od speedy 19. 5. 2010 19:48
Doufám, že s tím vymáháním to v mém případě nebude nutné. Na účtu budu mít nedostatek 3-4 dny. Potom se mi opět doplní a bude vše ok. Jistě počítám s tím, že sankční úrok na konci dalšího měsíce se mi za těch X dní strhne
DOPLNĚNÉ:
Podíval jsem se na podínku účtu u PS. Dovolím si sem bod podmínek zkopírovat.
Pokud není platební příkaz proveden z důvodu nedostatku peněžních prostředků na účtu v den požadované splatnosti, banka opakuje pokus o zúčtování ve dvou následujících pracovních dnech. Pokud na účtu plátce není dostatek použitelných peněžních prostředků v den splatnosti k provedení prioritní platby včetně poplatku, SIPO, trvalého příkazu k převodu částky přesahující zvolený zůstatek účtu v rámci tuzemského platebního styku, převodu mezi účty jednoho klienta prostřednictvím služeb ELB nebo platebního příkazu s poskytnutím smluvního kurzu v rámci nedokumentárního platebního styku, platební transakce se neprovede, tzn. platební příkaz je vyřazen ze zpracování v den splatnosti.
Dávám to s dovolením sem, pokud by to někdo také potřeboval. Ulevilo se mi, když vím jak to bude. Špatně jsem si zpočítal zůstatek na mém účtě (moje chyba, vím to). Ulevilo se mi v tom smyslu, že příkaz se "jen" neprovede a já se nedostanu do mínusu. Trvalý příkaz provedu poté jako jednorázový později.
DOPLNĚNÍ 2:
I vyjádření klientského centra je jasné. Pokud v den splatnosti není na účtu dost financí, tak se příkaz pokouší realizovat v následujících dvou dnech. Pokud v této době není realizace možná, tak se příkaz neprovede.
Tímto považuji celou vec za uzavřenou. Musím říct, že je to další zkušenost. Jsem taky rád, že se nedostanu do mínusu.