3. 2021 19:30

minarjo píše:Tak jsem dnes ráno udělal nějaké gbity z Hello bank jinam a opět už teď vidím, že ty vratky jsou dvojáky, s hodinovým rozdílem. Kdy to k*** už ta Curve opraví? To i třetí měsíc od přesídlení z Londýna do Vilniusu stále musejí vratky posílat za obě tato města (časová pásma) a pak jednou nezaúčtovat? Pár dní po přesunu bych to chápal, ale třetí měsíc? Ostuda :(. Hello bank na konci února naráz odstranila nezaúčtované Curve vratky z těch dvojáků z kraje ledna i února - jsem zvědav, zda i tyhle budou viset dva měsíce. Ale původ problému je v Curve, v té anglicko-litevské schizofrenii jejich systémů :(


to je spis nejaka divna interpretace pokynu z Curve v HB

presouvam na cca sest karet ruznych bank a tohle jsem u zadne nezaregistroval
wurk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 1. 3. 2021 19:37

Ale o tom se zde celou dobu bavíme, už od začátku roku! V jiné bance (kromě mBank, kde je to jako v HB) toto klient nepostřehne prostě proto, že vratky zobrazují v historii i zůstatku až PO zaúčtování, takže ten nezaúčtovaný zdvojený druhý pokus se vůbec nikde neprojeví. V HB a mBank zobrazuji i nezaúčtované vratky, proto je vidět vše co se děje na pozadí. A není to chyba Hello bank už proto, že ty dvě kopie z Curve po gbit tak nejsou obě hned naráz, a nejsou tam ani se stejným časem. Jedna je tam hned, druhá o hodinu posunutá až za půl dne až den. V cca v 50% případů to takto Curve udělá, ve zbytku normálně správně jen jednou (lze to poznat hned po transakci: pokud tam ihned po ní je ta vratka vidět, bude to právě to zdvojení).
Tedy u Hello je to "pro dobrotu na žebrotu", ukazují oproti konkurenci klientům nejen blokace, ale i vratky už před zaúčtováním, kvůli tomu se tam ale dostanou tedy i ty nikdy nezaúčtované.
Chybou Hello bank je jen to, že tyto nezaúčtované vratky nemaže automaticky za 14-30 dní jak je běžné i pro nezaúčtované blokace v jiných bankách, ale jen občas ručně (jako teď před pár dny za leden a únor). Třeba to ale zautomatizovat časem dokážou.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod wurk 1. 3. 2021 20:52

jj, vsichni to maji implementovane spatne, jen HB je letadlo a Curve to ma opravit

priklad gbit z Revolut do AB: do Revolut jde zprava, ze obchodnik zahajil navrat, a s odstupem jde dalsi zprava, ze navrat byl dokoncen.
Banky tedy bud obe zpravy adekvatne presentuji nebo tu prvni pro zakaznika potlaci.
V HB je, podle popisu, interpretuji obe stejne.
wurk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 2. 3. 2021 05:01

@wurk:
Chápu tvé pochybnosti, také jsem dlouho přemýšlel, zda je viníkem těch problémů spíš Curve nebo Hello. Výsledek je jasný - v první fázi Curve a ve druhé pak i Hello, je to u obou:
CURVE od Nového roku provádí vratky nějak jinak, skoro to vypadá, jako by je střídavě prováděla jejich pobočka v Londýně a jindy ve Vilniusu. Jinak si nejde vysvětlit, že zatímco jednou vše proběhne korektně, jindy zdvojeně s tím, že jedna vratka má čas zadání náš (pásmo Vilniusu) a druhá o hodinu menší (Londýna). Tedy u Curve se od Nového roku něco stalo, že některé vratky jsou avizované dvakrát, za obě tyto města.
HELLO zase, ve snaze zobrazit klientům transakce rychleji, jako jedna z mála (víme to ještě o mBank) zobrazuje u vratek i ty nezaúčtované, hned jak se o nich dozví. A to jiné banky nedělají (respektive dělají to jen u záporných blokací, ne kladných vratek). Takže díky Hello bank se dá na tento problém (zmatek), co je až od Nového roku u Curve, přijít, u jiných bank ne (jedna z těch kopií co se nikdy nezaúčtuje se klientovi nikdy u těch jiných bank ani nezobrazí). U Hello je nicméně problém v tom, že nezaúčtované vratky nemaže po 14-30 dnech automaticky systém, ale evidentně to jednou za čas udělají ručně, jako teď před týdnem za období od začátku roku.

