Především, páteř kolmo nad zadním kolem znamená, že všechny rázy a vibrace pobere páteř, a ta v této poloze nepruží. Obratle a plotýnky ti nepoděkují.
Za druhé, při silovém šlapání (zmíněná jízda do kopce) Tě moment síly otáčí dozadu (proti směru šlapání). Je to sice dobré na trénink hlubokých svalů v oblasti břicha, ale také jsou to velké svaly, které i na pasivní práci (stabilizaci trupu) spotřebují spoustu energie, kyslíku a cukrů. A ta pak ve stejný okamžik chybí nohám.
Důsledkem delší takové jízdy jsou bolesti svalů trupu.
Takže kola tohoto typu se hodí opravdu jen na hladkém asfaltu na rovině, na krátké vzdálenosti a kvůli velké čelní ploše (i když Patrik v přiléhavém triku má čelní plochu mizivou) na pomalou jízdu.
Jedinou výhodou je, že jezdec má hlavu vysoko a dobrý rozhled, což se ve městě velmi hodí.
No ale kdo chce kam, až se ucho utrhne.