s dobropisem nemam zadnou zkusenost a tak zadam o radu - pri neposkytnuti zaplacene sluzby (ci zbozi) jsme se s dodavatelem domluvili na vraceni penez zpet na ucet, ze ktereho jsem je odeslal. oni vsak toto podminuji podepsáním (ci potvrzenim) dobropisu. "na kontaktní adresu odesílám dobropis. po přijetí potvrzeného dobropisu bude platba vrácena zpět na kartu."
me se vsak nechce neco potvrzovat pred obdrzenim dane castky. navic jejiz splatnost uplynula jeste pred prijetim tohoto dokumentu. mam byt na pozoru, nebo je tohle bezna a nezneuzitelna praxe? v zahranici jsem se s timhle totiz nikdy nesetkal a zda se mi vice nez nelogicke neco podepisovat pred obdrzenim penez.
diky
ja se to opravdu snazil precist poradne, dokonce jsem to dal k nahlednuti i sve matce, ktera je ucetni, ale moudri z toho nejsme ani jeden - v minusu se castka neuvadi a i jinak vypada jako normalni faktura, kterou mne zadaji o zaplaceni... a taky mi neni jasne, proc mi penize proste zpatky neposlou jen tak???
Pokud by poslali peníze jen tak, bez potvrzení dobropisu, nemohli by si nárokovat zpět DPH, které odvedli státu z původní fa. Toť celé kouzlo vracení potvrzeného (podepsaného) dobropisu. Mezi firmami naproto běžná praxe.
lukipuk: účetní, která neví co je dobropis je buď čistě mzdová účetní, nebo jenom přerovnává papíry a pravá účetní je někde úplně jinde. Dobropis je jak psali už nade mnou potvrzení, že Vám dodavatel vrací peníze. Po jeho odsouhlasení (podpisu a vrácení) dostanete buď peníze, nebo slevu na příští odběr atd.
it is not about the money. it is about sending a message