stanislav.stribrny píše:Operátor mi neoprávněně naúčtuje poplatek, podám reklamaci, která bude vyhodnocena jako neoprávněná a hned se ocitnu v Registru jako nespolehlivý. Můžu se sice soudit, ale kolik běžných spotřebitelů má na právníky? A táhnout se to může půl roku.
Platba faktury u mob.operatora nema (pokud se nepletu) odkladny ucinek faktury, pokud se primo nedohodnete na posunuti splatnosti faktury. Mobilni operatori jsou clenem registru SOLUS, nikoli BRKI nebo NRKI a do registru SOLUS se dostanete kdyz dluzite alespon 2 splatky (resp. 60 dni po splatnosti) a aktivne nekomunikujete, na vyreseni reklamace je ovsem zakonem stanovena lhuta 30 dni (ve Vseob.obch.podminkach maji operatori vyjimku z teto doby pouze pokud jde o reseni se zahranicnim roamingovym partnerem) takze by jste se nikdy nemel dostat do registru kvuli fakture, kterou s operatorem aktivne resite a pokud neprestanete platit dalsi faktury neni problem. V pripade ze by takova situace nastala a operator by Vam dal zaznam do SOLUSU (nic takoveho se diky reklamaci dosund nestalo, takze je to opravdu velmi velmi nepravdepodobne) mate potom sanci pozadat operatora po vyreseni o vymaz.
Na jakekoli uverove produkty nemate zadny pravni narok, jakekoli naroky na subjektivni ztraty jsou tak bezpredmetne at mate zaznam v registru nebo ne. Stale asi nechapete ze at je neco v registru nebo ne, nikdo nema absolutne zadnou povinnost vam cokoli poskytnout (tak to je a bude). A k vyreseni reklamace a vymazu neopravneneho zaznamu z registru skutecne neni potreba pravnik