FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Nyny 15. 1. 2014 00:46

Zdravím,
chci se zeptat, zda někdo máte podobné zkušenosti s FIO jako já. Jsme právnická osoba a u FIO máme účet v CZK a EUR. Jsme obchodní firma, která obchoduje se zbožím převážně v rámci ČR, občas v rámci SR. Problém je, že jakmile nám přijde na účet větší platba, nebo naopak větší platbu posíláme, ihned nás kontaktuje někdo z pobočky a musíme mu donést ofocené faktury a vysvětlovat co nám kdo platil, nebo co jsme komu platily. Sranda je, že teď nám poslala peníze jedna česká firma, která má rovněž účet u FIO a po které FIO chtěla doložit faktury co nám platila a následně FIO chtěla ty stejné faktury po nás.
Občas, tak jednou za dva tři měsíce vybíráme i hotovost, třeba teď naposledy 5.000,- €, výběr jsem objednal a hned následoval telefon, že chtějí zdůvodnit proč a na co vybíráme tak velkou částku atd.
Máme účty u vícero bank a u žádné jiné banky jsem se s podobnou buzerací nesetkal a to tam jsou převáděny mnohem vyšší částky, chci se proto zeptat, zda máte někdo podobné zkušenosti a jestli vám to přijde normální?
Nyny
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod franko_cz 15. 1. 2014 07:38

Chápal bych to ověřování příležitostně u plateb > 15 000 EUR, jinak to opravdu vypadá jako buzerace.
franko_cz
Diskutér

Odeslat příspěvekod mikicz 15. 1. 2014 08:32

a máte vysledováno od jaké částky cca začínají blbnout?
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 15. 1. 2014 10:13

To je nějaký divný, já se u žádné banky s podobným požadavkem během posledních 15 let ještě nesetkal. Zkuste se jich zeptat, proč otravujou.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod mikicz 15. 1. 2014 11:32

něco podobného řešil Žufánek před pár týdny na twitteru a oficiální odpověď FIO byla že je to kvůli zákonu o legalizaci výnosů z trestné činnosti...
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nyny 15. 1. 2014 15:09

No, v půl druhé jsem byl na pobočce doložit faktury k došlým platbám, než jsem došel domu, už jsem měl v mailu zprávu toho znění:
"Dobrý den pane XXX,

dle domluvy Vás informuji o stavu schválení nadlimitního výběru.

Fakturu, kterou jste dneska donesl na pobočku jsem předala kompetentním osobám. Dle jejich vyjádření je zapotřebí doložit ještě fakturu za nákup zboží, pro který jste dne 29.10.2013 realizoval výběr ve výši 27 000 EUR a jako účel výběru jste uvedl nákup zboží.

Prosím tedy o zaslání dokumentace k tomuto nákupu.

S pozdravem
"

Jde o to, že při výběru chtěla banka vědět, k čemu ty peníze vybírám, uvedl jsem tedy, že na nákup zboží. Před koncem roku se totiž hodně nakupovalo a při obstrukcích, které banka dělá při výběru hotovosti jsem radši vybral větší částku a postupně během konce roku hradil zboží, kde bylo nutné provádět platbu v hotovosti. No a teď po více než dvou měsících si vzpomenou, že to chtějí dokladovat. Osobně mi to připadá, že by ta banka nejradši měla online přístup do našeho úřednictví, nebo co.
V žádné jiné bance jsem z takovou buzerací fakt nesetkal a jejich přístup mi přijde jako něco neskutečného, protože abych si objednal výběr, jako třeba teď 4.200,- € a bylo mi sděleno, že mi někdo někde na centrále musí schválit, jestli mi laskavě vydají mé vlastní peníze, to už mi připadá fakt moc.

franko_cz píše:Chápal bych to ověřování příležitostně u plateb > 15 000 EUR, jinak to opravdu vypadá jako buzerace.

No ten limit platí při hotovosti, teď je myslím dokonce ještě snížen, ale u převodu? Ty převodu jsou cca v rozmezí 14.000,- € až 16.000,- €.


xls píše:To je nějaký divný, já se u žádné banky s podobným požadavkem během posledních 15 let ještě nesetkal. Zkuste se jich zeptat, proč otravujou.

Já právě taky ne, máme účty u třech dalších bank a tohle dělá jen FIO. Pochopil bych, kdyby to bylo u soukromého účtu, tam by takové platby asi byly divný, ale u obchodní společnosti.


mikicz píše:něco podobného řešil Žufánek před pár týdny na twitteru a oficiální odpověď FIO byla že je to kvůli zákonu o legalizaci výnosů z trestné činnosti...

Tak to bych pochopil, kdyby se jednalo příjem / výdej peněz mimo EU, ale tohle jsou všechno platby v rámci ČR. Kromě toho všechny od subjektů. které nám, nebo my jim platíme X let. Navíc, proč by se takhle chovala jen FIO a ne ostatní banky, když by to bylo ze zákona?
Naposledy upravil Nyny dne 15. 1. 2014 16:48, celkově upraveno 1
Nyny
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akciový Klokan 15. 1. 2014 16:31

Nyny píše:že při výběru chtěla banka vědět, k čemu ty peníze vybírám, uvedl jsem tedy, že na nákup zboží.


