Zdar
Mám takový dotaz z praxe. Situace je taková:
Mám zřízen ŽL se zaměřením: Zpracování dat, Služby databank, Správa sítí a předevčírem jsem zasíťovával kancelářské prostory. K zasíťování jsem použil kabely a HW potřebné k instalaci a funkčnosti sítě.
Můj dotaz zní: Ve specifikaci této živnosti je napsáno "Obsahem živnosti není poskytování (prodej) software a hardware ani opravy hardware", to znamená že materiál použitý na instalaci vlastně němohu účtovat? Jak v tomto případě vypsat fakturu? Mám zaúčtovánu konkrétní práci a stále mi tam figurují položky, které jsem nakoupil.
Kolega, který se mnou na této akci pracoval má zase živnostenský list na "Specializovaný maloobchod", takže by se teoreticky dalo využít jeho faktura, ale zase posílat dvě faktury na jednu akci a pokaždé na jiné IČ mi připadá takové hloupé.
No a další věc, ŽL jsem si zřídil minulý týden, ale podobnou činnost jsem v rámci našeho paneláku vykonával již dříve (klasická CZFree, kdy jsme nakoupili nějaký internet a připojovali sousedy. Poskytování internetu a licence a podobně jsme právně vyřešili již před dvěma lety, já se starám pouze o chod sítě v domě a protože se z toho začal generovat jakýsi, i když velmi malý, zisk, radši jsem to řešil ŽL na tuto činnost, protože nějaké problémy jsou to poslední, co chci. Správu sítě zde děláme společně s kolegou (zmíněný kolega se ŽL na nákup prodej). Vyřešeno to máme tak, že já budu fakturovat tuto správu sítě dalšímu subjektu a protože kolega spolupracuje, budu jej i nějak odměňovat. Jenže ten mi nemůže vystavit fakturu na správu sítě, když ten ŽL nemá. Dá se to udělat nějak s jeho zaměřením, nebo si musí udělat další ŽL?
Uff, to je dlouhý. Kdo to přečetl až sem a poradí, dík