michal.kolesa píše:Jaké vznikají e-shopům náklady navíc, když se jím vrátí nepřevzatá zásilka ?
Jaké?
- práce s expedicí zásilky, následně vystavení storna, znovunaskladnění atd. Pokud tato veškerá činnost zabere byť jen v součtu jednu jedinou hodinu, činí to cca 150 Kč nákladové položky na plat zaměstnance pobírajícího 18tis. hrubého.
- balné, řádově koruny až desetikoruny na zasilku
- poškození zboží, může se stát, že zboží bude poškozeno při transportu k zákazníkovi a zpět a náhradu nebude možné vymáhat po přepravci
- a samozřejmě nesmí se zapomenout na samotné poštovné, resp. dopravné v řádek desítek korun
Suma sumárum, není to málo a rozhodně to není zadarmo. Naštěstí takových "zákazníků" není mnoho a jejich počet se pohybuje kolem 1-3 %, což odpovídá gaussově křivce rozložení. Navíc tito "zákazníci" se dostávají na černou listinu, aby se podobná zátěž minimalizovala.