Měl jsi odpovědět, že to převádíš na pokladnu. Dál bych se asi nebavil.
Nevěřte lidem nad 30 let. Mohli by mít znalosti a zkušenosti ! :-)))
Akciový Klokan
Diskutér

Odeslat příspěvekod dropino 15. 1. 2014 18:44

Pravda, loni při mimořádné splátce hypo (dle smlouvy) jsem měl telefonát z Fio na původ peněz. Udivilo mě to, ale odpověď "úspory" byla dostačující. Pustil jsem to z hlavy, ale tyhle nové informace jsou poněkud zarážející. V mém případě se jednalo o cca 50K Kč.
Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci
dropino
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod drkarel 15. 1. 2014 19:51

No, to by mě zajímalo, co by se stalo, kdybyste odmítli ty informace podat. Myslím, že do našich faktur bance nic není.
Ono to asi nezáleží jen na tom, co mají banky za povinnosti ze zákona, ale na jejich výkladu a "předpokakanosti".
Pokud se nepletu, u Air bank po fyzické osobě nepodnikateli chtějí při převodu vyšší částky (tuším, že od 300k Kč, ale nepamatuji se přesně) taky uvést účel. (Jasně, to je něco jiného, a tím to taky zatím vždy končilo.)
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod Noxik 15. 1. 2014 20:00

Jen by me zajimalo, jak by reagovali, kdyby clovek uvedl neco jako: Na podporu terorizmu, uplatek na prijeti noveho zakona, atd. Maji povinnost neco takoveho pak poslat dal?
Navic pokud ten kontakt probiha telefonicky, tezko muze banka dokazat, kdo vlastne vola.
Noxik
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nyny 15. 1. 2014 20:09

dropino píše:Pravda, loni při mimořádné splátce hypo (dle smlouvy) jsem měl telefonát z Fio na původ peněz. Udivilo mě to, ale odpověď "úspory" byla dostačující. Pustil jsem to z hlavy, ale tyhle nové informace jsou poněkud zarážející. V mém případě se jednalo o cca 50K Kč.

Tak uvést účel platby, nebo když je to nějaká jednorázová platba, která se vymyká běžnému užívání účtu bych to pochopil. Ale ne v případě, kdy se jedná o účet firmy, kterou živý obchod.


drkarel píše:No, to by mě zajímalo, co by se stalo, kdybyste odmítli ty informace podat. Myslím, že do našich faktur bance nic není.
Ono to asi nezáleží jen na tom, co mají banky za povinnosti ze zákona, ale na jejich výkladu a "předpokakanosti".
Pokud se nepletu, u Air bank po fyzické osobě nepodnikateli chtějí při převodu vyšší částky (tuším, že od 300k Kč, ale nepamatuji se přesně) taky uvést účel. (Jasně, to je něco jiného, a tím to taky zatím vždy končilo.)

Tak já se to nejspíš brzy dozvím, protože jsem si řekl, že jestli se to stane ještě jednou, jdu za právníkem a pošlu banku do kopru. Jinak mě se právě taky nelíbí, že má banka naše přijaté a vydané faktury a to chtěla i smlouvy, ale to jsem řekl rezolutně, že v žádném případě. Ale i tak si říkám, co když se to dostane do rukou někomu, kdo to nějak zneužije.


Noxik píše:Jen by me zajimalo, jak by reagovali, kdyby clovek uvedl neco jako: Na podporu terorizmu, uplatek na prijeti noveho zakona, atd. Maji povinnost neco takoveho pak poslat dal?
Navic pokud ten kontakt probiha telefonicky, tezko muze banka dokazat, kdo vlastne vola.

Tak to mě nenapadlo, ale možná by bylo zajímavé sledovat, co by se pak dělo :-D
Nyny
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fodi 15. 1. 2014 21:52

Hodne pohybu, ktere by mohly naplnovat nejake znaky "prani spinavych penez" nebo "podpory terorismu" dostane analyticke oddeleni i automaticky, aniz by se v tom nekdo rucne hrabal.
Pak s tim banka neco musi udelat.
Bohuzel v CR je tak trochu bezne, ze se radeji dela vic, nez je treba.
Fodi
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alexpraha 15. 1. 2014 22:47

FIO je mladá a malá banka a nechce mít problémy s dozorem ČNB. Jde o zákon o legalizaci výnosů z trestné činnosti a taky se tam namáčí zákon o platebním styku. Snad je to brzy přejde.
Za r. 2013 přibrali několik desítek tisíc klientů, pokud by měli všechny kontrolovat, tak kontrolorů bude víc než lidí na pobočce.
U jiných bank se mi to nestalo ani s vyššími částkami.
alexpraha
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod slos 15. 1. 2014 23:05

Mně se to stalo před pár lety několikrát v KB. Už si ale nepamatuji jak velké částky jsem převáděla.
slos
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xtonda 15. 1. 2014 23:08

Mám několik spořáků - ING, dříve RB, dříve AXA, Wustenrot, Air a mezi nimi převádím podle aktuální sazby ne zrovna malé částky a jediný kdo byl zvědavý byla Air (+ omezují max výši odchozích transakcí na 1 mil. denně), ptali prostřednictvím formuláře v IB se na účel platby nebo původ peněz, teď už se nepamatuji přesně, ovšem v obecných pojmech - výběrem deseti předdefinovaných možností, mají tam i položku ostatní s možností napsat slovy, napsal sem tam něco ve smyslu, že jim po tom nic není a nikdo to nepřipomínkoval.

Kdyby po mě banka chtěla dokládat platby fakturami, tak s ní vyběhnu, bohužel FIO je jediná banka poskytující účty PO zdarma.
xtonda
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků