PatrikChrz píše:Problémem b]všechh/b] pojištění je to, že vlastně ti]prodávají leže/i]. Nabízejí "jistotu", která vlastně jistotou není.
Ve všech reklamních materiálech je možné se dočíst, že si pojišťujeme u]neočekávané situacea/u], což je vlastně nesmysl. Všechno, co pojistky kryjí jsou vlastně předem odhadnuté a statisticky relativně přesně spočítané "náhody". Rozdíl je jenom v tom, jestli potkají "Frantu" nebo "Pepu" (což samozřejmě je podstatné pro toho Frantu nebo Pepu, ale z hlediska pojišťovny je to vlastně jedno). Naopak u opravdu neočekávaných a neočekávatelných situací se nakonec může ukázat, že pojistkou nejsou kryty, právě proto, že s nimi nikdo (ani pojišťovna) nepočítal. A ani u těch očekávatelných to není až tak jednoduché.
Například k tomu úrazovému pojištění - jen v cca 20 % případů je smrt způsobena úrazem (a byla by tedy kryta z úrazového pojištění).
I v životním pojištění je spousta výluk, které si běžní lidé ani nepřipouštějí. Od takových, o kterých si myslíme, že nás potkat nemohou (války a občanské nepokoje), přes takové, které pomalu nabírají na pravděpodobnosti (teroristické akty), po takové, které jsou relativně pravděpodobné (není např. vyjímkou, kdy pojišťovna sníží, nebo dokonce odmítne plnění v případě, že byl u postiženého zjištěn alkohol - stačí i "jedna blbá sklenička", která ani nemusí být příčinou oné události).
e/quote]
Pane Patriku to co jste napsal mě opravdu zvedlo ze židle, proto ta moje včerejší reakce. Napsal jste, že nemáte rád když někdo mate lidi ale vy sám to také děláte jenom s obráceným cílem než pojišťovací poradci.
Vy vlastně říkáte: nepojišťujte se pojišťovna vždy bude hledat důvod aby nezaplatila. Věřím, že máte takové zkušenosti jaké píšete ale také věřím, že také máte zkušenosti kde pojišťovna bez žádného dlouhého protahování plnila. V jakém poměru to je? Také nedávno proběhla v televizi reportáž, že pojišťovna plnila, ke spokojenosti klienta, 2x byla to Alianz a šlo o to, že první pojistné se někde ztratilo na poště a pošta odmítala převzít zodpovědnost, tak pojišťovna vyplatila další pojistné plnění. Hezké, že? Věřím, že takových případu je víc, jen Vy asi o nich nebudete psát pro Vás je zajímavější vyzdvihovat negativa a zveličovat, s tím, že je to objektivní pohled. Jak je to vlastně s tím hledáním důvodu proč neplnit pojistné plnění? To je tak a to určitě dobře víte. Pojistitel je povinen po oznámení zahájit nutné šetření, které je povinen ukončit do 3 měsíců, nemůže-li ukončit je povinen poskytnout zálohu oprávněným osobám. Ano, to říká zákon. Napište tedy z Vaší praxe kolik bylo případu takových, že by to pojišťovna nestihla do 3 měsíců v porovnání s tím co stihla do 3 měsíců. Je to 50 na 50? Beru a uznávám, že ŽP nejsou dobré. Znovu opakuji jen životní pojistky. Co se týče omezení plnění? v případě válečného stavu máte pravdu je zde omezení. Dávám Vám za pravdu. To ostatní již není tak jednoznačně, např. s tím alkoholem je to úplně jinak než jste popsal. Občanské nepokoje to samé, je to trochu jinak. Nemůžete znát pojistné podmínky všech pojišťoven a pojistné podmínky České Pojišťovny není všech, i když mohou být podobné.
Napsal jste : "Prostě jen nemám rád, když někdo mate lidi a vydělává na tom". Obchodní podmínky je možné vyzvednout na každé pojišťovně a v klidu si je nastudovat a porovnat s konkurencí (jak jste napsal pojišťoven je dost), vězte, že spousta lidí to dělá, divil by jste se jak se tohoto klienti všímají. Takže nikdo nemate lidi jak píšete. Co se týče reklamních letáku, že si pojišťujeme neočekávané situace. Pojištění je nahodilá událost, že to nějaké chytré hlavy umí spočítat ze statistik. V tom případě je to důvod (ne)pojistit se. Pokud ty chytré hlavy budou umět spočítat kdo umře na rakovinu a kdo nepřežije autonehodu kdo se dožije, pojišťovny ztratí smysl a nejspíš zkrachují.
Teď napíšu několik důvodu proč si sjednat životní pojištění (pro tuto chvíli je jedno jestli KŽP, IŽP nebo RŽP). Já vidím neočekávané situace takto ( a to podle mě klienta zajímá):
- vážné onemocnění třeba rakovinou. Pojištovna bude zkoumat jen jestli klient nepodepsal smlouvu kdy již rakovinu měl a věděl o tom.
- dopravní nehoda s následkem smrti. Je jedno zda zavinil tu nehodu nebo ne.
- obětí trestného činu i teroristického. Co by jste chtěl zkoumat? Sebevražda se vyloučí docela rychle a když ne, dostanou pozůstalí zálohu.
- úplně jiná nehoda než dopravní viz. nedávno výbuch plynu v Praze.
- utonutí
To jsou rizika, které se můžou stát a pojišťovna je kryje. Ano, máte pravdu reklama AEGONu není pravdivá, protože životní pojistka nekryje rizika umrtí v souvislosti s válečným stavem. Kolik oprávněných osob v minulosti nedostali pojistné plněni v souvislosti s válečným stavem? Pokud je to víc jak 10 ze 100 klientů, životní pojištění není nutné uzavírat, určitě máte nějaký příklad z praxe. Určitě bude zajímavá i statistika k porovnání kolik lidí ročně umírá na výše uvedené náhodilé události a na umrtí v souvislosti s válečným stavem.
Pojištění je nutné, a budu se opakovat, kdy na příjmů pojištěného je někdo závislý. Především děti, partner nebo partnerka. Tato situace je důležitá hlavně v rodinách kde je velký rozdíl mezi čistými příjmy obou partneru a navíc jeden z těchto příjmu je výrazně nadprůměrný. V takovéto nelehké a velice nepříjemné situaci by mělo pojistné plnění rodině pomoci překlenout alespoň 1 rok.
Vy chcete po mě abych Vám napsal konkrétní pojišťovnu, kde nejsou takovéto omezení. Myslím, že je to zbytečné ono to bude jak jste napsal podobné. Takže, jestli má nějaká pojišťovna výluky přesně jak jste popsal tak je to možná jediná. Jelikož jste byl člověk z praxe napište mi, prosím, kolik pojistných plnění bylo bez problému a kolik problémových nebo dokonce kdy pojišťovna plnila jen formou odbytného. Určitě tyto informace si mohu nějak zjistit na internetu nebo v rámci pojišťovny, pro kterou pracuji, možná to bude zajímat i další, nejen mě. Znovu opakuji pokud je víc jak 50 % problémových vyplácení pojistného plnění tak uznám, že životní pojištění není nutné uzavírat. Zatím mám takovou ideu, že životní pojištění je základ a potom další finanční produkty. Rozložení a náklady je věc technická a pokud pojišťovací poradce říká: naše pojišťovna je nej, naše životní pojištění je nej atd. podíval bych se třeba po horší.