Tedy nelze vinit jen jednoho, ale je evidentní, že až přesun části Curve (pro EU klienty) do Vilniusu od 1.1. přinesl tyto problémy, předtím to nebylo nikdy.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod wurk 2. 3. 2021 10:21

Vilnius ale nema stejny cas. A pokud by prisly dva reversaly na jednu transakci, tak to ma HB vyhodnotit jako duplicitu, urcite ne zobrazit dvakrat. Podle vseho je to ale jiny typ transakce. Vyzkousej si to presunout nekam z Revolutu.
wurk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 2. 3. 2021 12:09

Revolut spadá do stejné skupiny jako většina českých bank, tj. vratky v historii i zůstatku zobrazí až se zaúčtováním a nezaúčtované neukazuje, u něj tedy nelze tento Curve problém pozorovat, když gbit uděláš z Curve-Revolut transakce (zkoušel jsem, neboj).
Pokud tedy Vilnius má jiné časové pásmo než my tak se omlouvám, ale to nic nemění na faktu, že pokud je v HB vidět vratka zdvojená, tak že liší v čase právě o hodinu. První čas je ten náš kdy byl gbit proveden, u druhé pokud existuje je o hodinu menší. Tedy těžko by mohla Hello toto ihned mazat jako duplicitní, když se liší časy.
A hlavně: do konce minulého roku to nedělalo, v HB vždy vše jednou, to až pro transakce od 1.1.21, kdy Curve má sídlo Vilnius místo Londýn, tento problém začal. V HB se nezměnilo nic a v Curve sídlo, u koho tedy bude spíše od Nového roku problém, hm? :)
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod wurk 2. 3. 2021 15:09

omg, reversal je podle id transakce, ne podle jmena merchanta, casu nebo cehokoliv jineho, takze pokud prijde k jednomu id reversal z mongolska a pote druhy z marsu, tak ten druhy je duplicitni, bez ohledu na timezone marsu

dale viz prispevek z 1. 3. 2021 20:52
wurk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 2. 3. 2021 15:51

Právě, ale ty z CURVE nejsou stejné, pokud Curve pošle dvakrát, jde o dvě různé transakce, a tak to bohužel dělá. Naštěstí to pak jednou už správně nezaúčtuje, což u většiny bank klienta před touto chybou ochrání (takovou transakci ani nevidí). U Hello bank či mBank vidí klient ale všechny, i ty z CURVE zdvojené a RŮZNÉ (různý čas, někdy i popis, dorazí/zobrazí se v jinou dobu i několik hodin od sebe atd). Tedy obhajovat postup Curve (vzniklý až od 1.1.21) jen proto, že ty falešné transakce většina bank nezobrazí, protože se nezaúčtují, to není ideální.

Ještě k tomu srovnání s Revolut: nerozumíme si, takto (na dvě zprávy, tedy avízo + zaúčtování) to je i u Hello bank v situaci, kdy CURVE zdvojení neudělá (cca polovina případů). Pokud ho ale udělá, jde hned o TŘI zprávy (změny v historii Hello bank): první ihned vteřinu po gbit, že vratka byla zahájena (to je ta nezaúčtovaná v historii, která se nikdy nezaúčtuje a proto jí ostatní banky ani nezobrazí), pak řekněme o 1-8h později zahájení té správné vratky (druhá nezaúčtovaná platba v HB s časem +1h) a třetí půl dne až dva dny nato zaúčtování této druhé vratky. Ta první zpráva (z ní vzniklá nezaúčtovaná vratka) ihned po gbit je prostě navíc, a v Hello bank se zobrazí cca v 50% případů zadaných gbit, náhodně třeba u dvou ne a u třetího ano. A vše od Nového roku, od doby co popis Curve transakcí byl změněn z London, GB na Vilnius, LT.

Ono i jiné banky jsou z informací o transakci od CURVE často zmatené. Třeba u kreditky ČS se často zobrazuje v popisu Vilnius, GBR (v únoru to mám u 80% Curve transakcí skrz tuto kreditku, jen u zbylých je LT), jak třeba toto vysvětlit? Že by české banky byly většinou tak blbé, nebo prostě Curve nedodržuje úplně správně standardy, jak mají informace transakcí skrz jejich karty vypadat? Tipuji druhou možnost.
minarjo
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků