Tak ted nevím jestli jsem to pochopil správně, kdyžtak mě plácněte kdyby ne.
Fakturu e-mailem můžu poslat za podmínek, že bude splňovat náležitosti jako u běžné papírové faktury. Čili:
Označení účastníků (obchodní firmu nebo jméno a příjmení nebo název, sídlo nebo místo podnikání)
u vystavuje fakturu tak údaj o tom že je zapsán do OR případně do jiné evidence (např živnostenský rejstřík)
IČ obou stran
datum vystavení
datum uskutečnění
věc kterou fakturuji
částku
a dále věci potřebné k zaplacení (čili účet, VS, SS, KS, datum splatnosti)
... a pokud jste plátce DPH tak navíc ještě údaje které musí být na daňovém dokladě:
čili DIČ účastníků,
rozsah a předmět plnění
datum uskutečnění zdanitelného plnění
jednotkovou cenu bez daně
základ daně
sazbu daně
výši daně
(takto by to mělo splňovat všechny nároky podle občanského, obchodního, živnostenského a daňového práva ....)
aby to splňovalo i podle účetního tak tam musí být podpis .... ale ....
U vás: fakturu si vytisknete a podepíšete a ten kdo jí zaúčtuje tak jí taky podepíše
U odběratele: si taky fakturu vytisknou, ale tam jí podepíše ten kdo je zodpovědný za obchod s vámi a podepíše jí ten kdo jí zaúčtuje ....
takže váš podpis na ní být nemusí (tutíž se nemusíte obtěžovat ani např. s elektronickým podpisem)
jsem to asi rekl moc zmatene ze?
Jezis ... ted jsem si vzpomel ze musim "naprogramovat" fakturu a dodáky v excelu a visual basicu do školy .... nenašla by se nějaká dobrá duše co to udělá za mě?
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.