od minarjo 2. 3. 2021 15:51
Právě, ale ty z CURVE nejsou stejné, pokud Curve pošle dvakrát, jde o dvě různé transakce, a tak to bohužel dělá. Naštěstí to pak jednou už správně nezaúčtuje, což u většiny bank klienta před touto chybou ochrání (takovou transakci ani nevidí). U Hello bank či mBank vidí klient ale všechny, i ty z CURVE zdvojené a RŮZNÉ (různý čas, někdy i popis, dorazí/zobrazí se v jinou dobu i několik hodin od sebe atd). Tedy obhajovat postup Curve (vzniklý až od 1.1.21) jen proto, že ty falešné transakce většina bank nezobrazí, protože se nezaúčtují, to není ideální.
Ještě k tomu srovnání s Revolut: nerozumíme si, takto (na dvě zprávy, tedy avízo + zaúčtování) to je i u Hello bank v situaci, kdy CURVE zdvojení neudělá (cca polovina případů). Pokud ho ale udělá, jde hned o TŘI zprávy (změny v historii Hello bank): první ihned vteřinu po gbit, že vratka byla zahájena (to je ta nezaúčtovaná v historii, která se nikdy nezaúčtuje a proto jí ostatní banky ani nezobrazí), pak řekněme o 1-8h později zahájení té správné vratky (druhá nezaúčtovaná platba v HB s časem +1h) a třetí půl dne až dva dny nato zaúčtování této druhé vratky. Ta první zpráva (z ní vzniklá nezaúčtovaná vratka) ihned po gbit je prostě navíc, a v Hello bank se zobrazí cca v 50% případů zadaných gbit, náhodně třeba u dvou ne a u třetího ano. A vše od Nového roku, od doby co popis Curve transakcí byl změněn z London, GB na Vilnius, LT.
Ono i jiné banky jsou z informací o transakci od CURVE často zmatené. Třeba u kreditky ČS se často zobrazuje v popisu Vilnius, GBR (v únoru to mám u 80% Curve transakcí skrz tuto kreditku, jen u zbylých je LT), jak třeba toto vysvětlit? Že by české banky byly většinou tak blbé, nebo prostě Curve nedodržuje úplně správně standardy, jak mají informace transakcí skrz jejich karty vypadat? Tipuji druhou možnost.